** December 2009 **

19-07-2009 09:38 973 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, prima idee van Isis, hier zijn we weer met ons oude vertrouwde december-topic.

naamlftdUDkidsbijzonderheden... Saskia1807 27 3-12-09 nee 07/12/2009 Ayla Diddda 30 3-12-09 nee 09/12/2009 Lyse Stella792 30 4-12-09 2 07/12/2009 Tijl Willem Bandit4live 23 4-12-09 nee *jongetje!* Ikje 30 10-12-09 nee 22/11/2009 Luca Biennie 12-12-09 3 05/12/2009 Lente Jumper1 34 12-12-09 nee 29/11/2009 Isolde Suffeltje 35 28-12-09 2 19-5-9 echo , 17-6 nekplooimeting IsisVG 32 28-12-09 1 30/12/2009 Thijn Arnoud Summer73 36 30-12-9 nee 08/01/2010 Pieta Fabindia 37 30-12-9 nee 28/10/2009 Ralph
Computer says nooooo
hoi dames

als eerste even voor biennie voel je vooral niet schuldig over klagen over dat lente mogelijk een huilbaby is zoals iemand ook schrijft het forum is voor iedereen en mag daar ook zijn eigen sorres op plaatsen dat doe ik tenslotte ook. bovendien heb je zelf ook genoeg meegemaakt en hoop ik van harte dat de osteopaat hulp kan bieden.

hier gaat alles redelijk, nog steeds geen ritme gister gesprek gehad met cb en die zeiden geef haar een vaste slaapplek en leg haar dan regelmatig neer. voor de rest rijden we veel op en neer naar het ziekenhuis voor de chemo. daar gaat het wel goed mee, haar lichaam blijft eigen cellen maken en dat is goed nieuws want dan mag ze iedere week weer chemo hebben, het klinkt heel erg dubbel als ik het zo opschrijf maar jullie begrijpen wat ik bedoel. vannacht nog wel even schrikken, heeft gister een bloedneus gehad bij het inbrengen van een nieuwe maagsonde, snachts ging ze braken en kwam alles door de neus naar buiten, werd hier erg benauwd van, gelukkig met neusspoelen met zout water het kunnen verhelpen maar dat zijn dan de momenten dat je denkt was ik maar in het ziekenhuis. een voordeel van een ziek kind is dat ik voorlopig nog niet aan het werk hoef verlof loopt officieel af op 8 maart maar ga dan ziekte wet in.

jeetje didda dat is vervelend terug komen van verlof en dan gelijk de zak krijgen dat is niet tof. nou meisjes het is een heel verhaal geworden en ga zo isolde even kroelen. tot een volgende post en biennie laat ons weten hoe het is afgelopen bij de osteopaat.

groetjes Jumper1
@Biennie: Wat vervelend dat Lente zoveel huilt. Ralph heeft zijn momenten en ik denk inmiddels dat het te maken heeft met hoeveel prikkels hij krijgt. Hij is erg gebaat bij rust en regelmaat. Ik hoop dat je kunt vinden waar het door komt zodat je meer kunt genieten van deze tijd.

Jumper: spannend hoor allemaal. Heb je veel steun van je man? En van je familie?

rest reageer ik later, ben erg druk op het moment
Hi Lieve meiden, een korte krabbel met een tevreden pruttelend meisje in de naastgelegen kamer.. Hier gaat het erg goed. Na een ontstuimig begin ("waarom vertelde niemand hierover de waarheid??! - gevoel ) raken we allemaal meer en meer op elkaar ingespeeld en is langzamerhand een soort ritme ontstaan.

Afgelopen zondag heeft ze haar kraamfeestje gehad, wat heel gezellig was. Pieta heeft de hele middag gezellig bij pappa in de draagdoek veilig tegen zijn borst aan gehangen.

Die avond en de 2 dagen erna wel iets uit haar doen, maar daar had ik wel rekening mee gehouden. Inderdaad de hoeveelheid prikkels, denk ik zoals ook Fabindia al zegt.

Gister heeft ze voor het eerst mijn melk uit een flesje gegeten bij pappa, dat ging echt super goed! Hebben er een leuk filmpje van gemaakt. Ze switched moeiteloos tussen borst en fles. Een hele geruststelling voor als ze straks naar het kdv moet. Daar hebben we een intake gehad afgelopen week. Zal vooral voor mij heel erg wennen zijn.... maar voor haar alleen maar goed. Het is een heel kleinschalige kdv met veel persoonlijke aandacht en leuke meiden, dus het komt vast allemaal goed.

Jumper, wat spannend allemaal weer met jullie meisje. We fantastisch dat ze, na het roerige begin, nu sterk genoeg blijkt om telkens de volgende chemo te mogen ontvangen... "Fijn" dat je in de ziektewet kan straks, om zo optimaal mogelijk voor jullie lieve meisje te kunnen zorgen... Blijf aan jullie denken en voor jullie duimen. Ik voel me zo gezegend met een gezond meisje, dat ons zulk verdriet bespaard blijft.

Fabindia; ben benieuwd hoe het met jullie gaat, las ook wat van je op het bv topic, ben ik ook benieuwd naar.

Biennie, voel je niet schuldig hoor.. ik begrijp je gevoelens volkomen. Toen Pieta in het begin zo vreselijk veel huilde werden we beiden hier heen en weer geslingerd tussen allerhande emoties, variërende van "wat zielig voor ons kleine meisje" en (als het 05:00uur was en summerman weer op moest na een doorwaakte huilkrijsnacht) "kunnen we haar even uitbesteden of in de tuin zetten?" Hebben jullie alle mogelijke lichamelijke oorzaken onderzocht? Bij een vriendinnetje van mij bijvoorbeeld bleek het na bijna 3 maanden toch ene lactose-intolerantie te zijn, waardoor haar kindje van de 1 op andere dag veranderde van een 24/7 "huilerd" naar een heel zoet jongetje. Of een werveltje? Misschien probiotica proberen toch tegen evt. krampjes, of bedje omhoog tegen evt. reflux? Ik roep maar wat dingen... In elk geval hele dikke knuffel! .

Isis en milaatje, alles goed bij jullie?
Computer says nooooo
Hallo allemaal!

Het is stil hier! Iedereen druk met luiers, badjes, voedingen en visite?

Ben wel benieuwd hoe het met iedereen is!!

Hier is Luca niet lekker: gisteren tweede inenting gehad en nu wat last van. Zielig hoor!

Ik ben bezig met mijn laatste daagjes verlof, aankomende maandag weer werken. Geen zin in, moeilijk om Luca achter te laten. Maar het maakt mijn wereld wel weer wat groter!
*breekt ff in en feliciteerd Sum en Mila (en ook alle andere natuurlijk!)*

Wat geweldig is het, nietwaar! (en ook wat moe ben je hé)

En ik wacht geduldig af op dat ene topic
zusenzo! .... ja, dit is echt geweldig en met geen pen te beschrijven. Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik nu al wel minder gemakkelijk aan kijk tegen een duikreis met de kleine meid, maaaaarrrr... we hebben nog een paar maanden.

tot nu toe lijkt het alternatief weer wat meer in NL duiken en summini dagje naar oma en een "gewone" huwelijksreis. Tsja ... ik was gewaarschuwd ...
Computer says nooooo
Wat een gevoel hé!

Ik had vanalles tegen je kunnen zeggen een 1/2 jaar geleden maar had ik dit gevoel kunnen beschrijven, vast niet.

En gewoon aankijken, wat voor jullie het beste is.
Ja, overweldigend met een hoofdletter. Dit had je me idd niet kunnen vertellen. De geboorte van een kindje nog wel, maar ik was kennelijk niet zo voorbereid op de geboorte van een ouder

Keep u posted, haha..
Computer says nooooo
Het is hier inderdaad heel erg stil!! Hoe is het met iedereen?

Ikje je wereld wordt inderdaad weer wat groter, maar mijn kleine wereldje beviel me eigenlijk ook nog wel.

Het is zo zielig om te zien dat je kleintje last heeft van die inentingen he! Ayla moet volgende week voor de tweede keer. Ze is nu ook niet zo lekker beetje verkouden, en ze heeft een geirriteerde huidplooi in haar nekje waar ze behoorlijk wat last van heeft.

Ik ben inmiddels alweer aan de tweede werkweek begonnen het valt me behoorlijk tegen. Ik vind het nog heel erg moeilijk om mijn meisje achter te laten (ook al is het bij mijn moeder) . Verder moet ik weer heel erg wennen aan een hele dag staan, als ik 's avonds thuiskom ben ik helemaal kapot, heb dan geen voeten meer over.

Ik wordt weer geroepen vanuit de box...het is flesjestijd. Daarna hebben we praat (lees brabbel) kwartiertje, zo schattig sinds een paar dagen brabbelt ze hardop. Ze schrikt er alleen af en toe nog wel van...wat dan weer een heel ernstig gezichtje oplevert.

liefs van saskia
quote:summer73 schreef op 18 februari 2010 @ 07:28:

Na een ontstuimig begin ("waarom vertelde niemand hierover de waarheid??! - gevoel ) raken we allemaal meer en meer op elkaar ingespeeld en is langzamerhand een soort ritme ontstaan.

haha hoe zou je het zelf omschrijven dan? Ik zie het als een ontgroening. Je moet elkaar leren kennen en alle grenzen worden uitgetest. Ze zeggen wel dat bv voor een band zorgt en ik denk dat daar een dimensie bij komt die meer is dan het lichamelijk contact en het mooie dat jouw lijf dat kan bieden. Ik ben ook nog erg onder de indruk van de energie en twijfels en slaaptekort en samen zoeken naar een ritme waardoor je samen een band krijgt.

@saskia: ik vind het zo bijzonder hoe Ralph na de borst zo verzadigd kan grijnzen. Alsof hij dronken sex gehad heeft. Hij wordt er eerst suf van maar wordt dan weer wakker en gaat kijken en glimlachen en kirren. Zo leuk. Hij loopt wat dat aangaat steeds iets achter op jouw dochter.

@summer: de bv gaat goed! Ik zal ook weer een verhaaltje op de bv topic plaatsen. We hebben een enorme strijd gehad met veel verdriet (Ralph) en vraagtekens (wij) Dan was het even rustig en galmde zijn huiltje nog door mijn hoofd. Ik ben door de traumatische bevalling nog snel van slag en om het minste bezorgd maar ben er toch in gaan geloven dat mijn borsten voldoende te bieden hebben. Gisteren stopte hij ineens met drinken en begon hij te huilen. Ik kneep meteen in mijn borst om te checken of er nog wat kwam, spuit zo over de salontafel heen! (zat op de bank) Ik heb zeker genoeg en nu moet ie misschien wennen aan hoe makkelijk het stroomt! Ik ben van 4 naar 1 domperidon gegaan. Die laatste had ik eigenlijk ook al een paar keer afgebouwd maar ik neem m steeds toch weer als ik denk dat ik theezakjes heb. Terwijl het eigenlijk goed stroomt ook op theezakjesdagen.

@ikje: hoe is het met Luca? 1 op de 3 kinderen heeft last van zijn prikjes. Ralph had de laatste keer 39.3!! Vond ik heel erg schrikken maar de doktersassistent stelde me gerust en ik hoorde in haar stem 'daar heb je weer zo'n moeder' Paracetamol en diezelfde middag ging het alweer beter.

@Biennie: hoe is het met Lente? Soms denk ik wel eens dat kindjes je verdriet ook aanvoelen. Zou me niks verbazen als Lente aanvoelt dat haar ouders al heel wat hebben doorstaan voordat zij kwam. Ben benieuwd wat de osteopaat te vertellen had

Ben ervan overtuigd geraakt dat Ralph idd niet veel prikkels aankan. Hij heeft een mobiel boven de box van woezel en pip dat ronddraait en muziek maakt. Heel hysterisch eigenlijk, maargoed. Vaak was hij al aan het mopperen geslagen op mijn arm en dat mobiel maakt hem weer helemaal bli, hij ligt te kraaien en te lachen zodra je hem eronder legt. Ik draai m twee keer op en dan haal ik hem weg zodat hij weer rustig kan worden. Hij kan dan nog een kwartier nagenieten en fietsen en kirren. Dan slaat het om en begint hij te mopperen. Ik pak hem op en breng hem rustig naar bed (kinderwagen overdag) en vaak vind hij het dan zo moeilijk om te gaan slapen!! Helemaal overstuur en met grote ogen om zich heen kijken. Dan zou ik hem wel een blinddoek willen geven of z'n mutsje over zijn ogen trekken maar dat is ook weer zo zielig.

's nachts hebben we tegenwoordig een co-sleeper en dat gaat heel goed! Lekker naast mama in slaap vallen en als hij moet huilen terwijl hij bv net een uurtje slaapt, dan kan ik hem zo troosten en slaapt hij meteen verder. Cool. Blij met die keuze zeg! Jammer van het schattige wiegje maarja. Het was echt zielig als ik hem lekker gevoed had en hij rozig in slaap was gevallen en dan enorm schrok van de koude lakens van zijn wiegje. (kruikje helpt niet) Ik heb ook wel eens mijn nachthemd uitgetrokken zodat hij daarop sliep maar dat hielp ook niet en dan zit je zo drie kwartier met een huilend kind dat eigenlijk heerlijk was ingedut! Nu slaapt ie dus onder zijn eigen lakentjes maar wel onder handbereik. Nu weet ik niet eens meer wanneer hij kwam of hoevaak omdat ik makkelijk zelf weer verderslaap ook.
Hé meiden! Hier ben ik weer, gisteren zijn wij geland op Schiphol na twee heerlijke weken Seychellen. Wat was het mooi en wat hebben we het heerlijk gehad. Het ging prima, de lang vlucht met onze piccola principessa. Mijn zusje moest gisteren even twee keer met haar ogen knipperen toen ze Hazel zag, ze is alweer zo veranderd/gegroeid. Ik reageer later uigebreider, hopelijk gaat het goed met jullie en de bijbehorende baby's! Ciao!
Fabindia ik hoop voor je dat Ralph niet alles na gaat doen wat Ayla doet...die heeft namelijk ineens besloten om s'nachts niet meer door te slapen haha.

Zo'n co sleeper is toch een bedje wat je tegen je eigen bed aan kan zetten? Ayla slaapt nog in de kinderwagenbak. Haar eigen bedje daar wil ze niet in slapen, kan ik me ook wel voorstellen zo'n klein kindje in zo'n groot ledikant. Ik heb geen ruimte voor een co sleeper anders had ik er ook een gehad.

Ik heb boven de box ook een mobile (van nijntje) Ayla kan daar uren naar luisteren en kijken. Zodra hij stopt begint ze te huilen en zodra we hem weer aanzetten ligt ze te lachen en probeert ze de nijntjes te pakken...om vervolgens als hij weer stopt weer te gaan huilen..Ik kan dat ding inmiddels niet meer horen...de hele tijd hetzelfde melodietje maar het is wel leuk om te zien hoeveel plezier ze ervan heeft.

Hier hetzelfde verhaal als bij jou. Als we Ayla uit de box haalden en rustig in haar wagen legden ging het ook fout..Dan werden we ook door hele grote ogen aangestaard (net alsof ze red-bull heeft gehad..haha) Nu leggen we haar in de box op een voedingskussen met hoes, na het nijntjes kijken valt ze dan heerlijk in slaap. En na een tijdje kan ik haar dan zo oppakken en in de wagen leggen.

Milaatje fijn dat je zo'n heerlijke vakantie hebt gehad!
Hoi allemaal, ben ik ook weer eens....

Zou graag allerlei enthousiaste verhalen schrijven, maar man oh man ik ben werkelijk afgepeigerd, opgebrand, doodmoe...

Wat vind ik het pittig om nu twee kleintjes te hebben! En dat terwijl Thijn echt een heel tevreden, makkelijk en zoet kindje is. Viggo is momenteel echt een handenbinder. Driftbuien, slecht slapen 's nachts, supervroeg wakker elke ochtend (05.30...), ochtendhumeur door het niet-uitgeslapen-zijn, nee-nee-nee-zeggen, etc etc. Peuterpuberteit welkom.... En ondertussen heeft Thijn natuurlijk ook de aandacht nodig.

Wordt er ook niet makkelijker op door de gruwelijke werkweken van vriendlief. Gemiddeld zes vd zeven dagen aan het werk, gaat om 06.30 de deur uit en is met een beetje mazzel 3x per week rond etenstijd thuis. Juist die vroege ochtenduren en de uren rond etenstijd/bedtijd zijn killing in mijn eentje. En ik vind het helemaal geen leuk gevoel als ik opgelucht/blij ben als ze slapen.... Kan heus wel van ze genieten hoor, maar door mijn vermoeidheid komt het daar steeds minder van en dat maakt me heel verdrietig.

Zou eigenlijk over twee weken weer aan het werk moeten, maar trek dat niet. Heb dus maar drie wkn ouderschapsverlof opgenomen en begin dan dus op 6 april weer. Dan is Thijn drie maanden oud. Zou het liefst nog langer ouderschapsverlof opnemen, maar dat is financieel niet haalbaar voor ons.

Thijn doet het ondertussen prima. Drinkt 5 a 6 x per etmaal, globaal zo rond 6.30, 10 uur, 14.30, 18 uur + 19 uur (soms echt twee losse voedingen, ook wel meer een lange voeding met pauze) en ergens 's nachts rond 2 uur. Altijd aan de borst. Heb nog helemaal niet gekolft. Wordt wel tijd dat ik dat eens doe, want hij moet straks toch echt mijn melk uit een flesje halen als ik weer ga werken.

Hij is een supervrolijk lachebekje, heel lief. Ritmetje heeft hij aardig te pakken van drinken - knuffelen - verschonen - in de box - naar bed. Overdag lukt het in slaap komen niet altijd makkelijk, dat wisselt echt enorm. Als het me te lang duurt doe ik hem lekker in de draagdoek, dan is hij in mum van tijd vertrokken. Maar soms valt hij prima in slaap in zijn wiegje of in de kinderwagen.

Zou graag op jullie allemaal reageren, maar even de puf niet. Heb wel regelmatig bijgelezen en blijf benieuwd hoe het met iedereen is! Ik kom gauw weer schrijven!

Liefs Isis en Thijn (vandaag precies 9 weken)
Hey Isis .. die kun je wel gebruiken lees ik.. plus een extra portie slaap .. Sterkte meid, lijkt me hartstikke zwaar zo, met 2 kindjes en toch het grootste gedeelte van de zorg in je eentje dragen.

Milaatje: welcome back! Heb je ook nog gedoken? Nu weet ik niet eens meer zeker of je dat ging doen (nav andere topic ), maar .. beviel de nanny dan in elk geval? Ben benieuwd naar je verhalen en hoe het met Hazel (wat is het toch een mooie naam!) gaat.

Pieta hier gaat als een trein. Die kleine dame groeit als kool en met de dag lijkt ze wel een stukje meer ontwikkeld te zijn. Het gaat echt zo razendsnel... Van een klein, teer donker poppetje is ze nu al veranderd in een lekker meisjebabietje. Ze lacht veel en heeft van die heerlijke spekjes. Vooral op haar bovenbenen... Ze reageert ook al heel goed als je tegen haar praat trekt ze allemaal lieve gezichtjes, en slaakt ook allerhande kreetjes. Vandaag precies 8 weken heeft ze haar eerste vaccinaties gehad. Mamma vond het erger dan zij zelf, geloof ik.

Ondanks wat ik allemaal links en rechts hier op het forum aan ervaringen lees over het "consternatiebureau", ben ik (na de luttele 2x) eigenlijk best blij met de bezoekjes. Aardige dames en best goede adviezen.

Volgende week de verhuizing. Ben benieuwd hoe dat gaat en of Pieta erg uit haar ritme zal raken of dat ze misschien nog zo klein is, dat ze er juist niets van merkt...

Ben benieuwd hoe het met jullie allemaal is!

Lieve groeten!
Computer says nooooo
Isis, Ik weet precies wat je bedoelt. Ik vind het hier ook zwaar. Ruben is ook bijna twee, dus zegt veel nee en Lente is niet de makkelijkeste baby. Dus ik voel letterlijk met je mee. Twee kindjes onder de twee is zwaar, maar het heeft ook veel leuke voordelen. Die komen nog. Twee kindjes met gelijke interesses voor een dagje weg en sneller uit de luiers. Ik moet over een week gaan werken. Ik zie er nu al tegenop. Maar of ik nu begin of over een paar weken, zwaar zal het blijven.

Groetjes, Biennie
Hela dames, ik kom ook weer even kijken!

Isis, wat vervelend dat het zo zwaar voor je is. Het klinkt alsof je het wel echt super doet. Helemaal aangezien je er veelal alleen voor staat. Petje af hoor, ik doe het je echt niet na! Fijn dat je het werken nog even uit kan stellen, hopelijk geeft het je net de ruimte die je nodig hebt om de boel op de rit te krijgen.

Biennie: oei, bij jullie dus ook drukte. Lijkt me ook serieus niet niks hoor, twee van die kleintjes!

Mila: oeioeioei wat een jaloersmakende vakantiebestemming zeg! En wat fijn dat het allemaal zo voorspoedig gaat!?

Summer: wat fijn dat Pieta het zo heerlijk doet. En spannend van de verhuizing....dit is naar jullie huurhuis toch? Consultatiebureau is hier ook prima, tot nu toe

Saskia: hihi, hier is de mobiel ook een groot succes, leuk om te zien!

Ik heb even een vraagje voor jullie: doen jullie al aan avndritueeltjes? Dus bepaalde volgorde van dingetjes 's avonds zodat je kindje weet dat het avond is?

Ik lees er namelijk steeds dingen over, maar ik vroeg me af wanneer je daar mee begint. En ook hoe dan, want Sophietje komt soms om 17u en 21u of 18u en 20u, ofwel: er zit geen systeem in. Wanneer en hoe plan je dan zo'n ritueeltje? Gewoon wanneer ze 's avonds komt, of maak je haar dan wakker?

Ik snap wel dat ik nog niet hoef voor te lezen hoor

Oh wat hier trouwens een grot succes is: cdtjes met kinderliedjes en dan vooral VOF de Kunst zingt Annie mg schmidt. Kost geen drol bij de H*MA en ze vindt het toch leuk!

Jumper: hoe is het met Isolde? En met jou?
Hier ook prima ervaring met het CB hoor!

Afgelopen vrijdag geweest, voor Thijn zijn eerste prikjes en Viggo zijn 2-jaar afspraak (hij wordt as zondag twee!)

Thijn woog bij 9,5 week 6050 gram en is 60 cm. Moest even keihard brullen toen hij werd geprikt, maar verder helemaal niets aan hem gemerkt, niet eens verhoging (wat ik me van Viggo wel herinner).

Gaat hier na een heel fijn weekend een stukje beter, maar vooral na flinke instorting vrijdagochtend. Ik kreeg een soort paniekaanval 9niks voor mij, heb zoiets nooit!) toen vriend op het punt stond naar zijn werk te gaan. Heb hem letterlijk gesmeekt thuis te blijven "Ik heb je nohohohodig...." en hij heeft zich toen afgemeld op werk.

Kon die dag twee keer een goeie dut doen en vooral het er niet alleen voor staan, maakte dat ik me kilo's lichter voelde.

Weekend alleen maar leuke dingen gedaan met elkaar. Zaterdag wandelen + pannenkoek eten in A'damse Bos, 's avonds uit eten (om 18 uur, haha) met Thijn tukkend in draagzak en Viggo smullend van bordje pasta. Zondagochtend Artis en 's middags verjaardag broer. Accu weer beetje opgeladen.

Wat ook helpt is dat we nu drie ochtenden al flink investeren in het oplossen van de ellende door het vroege wakker worden van Viggo. Heel steng en consequent zijjn, niet toegeven en belonen bij het tot minstens 6.30 in bed blijven. Het lijkt zijn vruchten af te werpen, want heeft het roepen/brullen/huilen de eerste keer nog geduurd van 5 tot 6.30, de tweede keer was dat nog maar van 5 tot 5.30 en sliep meneertje daarna tot 7.30 (!), vanmorgen hoefde vriend maar 1x tegen hem te zeggen "het is nacht, niet huilen, ga nog maar lekker even liggen" en het was stil tot 6.45!

Thijntje doet het zo goed in de tussentijd! Hij isecht een heerlijk zoet blij mannetje!

Sophy, we hebben wel voor Thijn nu de vaste volgorde 's avonds van badje en daarna in het donker voeden en dan slapen. Stelt dus niet veel voor qua ritueeltje, maar wel vaste volgorde. Tijdstip wisselt nog, afh van voedingsmomenten.

Kinderliedjes CD's zijn leuk! Favoriet bij Viggo is al van heeeel jongs af aan "Dierenliedjes" met bijbehorend boekje.

En idd de Annie MG Schmidt CD van de hema!

Hoe is het met de anderen?
hallo allemaal

hier even een berichtje van ons. we hebben nu een kleine week zonder ziekenhuis achter de rug, as donderdag is er weer een opnamen want dan starten we een derde blok met chemo. voor de rest gaat het wel goed met isolde, mama had weer moeten beginnen met werken maar dat zit er voorlopig niet in want op mijn werk is mij een gemeen trucje geleverd, tijdens mijn verlof is er een reorganisatie geweest en heeft iedereen in de buitendienst een uitbereiding van zijn gebied gekregen, iedereen heeft toen mogen reageren en het beste voor zijn eigen hachje kunnen regelen, alleen ik was met verlof en dus niet de gelegenheid gehad te reageren en nu heb ik een gebied gekregen die voor mij een eind rijden is en ook nog zeer filegevoelig, ben zeer boos, het wordt dan ook nog gebracht alsof het voor je eigen bestwil is nou ik zie het niet. ik vind dat ze dit niet kunnen maken tijdens je verlof dat is het zelfde als een van onze medeforummers na je verlof te horen krijgen dat je geen werk meer hebt, dat zouden ze eens moeten regelen in de wet. GGRRRRR.

ok relax..... biennie hoe is het afgelopen met lente en de osteopaat.

isisvg, ik benijd je niet hoor, wij denken ook over een 2e tzt maar eerst maar even het ziekteproces van isolde doorgaan. jullie horen weer van mij, donderdag ook beenmergpunctie en dan horen we hoe her er voor staat met de leukemie.iedereen veel geluk met de babys en tot de volgende post

liefs Jumper1
hoi allemaal

Jumper ze zouden dit soort dingen inderdaad moeten verbieden wat een rotstreek zeg! En hoe nu verder?

Heel veel sterkte met het 3e blok van de chemo

Sophy ook hier hebben we vaste avond ritueeltjes. Om een uur of 7 gaan we Ayla wassen daarna krijgt ze de fles, gevolgd door een brabbel kwartiertje. Na het brabbelen valt ze in mijn armen in slaap, waar ze lekker blijft liggen tot een uur of 10 (als ik haar in haar eigen bedje neer leg begint ze te brullen dus doen we het maar zo) en dan krijgt ze nog een flesje, die ze vaak niet eens leegdrinkt omdat ze weer in slaap valt.

Hier ook weer naar het consultatie bureau geweest gisteren. Ayla woog nu 6,5 kilo en is 62 centimeter. Nu was ze dus hartstikke goed aangekomen....waren ze nu niet helemaaal tevreden met haar lengte. Ik word zo moe van dat gezeur ..maar goed. Ze heeft ook weer prikjes gehad, waar ze gelukkig geen last van heeft gekregen.

Proberen jullie baby's ook dingen na te doen? Als iemand zijn tong uitsteekt gaat Ayla dat nadoen. Mijn man kan zijn wenkbrauwen om en om optrekken, dat kan Ayla ook is zo schattig om te zien .

We gaan nu even lekker een stuk wandelen het zonnetje schijnt zo heerlijk.

liefs van saskia
Hoi Saskia,

Hoezo is haar lengte niet goed. Ze hartstikke mooi lang. Lente is bij 12 weken op het bureau geweest. Ze woog toen 5,4 kilo en was 58 cm. Dit was allemaal prima. 6,5 kilo met 62 cm moet volgens mij helemaal goed zijn. Lente zat met haar gewicht op de middenlijn en haar lengte er iets onder. Ik moet wel wennen want mijn zoontje zal altijd boven alle lijnen en was met 12 weken al over de 7 kilo heen terwijl Lente iets zwaarder was (25 gram) bij haar geboorte.

Jumper, in de Osteopaat geloof ik niet zo hard. Vond het een beetje een gek gedoe. Maar sinds ze 12 weken is (die magische grens) begint ze het wel beter te doen. Ze huilt wat minder en slaapt iets beter. Nu kunnen we ook meer wandelen, wat het slapen ook bevordert (een beetje schommelen in de wagen doet wonderen). Het zal nooit de makkelijke baby worden als Ruben, maar het gaat al stukken beter! Iedere baby huilt nu immers. Dus Isolde mag weer een kuur ondergaan. Hoe veel krijgt ze er in totaal? Ik hoop zo dat ze na dit alles een gezond leven gaat krijgen. Ik ga duimen voor een goede uitslag op de punctie straks. En wat dat werk betreft, hier ook hoor. Ik ben mijn leuke klanten kwijt. Het is maar werk. Eerst Isolde maar gezond krijgen. Ik moet volgende week beginnen.

Isis, meid gaat het al weer wat beter? Lukt het niet om de jongens 's middags samen op bed te krijgen, zodat je dan even bij kunt tanken? We gaan echt de voordelen nog wel krijgen van twee kindjes dicht op elkaar. Ik laat mijn zoontje vaak liggen als hij 's morgens wakker wordt. Vaak valt hij dan weer in slaap of speelt in zijn bedje met zijn knuffel.

Ik weet niet of ik iemand oversla, maar ik hoor Lente dus ik ga snel naar haar toe.

Groetjes, Biennie
hoi biennie

Ayla zat zowel met gewicht als lengte een aardig stuk boven het gemiddelde. Nu zit ze met lengte precies op het gemiddelde. Wij zelf vinden dat ze het prima doet en niet iedereen hoeft "gemiddeld" te zijn toch. Ik trek me ook niet zoveel aan van wat ze allemaal zeggen op het cb bureau.

Fijn voor je dat Lente inmiddels wat beter slaapt, en het is inderdaad lekker dat het weer wandelweer begint te worden.
Hallo allemaal!

Er is weer veel geschreven! Gezellig! Ik ga niet op iedereen reageren want Luca ligt te pruttelen dus gaat denk ik zo huilen..

Ik wens de meiden met twee kinderen veel sterkte! Kan me helemaal voorstellen dat het zwaar is want ik vind één kindje soms al zwaar!

Op het werk is het bij mij hetzelfde; de leuke cliënten af moeten staan en nu cliënten die verder rijden zijn en ook wat minder leuk..... Ik heb het ook absoluut nog niet naar mijn zin op mijn werk en erger me aan vanalles. Mogelijk spelen hormomen nog een rol want voor m'n zwangerschapsverlof had ik het er best naar mijn zin...

Luca vindt het wel leuk op het KDV, ik heb er nog wel wat moeite mee en mis hem ontzettend.

Luca doet het erg goed! Hij zit onder de groeicurve maar voor ons is het al een dik mannetje. Hij drinkt verder goed dus ik laat ze op het cb maar l*llen....

Wij hebben geen speciaal avondritueel. behalve dat het gordijn dicht gaat en zijn kamer dus vrij donker is. Luca slaapt erg goed 'snachts. Heeft om 19 uur voeding, dan 23 uur en dan slaapt hij tot 7 uur. Heerlijk!

Jumper: Ik hoop op goed nieuws van de beenmergpunctie en sterkte met de derde chemo!

En nu is het gehuil gekomen, ik ga gauw naar hem toe!

Groetjes!!
Hé meiden! Het topic gaat weer een beetje lopen zie ik. Leuk!

Jumper, wat naar zeg, dat gedoe op je werk. Dat kan je er nu net niet bij hebben. Heb je je al kunnen beroepen op je rechten? Dit kan toch niet zomaar zonder jouw medeweten gebeuren? Veel sterkte, ook met Isolde. Fijn te horen dat het met haar in ieder geval iets beter gaat.

Isis, twee kleintjes lijkt mij ook pittig. Kon je maar even in het koppie van Viggo kijken hè? Hopelijk gaat het snel beter, het is een fase, maar ik kan mij voorstellen dat het je soms echt kan aanvliegen. Jij dus ook sterkte!

Summer, al aan het verhuizen? Heerlijk dat Pieta het zo lekker doet! Op wie lijkt ze eigenlijk, of kun je dat nog niet zeggen? Leuk om te horen dat je Hazel een leuke naam vindt :-) Pieta blijft ook een geweldige naam, hoe zij jullie daar eigenlijk op gekomen?

Sophy, ik heb wel al avondritueeltjes. Niet omdat ik denk dat Hazel vaart op structuur, maar ik vind het zelf zo leuk Ik zing vaak een liedje met de gitaar en mijn man houdt haar dan vast. Het werkt voor haar rustgegevend, ook als ze bijvoorbeeld een huildag heeft.

Ik heb niet gedoken Summer, maar mijn man wel. Het was schitterend, echt een stuk ongerept gebied met prachtig onderwaterleven. Ik heb gesnorkeld, dat was ook leuk, duiken durfde ik nog niet aan. Met de nanny ging het uitstekend, maar Hazel heeft daar maar 2 dagen verbracht. De rest van de dagen was ze bij ons of bij vrienden. Het vliegen is mij ook 100% meegevallen, ondanks de vertraging op de heenweg. Ze heeft welgeteld één keertje gehuild, maar dat was na een paar minuten weer over.We vlogen BC en dat was ook wel fijn hoor, we hadden gewoon lekker de ruimte om Hazel bij ons te nemen. Ze heeft de hele cabincrew ingepakt met haar lachje en prachtige oogjes. Maar goed, nu zijn we dan ook blut dus dit jaar nog een reis maken zit er waarschijnlijk niet in. Maar het was het absoluut meer dan waard. Zijn jullie er al uit wat betreft reisbestemming? Ik kan de Seychellen echt aanraden, het is er prachtig en behalve dat ook een veilig land.

Ik moet er weer eens vandoor, maar meld mij snel weer!
hoi

beenmergpunctie is goed gegaan, ook schoon en wel goede cellen. toch wel de chemo gegeven en nu is ze weer zo ziek, het is zo zielig humpie dus die ik ga ga zo weer troosten

liefs Jumper
Jumper wat fijn dat de beenmerg punctie goed is gegaan. Lijkt me echt verschrikkelijk om je kindje weer zo ziek te zien. Is er al iets bekend over hoeveel chemo's ze nu nog moet krijgen of weten jullie dat nog niet? Heel veel sterkte liefs van saskia

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven