onregelmatige cyclus???

16-03-2010 21:16 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 1 jan met de pil gestopt omdat vriendlief en ik een grootte kinderwens hebben.De 1e maand nog condooms gebruikt om mijn cyclus opgang te laten komen en om foliumzuur te slikken.

7 jan heb ik mijn laatste (pil) menstruatie gehad en toen afgewacht tot ik weer ongesteld zou worden. Dit duurde 38 dagen. Ik ga ervanuit dat dat zo lang duurde omdat 13 jaar de pil geslikt heb. Deze menstruatie stelde weinig voor ,maar we hebben de condooms in de wilgen gehangen en zijn ervoor gegaan!

Nu ben ik na 27 dagen weer een heel klein beetje gaan vloeien.

en daar komt de grootte vraag : ik vraag me dus af of gewoon een nog een zeer onregelmatige/rare cyclus heb of misschien stiekem toch zwanger ?!

las namelijk op een ander forum over klein beetje vloeien tijdens de zwangerschap...

groetjes
Je kunt inderdaad zwanger zijn en een klein beetje vloeien. Wel raar dat je de eerste maand dan ook maar weinig vloeide (want toen kon je toch niet zwanger zijn?) Waarom doe je geen test?
hoi roos,

ja een test zou natuurlijk het handigst zijn.. hihihi

maar dacht tot vanavond nog dat ik gewoon maar een lichte menstruatie had , tot ik dus over dat vloeien tijdens de zwangerschap las.

nee de 1e keer kon ik idd niet zwanger zijn.
Weet je niet meer hoe het 13 jaar geleden was?

Ik hoop voor je dat je zwanger bent!!
Hoi,

Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar ik had na de pil ook een onregelmatige menstruatie.

En met vloeien...tja, ik lees hier heel vaak dat vrouwen dan nog hoop hebben dat ze zwanger zijn of van vrouwen die bloed verliezen tijdens de innesteling maar volgens mij is geen bloedverlies tijdens een zwangerschap meer voorkomend.

Maar goed, iedereen verschilt dus ja, een test zou ik wel aanraden. Succes! .
Sinds ik de pil niet meer slik begint iedere menstruatie 1 of 2 dagen van te voren met wat licht (oud) bloedverlies. Noemen ze ook wel spotting.
anoniem_31941 wijzigde dit bericht op 16-03-2010 21:33
Reden: foutje
% gewijzigd
Tja, een test doen lijkt me wel handig.

Maar het kan sowieso lang duren voordat je cyclus weer op gang is na het stoppen van de pil. Kan zelfs maaanden duren.
Wat een snelle reactie's!

Het gekke is dat ik 13 jaar geleden met de pil begon omdat ik zo heftig ongesteld was dat ik bijna een week (ziek) op bank lag van de buikpijn en daarom ook aan de pil ben gegaan.

dus aan de ene kant is dit natuurlijk fijn , maar omdat ik graag zwanger wil worden ga ik het natuurlijk van de meest positieve kant bekijken
ik zeg ook: testen, want het heeft niet zoveel zin om hier op het topic te vragen of je zwanger zou kunnen zijn, helaas weten wij dat ook niet. Uiteraard hoop ik het voor je, want dat zou wel lekker snel zijn en uiteraard niet onmogelijk als jullie het al zonder condoom gedaan hebben.

Maar houdt er ook rekening mee dat het best een tijd kan duren voordat je je " oude" cyclus weer terug hebt van voor de pil. Hormonen kunnen best nog even in je lichaam blijven en je cyclus moet zelf weer even op gang komen.

Zelf had ik wel keurig na 28 dagen weer een bloeding (na het stoppen met de pil) maar tussendoor had ik best wel eens kramp of licht bloedverlies. Uiteraard hoopte ik toen ook dat ik zwanger was, maar achteraf gezien was het gewoon weer een beetje wennen zonder pil en was ik na 6 maanden zwanger.

Hoe moeilijk het ook is als je wens zo groot is, ga ervanuit dat het normaal is dat je er best een tijdje over kan doen om zwanger te worden. Mijn " streven" was binnen een jaar, dat is ook een heel normaal termijn om zwanger te worden.

Succes ermee in ieder geval!
Koop wat tests bij de Kruidvat; (2 voor 5 euro) en houd er wat op voorraad. Handig voor de ernstige twijfelmomenten als deze
Misschien moet je gewoon nog even ontpillen, d.w.z. in het natuurlijke ritme komen, en duurt het daarom even voordat je weer regelmatig bent.

Maar hopelijk ben je zwanger! Zou natuurlijk erg leuk zijn.

Anders komende maand weer opnieuw proberen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven