cadeau van ceremoniemeester

21-03-2010 21:57 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben binnenkort ceremoniemeester op de bruiloft van mijn zwager. Ik vind het leuk om een cadeau te geven en dan het liefst namens alle gasten. Ik had het idee om een fotoboek, met een persoonlijke boodschap van de gasten erbij, te maken. Maar nu hebben ze zelf al een gastenboek.

Aangezien de bruiloft aankomende week al is, zoek ik naar iets anders.

Heeft iemand een leuk en een op korte termijn haalbaar idee?
Ik keek een beetje scheef naar de bovenste twee topics en las 'zwanger van ceremoniemeester'. Ik was me all aan het voorbereiden voor een rel.
Liever elitair dan een pauper!
Gastenboek is toch alleen om je naam in te zetten?

Voor rest, fotoboek, receptenboek (favo recept van elke gast), wensboom (grote plant), met hartjes van vouwblaadjes met wensen voor het bruidspaar etc. Of laat elke gast een roos meenemen met daaraan een kaartje met wens, is en mooi groot boeket en veel persoonlijke wensen (tenzij ze gelijk op huwelijksreis gaan, dan is 't zonde van alle rozen). Zorg in dit geval wel voor een grote met water gevulde emmer/vaas/bokalen op de locatie zodat alle rozen/wensen gelijk in het water kunnen.

Er is genoeg mogelijk maar je bent er eerlijk gezegd wel verrekte laat mee om zoiets te plannen/op te zetten. Je weet toch niet pas sinds vandaag dat je ceremoniemeester bent???

De gasten aan wie je iets wilt vragen, bijdrage in welke vorm dan ook, zullen ook niet allemaal stante pede tijd hebben.

Waarom nu pas?

Zorg anders evt. voor een raamwerk/fotolijst en fotografeer daarin elke gast/stel bij binnenkomst, staat in elk geval iedereen op de foto.

Of koop textielstift en een tafellaken of 2 kussenslopen waarop iedereen iets kan schrijven. Veel smaken heb je op zo'n laat moment volgens mij niet meer.
Haha Kalliope!
Een wit dekbedhoes meenemen en die dag door alle gasten er een persoonlijke boodschap op laten zetten. (uiteraard met watervaste viltstift)

Dit kun je ook doen met hun wc-deur bijvoorbeeld. Deur meenemen en aan de binnenkant de gasten hun boodschap laten zetten. Heb ze wat te lezen tijdens hun eigen boodschap ;)
Toen ik ceremoniemanager was heb ik alle gasten een kaarsje meelaten nemen als grapje. De bruid is dol op kaarsen en het was heel leuk om te zien dat sommige er echt super veel werk van gemaakt hadden, bijvoorbeeld een kaars met een foto van het bruidspaar erop en andere weer een waxine lichtje meegenomen hadden. Juist de diversiteit maakte het leuk.

Op de avond zelf hebben alle gasten hun naam gezet op een pagina uit het trouwalbum (alvast van de fotograaf gekregen). Is dat wellicht een optie die je nog uit kan voeren met de korte tijd die je nog hebt?

Succes!
Bij de bruiloft waar ik het laats ben geweest moesten de gasten op 2 grote barokke spiegels hun naam met een boodschap zetten. Met watervaste stift.

Ik vond het een vreselijk idee maar het bruidspaar heeft de spiegels pontificaal in de huiskamer hangen.
Ja de wc deur!!! Hadden ze bij de buren ook gedaan. Nu zoveel jaar later hangt die volgekalkte deur nog in hun toilet en ze vinden het nog steeds leuk. En het is ook grappig!!!

Voor de rest ben je wel erg laat om nog iets van de gasten te vragen.
Ik heb eens een etiket van een ceremoniemeester toegestuurd gekregen met de vraag een fles wijn mee te brengen met dat etiket, voorzien van iets persoonlijks er op geplakt

dat werden dus foto's, wensen of teksten in veel variaties

heel leuk
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
En Nijntje, staan er nog goede last minute tips voor je bij?
Latten bankje kopen en elke gast deze laten beschilderen. Deze overhandigen op de bruiloft. Misschien niet zo handig op korte termijn....
Op elke tafel van die wegwerp fototoestellen zetten en de gasten vragen foto's te maken. Die later laten ontwikkelen. Ik gok dat je in ieder geval hele andere foto's krijgt dan de standaard geposeerde bruiloftsfoto's
.
Wij hebben van onze ceremoniemeesters een dekbed gehad met berichtjes erop geschreven van alle gasten.

In het midden stond een songtekst geschreven van een tekst die voor ons erg van toepassing is en daaromheen berichtjes van de daggasten.

Met textielverf geschreven.

We gebruiken hem regelmatig, erg leuk om dat op je bed te hebben liggen
"ik ben het, Barbabelladingdong"
quote:gizz schreef op 22 maart 2010 @ 07:43:

Op elke tafel van die wegwerp fototoestellen zetten en de gasten vragen foto's te maken. Die later laten ontwikkelen. Ik gok dat je in ieder geval hele andere foto's krijgt dan de standaard geposeerde bruiloftsfoto's was bij onze bruiloft ook gedaan. Echt geweldig!! Buurkinderen die een dronken buurman tot op het toilet hebben achtervolgd en hilarische foto's van 'm hebben geschoten, gekke bekken van m'n schoonmoeder, stiekeme hand van m'n oom op de kont van erg lekkere vriendin van me... Je moet er wel tegen kunnen, maar in onze familie en vriendenkring is het allemaal erg goed gevallen, en ik vind deze foto's na 10 jaar nog steeds hartstikke leuk!
Iets anders
die ervaring hebben wij ook Babsjuh, we hebben het bij vrienden van ons gedaan. Hun trouwalbum is prachtig, maar allemaal erg opgedirkt en stijfjes. Hun "tweede"album geeft heel goed weer hoe het feest was, losjes en erg gezellig.
Allemaal leuke ideeën... Mocht ik nog eens ceremoniemeester zijn, dan heb ik inmiddels een bron vol inspiratie!!!
!
Nou mooi zo!
Als ceremoniemeester voor een bruiloft in mei, heb ik even meegelezen met deze ideeen. Erg leuk en handige tips!

Was laatst op een bruiloft en daar had de cm een douchegordijn meegenomen met kalender erop, waar iedereen zijn naam bij de juiste dag kon zetten. Leuk idee maar uiteindelijk wel erg veel werk voor cm die de helft vd avond met het douchegordijn heeft lopen slepen om alle namen erop te krijgen, hihi.
Het handigste is als je dergelijke dingen ook bij het gastenboek neerlegt.

Wij hadden geen gastenboek maar een kerstboom die we opgezet hadden. En voor iedere gast was er een kerstbal waar ze een boodschap op konden schrijven.

De cm's hadden aan alle gasten gevraagd of ze een eigen kerstding mee wilde nemen wat ze aan ons konden geven. Was erg geslaagd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven