Wat als ontbijt
vrijdag 19 maart 2010 om 10:14
Twijfelde of het op Eten moest of Lijf en lijn maar toch maar hier posten dan.
Ontbijten is bij ons thuis DRAMA...............ik eet vroeg, moet als eerste de deur uit (eet muesli met yoghurt)
Kinderen moeten eten voordat ze naar school gaan.
Probleem is dat oudste (flink) te zwaar is. Eet (te) goed, snoept niet overdreven.
Als zij wakker is en gewassen aangekleed gaat ze naar beneden om te ontbijten. De discussie met Man liep vanmorgen erg hoog op. Dochter wilde Brinta Fruitvit (met appel) hij vindt dat slecht ontbijt, vette zooi "lekker met suiker"
Dat laatste doe ik er niet in, wel zoetstof.
Ik ben van mening dat een plakje ontbijtkoek, wat de jongste alleen maar wilt, niet voldoet.
Het verschilt wat ze eet, soms kellogs met melk, soms brood (het liefst met ei. Deze kluts ik dan met melk en geef 1 ei aan 2 kinderen. Is dat zo slecht??)
Kan iemand mij vertellen wat ik kan geven als goed en gezond ontbijt dat geen uren in beslag neemt....................
Ontbijten is bij ons thuis DRAMA...............ik eet vroeg, moet als eerste de deur uit (eet muesli met yoghurt)
Kinderen moeten eten voordat ze naar school gaan.
Probleem is dat oudste (flink) te zwaar is. Eet (te) goed, snoept niet overdreven.
Als zij wakker is en gewassen aangekleed gaat ze naar beneden om te ontbijten. De discussie met Man liep vanmorgen erg hoog op. Dochter wilde Brinta Fruitvit (met appel) hij vindt dat slecht ontbijt, vette zooi "lekker met suiker"
Dat laatste doe ik er niet in, wel zoetstof.
Ik ben van mening dat een plakje ontbijtkoek, wat de jongste alleen maar wilt, niet voldoet.
Het verschilt wat ze eet, soms kellogs met melk, soms brood (het liefst met ei. Deze kluts ik dan met melk en geef 1 ei aan 2 kinderen. Is dat zo slecht??)
Kan iemand mij vertellen wat ik kan geven als goed en gezond ontbijt dat geen uren in beslag neemt....................

vrijdag 19 maart 2010 om 10:21
vrijdag 19 maart 2010 om 10:28
vrijdag 19 maart 2010 om 10:28
quote:yathibiyya schreef op 19 maart 2010 @ 10:25:
Volgens mij moet je vooral Brinta eten wanneer je wilt aankomen :-S
Pppffff als je niet gewoon kunt reageren kan je het beter laten.
Ik vraag normaal iets, als ik het al zou weten had ik de vraag niet gesteld.
waarom zijn er altijd mensen die zo moeten reageren op iets wat serieus is
Volgens mij moet je vooral Brinta eten wanneer je wilt aankomen :-S

vrijdag 19 maart 2010 om 10:29
Ik zou het vooral normaal houden. Een kind hoeft niet teveel en niet te weinig te eten. Een boterham (dubbele) met pindakaas kan geen kwaad als ze veel beweegt en de rest van de dag normaal eet.
Ik zou geen eieren meer bakken met melk. Beetje overdreven voor een doordeweekse dag. Je kunt wel een gekookt ei geven af en toe.
Ik denk vooral dat voor wat dikkere kinderen belangrijk is dat ze normaal eten.
Heb er zelf een uitdaging mee. Mijn zoon heeft neiging tot te dik worden. Ik let hier goed op, maar mijn ex en zijn nieuwe vriendin voeren alleen maar broodjes brie en pannekoeken en kant en klare lasagna maaltijden
Ik zou geen eieren meer bakken met melk. Beetje overdreven voor een doordeweekse dag. Je kunt wel een gekookt ei geven af en toe.
Ik denk vooral dat voor wat dikkere kinderen belangrijk is dat ze normaal eten.
Heb er zelf een uitdaging mee. Mijn zoon heeft neiging tot te dik worden. Ik let hier goed op, maar mijn ex en zijn nieuwe vriendin voeren alleen maar broodjes brie en pannekoeken en kant en klare lasagna maaltijden

vrijdag 19 maart 2010 om 10:30
Brinta is niet slecht, wel de suiker. De fruitvit ken ik niet, weet niet of daar toegevoegde suiker in zit. Zoetstoffen zou ik niet aan beginnen, suiker is dan beter.
Volkorenbrood voedt goed, net als een stevig bord Brinta (zonder de suiker dus). In beide zitten ook veel vezels. Een broodje pindakaas kan, volgens mij, geen kwaad. Of gewoon ei?
Minder gestresst met eten omgaan kan ook een positief effect op je dochter hebben.
Geef ze vers geperst sinaasappel sap bij het ontbijt of thee.
Volkorenbrood voedt goed, net als een stevig bord Brinta (zonder de suiker dus). In beide zitten ook veel vezels. Een broodje pindakaas kan, volgens mij, geen kwaad. Of gewoon ei?
Minder gestresst met eten omgaan kan ook een positief effect op je dochter hebben.
Geef ze vers geperst sinaasappel sap bij het ontbijt of thee.
vrijdag 19 maart 2010 om 10:31
en gewone brinta nemen. Daar is echt niets mis mee. Beetje afbouwen met de zoetigheid erin, of een appeltje raspen of wat rozijntjes.
Zoetstof zeker niet doen voor kinderen in de groei, dat zit al ongemerkt in veel te veel voedingsmiddelen.
Brood, beschuit, crackers (volkoren) e.d.
Zoetstof zeker niet doen voor kinderen in de groei, dat zit al ongemerkt in veel te veel voedingsmiddelen.
Brood, beschuit, crackers (volkoren) e.d.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
quote:waaromdan schreef op 19 maart 2010 @ 10:28:
[...]
Waarom worden reacties die gegeven worden maar die niet in het straatje van TO passen altijd afgedaan als abnormaal reageren??
Wat hier gezegd wordt is namelijk correct. Mijn zus moet aankomen en het aanraden was om dan brinta bij het ontbijt te eten. Hierin zitten veel stoffen die aanzetten en weinig stoffen die echt voedingsmiddelen zijn.
[...]
Waarom worden reacties die gegeven worden maar die niet in het straatje van TO passen altijd afgedaan als abnormaal reageren??
Wat hier gezegd wordt is namelijk correct. Mijn zus moet aankomen en het aanraden was om dan brinta bij het ontbijt te eten. Hierin zitten veel stoffen die aanzetten en weinig stoffen die echt voedingsmiddelen zijn.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

[...]
waarom zijn er altijd mensen die zo moeten reageren op iets wat serieus isZe heeft anders wel gelijk: granenpap met suiker en melk is enorm dikmakend
[...]
waarom zijn er altijd mensen die zo moeten reageren op iets wat serieus isZe heeft anders wel gelijk: granenpap met suiker en melk is enorm dikmakend

vrijdag 19 maart 2010 om 10:32
[...]
Ik zag dat niet zo als een vervelende opmerking. Het klopt wat ze zegt, vandaar haar reactie enigzins verbaast denk ik. Het wordt dan gebruikt met volle melk.
Brinta, mits zonder suiker en halfvolle melk in normale hoeveelheden is gewoon gezond. Kan prima in een normaal eetpatroon. Sterker nog, je houdt je energie goed vast. Ik zou alleen de varianten met extra suikers (wel of niet toegevoegd) laten staan.
[...]
Ik zag dat niet zo als een vervelende opmerking. Het klopt wat ze zegt, vandaar haar reactie enigzins verbaast denk ik. Het wordt dan gebruikt met volle melk.
Brinta, mits zonder suiker en halfvolle melk in normale hoeveelheden is gewoon gezond. Kan prima in een normaal eetpatroon. Sterker nog, je houdt je energie goed vast. Ik zou alleen de varianten met extra suikers (wel of niet toegevoegd) laten staan.
In al die ontbijtgranen zit veel suiker, ik zou ook eerder kiezen voor bruin brood. Ei is op zich prima, zolang je het niet in een half bakje roomboter bakt. Pindakaas is een zeer verantwoord ontbijt, rijk aan noten (dat een bron van eiwit, goede vetten en vitaminen is) en het vult goed. Ze is nog in de groei, dus haar op dieet zetten is in ieder geval geen optie. Heb je zicht op wat zij over een hele dag eet? Geen mens en zeker geen kind wordt dik van lucht.
kinderen zijn 10 en 11.
Wat de ene te veel zou willen eten lust de andere niet...........
ja alleen een plakje ontbijtkoek is ook te weinig vind ik.
Dus pindakaas, oh en vruchtenhagel vindt ze ook lekker.
Tosti met alleen kaas maak ik ook nog wel eens.
En dat ei, kreeg ik ook al commentaar op...............
Heb ik voor 2 kinderen 6 sneetjes brood klaar liggen (2 mee naar school en 1 's morgens eten)
Doe ik twee of drie eieren en melk en dat verdeel ik over die broodjes. Dat is toch niet veel of slecht. Doe het natuurlijk niet elke dag.
Wat de ene te veel zou willen eten lust de andere niet...........
ja alleen een plakje ontbijtkoek is ook te weinig vind ik.
Dus pindakaas, oh en vruchtenhagel vindt ze ook lekker.
Tosti met alleen kaas maak ik ook nog wel eens.
En dat ei, kreeg ik ook al commentaar op...............
Heb ik voor 2 kinderen 6 sneetjes brood klaar liggen (2 mee naar school en 1 's morgens eten)
Doe ik twee of drie eieren en melk en dat verdeel ik over die broodjes. Dat is toch niet veel of slecht. Doe het natuurlijk niet elke dag.
vrijdag 19 maart 2010 om 10:33
quote:biol schreef op 19 maart 2010 @ 10:31:
[...]
Wat hier gezegd wordt is namelijk correct. Mijn zus moet aankomen en het aanraden was om dan brinta bij het ontbijt te eten. Hierin zitten veel stoffen die aanzetten en weinig stoffen die echt voedingsmiddelen zijn.Hier ben ik het niet mee eens. Er zit gewoon gemalen tarwe in, dat zit ook in een boterham.
[...]
Wat hier gezegd wordt is namelijk correct. Mijn zus moet aankomen en het aanraden was om dan brinta bij het ontbijt te eten. Hierin zitten veel stoffen die aanzetten en weinig stoffen die echt voedingsmiddelen zijn.Hier ben ik het niet mee eens. Er zit gewoon gemalen tarwe in, dat zit ook in een boterham.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.