Wat als ontbijt

19-03-2010 10:14 187 berichten
Alle reacties Link kopieren
Twijfelde of het op Eten moest of Lijf en lijn maar toch maar hier posten dan.

Ontbijten is bij ons thuis DRAMA...............ik eet vroeg, moet als eerste de deur uit (eet muesli met yoghurt)

Kinderen moeten eten voordat ze naar school gaan.

Probleem is dat oudste (flink) te zwaar is. Eet (te) goed, snoept niet overdreven.

Als zij wakker is en gewassen aangekleed gaat ze naar beneden om te ontbijten. De discussie met Man liep vanmorgen erg hoog op. Dochter wilde Brinta Fruitvit (met appel) hij vindt dat slecht ontbijt, vette zooi "lekker met suiker"

Dat laatste doe ik er niet in, wel zoetstof.

Ik ben van mening dat een plakje ontbijtkoek, wat de jongste alleen maar wilt, niet voldoet.

Het verschilt wat ze eet, soms kellogs met melk, soms brood (het liefst met ei. Deze kluts ik dan met melk en geef 1 ei aan 2 kinderen. Is dat zo slecht??)

Kan iemand mij vertellen wat ik kan geven als goed en gezond ontbijt dat geen uren in beslag neemt....................
normale boterhammen?

met kaas, vlees, ei, pindakaas

geen zoete rommel als start van de dag
Brood ( volkorenbrood ) belegd met eiwitten ( magere kipfilet, mager rookvlees, kaas etc ) Goed glas melk en een kop thee en wat fruit ( appel, kiwi, banaan )

Verder zou ik niet snel naar de zoetstof grijpen, dat is veel slechter dan echte suiker.
Dat is juist het nadeel, vleeswaren houdt ze dus niet van.

Sandwichspread (YAK) lust ze wel maar verder houdt het echt op.

Pindakaas schijnt toch ook niet echt goed te zijn???

Lust ze wel, ook met komkommer.

Maar is Brinta dan zo slecht???
Volgens mij moet je vooral Brinta eten wanneer je wilt aankomen :-S
Perfectionisme is niet perfect...
Pindakaas is niet zo heel erg slecht, misschien kan je een keer naar de natuurwinkel en daar hun pindakaas kopen? Zitten geen andere chemische stoffen in. Pindakaas is natuurlijk wel vet, maar dit zijn wel goede vetten.
Een beetje pindakaas op een dubbele boterham is niet zo slecht, paar plakjes banaan erbij: prima.

Anders: vruchtenhagel, appelstroop.

Smeerkaas met plakjes komkommer.

Ontbijtkoek is veel te weinig voor kinderen in de groei. (hoe oud zijn ze eigenlijk?)
Koop vooral geen light pindakaas, daar zitten veel suikers in.
quote:yathibiyya schreef op 19 maart 2010 @ 10:25:

Volgens mij moet je vooral Brinta eten wanneer je wilt aankomen :-S

Pppffff als je niet gewoon kunt reageren kan je het beter laten.

Ik vraag normaal iets, als ik het al zou weten had ik de vraag niet gesteld.

waarom zijn er altijd mensen die zo moeten reageren op iets wat serieus is
In plaats van gewone melk sojamelk in de brinta doen. Dan hoeft er geen suiker bij.
Liever elitair dan een pauper!
Ik zou het vooral normaal houden. Een kind hoeft niet teveel en niet te weinig te eten. Een boterham (dubbele) met pindakaas kan geen kwaad als ze veel beweegt en de rest van de dag normaal eet.

Ik zou geen eieren meer bakken met melk. Beetje overdreven voor een doordeweekse dag. Je kunt wel een gekookt ei geven af en toe.

Ik denk vooral dat voor wat dikkere kinderen belangrijk is dat ze normaal eten.

Heb er zelf een uitdaging mee. Mijn zoon heeft neiging tot te dik worden. Ik let hier goed op, maar mijn ex en zijn nieuwe vriendin voeren alleen maar broodjes brie en pannekoeken en kant en klare lasagna maaltijden :(
Brinta is niet slecht, wel de suiker. De fruitvit ken ik niet, weet niet of daar toegevoegde suiker in zit. Zoetstoffen zou ik niet aan beginnen, suiker is dan beter.

Volkorenbrood voedt goed, net als een stevig bord Brinta (zonder de suiker dus). In beide zitten ook veel vezels. Een broodje pindakaas kan, volgens mij, geen kwaad. Of gewoon ei?

Minder gestresst met eten omgaan kan ook een positief effect op je dochter hebben.

Geef ze vers geperst sinaasappel sap bij het ontbijt of thee.
In pindakaas zit juist onwijs veel energie. Laat pindaatjes maar eens branden, dan zie je hoeveel energie ze bevatten.
Wil ze geen yoghurt met muesli eten?
Dat is een goede Kalliope! Doe ik ook altijd als ik chocomelk maak, en sinds mijn koffie verkeerd nu met soja is hoef ik geen suiker meer in de koffie.
en gewone brinta nemen. Daar is echt niets mis mee. Beetje afbouwen met de zoetigheid erin, of een appeltje raspen of wat rozijntjes.

Zoetstof zeker niet doen voor kinderen in de groei, dat zit al ongemerkt in veel te veel voedingsmiddelen.

Brood, beschuit, crackers (volkoren) e.d.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
quote:waaromdan schreef op 19 maart 2010 @ 10:28:

[...]

Waarom worden reacties die gegeven worden maar die niet in het straatje van TO passen altijd afgedaan als abnormaal reageren??

Wat hier gezegd wordt is namelijk correct. Mijn zus moet aankomen en het aanraden was om dan brinta bij het ontbijt te eten. Hierin zitten veel stoffen die aanzetten en weinig stoffen die echt voedingsmiddelen zijn.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

[...]

waarom zijn er altijd mensen die zo moeten reageren op iets wat serieus isZe heeft anders wel gelijk: granenpap met suiker en melk is enorm dikmakend

[...]

Ik zag dat niet zo als een vervelende opmerking. Het klopt wat ze zegt, vandaar haar reactie enigzins verbaast denk ik. Het wordt dan gebruikt met volle melk.

Brinta, mits zonder suiker en halfvolle melk in normale hoeveelheden is gewoon gezond. Kan prima in een normaal eetpatroon. Sterker nog, je houdt je energie goed vast. Ik zou alleen de varianten met extra suikers (wel of niet toegevoegd) laten staan.
quote:Kalliope schreef op 19 maart 2010 @ 10:29:

In plaats van gewone melk sojamelk in de brinta doen. Dan hoeft er geen suiker bij.Nee, want daar zit 9 van de 10 keer suiker aan toegevoegd, maakt niet echt veel verschil dus.
In al die ontbijtgranen zit veel suiker, ik zou ook eerder kiezen voor bruin brood. Ei is op zich prima, zolang je het niet in een half bakje roomboter bakt. Pindakaas is een zeer verantwoord ontbijt, rijk aan noten (dat een bron van eiwit, goede vetten en vitaminen is) en het vult goed. Ze is nog in de groei, dus haar op dieet zetten is in ieder geval geen optie. Heb je zicht op wat zij over een hele dag eet? Geen mens en zeker geen kind wordt dik van lucht.
Hier eten ze gewoon brood of yoghurt met cruesli. Iets anders is er ook niet. En ik ga écht geen eieren staan bakken op een doordeweekse dag.
kinderen zijn 10 en 11.

Wat de ene te veel zou willen eten lust de andere niet...........

ja alleen een plakje ontbijtkoek is ook te weinig vind ik.

Dus pindakaas, oh en vruchtenhagel vindt ze ook lekker.

Tosti met alleen kaas maak ik ook nog wel eens.

En dat ei, kreeg ik ook al commentaar op...............

Heb ik voor 2 kinderen 6 sneetjes brood klaar liggen (2 mee naar school en 1 's morgens eten)

Doe ik twee of drie eieren en melk en dat verdeel ik over die broodjes. Dat is toch niet veel of slecht. Doe het natuurlijk niet elke dag.
quote:biol schreef op 19 maart 2010 @ 10:31:

[...]

Waarom worden reacties die gegeven worden maar die niet in het straatje van TO passen altijd afgedaan als abnormaal reageren??

Wat hier gezegd wordt is namelijk correct. Mijn zus moet aankomen en het aanraden was om dan brinta bij het ontbijt te eten. Hierin zitten veel stoffen die aanzetten en weinig stoffen die echt voedingsmiddelen zijn.Hier ben ik het niet mee eens. Er zit gewoon gemalen tarwe in, dat zit ook in een boterham.
Volgens mij is een bordje brinta heel erg goed, met magere of halfvolle melk. Het levert een hoop goede energie zodat je de dag goed doorkomt, zonder suiker dipjes. Alleen niet te dik maken, geen suiker enz erbij of smaakjes in de verpakking.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven