We tetteren verder over onze dieren

15-03-2010 18:55 3001 berichten
Al weer het 3e topic! Dames, we doen het goed. Dit wordt het topic van de kittens!

En om hem als eregast er bij te houden, Kootje. De reden voor ons leuke topic.

Vorige topic
Alle reacties Link kopieren
Geen tv

Hier werd dat verteld,met linkjes..

En dikke knuf voor jou Olijf
*Mittens meldt zich ook, pakt klapstoel en schuift aan!*

Wat onwijs spannend dit zeg...zo leuk om dit "live" mee te maken. Wel een hele rare dag zo zeg...alle ellende en verdriet van een aantal tetteraars en dan aan de andere kant weer zoveel moois....
Wat een ellendig verhaal van Millie zeg...........
Ze zeggen dat het nog een gerucht op internet is, bij opsporing verzocht.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Maar meestal komen dat soort geruchten niet uit de lucht vallen, toch?
Etosh...hebben alle kittens eigenlijk al een nieuw onderkomen...?? Ik probeer mijn vent namelijk zover te krijgen dat we er nog een 3e bij nemen...
Zo, ik zet hier even wat neer (naast alle klapstoelen):

Ik ben mijn eigen bananenschil
quote:Poezewoes schreef op 16 maart 2010 @ 21:51:

Ze zeggen dat het nog een gerucht op internet is, bij opsporing verzocht.Ben bang dat het een kwestie is van zeker moeten weten maar dat het wel waar is..
Ja, dat denk ik ook wel Bieb. Ze gaan natuurlijk niet voor niks daar nu met groot materieel aan de slag... Goh, dat zou toch ook bizar zijn zeg, dat ze gewoon 2 huizen verder is... Bah, afschuwelijk.
Ik zit nu op 3FM radio te luisteren

Alleenstaande buurman,huis en tuin ingepakt met plastic...verder geen nieuws..
Ik heb 3 schermen geopend, 1 met de live-bevalling hier, 1 met nu.nl en 1 van rtl nieuws met de twitter-mededelingen van antoin peters die daar is.
Frits Wester meldt net dat ze dood is gevonden. Hmm, is al een half uur oud en onbevestigd nieuws.
Wat erg! Ik kan alleen maar hopen dat het ´slechts´ een gerucht is, maar ik hou m´n hart vast...
Nummer vier is er al een kwartiertje! Buuf heeft dat ook live gezien. En... weer een rooie!

Coco ligt nu weer flink bij te komen. Geen idee of er nog meer nummers uit te delen zijn. Ze is wel een flink stuk platter nu.

Van twee kittens zit trouwens nog wel de navelstreng eraan. Is dat een probleem of laat ik dat zo?
Gefeliciteerd oma!!

Navelstrengetjes niets aan doen,verdrogen en vallen eraf en anders knabbelt Coco die er wel af.

Als je zelf doet en het gaat te hard kunnen ze heel erg (leeg) bloeden.
Navelstreng lekker laten zitten. Valt er vanzelf af of moeder bijt hem af.

Check even je hyvesmail.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Hmz, nageboortes zitten er ook nog aan vast. Nou ja, ik laat het maar even dan.

En wat erg van Millie, ik lees het net.
Volgens kattenplaza.nl:

Je zult vanzelf ook merken of de moederpoes de navelstreng doorbijt, hou het dan wel even in het oog of ze deze niet te dicht bij het buikje doorbijt (zo’n 3cm volstaat).

- Bijt ze de navelstreng niet zelf door, dan moet je dit zelf doen. Wees echter voorzichtig want zo’n navelstreng is dun, en het naveltje van kittens is fragiel. Zorg dus dat je in geen geval trekt aan de navelstreng. Neem de navelstreng vast, en duw het bloed in de navelstreng voorzichtig wat naar de placenta (weg van het kittenbuikje dus), en knip de navelstreng dan vervolgens voorzichtig (op 3cm à 5cm van het buikje) door met je nagels of met het steriele schaartje. De één doet dit het liefst met de nagels, de ander geeft de voorkeur aan een schaartje omdat de navelstreng vrij taai is. Je kan de navelstreng ook eerst wat leeg duwen, vervolgens met een steriel draadje afbinden, en de navelstreng dan net voorbij het draadje doorknippen. Zorg dat er geen lange eindjes aan het draadje blijven hangen.
Oh...de 4e al...Go Coco!! Denk je dat er nog meer komen?
4 pluisjes al! Nog eentje erbij, ja?

Maar voor deze alvast

quote:Etosha schreef op 16 maart 2010 @ 22:17:

Hmz, nageboortes zitten er ook nog aan vast. Nou ja, ik laat het maar even dan.

.

Coco moet even rusten joh..

Geef haar even de kans.

Als ze niet alle 4 de nageboortes opeet zit ze waarschijnlijk gewoon vol (bij de 2 bevallingen die ik heb meegemaakt waren en beide keren 5 kittens+nageboortes, dat was teveel...)
Wow, 4 katjes al.......gefeliciteerd, ik lees nog een half uurtje mee en ga dan slapen.

*verschrikkelijk nieuws, helemaal dat het zo dicht bij haar thuis is gebeurd, krijg er rillingen van....
Ik maak me een beetje zorgen over die nageboortes + navelstreng. De katjes krioelen over elkaar heen maar omdat ze nog vast zitten komt er spanning op die navelstrengen te staan. Knippen dus maar?
Ik ga naar bed nu.

Nog even lezen en lekker slapen

Geniet lekker van je kroost Etosha!

Kom morgen bijlezen/kijken of er foto's zijn.
quote:Etosha schreef op 16 maart 2010 @ 22:23:

Ik maak me een beetje zorgen over die nageboortes + navelstreng. De katjes krioelen over elkaar heen maar omdat ze nog vast zitten komt er spanning op die navelstrengen te staan. Knippen dus maar?

Lijkt me wel. Succes.

En jeeaah nóg een rooie! Nummer 4!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven