soms ben ik de weg kwijt....

17-03-2010 13:46 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil even lekker anoniem mijn hart luchten!

En stiekem hoop ik op mensen die het herkennen en bruikbare tips hebben.......

Ik heb een lange relatie >20 jr met mijn man, vanaf mijn puberteit.

We hebben samen veel ondernomen en meegemaakt.

Altijd hebben we eigenlijk dezelfde smaak gehad dachten we hetzelfde. We vonden het altijd wel fijn en makkelijk....

Inmiddels is er natuurlijk veel veranderd.....na de middelbare school werken en leren, samenwonen, trouwen, kids etc.

Ik ben een bewuste moeder die thuis is bij de kindjes en mijn man heeft een drukke baan, iets waar ik helemaal achter sta.

Het laatste jaar bemerk ik bij mijzelf echter steeds meer dat ik een andere smaak en voorkeuren begin te ontwikkelen dan mijn man....ik herken veel in het verhaal "mannen van mars en vrouwen van venus".

Ik begin bij aanschaf van bepaalde zaken steeds meer te twijfelen "zou hij het wel leuk vinden" of "straks stel ik hem teleur...." Iets waaraan ik eigenlijk nog nooit had gedacht.

En nu.....nu houdt het me enorm bezig!

Ik had afgelopen week een verrassing voor hem, iets op erotisch gebied, gewoon om het iets spannender te maken (ook nu erg veel twijfels gehad of ik het wel of niet zou kopen)....ik kwam binnen en toen hij het zag betrok zijn gezicht "jeetje wat heb jij nou?" was het enige dat ie zei.

Pats boem....over was het voor mij!

Ik merk dat ik me enorm begin te ergeren aan hem, hij kan soms zo bot zijn!

Natuurlijk is het belangrijk dat hij eerlijk is en blijft, maar het komt af en toe zo bot uit zijn mond.....ik voel me dan maar een heel klein meisje. En de gedachte " zie je wel ik had het niet moeten doen" blijft maar door mijn hoofd dwalen.....maar ik wilde het zo graag en het leek mij juist zo leuk!

Ik heb de neiging om hem maar helemaal niet meer te verrassen, doe het toch nooit goed....Maar dat staat me eigenlijk enorm tegen, zo ben ik niet!

Hebben jullie tips&trucs voor zulke mannen? Pffff desperate he?

tnx alvast!
Ik las eerder dat je je niet 'minder' voelt omdat jij thuis voor de kinderen zorgt en hij werkt. Ik ben dat ook helemaal met je eens, dat hoeft ook absoluut niet.

Maarr.. Als jij merkt dat je steeds meer op hem gaat focussen, steeds meer gaat denken; ' oh jeetje, wat zal hij er van vinden..' etc. Dan kan ik me zo voorstellen dat jij misschien te veel ruimte hebt om jouw leven rondom zijn mening te bouwen. Dat is gevaarlijk denk ik. Je zou kunnen proberen om je eigen leven in te delen met meer dingen buiten de deur. Op deze manier krijg je er iets bij wat van jou is en waar alleen jij een rol speelt. Dat is volgens mij belangrijk voor een mens, ook al deel je al een leven lang alles, eigen dingen hebben maakt je zekerder van je zelf.

Dingen buiten de deur zijn bijvoorbeeld hobby's, vrijwilligers werk, gewoon werk et cetera.

Daarnaast zou ik een gesprek voeren met hem over je gevoelens, en serieus aangeven dat je erg onzeker bent over zijn reacties.

Ik moest wel lachen om de 'zakelijke toon' die rob1973 beschreef, maar er zit wel een kern van waarheid in. Veel vrouwen kunnen onbewust zo'n zeurderig toontje aanslaan dat je het liefst meteen je hoofd weg wil draaien!
Daar ben ik weer....

Rob1973.....ik moet er wel een beetje om lachen hoor, maar ik waardeer je eerlijkheid enorm! Ik weet niet of jij het boek "mannen van mars.....etc" kent, maar dit is typisch zo'n geval en je hebt nog gelijk ook.

Maar het staat mij een beetje tegen.....ik wil niet zakelijk met hem praten, dat doet ie idd maar met z'n secretaresse.

Misschien maak ik voor deze ene keer een uitzondering, ik ga erover nadenken.....

Het is is ook absoluut niet zo dat ik mijn "Jan" niet van mijn gevoelens op de hoogte ga brengen, maar ik wil het op een rustig moment doen, zodat de emotie niet de overhand krijgt.

Lolapaloeza.....misschien heb je wel gelijk. Misschien moet ik even helemaal stoppen met verrassingen. Ik heb niet heel vaak een verrassing hoor, maar ik wil graag de spanning er een beetje inhouden en vaak vindt hij het ook erg leuk.

Ik heb mijn eigen dingetjes buiten de deur voldoende, ik doe veel leuke dingen met een vriendin.....dagje winkelen, sauna, lekker sporten etc.

Mijn man laat me daar ook helemaal vrij in en stimuleert dat alleen maar, dus dat zit wel snor.

groetjes
Als jij out of the blue met een langharige pruik binnen bent gekomen dan zou ik zijn reactie eerder als neutraal bestempelen. Wuilesman was er waarschijnlijk onder bezweken.
Tja.....dat gebeurde gelukkig niet bij ons!

Gister ff lekker met elkaar gekletst en het er over gehad.....voelde goed!

We hebben heel duidelijk naar elkaar gemaakt wat we nu precies voelden en wat eigenlijk onze bedoelingen waren. Dat heldert enorm op!

Ik ga hem over een tijdje maar weer eens verrassen en dan zal ik het op een andere manier gaan doen en hij zal er, als het niet in de smaak valt, anders op gaan reageren.....we zagen in dat we idd wel een aantal steken hadden laten vallen en dat dat absoluut niet is wat we willen.

Op naar de volgende keer en ik moet mijn gevoel blijven volgen!

Doen wat ik leuk vind en GO!

Dank voor jullie berichtjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven