Werk & Studie alle pijlers

Wegpesten?

12-03-2010 16:08 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet even mijn verhaal kwijt.

Ik werk nu bijna 2 jaar op zaterdag bij een groot bedrijf. Afgelopen oktober heb ik me door vermoeidheidsklachten (CVS) ziek moeten melden. Na een gesprek met de bedrijf arts in februari ben ik weer aan het werk gegaan. Rustig aan en niet meteen mijn volledige uren. Ik dacht dat ze begrip hadden voor mijn situatie en dat ze me hielpen. Maar nu heb ik het gevoel dat ze me aan het wegpesten zijn.

Eerst hebben ze een verhaal bedacht dat ik in een grote stad in de buurt zou zijn gezien. dat was het probleem niet maar ik was aan het rennen en dansen door de stad. Dit kan nooit waar zijn maar ze geloofden mij niet helemaal.

Nu probeer ik in april en juni een paar dagen vrij te krijgen buiten de zomervakantie. Voor een bruiloft en een weekje Oerol. Maar deze verzoeken zijn afgewezen omdat er volgens hun al te veel mensen vrij zijn op die dagen. Ik kan dus niet eens meer vrij krijgen.

Van de zomer loopt mijn contract af en ik ga er niet van uit dat deze verlengt wordt maar om de laatste maanden zou zo lullig te gaan doen vindt ik echt kinderachtig.

Bedankt voor het lezen.
Ik heb de meeste reacties gelezen en wil toch even reageren. Ik heb zelf fibromyalgie en snap TO ook niet zo goed. Een week Oerol zou ik echt niet volhouden, kamperen sowieso niet, want dat is killing voor rug en schouders en eigenlijk alles.

Ik werk vanuit huis, zodat ik mijn tijd zelf kan indelen. Dat vind ik fijn, zo heb ik de vrijheid om met mijn energie om te gaan zoals ik dat wil.

Voor de rest heb ik eigenlijk wel lol in m'n leven. Ik wandel veel, doe leuke dingen en geniet van alles wat ik nog wel kan. Mijn ervaring is echt: hoe meer je investeert in beweging, positief denken en focussen op wat je allemaal nog kunt, hoe beter het met je gaat.

TO, je klinkt doodongelukkig met dit werk. Ik neem aan dat je zonder die drie uurtjes per week niet omkomt van de honger. Misschien tijd om te stoppen en echt even in je gezondheid te investeren? En als je je dan beter voelt, gewoon iets zoeken wat beter bij jou en jouw energieniveau past.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
.
toen ik het begin van dit topic las, voelde ik me een beetje boos worden. Ik heb ook wel eens met een niet zichtbare ziekte thuis gezeten, en je voelt je al schuldig genoeg! Meteen van die harde reacties hier, bah, daar kan ik echt van balen!!!

Maar....hoe je met vermoeidheidssyndroom een week naar een festival kan...vind ik ook vreemd! Eerst dacht ik nog dat het om een vakantie ging...dan kan je elke middag lekker in je appartement een dutje doen. Zou nog kunnen. Een druk festaval, dat valt voor mij niet te rijmen met de klachten die je hebt, TO.

Mijn ziekte ging ook gepaard met vermoeidheid, voor een ton had ik nog niet nar zo'n festival gegaan!
ongeacht de reden van eerder verzuim, zou ik snappen dat men (=collega's) minder happig zijn om je ineens veel vrije zaterdagen te geven.

Dat je ziek bent is heel rot, echt. Ik heb er ook totaal geen ervaring mee in mijn omgeving. Maar wat anderen ook opperen: waarom niet meer in oplossingen denken? Jemig zeg, dan de je toch gewoon een paar dagen minder Oerol? Dat is geen ramp hoor, de wereld draait gewoon door. Ongeacht de reden. Ik vind dat, heel eerlijk gezegd, gewoon horen bij een normale baan hebben. TPG doet jou geen gunst of zo om jou in dienst te houden. Het is een bedrijf. Ik heb op een blauwe maandag (zaterdag) ook als postbode gewerkt en eerlijk gezegd vond ik men altijd erg meelevend met persoonlijke situaites. Oerol of wat voor een vakanie dan ook is een luxe. Omgeacht je beperking.

Eingelijk vind ik stiekum (maar dat is wellicht een beetje politiek incorrect om te zeggen) dat wanneer je op je werk serieus genomen wilt worden je ook zelf je werkgever serieus moet nemen. Wat wuiles ook al aangaf: waarom stap je niet op als het je niet bevalt?
Daarbij, no offense, maar als ik manager was bij TPG zou ik ook gewoon meer rekening houden met mijn vaste krachten in de zomervakantie. Misschien wederom niet erg politiek correct, maar er werken daar ook mensne die dag in dag uit hun beste beentje voort zetten. Gewoon vannuit een menselijk perspectief zou ik hun vakantiedagen ook belangrijker vinden dan een zaterdagkracht die soms drie uur werkt.Oerol of niet (en alsof dat festival niet elk jaar terug komt. Een bruiloft vind ik belangrijker) Misschien niet eerlijk, maar wel begrijpelijk.
Het is al meer gezegd maar het gaat hier maar om 3 uur per week toch. Ik weet niet hoe belangrijk die financieel voor je zijn maar anders zou ik opzeggen. Dit komt niet meer goed. Zoek iets anders wat je wel aankunt en kunt combineren met je priveleven.

Als je ziek bent is het belangrijk dat je ook dingen kunt blijven doen die ontspannen en waardoor je beter in je vel zit. Maar als je ean baan hebt dan is het nu eenmaal ook een verplichting om daar zoveel mogelijk aan te voldoen. De balans is hier zoek. Dus zoek iets wat meer geschikt voor je is.
Weet je al wat je gaat doen melkmeisje?
Doe jezelf en de post een lol en neem ontslag voor die 3 uur per week.

Kan jij je concentreren op je herstel en hoef je geen rekening te houden met vrije dagen.

Je collega's zijn ook voor jou ingevallen toen je niet kon werken dus die gaan voor in de vakantieplanning. Dat is geen pesten, dat is logisch en eerlijk.

Verder lees ik alleen dat je niks en een week moet uitrusten van 3 uur lopen. Maar je kan wel een week kamperen op een stampvol eiland en theaterstukken bekijken op klapstoeltjes. Dat gaat niet samen, neem aan dat je dat begrijpt.

Als je niet eens bereid bent om iets langer over je postronde te lopen zónder die 1 á 2 uur extra betaald te krijgen zegt echt iets over je inzet. Ik zou ook mijn vaste gemotiveerde krachten voorrang geven op de vakantieplanning.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven