3000+ deel 40!

10-03-2010 12:05 3009 berichten

14 oktober, een gedenkwaardige dag. De dag waarop de verslaving der verslavingen ontstond. Kon je al niet van het forum wegblijven? Blijf dan hier WEG. Maar als je het wel vermakelijk vindt allemaal, kus dan Floor haar voeten uit dankbaarheid voor het beginnen van de 3000-cyclus. We zijn bij deel 39 intussen en we zijn er nog lang niet klaar mee! Voel je welkom om de volgende 3000 posts te vullen met lief, leed, lach, traan... eigenlijk gewoon met alles wat je maar kwijt wilt. Iedereen mag meedoen, maar denk erom: na 3 posts hoor je erbij!

Regels? 3 maar:

1. S.v.p. niet quoten van gevoelige, persoonlijke informatie.

2. Toon respect naar elkaar in elke situatie.

3. Verdriet wordt niet vergeleken, elk leed is leed.
Alle reacties Link kopieren
Truste Thee en Floor!

Ik heb nog even eentje gepakt, was vandaag zo min als wat maar nu weer topfit

Even rustig nagenieten van een fijn avondje.
quote:mamalief schreef op 14 maart 2010 @ 02:45:

Iry ik ben ook eens hier weggegaan om dezelfde redenen als hij, ben ook batsboem weer teruggekomen en heb nooit een wanklank gehoord.

Dat begrijp ik dan serieus niet Bam, want met alle respect maar ook jij paste in het plaatje van de post

En niet dat ik dat verkeerd vind (hoop dat je het niet verkeerd oppakt)

Maar ook jij hebt toch jouw sores die je hier ventileert en je therapie?

Waar we met liefde naar luisteren en je in willen steunen.

Wat maakt het anders?
En das raar want voor buitenstaanders is het maar een domme avond....heb je visite, zit je beide met lappie op schoot te forummen....maar juist dat gewone, niks moeten, lekker vrij en vertrouwd vind ik nou juist zo fijn.

Is het nog te snappen?
quote:floor72 schreef op 14 maart 2010 @ 02:35:

Ja zelfs jij mist wel eens wat Iry.

Ik zit bijna 24 uur het topic in de gaten te houden, onmogelijk
Pfff.... ik ben er eigenlijk ook wel klaar mee

Ben veel te bang dat ik desondanks ik probeer mijn woorden zorgvuldig te kiezen, toch verkeerde dingen schrijf.
@BAM en dat is precies het verschil, dikke doei en ik ben er weg van, daarmee geef je wel aan dat je t ff gehad hebt, maar ga je niet om je heen trappen.

De inhoud van de posting van LeukerT kunnen een aantal van ons onderschrijven, mits andere woorden bijv: Mensen, wees positief, de zon schijnt, we wonen in een land zonder honger en zonder oorlog. Had hij zoiets geschreven, dan was er niets aan de hand geweest.

En de timing: Hij schreef de post, omdat er een dubbeltopic geopend was en iemand anders daar weer een dubbelzinnige opmerking had geplaatst. Als hij de post geschreven had, omdat het klaaggehalte net extreem hoog was ofzo, dan was het ook anders geweest.

Inhoud en timing maakten dat de posting er aggressief werd.

Ik las op dat moment mee en vond de posting bijzonder onplezierig. En snap dat mensen gekwetst werden. Ik ben in mijn toetsenbord gekropen, niet omdat hij terug kwam, maar omdat hij terugkwam alsof er niets aan de hand is. Bij dikke doei en ik ben er weg van, is er geen excuus nodig, je hebt het immers alleen over jezelf. Jij hebt er genoeg van. Je laat in het midden waarvan dan wel niet. Dat deed LeukerT niet.
Er zijn momenten waar je intens van geniet, tel die momenten en je leeft!
Geen idee Iry wat het anders maakt.

Ik voelde me iig totaal niet aangevallen in L zijn post en dat iemand sores en therapie heeft en dat hier ventileert is ook helemaal niet erg maar het was soms wel eens té erg zwelgen en zielig doen.

En ik lees daaroverheen (heb het ook wel een paar keer aangegeven dat het soms niet lollig meer is) maar L heeft er zijn mening op dat moment over gegeven.

Handig?

Tactisch?

Goede moment?

Nuttig?

Vast niet maar wel zijn mening op dat moment en dat respecteer en accepteer ik dan.

Net zoals ik dat deed en doe met de meningen die velen nu over de kwestie hebben.
Nou heb ik makkelijk praten misschien omdat ik wel heel makkelijk dingen van me af laat glijden en niet gauw gekwetst ben dus mijn mening zal niet de mening van een ander zijn.

Dat is ook waarom ik er eerder niet echt op in ging.
@BAM ik geloof niet helemaal dat het op dat moment zijn mening was, hij was aan het ontploffen ergens anders over. Voor mij gebruikte hij op dat moment zijn mening als stok om vooral hard mee te slaan.

Voor het overige, ja soms kom ik hier ook binnenwandelen en ga net zo vrolijk weer omdat het even te zwaar is, maar op een ander moment is t dat niet. En soms kan ik het zware hebben en soms ook niet. En soms maak ik het zelf zwaar, door mijn sores hier te droppen.
Iedereen past in het plaatje van de post. We hebben allemaal onze sores en sjoege. Wat voor de één drama is, is voor de ander appeltje/eitje bij wijze van spreken. Maar we luisteren en steunen elkaar. Respect en medeleven staat voorop wat mij betreft. En heb je met het één wat minder als met het ander, ga je er minder of niet op in. En dat is geen desinteresse, maar met sommige dingen heb je gewoon minder. Of omdat je dat niet kent, of omdat jij er totaal anders mee zou omgaan en niet bot over wilt komen.

Maar echt ongenuanceerd op de man spelen of bagatelliseren, gaat mij te ver.
No als je het zo ziet dat het op dat moment misschien zijn stok was, dat het was omdat er iets anders was...dan is het toch ook mogelijk om te zeggen ach ja, dat kan, oké het is afgezakt en we gaan weer verder?

Of ben ik nou dom/naïef/ te makkelijk?
Nou Moos wat jij nu zegt dat bedoel ik ook, ik lees eroverheen of denk er het mijne van en reageer gewoon niet.

Of wel en dan is dat soms positief, soms negatief maar wel mijn mening op dat moment.

En dat is met elke post die ik lees dus ook die van L.
quote:mamalief schreef op 14 maart 2010 @ 03:03:

No als je het zo ziet dat het op dat moment misschien zijn stok was, dat het was omdat er iets anders was...dan is het toch ook mogelijk om te zeggen ach ja, dat kan, oké het is afgezakt en we gaan weer verder?

Of ben ik nou dom/naïef/ te makkelijk?Wat mij betreft kan dat, nadat er eerst begrip is getoond en sorry gezegd. Net als irl.
@BAM, zie mijn tweede posting van vandaag. Excuses zijn dan op z'n plaats. En dit was niet de eerste keer, hij is al s eerder van z'n plaat gegaan bij een grapje van jou wat hij verkeerd begreep. De derde kans krijgt hij best van me, daar gaat het niet om, wel heb ik hem gevraagd of forummen voor hem de geschikte manier van communiceren is, geen lichaamstaal en geen stem die kunnen uitleggen hoe iets is bedoeld.
Ik ben er zelf ook niet door gekwets Bam, voordeel van stemmen hebben

Raak je een beetje imuun voor en moet je wel veel verder gaan wil je die overtreffen.

Maar het raakt mij harder als ik zie hoe het anderen raakt.

En dan komt het niet meer snel goed bij mij, mensen kwetsen is iets wat ik slecht kan hebben als eigenschap ongeacht verpakt is in een mening .

Dat rechtvaardigd het niet
Ik heb ook geschreven dat ik niet meteen klaar sta met de kruiwagen, hij zal zich moeten bewijzen. Dat moet iedereen bij mij, maar bij hem zal ik op mijn hoede zijn. Hij heeft hier twee keer tegengas gehad en is twee keer uit z'n plaat gegaan, ik heb geen zin in een emmer stront over me. Daarin bescherm ik mezelf.
Bam je mening kan je altijd geven, dat is je goed recht en dat zal niemand je verwijten, mits je het respectvol doet. En, bij de één kan je zeggen ''ah joh zeik niet zo'' (of zoals wij onder vriendinnen zeggen ''zeikpijp''), omdat je weet dat diegene ertegen kan en bij de ander moet je dat anders inkleden.
Eigenlijk zeggen wij dan :zekpep (op zijn Haags).

Maar wat ik bedoel, wat ook in de opening staat onder 2 en 3.
Ik heb geen stemmen Iry maar wel altijd twee kanten, ik word er soms zelf gek van maar kan altijd alles van iedereen snappen en alles van vele kanten bekijken.

En ben heel makkelijk in slikken en weer doorgaan.
En doordat ik zo ben (en hij zo is) zijn LLL en ik al zoveel jaren goeie vriendjes ook al hebben we de meest gruwelijke dingen gezegd en gedaan tegen elkaar.
Slikken en weer doorgaan, daar ben ik ook niet moeilijk in, maar alleen als dat ok voelt, ik ben geen vuilnisbak en ook geen voetveeg en wil ook niet dat anderen zo behandeld worden of zich zo voelen.
Ik heb dus wel een kruiwagen zand klaarstaan en als ik het het zand niet waard vind dan negeer ik diegene gewoon.
Ik ga nog even door, want ik vind het best wel een interessante discussie. Als ik iets post, weet ik wat ik schrijf. Ik lees het meestal eerst even door. Mocht er iemand zijn die het totaal niet met me eens is, reageer! Graag zelfs. Maar wel opbouwend en met mededogen. (Respect is zo'n k.t-woord, vind ik. door al die rapmuziek).

Heb ik nog een mooi voorbeeld van. Ik zat vandaag bij de kapper. Zat een oudere vrouw naast me (80 wat ze steeds herhaalde). Pientere, komische maar zeer dominante (Haagse kak)vrouw. Ze begon zich te bemoeien met mijn haar, omdat ze het gesprek tussen kapper en mij volgde. Eerst ging ik er nog beleefd op in. Tot het genoeg was en ik zei ''waar bemoeit u zich eigenlijk mee?"

Ze keek me aan moest lachen en zei ''dat zegt nou nooit iemand tegen me, maar u heeft wel gelijk''.
BAM ik heb deze week echt de meest verschrikkelijke ruzie gehad met mijn ouders, waarbij de deur in mijn gezicht is dichtgesmeten. Dat is ook snel weer goedgekomen, doordat er een stevig fundament ligt, we kennen elkaar, weten wat we aan elkaar hebben. En daardoor durven we elkaar ook flink pijn te doen.

LeukerT en ik kennen elkaar helemaal niet. Het ging al mis, voordat we elkaar überhaupt leerden kennen. (Jouw grapje) Hij kwam terug en ging mijn grens over, dat heeft verder niemand gemerkt (iets met slikken en doorgaan ;) ) en toen kwam die posting. Te weinig fundament voor mij om nu te slikken en door te gaan, excuses, erkennen van het gekwetst zijn. (Al is het maar een: Ik vind het vervelend dat mijn posting zo overgekomen is.) Dan is de weg vrij om opnieuw te gaan bouwen.
Goeiemorgen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven