Werk & Studie alle pijlers

Wegpesten?

12-03-2010 16:08 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet even mijn verhaal kwijt.

Ik werk nu bijna 2 jaar op zaterdag bij een groot bedrijf. Afgelopen oktober heb ik me door vermoeidheidsklachten (CVS) ziek moeten melden. Na een gesprek met de bedrijf arts in februari ben ik weer aan het werk gegaan. Rustig aan en niet meteen mijn volledige uren. Ik dacht dat ze begrip hadden voor mijn situatie en dat ze me hielpen. Maar nu heb ik het gevoel dat ze me aan het wegpesten zijn.

Eerst hebben ze een verhaal bedacht dat ik in een grote stad in de buurt zou zijn gezien. dat was het probleem niet maar ik was aan het rennen en dansen door de stad. Dit kan nooit waar zijn maar ze geloofden mij niet helemaal.

Nu probeer ik in april en juni een paar dagen vrij te krijgen buiten de zomervakantie. Voor een bruiloft en een weekje Oerol. Maar deze verzoeken zijn afgewezen omdat er volgens hun al te veel mensen vrij zijn op die dagen. Ik kan dus niet eens meer vrij krijgen.

Van de zomer loopt mijn contract af en ik ga er niet van uit dat deze verlengt wordt maar om de laatste maanden zou zo lullig te gaan doen vindt ik echt kinderachtig.

Bedankt voor het lezen.
ik snap niet dat je niet kan werken en wel een weekje naar Oerol kan
Ik weet het niet meds, maar heb verder dezelfde vragen als jij. Vermoeidheidsklachten klinkt wat minder ernstig dan CVS itself...
quote:melkmeisje1 schreef op 12 maart 2010 @ 16:48:

Van deze 3 uur ben ik 3 dagen aan het 'revalideren' ongeveer.

Dus weet niet hoelang ik zou kunnen werken.Als ik het goed begrijp werk je 3 uur per week, daarnaast doe je niks, geen cusus, opleiding, en de helft van de tijd was je niet in staat om die 3 uur te werken? Klopt dat?
Uit ervaring weet ik wel dat er binnen de posterijen een nogal akelige bedrijfscultuur heerst, dus ik kan goed begrijpen wat je bedoelt.
quote:melkmeisje1 schreef op 12 maart 2010 @ 16:44:

Op vrijdag. Ik kan niet de dag erna werken. Ik zou me ook ziek kunnen melden omdat ik dat dan ben maar wou het eerlijk spelen.

Dus na een bruiloft kun je niet werken?

En Oerol kan wel?
Stay with me, let\'s just breathe.
quote:melkmeisje1 schreef op 12 maart 2010 @ 16:48:

Van deze 3 uur ben ik 3 dagen aan het 'revalideren' ongeveer.

Dus weet niet hoelang ik zou kunnen werken.Ik snap er helemaal niets van.
Naar mijn weten is een week Oerol ook veel meer vermoeiend dan 3 uur werken na een bruiloft. Ken zelf ook iemand met CVS, maar dit kan ik daar niet echt mee rijmen.

En helemaal als je post bezorgt. Dan kun je alles toch lekker in je eigen ritme doen? Desnoods ben je iets langer onderweg (geen idee of dat zo werkt hoor!)
Carpe diem
Hoe ga je dat Oerol doen een week lang?

Is dat wat er bij je werk dwarszit?

Je kunt niet werken, maar je neemt wel vrij voor een week Oerol? Dat komt vreemd over denk je niet?
quote:Heddar schreef op 12 maart 2010 @ 16:57:

[...]

Als ik het goed begrijp werk je 3 uur per week, daarnaast doe je niks, geen cusus, opleiding, en de helft van de tijd was je niet in staat om die 3 uur te werken? Klopt dat?ja zo begrijp ik het ook. Dan is het bizar dat je wel naar oerol kan of naar een bruiloft, en dan vind ik het ook niet gek dat er in het bedrijf geroddeld wordt.
quote:meds schreef op 12 maart 2010 @ 17:05:

[...]

ja zo begrijp ik het ook. Dan is het bizar dat je wel naar oerol kan of naar een bruiloft, en dan vind ik het ook niet gek dat er in het bedrijf geroddeld wordt.Dat is inderdaad heel bizar. Er zijn mensen die inderdaad die drie uur per week niet kunnen werken vanwege ernstige vermoeidheidsklachten. Die bestaan gewoon. Melkmeisje, wij kunnen niet beoordelen of jij in staat bent om die 3 uur te werken of niet.Dat hoeft ook niet. Maar wat wel heel raar is, is dat jij wel naar een bruiloft kan of een week (!!!) naar Oerol, maar nier 3 uur per week werken. Dat is......heel.....apart.
Ik zie het probleem nog steeds niet. Oke, je krijgt geen vrij. Prima ik sta in dit opzicht aan de kant van de werkgever. Reden heb ik al gegeven.

Bruiloft en Oeral kunnen alsnog maar dan in je eigen tijd. Wil jij energie hebben voor beiden dan heb ik twee oplossingen:

Doe zaterdag je werk, daarna lekker naar je bed en dan sluit je later op de dag (of anders begin van de avond) aan bij de bruiloft. Ja, dan mis je een hele hoop. Maar als je ziek bent mis je wel meer. Toch pak je mooi flink wat uurtjes mee als je het gunstig plant. Oeral ik neem aan dat je een hele week niet volhoudt. Dus dan moet je keuzes maken wat wil ik zien wat niet, en daar pas je je energielevel op aan. Ook hierbij slaap je dan weer van te voren, doe je gewoon op zaterdag je werk en bezoek je Oeral op de dagen/ momenten dat je wel kunt.

Je hoeft dus geen vrij te vragen...of beter gezegd: je hebt een alternatief voor het feit dat je geen vrij krijgt.
quote:emmenn schreef op 12 maart 2010 @ 17:04:

Hoe ga je dat Oerol doen een week lang?

Is dat wat er bij je werk dwarszit?

Je kunt niet werken, maar je neemt wel vrij voor een week Oerol? Dat komt vreemd over denk je niet?

Ik vind dit niet eens zo heel erg raar. Zelf heb ik langdurig ernstige vermoeidheidsklachten gehad en ik kon 'ontspannende dingen' veel beter aan dan werken. Ik moest ook van de dokter vooral veel leuke dingen doen en bewegen, om ook die seratonine aanmaak een beetje op gang te brengen. Wel voelde ik me dan erg schuldig als ik even in een rustig cafeetje een uurtje met een vriendin thee zat te drinken (meer kon ik ook niet aan)..want er zou ook maar toevallig iemand van mijn werk langs komen..

Ook merkte ik dat aan de ene kant mijn baas en mijn collega's het erg rot voor me vonden dat ik ziek was en mij wilden steunen, maar aan de andere kant werd ik ziek midden in een belangrijk project waar ik het meeste werk voor deed en is het project mede daardoor vertraagd geraakt en ook veel duurder geworden (ik vond het trouwens wel interessant dat ze uiteindelijk drie freelancers aan namen om het werk te doen dat ik in mijn eentje deed..hoor ik daar iemand 'burnout' zeggen? Maar dat ter zijde..). Dat kreeg ik ook echt wel van ze te horen..

Daar komt ook nog bij dat ik een stressvolle baan had in een onrustige omgeving. Een week op Oerol had ik trouwens ook echt niet volgehouden..

Drie uurtjes de post rondbrengen op zaterdag dan weer wel...
ik ben bang dat dat oerol verhaal en die bruiloft weer een half jaar ziektewet betekent.

Jongens waar gaat dit over, ik ken mensen die dodelijk ziek zijn en tussen de chemokuren gewoon werken, geen 40 uur maar wel meer dan 3 uur.
quote:wuiles schreef op 12 maart 2010 @ 16:17:

[...]

Dat is nog maar de vraag. Ben je inmiddels 100% hersteld gemeld?Ook als je 100 procent in de ziektewet zit, heb je recht op vakantie hoor. Je vakantiedagen worden dan niet ineens weggestreept ofzo. Dat zou wat zijn.
De CVS is geconstateerd door de reumatoloog en ik loop bij een psycholoog.

Ik kan wel 3 uur per week werken!

Ik wil naar de bruiloft omdat ik bij die familie hoor!!!!!!!!

Ik kan toch niet alles gaan missen!! Ik kan toch niet altijd maar thuis blijven.

Ik zie mijn vrienden niet meer zo veel, ga niet meer naar verjaardagen. Ik mis alles van de mensen om me heen.

Oerol is een festival, als ik een week op de camping op terschelling sta hoef ik toch niet elke dag heel veel te gaan doen. Als je maar een paar dagen gaat is dit pas zonde.
quote:Dushi74 schreef op 12 maart 2010 @ 17:13:

Ik zie het probleem nog steeds niet. Oke, je krijgt geen vrij. Prima ik sta in dit opzicht aan de kant van de werkgever. Reden heb ik al gegeven.

Bruiloft en Oeral kunnen alsnog maar dan in je eigen tijd. Wil jij energie hebben voor beiden dan heb ik twee oplossingen:

Doe zaterdag je werk, daarna lekker naar je bed en dan sluit je later op de dag (of anders begin van de avond) aan bij de bruiloft. Ja, dan mis je een hele hoop. Maar als je ziek bent mis je wel meer. Toch pak je mooi flink wat uurtjes mee als je het gunstig plant. Oeral ik neem aan dat je een hele week niet volhoudt. Dus dan moet je keuzes maken wat wil ik zien wat niet, en daar pas je je energielevel op aan. Ook hierbij slaap je dan weer van te voren, doe je gewoon op zaterdag je werk en bezoek je Oeral op de dagen/ momenten dat je wel kunt.

Je hoeft dus geen vrij te vragen...of beter gezegd: je hebt een alternatief voor het feit dat je geen vrij krijgt.Ik pleit voor de derde optie: zeg je arbeidsovereenkomst op. Dat lijkt me voor alle partijen het beste.
quote:RosieQ schreef op 12 maart 2010 @ 17:19:

[...]

Ik vind dit niet eens zo heel erg raar. Zelf heb ik langdurig ernstige vermoeidheidsklachten gehad en ik kon 'ontspannende dingen' veel beter aan dan werken. Ik moest ook van de dokter vooral veel leuke dingen doen en bewegen, om ook die seratonine aanmaak een beetje op gang te brengen. Wel voelde ik me dan erg schuldig als ik even in een rustig cafeetje een uurtje met een vriendin thee zat te drinken (meer kon ik ook niet aan)..want er zou ook maar toevallig iemand van mijn werk langs komen..

Ook merkte ik dat aan de ene kant mijn baas en mijn collega's het erg rot voor me vonden dat ik ziek was en mij wilden steunen, maar aan de andere kant werd ik ziek midden in een belangrijk project waar ik het meeste werk voor deed en is het project mede daardoor vertraagd geraakt en ook veel duurder geworden (ik vond het trouwens wel interessant dat ze uiteindelijk drie freelancers aan namen om het werk te doen dat ik in mijn eentje deed..hoor ik daar iemand 'burnout' zeggen? Maar dat ter zijde..). Dat kreeg ik ook echt wel van ze te horen..

Daar komt ook nog bij dat ik een stressvolle baan had in een onrustige omgeving. Een week op Oerol had ik trouwens ook echt niet volgehouden..

Drie uurtjes de post rondbrengen op zaterdag dan weer wel...

gelukkig geef je de nuance heel duidelijk aan. Ontspanning is minder belastend dan een stressvolle baan. Dat is logisch, maar als je drie uur post bezorgd heb je een hele week om bij te komen.

Dat is toch echt van een andere orde dan voor een VMBO klas te staan, ik noem maar even wat

Daarnaast kan je een stressvolle baan ook minder stressvol laten zijn door therapie, het heeft immers heel nauw te maken met jouw beleving en gedachten, die bepalen de belasting, en daar kan je heel veel aan doen, zijn uitstekende programma's voor. Maar ik begrijp dat TO daar niks mee doet
quote:melkmeisje1 schreef op 12 maart 2010 @ 17:21:

Ik kan toch niet alles gaan missen!! Ik kan toch niet altijd maar thuis blijven.

Ik zie mijn vrienden niet meer zo veel, ga niet meer naar verjaardagen. Ik mis alles van de mensen om me heen.

Oerol is een festival, als ik een week op de camping op terschelling sta hoef ik toch niet elke dag heel veel te gaan doen. Als je maar een paar dagen gaat is dit pas zonde.

Maar eerder zei je dat je de helft van de tijd dat je er werkte niet aanwezig was. En dat je zelfs die 3 uur niet kon werken.

Als jij naar Oerol gaat dan blijf je echt niet de helft van de tijd in het huisje/op de camping, zeg nou zelf.

Als jij naar Oerol kunt, kun je ook werken.
Als je vrijdag je bruiloft hebt, dan hoef je toch ongeveer net zoveel te doen als op die camping op dat festival? Of heb ik het mis?

Daarna werken en ongeveer 6 dagen om bij te komen.

Doe je een revalidatieprogramma om op den duur meer te gaan werken?

Je kan best naar die bruiloft maar als je er geen vrij voor krijgt houdt het op lijkt me. Maar is die bruiloft op zaterdag? dan ga je toch later?

Oerol is een festival, als ik een week op de camping op terschelling sta hoef ik toch niet elke dag heel veel te gaan doen.

Op een camping staan (in een tentje, lopen naar toilet, afwassen met de hand) lijkt me niet echt ontspannend, en fysiek net zo belastend als brieven posten.

Als je maar een paar dagen gaat is dit pas zonde.Ja dat is zonde, maar je werk lijkt me belangrijker dan kamperen, en je werkt alleen op zaterdag, blijven er dus nog 6 dagen over voor je camping-relaxatie
quote:meds schreef op 12 maart 2010 @ 17:23:

Dat is toch echt van een andere orde dan voor een VMBO klas te staan, ik noem maar even wat

Daarnaast kan je een stressvolle baan ook minder stressvol laten zijn door therapie, het heeft immers heel nauw te maken met jouw beleving en gedachten, die bepalen de belasting, en daar kan je heel veel aan doen, zijn uitstekende programma's voor. Maar ik begrijp dat TO daar niks mee doetHoe kan jij nou weten wat ik waar mee doe?
quote:pijnboompitje schreef op 12 maart 2010 @ 17:03:

En helemaal als je post bezorgt. Dan kun je alles toch lekker in je eigen ritme doen? Desnoods ben je iets langer onderweg (geen idee of dat zo werkt hoor!)Helaas niet meer in deze tijd :( Er zijn computerprogramma's die precies berekenen hoelang jij over een bepaalde wijk mag doen, op 2 cijfers achter de komma. Dus 3,05 uur, of 3,10 uur of 3,20 uur etc. Op zaterdag wanneer je je werkurenbriefje mag gaan inleveren bij de baas dan wordt het met een rode pen gecorrigeerd als je er 10 of 15 of 20 minuten langer over doet (bijvoorbeeld in de zomer als het bloedheet is, of wanneer je veel huis-aan-huis moet bezorgen) die extra tijd krijg je dan niet betaald. Ik werkte er gelukkig via een uitzendbureau, uiteindelijk heb ik via hen gewoon mijn gewerkte uren betaald gekregen. Volgens mij zijn hierdoor wel de contacten tussen de post en het uzb verbroken. Volgens vaste krachten was dit het landelijk beleid.
Ik vind een week kamperen in een tentje, met een beetje pech slecht weer, vermoeiender dan mijn drukke 40 uur op mijn werk.

Oerol is een festival, als ik een week op de camping op terschelling sta hoef ik toch niet elke dag heel veel te gaan doen. Als je maar een paar dagen gaat is dit pas zonde.Je kan naar de bruiloft gaan en op tijd naar huis. Zo kun je ook naar oerol gaan en dan zorgen dat je zaterdags je werk kunt doen. Denk in oplossingen en niet dat ze je willen wegpesten.
quote:Immaculata schreef op 12 maart 2010 @ 17:28:

[...]

Helaas niet meer in deze tijd :( Er zijn computerprogramma's die precies berekenen hoelang jij over een bepaalde wijk mag doen, op 2 cijfers achter de komma. Dus 3,05 uur, of 3,10 uur of 3,20 uur etc. Op zaterdag wanneer je je werkurenbriefje mag gaan inleveren bij de baas dan wordt het met een rode pen gecorrigeerd als je er 10 of 15 of 20 minuten langer over doet (bijvoorbeeld in de zomer als het bloedheet is, of wanneer je veel huis-aan-huis moet bezorgen) die extra tijd krijg je dan niet betaald. Ik werkte er gelukkig via een uitzendbureau, uiteindelijk heb ik via hen gewoon mijn gewerkte uren betaald gekregen. Volgens mij zijn hierdoor wel de contacten tussen de post en het uzb verbroken. Volgens vaste krachten was dit het landelijk beleid.Het klopt dat je inderdaad maar een bepaalde tijd over een wijk mag doen. Maar TO werkt zo weinig dat ze haar 3 uurtjes best zou kunnen spreiden over bv. 5 uur. Dat is minder intensief, het werk is wel af. Ze krijgt dan natuurlijk wel gewoon maar 3 uur betaald, maar heeft wel eht werk op haar eigen tempo kunnen doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven