**LDR deel 14**

14-03-2010 21:26 2991 berichten
Alle reacties Link kopieren
Long Distance Relationships deel 14

Voor deel 13 kan je hier terecht.
Ik ben brakker dan brak. Stage lopen van 7.30 tot 16u waarbij je eigenlijk heel de dag loopt te rennen en dan in de kroeg werken van 19u tot 3u dat hakt erin! En ik moet nu weer, dus moet gaan haasten zie ik nu moet er om 13.30 zijn.

Maar goed. Geld. Daar moet ik aan denken!

Mannenverhalen heb ik wel, zal er eens proberen voor te gaan zitten, maar moet morgen ook weer werken (heb maar geen nee gezegd voor beide weekenden waardoor ik even 2 weken 7 op 7 werk)

Spijk: ik denk dat ik de opmerking heel erg heb aangetrokken maar dat ik er ook wat mee gedaan heb. Daarnaast was de opmerking van iemand waar ik mee mee liep en niet mijn stagebegeleider en nu ik er wat langer zit merk ik dat niemand (of in elk geval de mensen die er toe doen) een probleem met me hebben Alleen die ene. Nou ja, pech haar dan

Denk dat de stage dus wel goed wordt afgesloten, dus dat is fijn!

Nou ik ga haasten!

Fijne dag!!
Goed van je stage Nemo!

Fille, je gaat toch niet echt koelkasten sjouwen in een kek jurkje?! (ziet nu Fille voor zicht die hooggehakt en kortgerokt een koelkast door een trapgat staat te puzzelen)

Nemo, je bent volgende week zaterdag wel vrij hoop ik?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Spijker schreef op 20 maart 2010 @ 13:24:

Fille, je gaat toch niet echt koelkasten sjouwen in een kek jurkje?! (ziet nu Fille voor zicht die hooggehakt en kortgerokt een koelkast door een trapgat staat te puzzelen)

Ja en op hoge hakken. Waarom denk je dat ik zo bang ben dat ik het ding laat vallen? Omdat ik niet tegelijkertijd een strapless jurkje kan ophijsen en een koelkast kan vasthouden natuurlijk!

Ik mag dan niet de meest praktisch ingestelde persoon op aarde zijn, maar zó dom ben ik dan weer niet.

Overigens heeft mijn vader nog niet gebeld dat hij vertrekt. Hij moet namelijk alleen de 'nieuwe' koelkast in de auto krijgen. Dat ging lukken, verzekerde hij mij. Ik had natuurlijk de mannelijke zelfoverschatting moeten negeren en op de trein moeten stappen om te helpen.
quote:Spijker schreef op 20 maart 2010 @ 11:23:

Heejhallo, ben je al een beetje gesetteld daar? Je hebt er waarschijnlijk wel gelijk in dat onzekerheid erbij hoort in het begin. Ik ben volkomen nieuw met dit afstandsgebeuren, en het lijkt ook net alsof alles zo óf vertraagd óf versneld gaat. Versneld omdat je al vrij snel beslissingen moet nemen over investeren (tijd en geld) om elkaar te zien of contact te kunnen hebben, en vrij snel moet bedenken of iemand leuk genoeg is om een hoop moeite voor te doen. Maar vertraagd omdat die onzekere begin periode veel langer lijkt te duren. Misschien ook logisch, want normaal houdt die onzekere periode op als iemand deel uit gaat maken van je normale dagelijkse leven. En dat is natuurlijk niet mogelijk met zo'n afstand ertussen.

Tjee, wat een haken en ogen zitten hieraan.

Gesetteld voel ik me nog niet echt. Ik ben heel erg druk met zowel mijn nieuwe baan. als met het afschrijven van mijn proefschrift. Wat ik het liefste zou doen is tegen alle uitnodigingn 'ja' zeggen (want iedereen is erg lief hoor, ik wordt wel uitgenodigd voor dingen), en een soort van 'hobbies' zoeken zeg maar, maar ik heb er geen tijd voor. Nou ja, wel een beetje, dus ik zit nu misschien 1 avond per week in de kroeg in plaats van 3, hahaha. Vanavond ga ik trouwens bij mensen langs die ik vorige week in de kroeg had ontmoet, dus hopelijk wordt dat gezellig. Het is hier wel een beetje gek, want het is een klein plaatsje, met een paar hoogstaande onderzoekstinstituten. Dus aan de ene kant ons-kent-ons, maar dan wel weer met mensen van over de hele wereld (en behoorlijk intelectueel). Maar omdat ik hier straks 4 maanden niet ben, merk ik dat ik nog geen zin heb om op zoek te gaan naar bijv een nieuwe sportclub ofzo.

Daarbij, ik ben vooral nog in afwachting van een hoop dingen die op de plek moeten vallen. Een nieuwe tijdelijke woning. moet nog een abbonnement voor een telefoon afsluiten, maar dan moet ik eerst mijn paycheck storten op mijn nieuwe bank rekening, maar daar had ik van de week geen tijd voor. Nou ja, allemaal van die kleine rotdingetjes.

Aan de ene kant kan ik dan allemaal prima handelen (Dus: niet te veel zorgen maken, maar actie ondernemen, of afwachten, relativeren). Dingen lopen eigenlijk nooit heel erg uit de hand is mijn ervaring. Maar verhuizen is gewoon vermoeiend. Nieuwe mensen leren kennen ook. Hoe het op je nieuwe werk wel of niet loopt (naast het werk gewoon doen) etc. Ik vind het allemaal behoorlijk heftig soms.

Ik mis mijn oude stad ook nog niet zo, maar dat komt denk ik omdat ik sowieso niet snel heimwee heb en nooit zo met het verleden bezig ben. Heb wel een hoop leuke foto's van vrienden en dergelijke opgehangen en als ik daar naar kijk wordt ik vooral blij, niet verdrietig.

Kortom, ik ben een beetje tussen alles in, nog niet gesetteld maar dat is wel ok, daar heb ik vrede mee. Het is niet mijn ideale situatie, maar alles gaat. Ik heb werk wat ontzettend leuuk is (en echt een goeie stap in mijn carriere), ik heb een dak boven mijn hoofd en ben redelijk gezond....op dit moment geef ik mijn leven een 7. (Een half jaar terug was het een 9 geweest zeg maar) En het wordt ook anders na de zomer, als ik wat actiever kan investeren in een social life. Als ik eenmaal meer op de rit ben, gaat het vanzelf soepeler.

Wat betreft nieuwe relaties, het is precies wat je zegt, twee uitersten. Daar komt ook nog bij dat je allebei een andere nationaliteit hebt (ook niet altijd makkelijk), en in mijn geval ook nog iemand uit een compleet ander wereldje (professioneel zeg maar).

Dat laatste zorgde ervoor dat ik eerst even dacht dat hij het wel interessant vond, of apart, maar dat het 'nieuwe' er snel af zou zijn en me dan zat zou zijn. Gelukkig weet ik nu dat het anders is (schaam ik me zelfs een beetje dat ik hem daarvan verdacht ) en eigenlijk zijn we in heel veel dingen ook hetzelfde.

Maar wat je zegt over dat sommige dingen juist langzaam gaan, dat is voor ongedudlige mensen als ikzelf soms wel lastig ja
quote:heejhallo schreef op 20 maart 2010 @ 13:50:

Wat betreft nieuwe relaties, het is precies wat je zegt, twee uitersten. Daar komt ook nog bij dat je allebei een andere nationaliteit hebt (ook niet altijd makkelijk), en in mijn geval ook nog iemand uit een compleet ander wereldje (professioneel zeg maar).

Dit herken ik ook heel erg. Aan de ene kant is dat nationaliteitenverschil heel leuk en interessant. Aan de andere kant levert het mij een hoop onzekerheden op. Want we praten engels en dat is zijn moedertaal maar ik ben er slecht in (vind ik zelf). Ik zoek naar woorden, maak veel fouten, heb een afschuwelijk accent. Dat maakt me onzeker.

We komen uit een heel ander wereldje, hoewel we ook veel overeenkomsten hebben. Maar ik zit volop in mn studie en wil graag jurist worden. Hij heeft wel een paar jaar gestudeerd, maar is toch voornamelijk met z'n handen bezig. Dat maakte hem in het begin weer onzeker, omdat hij juist erg opkeek tegen mijn studie en omdat hij juist er van onder de indruk was dat ik meerdere talen spreek (allemaal een beetje, mind you). Ook zag hij me altijd een laptop meesjouwen, ik moest daar ook werk op doen toen ik de eerste keren daar was, en dat had dus te maken met dingen opzoeken in grote wetboeken en typen. En inderdaad, ik typ snel. Hij is dyslecticus en kan niet met computers omgaan. Hij snapte bijvoorbeeld niet dat als hij op mijn laptop naar 'home' ging dat hij dan niet zijn eigen email kreeg - wist dus niet dat je een homepagina zelf instelt. En hij typt met twee vingers en spelfouten. Dat maakte hem weer onzeker.

Tja. Het is niet alsof dit het makkelijkste ooit is.

Weet iemand overigens een goede cursus om m'n engels op te frissen en uit te breiden? Mijn woordenschat is voornamelijk afkomstig van de jaren dat ik filosofie studeerde, die boeken waren allemaal in het engels en de vakken en tentamens soms ook. Maar dat is nu niet helemaal het soort engels dat ik zou willen beheersen en volgens mij spreek ik nu een rare mix van academisch wijsgerig engels en tv-serie engels. Ik zou daar echt wel wat aan willen doen maar ik weet niet zo goed hoe of wat.
Heejhallo, dus je bent daar nu en dan ga je 4 maanden naar een onbereikbaar afgelegen gebiedje als ik het goed begrepen heb? Tja ik kan me voorstellen dat het lastig settelen is dan.

Het klinkt wel heel gaaf hoor, al je plannen!
quote:Spijker schreef op 20 maart 2010 @ 14:10:

[...]

Dit herken ik ook heel erg. Aan de ene kant is dat nationaliteitenverschil heel leuk en interessant. Aan de andere kant levert het mij een hoop onzekerheden op. Want we praten engels en dat is zijn moedertaal maar ik ben er slecht in (vind ik zelf). Ik zoek naar woorden, maak veel fouten, heb een afschuwelijk accent. Dat maakt me onzeker.

Dat is ook waarom ik liever geen Spaans met hem praat. Dan voel ik me zo'n flapdrol. Liever allebei Engels (en the language of luuuuurrrrve natuurlijk ). Ik kan het me in ieder geval helemaal voorstellen, ook al maakt het hem waarschijnlijk minder uit dan jou.

Weet iemand overigens een goede cursus om m'n engels op te frissen en uit te breiden? Mijn woordenschat is voornamelijk afkomstig van de jaren dat ik filosofie studeerde, die boeken waren allemaal in het engels en de vakken en tentamens soms ook. Maar dat is nu niet helemaal het soort engels dat ik zou willen beheersen en volgens mij spreek ik nu een rare mix van academisch wijsgerig engels en tv-serie engels. Ik zou daar echt wel wat aan willen doen maar ik weet niet zo goed hoe of wat.

Geen idee! Vooral veel oefenen. Maar ja, ik heb makkelijk praten, want ik spreek het nu al jaren dagelijks en ben het redelijk gewend. Wie weet dat er wat leuke (gratis) podcasts op het web te vinden zijn? Dat deed ik wel toen ik mijn Spaans wilde oefenen (was voor mijn werk in Z-Amerika). er is een hoop online te vinden.

Overigens merk ik dat mijn liefje ook vaak in jargon spreekt. Een kleurig jurkje dat ik aan had werd 'polychromatic' genoemd. Niet eens als grap . Ik vind dat wel leuk hoor. Ook merk ik dat hij altijd vraagt "Is it all ok?", in plaats van "How are you?". De eerste weken dacht ik steeds: Ja natuurlijk, wat zou er niet ok moeten zijn, heb ik je de indruk gegeven dat het slecht met me ging? Maar goed, nu weet ik dat hij dat zo vraagt.

Soms merk ik ook dat ik juíst doordat ik in een tweede taal communiceer ik dingen makkelijker zeg. In het Nederlands kan het allemaal wel heel heftig klinken, maar in het Engels voel ik het wat vrijer (Ja, ik ga hier mijn liefdesbrieven niet overtikken hoor, maar het klinkt gewoon anders vind ik, minder bedreigend ). Misschien juist omdat ik onbewust weet dat ik me er achter kan verschuilen dat ik het nooit zo genuanceerd kan zeggen als een native speaker.

Hoewel, misschien is dat maar deels waar, want met andere mannen vond ik het wel lastiger, maar met mijn huidige liefje is het gewoon allemaal heel erg makkelijk omdat hij zelf ook heel extravert is. (Dat vond ik de eerste weken ook lastig, maar is weer een heel ander verhaal).

Ennieweej, hoewel ik je zorgen snap, denk ik dat het wel los zal lopen als jullie je allebei blijven realiseren dat het voor jou soms wat lastiger is om je precies zo uit te drukken als je wilt.(En ik vond dat eerst wel frustrerend toen ik naar de UK verhuisde, ik wil het precies zo zeggen als ik het wil en als dat neit helemaal lukte, dan baalde ik er van). En er is natuurlijk altijd de language of luuuuuurveee om het goed te maken
quote:Spijker schreef op 20 maart 2010 @ 14:11:

Heejhallo, dus je bent daar nu en dan ga je 4 maanden naar een onbereikbaar afgelegen gebiedje als ik het goed begrepen heb? Tja ik kan me voorstellen dat het lastig settelen is dan.

Het klinkt wel heel gaaf hoor, al je plannen!

Ja zoiets, ondertussen ook nog langs in Europa naar liefje, familie en voor mijn promotie. Ik wist al aan het begin van het jaar dat de eerste 6 maanden hectisch en ongesetteld zouden zijn, dus het is niet alsof dit ongepland was. Dat maakt het makkelijker, denk ik. Het enige ongeplande was de interessante meneer die op mijn pad kwam vlak nadat ik de baan had aangenomen

Het is overigens wel bereikbaar waar ik ga werken, maar wel 8 uur vannaf de dichtsbijzijnde stad met de auto op een onverharde weg. Ach, we hebben wel internet hoor, en als er een noodgeval is, ben ik zo met de helicopter in een ziekenhuis. Maar verder is er niet zo veel, behalve natuur en een oliepijplijn (wat de reden is dat er uberhaupt een weg loopt ).
Pff Spijker, jij hebt geen slaap nodig he? Ik heb alleen de eerste post van je gelezen en niet wat jij en Heejhallo (Heejhallo! Ik had je nog niet welkom geheten, sorry) verder besproken hebben.

En ik moet er allweer vandoor. Tot laters.
Ik heb wel slaap nodig maar ik heb een beetje een slaapstoornis Wat de afgelopen weken gebeurt is dat ik maar een uur of 5 's nachts slaap (hooguit). Dan ben ik overdag natuurlijk moe, dus dan doe ik tussen de middag op de 3 dagen in de week dat ik dan thuis ben een middagslaapje van een uur. Niet goed natuurlijk, want zo verkloot ik mn ritme al helemaal. Maar goed.

Goh ik ben jaloers op diegenen onder jullie die al verderop in hun studie zijn. Ik wou dat ik ook alvast dingen kon doen als vaginale baarmoederverwijderingen en onderzoek in de woestijn!

(maar nee, ik sla zo braaf maar weer mn boeken open. Ook heel interessant hoor, maar wat minder tot de verbeelding sprekend..)
Verderop in de studie? ik ben net begonnen! En je mag vast ook wel eens kijken bij een baarmoederverwijdering als je het gaat vragen
Zowel woestijn als baarmoederverwijdering zijn in mijn ogen juist niet iets om jaloers op te zijn (ieuw!).

Is het een dezer dagen niet de open dag van ziekenhuizen? Wie weet wat je daar kunt scoren! Al vermoed ik niet veel anders dan longinhoudmeting en een bloedsuikerprikje.

Zit de kans er in dat we anders voor fille op ziekenhuisbezoek moeten..?

Ik ben net wakker. Wat gelijk mijn vrijwillige bijdrage was aan de maatschappij (het is vrijwilligersdag). Lijkt niks, maar geloof me, het was een Grote Bijdrage.

En ik ga zo maar aan het bier. Ook vrijwillig.

Wat ben jij aan het doen?
quote:Spijker schreef op 20 maart 2010 @ 15:28:

Ik heb wel slaap nodig maar ik heb een beetje een slaapstoornis

Ghe, ik heb de afgelopen 4 jaar alweer 'n slaapstoornis. Gister vond zoon het om 4 uur (in de nacht he, niet die van 16 uur!!!) tijd om 'n filmpje te kijken op MIJN dvd in MIJN slaapkamer......zucht.

Maar vanavond positieve avond, nou ja positief, je zal op mijn leeftijd toch maar man-loos en kinderloos thuis zitten en dan gewoon in de boeken moeten duiken, hoe triest is dat?

Omdat ik kinderloos en man-loos ben ga ik maar naar bed. Ik lees jullie vrolijk mee maar kan er soms geen touw meer aan vastknopen. Hopelijk krijg ik binnenkort een fatsoenlijke update en vertelt ieder even hoe het ook alweer was voordat ik weer inspring na de studie.

I'm off, to bed. En geen vrijwilligerswerk gedaan en niet geslapen tot 20 uur, jezus Kjong tot 20 uur???

Heeft iemand nog wat zinnigs te melden over 'n Hollywood of Brazilian? De lente is begonnen dus de zomer komt er ook snel weer an!
Is het vrijwilligersdag? Nou moe, ik kom net van mn vrijwilligersbaantje en heb daar niets van gehoord. Had ik dan geen bloemen moeten krijgen, zoals de secretaresses op secretaressedag? Of een zelf geknutselde stropdas, zoals de vaders op vaderdag?

Ik ben ook bier aan het drinken. En ik ga vroeg naar bed zo want ik ben MOE.

Hoe kan het dat je net wakker bent Kjong? Middagdutjes?
quote:Cadi schreef op 20 maart 2010 @ 23:34:

Heeft iemand nog wat zinnigs te melden over 'n Hollywood of Brazilian? De lente is begonnen dus de zomer komt er ook snel weer an!

Doen! Ik heb me er voor ik naar Canada ging aan onderworpen en ik ben nog steeds blij met die dapperheid. Haartjes komen nu een beetje terug maar op een heel andere manier dan na scheren. Geen stoppeltjes, maar gewoon hier en daar een haartje. Véél minder storend. Ik laat t zeker weer doen, plan het natuurlijk voor vlak voordat Bassist hier is.

Benen ook laten waxen en daar ook blij mee. Zitten nu wel weer haartjes, maar ze lijken echt zachter en er zit gewoon geen stoppel-fase meer tussen. Het gaat van glad-want-haarloos naar zachte-haartjes, dus ik ben nu voorstander.
Hier nog een nachtvlinder :-) Dat is de luxe van s ochtends pas om half 11 op school hoeven te zijn en het nadeel van het geen ochtend mens zijn.

@spijker: hoe lang moet je nog studeren dan? Ik dacht eigenlijk dat je al zo'n beetje bijna klaar was met studeren.

Aan de ene kant vind ik het zelf wel lekker dat het nog maar 6 maandjes is voordat ik hopelijk mijn bul krijg, maar dat betekent dan wel dat ik daarna de boze grote mensen wereld in moet. En dat vind ik eng, maar op zich ook wel heel spannend!

Wat betreft engels leren, ik heb enkele jaren geleden een taalcursus gedaan en dat heeft me over mijn eerste angst heen geholpen om te spreken. En verder is mijn studie volledig in het engels en heb ik 7 maanden in Oz rondgewandeld, wat ook wel heeft geholpen. Dus mijn enige tip is om gewoon naar een engelstalig land te vertrekken en jezelf in het diepe te werken. Maar daar ben je volgens mij al aardig mee bezig,

Zelf spreek ik overigens nog steeds Dunglish, en zou dit dolgraag wat "nativer' laten klinken, maar ik kan me er goed meer redden. Heb van de week mijn presentatie ook in het engels gegeven.. en dat was wel ff zenuwen... Oh jah, denk overigens dat ik het wel redelijk heb gedaan, kreeg in ieder geval een groot applaus van iedereen en er waren flink wat docenten van de vakgroep bij, en stiekum was al die intresse eigenlijk wel fijn. Maar ik begrijp de angst om dingen verkeerd uit te spreken volkomen, dus hoop dat de komende maanden nog maar wat te gaan verbeteren. Ik weet de woorden wel, maar ik spreek ze net niet goed uit... (ehm, ik ging ook nog Duits leren, dus moet even kijken waar ik dat allemaal in mijn grijze massa ga opslaan)

Heejhallo, ik denk dat het wel normaal is hoor dat je eerst even moeten wennen aan een nieuwe plek en daarbij is de VS toch wel anders dan Europa. En een sociaal leven opbouwen kost tijd. De eerste twee maanden in Australie vond ik het super om daar te zijn, maar echt leuk was het niet. Ik kende geen mensen, had geen vervoer en woonde eerst ergens in mijn uppie. Maar ik vind het wel super stoer van je trouwens dat je het gewoon doet. Mijn vriend zit in een vergelijkbare situatie als jou, met zowel mij als zijn familie op flinke afstand en dat kan soms gewoon extra lastig zijn.

Vind het voor mij nu makkelijker dan voor hem denk ik. Alles is hard werken. Mensen zijn wel heel aardig, maar het maakt ook niet echt uit als je niet komt ofzo. Weet niet zo goed hoe ik 't moet uitleggen. Gewoon anders. En dat maakt het moeilijk voor hem om daar echt goede vriendschappen op te bouwen. Ik vond het daar zelf trouwens soms ook lastig, vooral in het begin, maar maar na een maand of 4 werd het eigenlijk elke week leuker
Misschien moet ik ook maar eens aan een Braziliaan, maar lijkt me zo verschrikkelijk veel pijn doen dat ik niet echt durf. Is het trouwens duur?
quote:mevrouwtjezonneschijn schreef op 20 maart 2010 @ 23:58:

@spijker: hoe lang moet je nog studeren dan? Ik dacht eigenlijk dat je al zo'n beetje bijna klaar was met studeren.

Als ik mn vrijstellingen inderdaad krijg ben ik nu net over de helft.

Beetje oud en een beetje laat ja. Wat zal ik zeggen, ik doe de dingen graag omslachtig. Zie ook: liefdesleven.

Goed dat je presentatie zo voorspoedig ging. Was dat een afsluiting ergens van? Of gewoon iets dat je voor een vak moest doen?

Ik kan niet wáchten tot ik klaar ben met studeren. Ik wil zo graag met mn vakgebied aan de slag! Grappig dat jij daar tegenop ziet, mij lijkt het juist heerlijk. Ik heb het gevoel dat ik een heel groot deel toch pas in de praktijk ga leren, en dat ik me nu 4 jaar aan het voorbereiden ben en dan los mag, de wereld in mag, echt mee mag gaan doen.

Dat wil ik graag ja. Eindelijk iets zinnigs gaan bijdragen.
quote:mevrouwtjezonneschijn schreef op 21 maart 2010 @ 00:00:

Misschien moet ik ook maar eens aan een Braziliaan, maar lijkt me zo verschrikkelijk veel pijn doen dat ik niet echt durf. Is het trouwens duur?Het doet pijn, maar niet verschrikkelijk. Je kan altijd stoppen natuurlijk, als je het niet trekt. Het is niet alsof ze eerst je hele kruis vol wax smeert zodat je wel moet Het zijn steeds kleine streepjes wax, en dan gaat dat streepje eraf en dan komt er pas een volgend streepje op. Waar ik het heb laten doen was het 30 euro. Niet heel goedkoop, maar ook niet echt duur. Scheermesjes en scheerschuim zijn ook best prijzig, en dit is het me absoluut waard.
Hallo allemaal

Lijkt me een gezellige boel hier. Ik ben momenteel in het buitenland en elke keer dat ik iemand leuks ontmoet, schieten helse All-You-Need-Is-Love-Kerstspecial beelden door mijn hoofd. Heb niet echt een concrete love interest nu, maar ben wel geïnteresseerd in het onderwerp. En ben erg voor het voorkomen van die helse beelden (vind het programma ver-schrik-ke-lijk).

Hoe is dat met de rest hier? Zijn we fan van het programma of niet? En over wat voor afstanden hebben we het eigenlijk?
quote:Spijker schreef op 21 maart 2010 @ 00:02:

[...]

Ik kan niet wáchten tot ik klaar ben met studeren. Ik wil zo graag met mn vakgebied aan de slag! Grappig dat jij daar tegenop ziet, mij lijkt het juist heerlijk. Ik heb het gevoel dat ik een heel groot deel toch pas in de praktijk ga leren, en dat ik me nu 4 jaar aan het voorbereiden ben en dan los mag, de wereld in mag, echt mee mag gaan doen.

Dat wil ik graag ja. Eindelijk iets zinnigs gaan bijdragen.

Dat gevoel herken ik wel hoor! Ben nu veel meer klaar voor beginnen met werken dan drie jaar geleden, toen ik mijn hbo papiertje binnen heb gehaald.

Ik wil wel nieuwe uitdagingen, echt ergens aan beginnen, maar met mijn studie is het nogal breed waar je terecht kunt komen. Niet echt zo iets als van eh ik studeer verpleegkunde dus ik ga later in de gezondheidszorg werken. En dat ik er zo veel kanten mee op kan is zeker leuk, maar aan de andere kant ook wel eng, want waar ga ik terecht komen? En daarnaast heb ik het gevoel dat ik nog lang niet uitgeleerd ben, want er zijn zo veel onderwerpen waar ik graag nog wat meer van wil weten. Ik voel me soms net zo'n sponsje dat allemaal kennis wil opzuigen en dat denk ik nooit helemaal verzadigd gaat raken. Het "erge" is dat mocht ik straks geen werken kunnen vinden ik al een paar master op het oog heb die eventueel nog eens in deeltijd zou kunnen gaan doen. Mensen vragen wel eens of ik ooit uitgestudeerd ben, maar heb het gevoel dat ik nooit klaar ben met nieuwe dingen leren. Lijkt me zo saai eigenlijk als je niets nieuws meer wilt leren..

Ik weet rationeel gezien wel dat echt werken heel uitdagend kan zijn en dat je in een baan ook heel erg veel kunt leren, uitdagingen tegen komt en nieuwe dingen tegen komt, maar toch zit er soms een 'angst-duiveltje' op mijn schouder die zegt werken is eng en pas op anders kom je bij het waterschap terecht in een saaie baan...

Dat met dat waxen moet ik maar eens onthouden! En het voordat mijn schatje deze kant op komt laten doen. 30E is wel goed te doen en scheren is inderdaad lastig en goed spul kost ook veel geld
Mijn studie is ook heel breed. Maar het is ook echt een vak dat je volgens mij pas écht leert in de praktijk, en waarbij je in ieder geval altijd moet blijven studeren omdat het altijd in ontwikkeling is.

Ik ben niet echt bang voor een saaie baan, ik ben er zelf ook nog altijd bij he

Hoi daiquiri. Robbert ten Brink is my own personal halfgod. Verrukkelijk die man. En van kerst word ik sowieso altijd al warm in de onderste regionen dus je voelt m aankomen... Gróóts fan. Eerlijk gezegd was de hoop ooit in zijn programma te mogen een van de redenen dat ik een man ver weg gezocht heb.

Wacht maar, volgend jaar zit ik in die zilveren caravan met kerst en neurie ik de beatles.
quote:[message=5533712,noline]Hoi daiquiri. Robbert ten Brink is my own personal halfgod. Verrukkelijk die man. En van kerst word ik sowieso altijd al warm in de onderste regionen dus je voelt m aankomen... Gróóts fan. Eerlijk gezegd was de hoop ooit in zijn programma te mogen een van de redenen dat ik een man ver weg gezocht heb.

Wacht maar, volgend jaar zit ik in die zilveren caravan met kerst en neurie ik de beatles.

Hihi.. Ik denk dat als ik met een verliefd hart/gebroken hart naar huis ga, ik ook wel erg dankbaar zou zijn als Robert ten Brink voor mijn deur staat. Maar vind het idee van zo'n intiem moment op tv uitzenden (om geld te verdienen van de reclames) gewoon heel naar. Mja, ze maken wel elk jaar heel wat mensen gelukkig.

Waar zit jouw man? Hoe lang heb je hem nu niet gezien?
MZ, dank je voor je lieve woorden. Zo stoer voel ik me meestal niet hoor. Ik ben nu wel een beetje ongeduldig. Ik ben nog niet wortel aan het schieten zeg maar. Als in de zin van: bij clubjes gaan en een vast adresje voor lekkere olijven vinden, bij wijze van spreke. Het is eigenlijk vooral wat ik al beschreef, een riume voldoende, maar ik wil zeker meer investeren in 'settelen' zodra ik terug ben na de zomer. Maar ik accepteer ook dat dit het nu is.

Mooi dat je zo'n goed applaus kreeg voor je presentatie! Die kan je in je zak steken. Zelfs al vind je je Engels niet goed

Vanavond was ik uitgenodigd bij wat luitjes (die ik in de kroeg had ontmoet) voor een kaartavondje (ook al de ik daar niet aan) en het was heel gezellig. Maar echt vrienden maken kost gewoon tijd. In mijn begintijd in de Uk had ik dan ook een hoop kennissen die ik voor mezelf als 'potential friends' beschouwde . Heb ook al een fiets te leen van iemand anders die ik in de kroeg ben tegen gekomen. Met de gastvrijheid hier zit het wel goed.En ondertussen kan ik ook kleine dingetjes heel erg leuk vinden. Kleine dingetjes die anders zijn, of als je bij mensen thuis komt en ziet hoe zij leven. Of dat de winkels soms ze anders zijn. De reclames zo overdreven. Niet alle 'in het buitensland wonen ervaring' hoeft groots en meeslepend te zijn. Ik snap denk ik wel wat je bedoelt met dat je je eerste maanden on OZ tegelijkertijd geweldig, maar ook niet makkelijk vond.
Wat betreft Robert ten Brink ben ik een beetje vleesch nog visch. Ik heb geen actieve hekel aan hem, maar ben ook niet actief fan zeg maar. Als ik de kerst special bij toeval zie, vind ik het altijd wel ontroerend hoor, zo ben ik dan ook wel weer.

Al was mijn favo tv programma rond de kerst altijd de wetenschapsquiz maar dat komt omdat ik een beetje een nerd ben, dus dan mag dat.

Wie gaat er eigenlijk naar de woestijn hier? Of zit er iemand in de woestijn? (omdat kjong die ter sprake bracht?).

Benen waxen doe ik wel zelf, maar de rest van de begroeiing, dat durf ik niet zo (ja, scheren dat wel hoor, maar van waxenstijn gaan niet. Misschien een mooie uitdaging voor de volgende keer).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven