LLS KMT GD

20-03-2010 09:44 2525 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, een nieuw topic. Alles komt altijd weer goed. Ook een van mijn motto's. Het bewijs zijn de opdracht van Lien nu, het feit dat ik zo goed in mijn vel zit na jarenlang tobben met werk, Pebblo die geen enge kanker heeft.

Laat het ook een hoopgevend motto zijn. Voor wie het nodig heeft.
Net belastingaangifte gedaan en we moeten g*dv*rdom** 1700 euro betalen! Snap er helemaal niets van... Ik kan wel janken, wat een geld. Geloof dat ik echt moet huilen.
N K BN WR TRG!

Nu even bijlezen.
Huh, waarom zou je 1700 moeten betalen Wind?? Dat kan toch niet kloppen? GW heeft niet zoveel verdiend lijkt me. Of had je dat al doorgevoerd in teruggaves van rente en van kdv?

Welkom terug LLL, volgens mij heb jij vandaag schitterend weer gehad!

Was Nano ook zo jong dat hij dit al deed Mille? Ik was er nog absoluut niet op bedacht....
Ik snap er helemaal niets van. Er was al heel veel ingevuld (inkomsten etc.) en daarnaast hoefde ik alleen maar WOZ waarde in te vullen en nog een paar dingen. Geen idee hoe het komt!
KDV valt toch niet onder deze opgave?
Je hebt gelijk, dat komt na deze opgave omdat ze dan je inkomen weten.

Heb je die inkomsten wel gecheckt dan?

En waren er dingen heel erg anders dan vorig jaar? Daar kun je misschien aan zien of je het wel goed gedaan hebt?

Ik moet het nog doen voor 2009. Durf nu niet zo goed meer.
Volgens mij 20-22 maanden ofzo Morrie? Wel voor hij 2 was in elk geval.

Het getver Wind, hoe kan dat nu? Nog maar even goed laten narekenen door iemand die er verstand van heeft? Ik hoop dat je 'gewoon' ergens een foutje hebt gemaakt en het met een sisser afloopt! Anders is het echt zwaar k*t zeg!

LLL, leuk dat je er weer bent! Hoe was het?

Ik lees het morgen wel, ga nu echt afsluiten. Ik roep het altijd al een half uur voor ik mezelf er daadwerkelijk toe kan zetten
Krijgen jullie de hypotheekrente aftrek per maand terug, of 1 keer per jaar? Daar zou het toch in moeten zitten als het om zo'n groot bedrag gaat? Lijkt me niet dat je andere grote posten hebt die je aftrekt?
Knorrie is 19 maanden....

Welterusten Mille, hoop dat je je morgen beterder voelt .
quote:Morrie schreef op 21 maart 2010 @ 21:28:

Krijgen jullie de hypotheekrente aftrek per maand terug, of 1 keer per jaar? Daar zou het toch in moeten zitten als het om zo'n groot bedrag gaat? Lijkt me niet dat je andere grote posten hebt die je aftrekt?

De hypotheekrenteaftrek krijgen we maandelijks (maar dat is al een paar jaar zo). Ik snap echt niet wat er anders is dan het jaar daarvoor. Ja, GW is werkloos geworden. Maar dat kan het toch niet zijn? Voor de rest geen andere opgaven gedaan. Dus gewoon huis, inkomen en verder niets opgegeven.

De hyptheekrente is ook niet ineens lager geworden, want dan zou de voorlopige aanslag wel te hoog zijn geweest begin 2009, maar dat is dus niet het geval.

Ik snap het echt niet en heb al sinds het invullen buikpijn. Als we dit moeten betalen... oh, ik wil er niet aan denken. Geldzorgen zijn echt k*t.
Zo, bijgelezen .

Eerst even: Wind, volgens mij vullen ze alles tegenwoordig vast in op basis van je vorige aangifte, dus niet op basis van je daadwerkelijke inkomsten over het afgelopen jaar. Waarschijnlijk zal daar dus iets niet in kloppen?
Ja, dat denk ik dus ook, wat LLL zegt. Daarom zou ik dus even kijken of wast er vooringevuld is wel klopt.
Wind, heb je niet veel meer inkomsten met de kaarten? Je betaalt natuurlijk ook inkomstenbelasting over je winst. Hebben jullie eigenlijk een particuliere aangifte of een ondernemers aangifte? Hoe zit dat eigenlijk met FR en HBK, hebben jullei ook een jaarrekening enzo, je draagt toch wel BTW af?

Ik vind all start leuk, maar weet niet of dat ook nog bij mij past. Ben tenslotte bijna 40 Nee hoor, geintje. Ik draag alleen nog maar leggings en skinny jeans met lange shirts, blouses en vesten en daaronder UGGS (heb 2 paar inmiddels). Van de zomer worden dat Birkenstock slippers, maar daartussen? Wat denken jullie? Halfhoge sneakers, All-stars of Palladiums? Mijn zusje zei ballerina's, maar dat is he-le-maal niet mijn ding.

Ik zag vanmiddag echte Morrie kleren en echte Nathje kleren. Leuk is dat.

Mijn kinderen zijn nog nooit uit ledikant geklommen en hebben ook nog nooit zelf slaapzak uitgetrokken!
Ik zie typfouten, maar ga ze niet verbeteren.
Alle bedragen die ingevuld waren zijn juist :(

Kijk, 200 euro kan, maar 1700 euro moet toch ergens te verklaren zijn? Vorig jaar kregen we nog 3000 terug (oké, toen nog studie opgegeven). We krijgen altijd terug dus daarom ook zo verrast.
Wat een mooie topictitel Morrie!

Het weekend was heeeeeerlijk! We hadden echt een práchtig huis (zal straks wel even foto op SG zetten, het was echt heel erg mooi), best prima weer en hebben het gewoon heel gezellig gehad. Kinderen hebben zich geweldig vermaakt, Dim, Sum, nichtje en neefje zijn allemaal rond dezelfde leeftijd en kunnen echt heel leuk samen spelen, en Poppetje en andere nichtje schelen twee maanden en keutelen de hele tijd om elkaar heen. Zó lief, geven elkaar steeds hapjes van komkommertjes en koekjes, doen soort van verstoppertje, echt heel lief.

We zijn de eerste dag met z'n allen via het strand naar het dorp gelopen, hebben daar (bak)fietsen gehuurd en veel gefietst, kinderen werden nog uitgenodigd om op een lammetjesboerderij (de buren) te komen kijken en mochten flesje geven en lammetje op schoot enzo. En vanmiddag was het echt schitterend weer en hebben we met z'n allen lekker de hele middag voor het huis zitten lezen en kletsen in de zon terwijl de kinderen speelden. Echt heerlijk was het.
Klinkt super LLL!
quote:Pebbles schreef op 21 maart 2010 @ 21:51:

Wind, heb je niet veel meer inkomsten met de kaarten? Je betaalt natuurlijk ook inkomstenbelasting over je winst. Hebben jullie eigenlijk een particuliere aangifte of een ondernemers aangifte? Hoe zit dat eigenlijk met FR en HBK, hebben jullei ook een jaarrekening enzo, je draagt toch wel BTW af?

Niet van toepassing. Kleine onderneming en dus geen BTW afdragen en inkomstenbelasting over winst. Volgend jaar wel maar over 2009 nog niet.
O Pebbles, wat was het dan? Ik wil nog wel kleren kopen .

Wind betaald geen BTW voor de kaarten.

Ik ga geen Birkenstocks meer dragen heb ik besloten. Ik vond ze altijd lelijk, en eigenlijk zijn ze nog steeds lelijk heb ik besloten.

Ballerina's kan ik echt niet hebben. Ik heb ze laatste weeeeer gepast, maar het staat me gewoon écht niet.

Wees blij, Schorrie heeft het ook niet gedaan en dat was een stuk relaxter.
Klinkt goed LLL!
Klinkt heerlijk LLL! Ik ben wel benieuwd naar de link!
Ik weet het niet meer Morrie, het was echt zo dat ik in een oogwenk iets zag en aan jou moest denken.

Maar moet je extra inkomsten, naast je inkomsten uit loondienst dan niet altijd opgeven?
quote:Wind schreef op 21 maart 2010 @ 21:52:

Alle bedragen die ingevuld waren zijn juist :(

Kijk, 200 euro kan, maar 1700 euro moet toch ergens te verklaren zijn? Vorig jaar kregen we nog 3000 terug (oké, toen nog studie opgegeven). We krijgen altijd terug dus daarom ook zo verrast.

Lijkt me zinvol om het even na te laten kijken dan.

Wij krijgen ook altijd terug, maar krijgen de hypotheekrente niet maandelijks. Ik zou echt hoogstverbaasd zijn als we een keer zouden moeten bétalen!
Wij moesten vorig jaar voor het eerst bijbetalen, naast bedrag dat we maandelijks al moeten betalen met voorlopige aangifte.

Ik zou het ook laten nakijken Wind. Kun je deze aangifte en die van vorig jaar niet naast elkaar leggen en dan zien wat verschil is?

Wij laten het doen, en dan hebben Pebblo en ik een eigen aangifte en schuift degene die het doet alles zo gunstig mogelijk heen en weer. Vorig jaar moest Pebblo 4.000 bijbetalen en kreeg ik 2.000 terug. Die moet ik nog steeds terugkrijgen, want ze wilden mijn aangifte checken ofzo, alvorens te betalen.
Ik ga nog even wat drinken met Pebblo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven