Vies toilet op het werk

20-03-2010 21:53 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb jullie advies nodig over het volgende:

Op kantoor zijn we met zo'n 10 mensen in totaal en we hebben 1 toilet.

Nu is er 1 persoon die elke ochtend de grote boodschap doet en daarna de wc superranzig achterlaat; haren op de bril en remsporen die er niet om liegen.

We weten allemaal wie die persoon is en dus heb ik al meer dan eens een e-mailtje rondgestuurd om na het toilet bezoek te checken of de wc weer toonbaar is. Het is namelijk echt vies om na die persoon na de wc te moeten.

Het gaat meestal dan 1 of 2 dagen goed, maar daarna zijn we weer terug bij af.

Ik durf die persoon er niet persoonlijk op aan te spreken omdat hij nogal een opvliegend karakter heeft.

Hoe zou ik dit tactisch kunnen aanpakken?
Ik zou niet meer tactisch zijn als je 100% zeker bent dat je weet wie de ''dader'' is. Ik zou nu gewoon de man/vrouw gewoon aanspreken.
Ieks, wat goor! Aangezien die persoon er dus letterlijk schijt aan heeft zou ik hem/haar daar toch mee confronteren, vraag eventueel back-up aan je collega's.
Ga niet met zijn 9en tegen hem zeggen dat het een viezerik is, dan weet je zeker dat hij zich aangevallen voelt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Herkenbaar....gewoon zeggen hoor!

Ik vind het onbeschoft om een wc zo achter te laten...
Misschien een memo op papier hierover rondsturen? Dan komt de boodschap misschien duidelijker over dan via een e-mailtje. Het is maar een idee...
quote:himalaya schreef op 20 maart 2010 @ 22:00:

Ga niet met zijn 9en tegen hem zeggen dat het een viezerik is, dan weet je zeker dat hij zich aangevallen voelt.Goede aanvulling!
Opsluiten als ie zijn daad aan het verrichten is en om 17u pas weer vrijlaten..
Memo aan de binnenkant van de toilletdeur??
http://www.spreuktegeltje ... =tellafriend&cat=4&id=307
quote:Petrokia schreef op 20 maart 2010 @ 22:09:

Memo aan de binnenkant van de toilletdeur??Je bent me net voor. Lijkt mij ook de beste oplossing.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
als die persoon naar het toilet gaat vragen of hij het wel even netjes wil achterlaten dit keer. Of als hij er net vanaf komt vragen of hij het dit keer wel netjes heeft achtergelaten.

Je kunt diegene er echt wel op aanspreken hoor.
Dit soort topics begrijp ik echt niet. Het is toch zo simpel als wat! Of je spreekt de persoon in kwestie hierop aan of je accepteert dit. Als iedereen te laf is, poepert is opvliegend dus hij/zij kan alles maken want niemand die de mond opendoet.

En wat maakt het uit als het tot een confrontatie gaat, hij/zij reageert opvliegend? Je gaat toch gewoon je ding weer doen. Daarbij: hij/zij moet niet aan de "boodschapper" een schuldgevoel gaan geven door gedrag, nee, het is in dit geval toch andersom!

Dus doe je ding of niet zeuren.
Smerig onderwerp, dat wel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Petrokia schreef op 20 maart 2010 @ 22:09:

Memo aan de binnenkant van de toilletdeur??Prima idee!
Digitale camera meenemen. Na collega naar wc gaan, foto maken.

Mailtje met foto naar collega; wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook uw collega's niet....
quote:rastafun schreef op 20 maart 2010 @ 22:13:

Dit soort topics begrijp ik echt niet. Het is toch zo simpel als wat! Of je spreekt de persoon in kwestie hierop aan of je accepteert dit. Als iedereen te laf is, poepert is opvliegend dus hij/zij kan alles maken want niemand die de mond opendoet.

En wat maakt het uit als het tot een confrontatie gaat, hij/zij reageert opvliegend? Je gaat toch gewoon je ding weer doen. Daarbij: hij/zij moet niet aan de "boodschapper" een schuldgevoel gaan geven door gedrag, nee, het is in dit geval toch andersom!

Dus doe je ding of niet zeuren.Ik dacht dat mensen vrij waren om op dit forum te posten wat ze willen (binnen bepaalde grenzen). Als je je ergert aan een draadje en geen constructieve bijdrage kunt leveren, dan hoef je toch niet te reageren? *Zucht*
.
Maar je zegt dat er al eerder iets van is gezegd / gemaild. En dan gaat het 2 dagen goed. Ik weet dus niet of wat voor actie nu wel lang effect zal hebben..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Wacht tot collega op de pot zit. Ga allemaal bij de deur staan. Als ie eraf komt, in koor roepen;

Terug en poetsen.

Samen sta je sterk hoor, opvliegend karakter of niet
Vies hoor!

Op mn vorige werk was er iemand die zich niet verzorgde,ze stonk vaak naar zweet,etens- en rooklucht.

Dat heeft het hoofd pz opgelost,misschien ligt daar in jouw geval ook een taak voor hen?
quote:himalaya schreef op 20 maart 2010 @ 22:00:

Ga niet met zijn 9en tegen hem zeggen dat het een viezerik is, dan weet je zeker dat hij zich aangevallen voelt.Maar dan zal hij wellicht wat minder opvliegend reageren. Als hier al vaker over is geklaagd wordt het denk ik tijd voor 'harde maatregelen'. Bah, wat een viezerik.
Maak wel even zeker dat alle collega's die het nu met je eens zijn, ook nog achter je staan wanneer jij roept "wij vinden dat" etc. Het is niet de bedoeling dat je er dan ineens alleen voor staat als meneer zo snel pissig wordt.

En over dat dit niet de moeite van het posten waard is, pff wat een gezeur. Hoe gewichtig moet het exact zijn wil het op het forum mogen staan? Dit hield TO nu bezig en blijkbaar wist ze er geen antwoord op. Er staat stukken onnozeler zaken op het forum hoor. Niet al te pietluttig zijn lijkt me, het is een hobby forum geen vakforum.
Nog een andere oplossing;

Allemaal niet naar de wc gaan, en de poetsvrouw zeggen dat ze de wc niet hoeft schoon te maken (ik zou denk ik als poetsvrouw zelfs weigeren). Als collega de dag erna erheen moet valt misschien het kwartje....
Ik heb wel eens aan een collega gevraagd of ze ook 'onder de waterlinie'wilde borstelen,moeilijk maar ze had het echt zelf niet door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven