Kattenfratsen

16-03-2010 10:04 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moest net zo lachen om de fratsen van mijn kat, dat ik op het idee kwam er een topic over te openen. Ik wil namelijk ook erg graag lachen om de fratsen van jullie katten.

Wat er net gebeurde: mijn kat zat achter mij op de vensterbank terwijl ik daar geen erg in had. Ik zat ondertussen heel geconcentreerd een spannend spelletje te spelen. Gaat de kat opeens mekkeren voor een vogel, ik schrik me helemaal rot met bij behorend geluid. Mijn kat schrikt daar weer van, valt van de vensterbank en rent met een dikke staart de kamer uit. Hij is heeft nog niet het lef gehad om weer terug te komen.

Welke fratsen halen jullie katten uit?
Net liet ik Gizmo binnen. En liep achter haar aan om haar op te pakken en te knuffelen, maar blijkbaar schrok ze van mijn schoen ofzo, dus sprong ze met 4 poten de lucht in.

En dat doet ze bijna nooit.
Heerlijke verhalen vooral bij plientje's verhaal kwam ik niet meer bij .

Ik heb hier een keer gehad dat ik steeds wattenstaafjes op de grond vond. Ik vond het maar raar, want kon me toch echt niet herhineren dat ik die ergens ingegooid had waar ze erbij kunnen. Nou tot op een avond ik zag waarom ze dus op de grond lagen. Onze 10 maanden oude poezel sprong vakkundig op de kast waar alle verzoriging producten op staan en zag ik dat meneer zo een wattenstaafje uit het potje hengelde. Ik was vergeten het dekseltje er terug op te doen .

Ook heb ik na een sporen onderzoek in de keuken, dit eens aangetroffen. Ik denk dat onze jongste vond dat we onze rotzooi eens op moeten ruimen .

mijn katers zijn helemaal gek van de laserpointer, lopen ze echt door de hele kamer te rennen en zelf om hun eigen as. Een van de twee is er echt verslaafd aan. Zodra ik richting de kast loop war de laserpointer op ligt (is een laser muis eigenlijk) gaat ze onder de kast staan en kijkt omhoog, weer naar mij, begint te miauwen, kijkt weer omhoof, begint weer te miauwen. Zo lang totdat ik het muisje nee. echt schattig.
Hahahaha, ik lach me rot om jullie verhalen.

Ik had eens de vuilniszak buiten gezet (om het hoekje bij de voordeur om de volgende dag op te ruimten), dat was rond 20:00 uur.

S'avonds de hele avond gejank gehoord van kat, eerst geen aandacht aan geschonken (doet hij vaker), daarna lichte irritatie "hou nou eens op" zei ik nog... Rond 23:00 uur komt vriendlief thuis, zegt hij: "ben je gek geworden, om hem buiten te zetten?!".

Uhm... kat was dus met het buitenzetten van de vuilniszak naar buiten geglipt en ik had niets gezien. Heb me een week schuldig gevoeld (hij liet 't me ook wel even merken, meneer was zwaar beledigd) en heb het natuurlijk wel goed gemaakt met hem met.. ehm...liefde gaat door de maag zullen we maar zeggen.

Verder zit m'n kat elke morgen in de wasbak van de badkamer op me te wachten. Soms rekt hij zich nog even uit... zo van "hehe, ben je er eindelijk!".

Trouwens, zien jullie katten ook zichzelf niet in de spiegel? Ik heb het al zo vaak geprobeerd, kat oppakken en voor de spiegel houden, proberen zijn eigen blik in de spiegel te laten "vangen", maar nee hoor... Vind het zo gek...
[quote]brittje schreef op 16 maart 2010 @ 13:12:

Een van onze katten houdt er niet van als er bijvoorbeeld een kattenhaar in z'n waterbakje drijft...

Hij gaat dan naast zijn bakje zitten en kijkt jou aan, kijkt naar z'n waterbakje, kijkt jou weer aan, weer naar zijn bakje en dat net zolang totdat we z'n bakje pakken en er schoon water in doen. Ik kan het af en toe niet laten om hem wat langer te laten wachten, ha ha.

Hoe dúrf je! Een haar in zijn bakje! Natuurlijk ga je dat niet opdrinken
Hihi, grappig! Die van ons laten ons ook elke dag lachen! De oudste poes doet aan zelfbediening, als het eten niet snel genoeg komt scheurt hij zelf de zak brokken wel open. De jongste speelt echt met alles, haarelastiekjes, stukjes plastic, en doet dan net alsof het een wilde muis is en racet de hele kamer door.

Ook kunnen ze heerlijk samen slapen, het liefst in een kartonnen doosje, bijvoorbeeld van de boodschappen. Maar dan wel een waar ze net niet net wel inpassen, zodat de doos gevuld is met een grote brok poes.

Ook de Jumbo-tas is favoriet, de een kruipt erin en de ander springt er dan bovenop.

De kleine mekkert ook naar vogels die buiten tsjilpen, de eerste keren dat ze dat deed dacht ik wat doet ze nou? Net alsof ze zelf een vogeltje is!
Een van onze katten is duidelijk geen schootkat, maar wil toch wel graag (op zijn voorwaarden) aandacht. Met vriend heeft hij een mooie routine ontwikkeld......hij staat al onder aan de trap te miauwen, vriend pakt hem op en gooit 'm de woonkamer in en sprint zelf de trap op. Kat komt 'm achterna en wint altijd. Is altijd eerder boven en laat zichzelf dan vallen, zodat we 'm uitgebreid mogen aaien. Dat mag alleen boven in de gang, op de zachte vloerbedekking.

Heeerlijk om te zien!
Dezelfde kat zag ik regelmatig in onze inloopkast verdwijnen. Hij is nogal nieuwsgierig aangelegd, dus ik zocht er verder niets achter.......op een gegeven moment viel het me op dat ik toch wel vaak van die kleine ty-raps tegen kwam door het huis heen. Had meneer de verpakking in de inloopkast open gekregen en die ty-raps 1 voor 1 meegenomen. Wel alleen de kleintjes.....de grote vindt hij niet interessant.

Hij vindt het een geweldig speeltje.....blijer kan je 'm bijna niet maken. Maar ineens snap je wat hij in de inloopkast te zoeken had!
Die van ons heeft ook een schoenenfetisj. Als mijn vriend 's ochtends zijn schoenen pakt om aan te trekken, worden ze eerst uitgebreid geknuffeld door de kat. En dan niet gewoon een kopje er tegen aan, nee de hele schoen wordt omarmd en uitgebreid geknuffeld. Pas daarna mag mijn vriend ze aantrekken. Gisteravond deed ie het ook met mijn sportschoenen die ik net had uitgetrokken
Onze kat vind het leuk om geslagen te worden (op haar achterruggetje), hoe harder hoe beter, ze wordt helemaal wild en alles wat los en vast zit krijgt kopjes. Ze gaat er tegenwoordig helemaal klaar voor zitten, hup kont omhoog ;) echt te grappig voor woorden. Het is ook niet een klein poesje nee veelste dik! Ze houdt er dan ook van om in een zo'n klein mogelijke schoenen doos te liggen. Het ziet er niet uit, maar ze slaapt heerlijk! Ook heeft ze een bijzondere krappaal, want anders begint ze aan het behang te krabben. De slipper van mijn vriend! Als die niet in de kamer ligt dan gaat het behang er helaas aan :(.
Hmm.. Onze poes krijgt normaal gesproken als ze een tijd buiten is geweest en ze komt weer binnen een snoepje. Had ik nooit mee moeten beginnen. Nu gaat mevrouw dus elke keer twee minuten naar buiten (net uit mijn zicht) en staat dan alweer voor het raam. Laat je haar naar binnen rent ze heel hard naar de kast en gaat ze daar zitten schreeuwen... En als ze ze eenmaal gehad heeft, gaat ze weer een minuut naar buiten...

Het mooiste wat ik gezien heb was bij mijn broer. Hij heeft een hele mooie zwarte kat met lange haren, die prinsheerlijk op het bed lag te slapen. Mijn schoonzusje was in die zelfde kamer de was aan het vouwen. Aangzien mijn broer zijn katten wel eens pest besloot hij de kat wakker te schrikken. Hij geeft een schreeuw, kat wakker en springt zo, met alle vier de poten gespreid en de nagels uit, bij mij schoonzusje op de rug. En dat deed zeer, want hij was niet van plan los te laten en schoonzusje lief had een topje aan met blote rug...
auw!
quote:Plientjuh85 schreef op 16 maart 2010 @ 10:57:

Katten blijven grappig he? Zelf heb ik twee katten. Een tijdje geleden heb ik zo enorm hard gelachen om ze, dat ik er maar een blog over heb geschreven. Voor geïnteresseerden: zie hieronder!

Ik lig onder mn bureau van t lachen, ik zie het zo voor me

Ik heb oa een siamese kitten van 3 maanden (vandaag precies ) en die heeft ook behoorlijk wat rare kuren. Van de week lag ik bijna te slapen, komt het monster al spinnend dichterbij en begint heel fanatiek aan mn oogleden en wenkbrauwen te likken, het was ontzettend lief, maar het kriebelde zo mega erg......

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven