Terug bij ex?

17-03-2010 22:57 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

8 maanden geleden ging na bijna 8 jaar mijn relatie uit. Dit zat er al een tijdje aan te komen. Er was niet echt een duidelijke reden, het ging gewoon niet meer. Het was op.

Nu zien we elkaar weer erg vaak, gaan uit doe leuke dingen, bellen vaak, blijven bij elkaar slapen..Kortom: erg leuk allemaal. Hij heeft ook aangegeven dat hij wil dat we weer bijelkaar komen. Ik zie mezelf ook graag oud met hem worden maar twijfel toch. Omdat ik me natuurlijk af vraag of we de sleur de vlgd keer wel de baas kunnen. Ik snap dat ik geen garantie kan hebben, want dat kan met niemand. Maar ik wil wel een sterke indicatie dat t ditmaal wel gaat werken.

Ook vraag ik me af of dit niet gewoon een soort uitstel is van t verwerkingsproces... Aan de andere kant... het is een tijd uit inmiddels. Ik heb me ontzettend kut gevoeld, maar geniet ook van de vrijheid die ik heb.

Ik was ook benieuwd wie ik nu écht ben en in hoeverre de persoon die ik ben door hem is gevormd. Na deze 8 maanden merk ik dat die onbewuste vorming door een persoon waar je veel meeomgaat wel meevalt. Oftewel: mijn echte karakter en zijn échte passen nog steeds bijelkaar.

Graag wil ik van jullie ervaringen horen (positief en negatief) van mensen die na een tijd weer terug bij hun ex zijn gekomen.

Wat hebben jullie gedaan om ervoor te zorgen dat t deze keer beter gaat? (en na hoeveel tijd kwamen jullie weer bijelkaar?)

Bedankt!
Waarom ga je eerst niet een tijdje latten?

Veel relaties werken zo wel..

Zou niet meteen weer bij elkaar intrekken. En loop niet te hard van stapel.

Ga na waarom het mis ging en ook jezelf afvragen wat kunnen jullie doen om het wel te laten slagen?
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
zou idd goed nadenken waarom jullie destijds de stap hebben gezet uit elkaar te gaan...zolang je dat niet weet...ben ik bang dat je na verloop van tijd weer in je oude patroon rolt en je dezelfde problemen ervaart....

zou zoals voorganger ook zegt...het zeker rustig aan opbouwen...
Bedankt voor jullie reacties. In het oude patroon terug vallen ben ik dus ook bang voor. DAT is eigenlijk mijn twijfel.

@ lichtbron: latten deden we sowieso altijd al. we hebben nooit samengewoond
O,ha,ha....

Maar te hard van stapel lopen is nooit goed,hé??

Ik hoop dat je een fijne manier zult vinden om bij elkaar te blijven..

Veel geluk!!
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is.beneden elk peil.

\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
.
Rustig aan doen doen we sowieso...

Ik moet maar es het gesprek met hem hierover aangaan... Hoe denkt hij de sleur te kunnen voorkomen en zijn de oorzaken van de breuk opgelost?
13 jaar samen, 1 kind. Hij ging vreemd, wij gingen uit elkaar. Geen ruzie, geen drama's. We gingen elk onze eigen weg, maar bleven af en toe contact houden. Na 1,5 jaar hebben we weer iets gekregen, en we latten nu een half jaar.

Het voelt goed!
Geen ervarign mee.

Bij mij is het: als het uit is is het uit!

over is over!

Dus ook geen sex meer met elkaar nu het "uit"is.

Maar ik ben daar erg stellig in.

Uiteindelijk moet je doen wat je hart je ingeeft en wens ik je sterkte hiermee. Het zal vast wel kunnen als je het allebei echt wil!
Geen ervaring. Maar zoals al gezegd is: zet eens op een rijtje waarom het de eerste keer mis is gegaan.

Ik zeg je wel eerlijk: in een sleur raken, is voor mij echt geen reden om een relatie te stoppen. Denk je dat je met een andere man niet na een tijd in een sleur komt? Genoeg mogelijkheden om die sleur te doorbreken.
Mijn vriend en ik zijn ruim 1,5 jaar uit elkaar geweest en nu weer heel gelukkig! (veel gelukkiger dan in de '1e relatie') We zijn in die 1,5 jaar allebei veranderd en hebben aan onszelf gewerkt. Waar het de eerste keer op mis ging was toen grotendeels opgelost. En we hebben over sommige dingen bewust duidelijke afspraken gemaakt (dingen die eigenlijk heel normaal moeten zijn duidelijk naar elkaar uitgesproken, bijvoorbeeld dat je het moet zeggen als er iets is, geen dingen doodzwijgen).

Succes met je beslissing!
Ik had een relatie van ongeveer 5 jaar toen het uit ging. Het liep niet meer echt lekker, irritaties over en weer, kortom het was op. Na 2 jaar zagen we elkaar een keertje weer, we zijn weer gaan daten en zijn nu ongeveer 1,5 jaar weer bij elkaar. Het eerste jaar was geweldig, veel beter als in onze '1e' relatie. Echter, ik begin te twijfelen nu. Krijg weer dezelfde irritaties als waarom het 3,5 jaar geleden ook uit is gegaan. En daarbij komt, ik heb gevoelens voor een ander...

Ik ken erg weinig verhalen waarbij het uiteindelijk positief afloopt, maar het kan natuurlijk wel! Als het voor jou goed voelt moet je het doen. Maar de sleur die kan wel degelijk terugkomen. Heel veel succes met je beslissing! Zoals veel andere reacties: ga eerst latten!
Sleur...moeilijk begrip, is het gras aan de overkant altijd groener?

Kijk wat je zoekt in een relatie en of hij er net zo over denk, pas dan heb je bodem om op verder te gaan Heb zelf een relatie van bijna 25 jaar. Het IS niet altijd makkelijk en duidelijk en als een soort golfbeweging vind je elkaar en stoot je elkaar af en toe af. Gun je relatie en elkaar deze ruimte het hoeft en KAN niet altijd feest zijn...succes
Mijn ex en ik zijn 4 maanden uit elkaar geweest, dus ik kan er niet echt over mee praten. Wel zou ik het inderdaad maar rustig aan doen en proberen na te gaan wat je kan doen om dan weer niet in die sleur te belanden. Helemaal vermijden lukt natuurlijk niet, maar als er toch weer die 'spark' is tussen jullie, zou ik het zeker proberen. Niet geschoten is altijd mis.
Ik ken twee echtparen die allebei meerdere jaren gehuwd waren en daarna zijn gescheiden. Uiteindelijk zijn beide echtparen weer bij elkaar gekomen(na resp. 3 en 5 jaar) en zijn zelfs weer opnieuw getrouwd met elkaar. Het schijnt heel goed te gaan met beide relaties. Het kan dus best.
Dank voor jullie reacties!

Ga er nogmaals goed over nadenken en het er goed over hebben!
Ik zou gewoon een kind nemen. Is altijd een oppepper voor je relatie.
anoniem_29087 wijzigde dit bericht op 19-03-2010 02:18
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Nog meer mensen met een (positieve of negatieve) ervaring?
Nee, niet echt, maar.....

Ik ben nu een jaar vrijgezel. Ex vriend neemt de laatste tijd weer regelmatig contact op met me ( mail, chat). Het is duidelijk dat hij aanstuurt op een 'herverkering'. Hoewel ik altijd nog een zwak voor hem heb- ouders zijn vrienden, dus ik ken hem al 30 jaar, veel samen mee gemaakt- ga ik er niet meer aan beginnen!

We zijn compleet anders, zoveel verschillen..en vooral hij had moeite met het accepteren en respecteren van deze verschillen. Wat ik me vooral nog herinnner van de relatie ( naast ook de leuke dingen) is dat ik me zo vaak gekwetst voelde door zijn commentaar en kritiek. Ik had zo het gevoel niet meer mezelf te kunnen zijn! Hoe aardig zijn woorden nu ook zijn, ik hoor TOTAAL niets wat erop wijst dat hij zn commentaar voortaan voor zich zou houden, dat er iets veranderd is.

Tuurlijk, ik zie het ook voor me hoe we elkaars armen zouden belanden, mss best een paar leuke, euforische weken zouden hebben, maar alles wat toen speelde, ik weet zo goed als zeker dat het allemaal WEER zou gaan spelen. Dus ik houd me in, heb ook gezegd dat een relatie er niet meer inzit.

Dus...hoe denk jij dat het zou gaan? Is er reden om te denken dat het nu beter zou gaan? Hebben jullie daar goed over gesproken?

Moeilijk, hoor....of het kan goed gaan, of jullie zitten beide dadelijk weer me hernieuwd liefdesverdriet.....
ook geen positiviteit. Ik geloof er niet zo in, terug komen bij je ex.
Hoi!

Mijn vriend heeft het 3 dagen leden uitgemaakt. dit kwam voor mij nogal rauw op mijn dak vallen.

Hij zat al een jaar (en we hadden net 4 jaar verkering, kenden elkaar daarvoor al 6 jaar) met het gevoel dat minder werd, maar hoopte dat het beter zou worden.

hij zit nu aan boord, zou voor 2 weken weg, maar hij is er zo kapot van, dat z'n baas m vrijdag weer naar huis stuurt..ons huis. waar ik nu in zit en nu dus vrijdag uit moet. Ik snap niet dat hij er nooit over z'n gevoelens heeft kunnen praten, en ik hoop echt dat we er uit komen. hij zegt dat ie aan zichzelf moet werken. ik heb het idee dat hij ook nog niet klaar is met ons, maar dat hij dus alles voor zichzelf meot uitzoeken.

Hoe pak ik dit aan? ik wil m niet pushen maar het voelt voor mij zo dat hij er niet klaar mee is (en ik dus ook niet) ik zou er alles voor over hebben om hier samen sterker uit te komen!

Iemand tips/ideeen/adviezen???
ff een update van mijn kant:

Het is supergezellig! Te gek :)Zie wel verbeteringen. Communicatie is beter en we weten gewoon allebei dat we t ook alleen zouden kunnen nu. Voelt toch anders (beter)!

Maar op de een of andere manier ben ik bang om mezelf helemaal over te geven.. bang om opnieuw teleurgesteld te worden...

Weet dus niet zo goed wat ik wil en ga daarom een serieus gesprek uit de weg.

@ Tijsje

Bedankt voor je reactie.

Ik wens je heel veel sterkte. Maar ik vind dat onze verhalen twee aparte verhalen zijn. Jouw relatie is net uit, mijne al langer. Kun je misschien een eigen topic openen voor jouw verhaal dat houdt t wat duidelijker? Dat bedoel ik niet lullig, maar houdt t gewoon wat overzichtelijker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven