Gestopt met de pil

18-08-2007 10:34 3591 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdKindGestoptNOD/UitgerekendBijzonderhedenBlink2252ejun '0906-08Harleygirl29301esep '07 Nadine 409342enov '0803-09-0926-08 gyn 13-08 vk

Jongen

Nadine 409341eapr '0630-08-07 Nick Blink2241eokt '0629-09-07VincentOngeduld2271enov '0614-01-08 GuidoUtah262eaug '0702-05-08TimB80271ejul '0725-06-08YvoZaza 271eokt '0615-08-08LynnBloemetje78301ejul '0723-11-08 kleintje* Meissie80281edec '0610-12-08CharlotteSweety32341eokt '0624-12-08LauraTinkerbel80281ejun '0624-03-09Tomas

Hopelijk kunnen we in dit nieuwe topic snel nieuwe zwangeren en baby's verwelkomen!!
Ja, was ik weer... Eindelijk iets meer tijd. Alvast sorry als dit een lang verhaal wordt.

@Meissie: fijn dat je je zo goed voelt!! En dat je een nieuwe baan hebt. Als wat? (nieuwsgierig aagje = ik) Succes!

@Es: is een blaasontsteking verder nog gevaarlijk voor de baby? ga de reunie maar snel vergeten. Heb die meiden nog even gezocht op hyves, niks bijzonders.... Suc6 op de pufcursus. Ben benieuwd. Wat voor (kleur/merk) kinderwagen heb je? Mazzel van de 20%. En balen van je dip. Fijn dat je je weer beter voelt. Het komt best goed als het aan mijn duimen ligt...

@Sweety: veel succes met de inseminatie... hoe gaat dat in zijn werk als ik vragen mag? Doet dat zeer? Bij jou komt het ook goed als het aan mijn duimen ligt...

@Ongeduld: stoer dat je nog in de tuin gaat werken. zou ik lekker Manlief voor laten opdraaien en dan ik commanderen... Nu heb ik geen tuin op het moment. Vorige keer dat ik zwanger was, al wist ik het maar een week, heb ik hem gelijk de kattenbak laten verschonen e.d. Altijd fijn als een ander dat eens doet

@Harley: oh wat rot allemaal. Gelukkig helpen de medicijnen een beetje. Sterkte ermee!!

@Blink: gelukkig geen blaasontsteking... wel bijna voor jou nu.... Spannend hoor. Wij wachten hier op de geboorte bij mijn zus. Die is vandaag uitgerekend, maar de kleine laat nog op zich wachten... Hoop niet dat het morgen komt, want dan heb ik een congres

@Bloem: het zou niet mijn 1e menstruatie worden. Ik ben de eerste keer na 53 dagen ongesteld geworden, maar daarvoor was ik helaas ook zwanger (miskraam dus). Nu is mijn cyclus naar 38 dagen afgezakt, maar ben vandaag helaas ongesteld geworden. Maar dit keer gewoon niet gelukt, en niet MISlukt gelukkig. Snap je 'm nog?

@ Allemaal... zoals hierboven al te lezen was, ben ik vandaag ongesteld geworden. Jammer maar helaas. Nieuwe maand, nieuwe kansen. Gelukkig niet eerst zwanger, dus geen miskraam dit keer. Cyclus was eerst 53, nu 38 dagen. Nieuwe NOD lastig te bepalen. Zal het maar op 5 weken houden dit keer (35 dagen) en dan kom ik uit op 30 oktober.

Ga gauw nog even TV kijken, want vroeg naar bed, morgen om 6 uur in de auto, moet naar Dolfinarium voor een congres..

B80: een blaasontsteking an sich is niet gevaarlijk voor de baby, maar moet wel worden behandeld omdat het bij de bevalling wel gevaarlijk kan zijn. Nu is het bij mij nog te vroeg om al aan bevallen te denken maar de ontsteking moet wel voor die tijd weg zijn. Wij hebben de Mutsy 4 rider single spoke wagen in college lime (http://www.mutsy.nl/products/4rider/colors). 20% was zo uitgekiend (op advies van het meisje van de Prenatal ) en scheelde dus best veel geld.

Tinkerbell: Jammer dat je minder schrijft maar snap het wel. Als je behoefte hebt om wel je verhaal te doen dan kun je dat hier altijd kwijt! Fijn dat de cyste weg is en veel succes morgen en vrijdag!

Blink: fijn dat alles nog rustig is. Heb je het gevoel er helemaal klaar voor te zijn?

Harley: zou snel zijn, maar wel mooi! We wachten het geduldig af.

Morgen intake van de kraamzorg. Ben benieuwd of zij nog iets aan te merken hebben of dat we nog iets vergeten zijn.

Slaap lekker allemaal!

Es
Meld!

Es, een heel erg mooie kinderwagen hoor!! Ik ben er inderdaad helemaal klaar voor. Het mag komen,maarja zal toch nog afwachten zijn. Ben nu 38wk en 4 dagen dus ja, dat kan nog wel even duren. Maar op het oktober topic zijn al meiden aan het bevallen die na mij uitgeteld zijn dus het is nu wel spannend!

Gisteren nog even naar de vk geweest. Mijn bloeddruk was te hoog, maar nog acceptabel. Moet morgen weer en ben benieuwd. Ik ga vandaag en morgenvroeg me lekker rustig houden en niet veel doen. Was toch wel even schrikken gisteren. Ook was ik in kilo's ineens erg gegroeid terwijl het een paar weken niet is gestegen. Dus daar schrok ik ook wel van. Maar ik stond op een andere weegschaal dus zullen zien hoe het morgen is als ik naar dezelfde praktijk als anders moet.....

B80, jammer meid dat het deze ronde niet raak was. Duim voor je dat de volgende wel het geval is!!

Thinkerbel, begrijp het heel goed hoor dat je er even geen zin aan hebt. Gewoon je gevoel volgen wij begrijpen het wel! Knuffel van mij!!
Hallo allemaal!

Even een berichtje van een oud schrijfster en nu af en toe meeleester:

op zondag 9-9 ben ik bevallen van een prachtige dochter Karlijn.

Ze is geboren om 15:44 nadat de wee-en de avond daarvoor om 23:15 waren begonnen. Ze woog bij geboorte 4230 en is dus een flinke meid. Echt Hollands Welvaren. Ze is 51 cm. Het gaat heel erg goed met ons.

Natuurlijk is het wennen voor ons alledrie maar over het algemeen is het een heerlijk tevreden meiske.

Mijn bevalling heb ik als heel prettig ervaren en ik wens iedereen zo'n zelfde ervaring toe, zwanger of nog niet. Bij ons was echt het cliche waar: zodra er zo'n wurmpje op je buik ligt ben je alle pijn vergeten.

En nee...ook die knip voelde ik niet.

Nogmaals ik hoop dat jullie allemaal zo'n wonder mogen meemaken!

Iedereen alle geluk en succes,

dikke kus Buurvrouwtje.
Zo, daar ben ik ook weer!

Sweety: Weer twee eitjes! Top! Spannend ook weer vrijdag. Ik duim zo voor jullie! En donderdag de overdracht! Veel goede dingen dus deze week!

Tink: Heel begrijpelijk dat je effe wat afstand neemt! Maar weet dat je hier altijd welkom bent en altijd je verhaal kwijt kan! Dikke knuffel!

Harley: Gaat het al wat beter met de jeuk? Logisch dat je er zo mee bezig bent. Volgens mij herkennen we dat allemaal wel. Het is beter om er niet zo op gefocusd te zijn, maar dat is zo makkelijk gezegd!

Zaza: Succes met het groepsvervoer! Spannend voor jullie dus weer!

Es: Volgens mij is ons gedrag in speelgoedwinkels alleen maar een goed teken van onze opvoedkwaliteiten! Wij kunnen ons namelijk makkelijk verplaatsen in de belevingswereld van ons kindje..... Fijn dat je man je zo goed op kan vangen tijdens je buien. Ik merk dat ze bij mij ook weer wat heviger worden...

Blink: Haha, meldplicht! Wel even spannend met je bloeddruk! Ik hoop dat die morgen weer gezakt is! Hoe kijk je eigenlijk tegen de komende bevalling aan?

Bloem: Wanneer vertrek je eigenlijk?

B80: Als ik de tuin aan vriendlief over zou laten..... Hij maait trouwens wel altijd het gras. De kat gebruikte de kattenbak gelukkig nooit, dus die stond eigenlijk voor niets in huis. Vriendlief loopt er altijd met een enorme boog omheen, dus schoonmama heeft hem voor mij opgeruimd!

Ik heb echt een ongelooflijke werkdip! Ik heb helemaal geen resultaat van mijn inspanningen en daar word ik bloedchagrijnig van! Zo, dat is eruit!
Dankjullie wel meiden. Hormonen zijn weer niet aangeslagen. De afspraak voor vrijdag heb ik afgezegd, want ze dacht niet dat het nog zin heeft om dan te komen. Als ik over 2 weken niet ongie ben dan moet ik weer aan de menstruatieopwekkers en dan cyclus met 150 mg clomid.

@Buurvrouwtje, Wat leuk dat je ons nog even op de hoogte heb gebracht. Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

Nou meiden ik ga er weer van tussen. Ik kom van de week wel ff terug om op iedereen te reageren. ik wou jullie toch even op de hoogte brengen.
Buuf, nog gefeliciteerd met je dochter! Wat fijn dat je zo'n goede bevalling gehad hebt. Heel veel geluk samen.

Tinkerbel, Het is ook gewoon klote zo he?

Ik ben net ongesteld geworden. Dus beetje langere cyclus..
FloorVlinder heb ik volgens mij al heel lang niet gelezen, klopt dat?

In een berichtje van eind augustus schrijft ze dat ze 3 weken vakantie heeft.. dus als ze weg was, zou ze wel terug moeten zijn.
Zaza: Wat kl*te dat je ongy bent maar oktober schiet nu op he? Nieuwe kansen meis! Ook wij komen er hoor..

Tinkerbel: Weet niet zo goed wat ik zeggen moet. Jij wordt zo heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees iedere keer.

Goed nieuws rotnieuws etc..

meissie lees boven bij Zaza en onthoud...onze tijd komt ook !!

Knuffel en kus en hou je taai.

Buufje: HARTELIJK GEFELICITEERD met de geboorte van jullie wondertje. xxxxxxxxxxx geniet maar lekker saampjes. xxxxxxx

ff ego: Hier vandaag werken,naar de notaris om huiseigenaar te worden gisteravond Pregnylshot gehaald bij ehbo en morgenochtend de derde IUI. Voor mijn gevoel moest het vandaag maar de invalgyn dacht er anders over l*l Maar ok vandaag positieve ovulatietest en er staat op dat dit en morgen dan de meest vruchtbare dagen zijn. Gisterenmiddag was hij nog negatief dus we vertrouwen maar weer op oom dok.

En dan lekker in het weekeinde in ons huissie aan de slag dan kan ik niet iedere minuut proberen die zwangerschapskwaaltjes te gaan voelen

xxxxxxxxxxxxxxx kussie allemaal!!
Meld! Weer harde buiken gisteravond, maar het is nu weer rustig....

Buuvrouwtje, gefeliciteerd met jullie dochter!!

Zaza, balen meid. Dikke knuffel!!

Sweety, succes met de IUI!!!

Ongeduld, ik kijk wel positief tegen de bevalling aan. Ben niet bang ofzo, het zal er toch uit moeten he..... Maar ik vind het wel mega spannend, vooral omdat je gewoon weg niet weet wanneer het nou echt gaat gebeuren. Op mijn andere topic zijn de dames die aan het bevallen zijn allemaal een paar dagen tot een week te vroeg, dus ja het kan bij mij nu ook gebeuren. Maar ik probeer me er niet te druk over te maken. Het is gewoon afwachten.

Hoe voel jij je nu??

Vanmiddag naar de vk....
Goedemorgen meiden...

Zaza: Vervelend voor je zeg...extra knuffel voor jou meis..

Sweety: Succes met de IUI...

Buurvrouwtje: Gefeliciteerd met jullie dochter...Geniet maar lekker met z'n drietjes...xxx

Blink: Succes vanmiddag bij de VK

Met mij gaat het een stuk beter..de plekken die ik had van de uitslag en jeuk beginnen helemaal uit te drogen maar ik durf er nog even niks op te smeren. De jeuk is gelukkig ook minder aan het worden dus het slapen gaat weer iets beter. Verder nog af en toe last van steken in mijn onderbuik en gevoelige tepels..Ach ja we zullen het wel zien. Over 2 weken ongie worden dus we wachten rustig af.

xxx
He bah Tinkerbel, wat word je iedere keer weer tussen goed en slecht nieuws heen en weer geslingerd! Ik gun het je zo!

Buurvrouwtje: Gister tegelijk gepost, dus ik had het goede nieuws nog niet gezien! Gefeliciteerd met je meisje!

Zaza: Ook jij ongesteld! Balen zeg! ik hoop dat jullie snel bij de juiste arts om tafel kunnen zitten!

FEEST voor Sweety! Gefeliciteerd huiseigenaar! En morgen weer spannend. Misschien is het klussen inderdaad een goede afleiding!

Blink: Als ik aan de bevalling denk, denk ik SLIK.... Maar het kan inderdaad niet anders en het verhaal van buurvrouwtje is dan wel weer bemoedigend! Zouden die harde buiken een voorbode kunnen zijn???

Net op het januaritopic gelezen dat bij een van de kindjes een mogelijke afwijking is gevonden. Ondanks dat er nauwelijks definitieve uitslagen waren, begon de arts wel meteen over het afbreken van de zwangerschap! Hoe bot kun je zijn! Spannende tijden dus.

Hier duurt de werkdip voort. Ik zit erover te denken om nog een week vrij te nemen en de rest van de weken een dag op te nemen. Ik moet toch door mijn dagen heen. Gister wilde ik dit bespreken, maar de regiomanager was continu afgeleid. Dus ik ga vandaag maar een nieuwe poging wagen, ik wil namelijk wel een duidelijk signaal bij hem neerleggen...
Ongeduld : Thx

Misschien is het wel verstandig even vrij te nemen meis en een beetje om jezelf te denken!

En lekker zo'n regiomanager die niet luisteren wil/kan.

Hoop dat het vandaag wel lukt. En anders zeg je het toch gewoon? zo van "hoort u eigenlijk wel wat ik zeg?" ja beetje brutaal maar soms erg nodig hoor. succes meis!

Jippiejeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee we hebben de sleutels in handen en dit pakt niemand ons meer af.

Zo nog ff werken en dan maar eens ff kijken waar we moeten beginnen....
@Sweety: Veel succes morgen! En heel veel plezier met al het kluswerk in jullie nieuwe huis! Wanneer gaan jullie erin? Moet je nog veel nieuwe spulletjes? Ik duim voor morgen!

@Zaza: balen voor je meid, en Floor zou idd wel terug moeten zijn nu, lijkt mij... Als we heel hard roepen? FLOORVLINDER????!!!

@ Es: wat een mooie wagen!! En een lekker niet-te-fel-maar-toch-duidelijk kleurtje. Gaaf! Had de kraamzorg nog wat aan te merken?

@Ongeduld: sterkte met je werk dip. Ik hoop dat het je lukt met de vrije dagen...

Ik heb op een of andere toetsencombinatie gedrukt per ongeluk en nu zijn mijn internetletters opeens heel klein. Weet niet hoe ik het terug moet zetten. Echt een klusje voor Manlief...

Morgen vrij. Dan worden onze nieuwe matrassen geleverd (van die anti-rugpijn-matrassen) Ik kan niet wachten. 's Middags gelijk maar ff testen.

En de wasmachineman komt weer (inmiddels voor de 5e (!) keer). Als het nou nog niet goed is? Eind van de middag een borrel voor 4 vertrekkende collega's dus dan ff naar kantoor. Verder weinig plannen dit weekend. Week was druk genoeg.

Dikke kus aan allemaal

B80-die-even-experimenteert-met-emoticons
Sweety- Gefeliciteerd! Moeten jullie veel aan het huis doen?

Ongeduld- Je hebt gelijk. Wel duidelijk aangeven op je werk als er wat is. Succes.

b80- Ben je aan het scrollen geweest met de ctrl ingedrukt? Probeer maar eens, dan kan je ze zelf ook groter zetten.
@Zaza: ja, dat was het! Goed zeg! Bedankt.
Zaza: voor al uw computerproblemen en de digibielen onder ons... Balen van die ongi trouwens. Jullie kunnen binnenkort terecht bij de uroloog toch?

B80: en matrassen uitgetest inmiddels? Wel balen van die wasmachine hoor, wat is er steeds stuk aan? Kraamzorgmevrouw had niets aan te merken. Heel ontspannen gesprek gehad en e.e.a. doorgesproken.

Blink: lees net op je oktober topic dat je bent opgenomen in het ziekenhuis. Balen!!!!! Heeeel veel sterkte en ik hoop dat jullie je kleine snel gezond en wel in jullie armen kunnen houden!

Sweet: hoest met het huis? Zijn jullie er al weg te slaan? Moeten jullie veel doen of kunnen jullie er snel in?

Ongeduld; denk aan jezelf hoor! Als je nog genoeg dagen hebt, lekker een weekje vrij nemen en "part-time" gaan werken. Hoe beter jij je voelt hoe groter de kans dat je door kunt lopen tot aan je verlof! Trek die regiomanager aan zijn jas!

Hier alles wel primal. Net de bezorger van de Albert aan de deur gehad en alle voorraadkasten zijn weer aangevuld. Scheelt mij weer een hoop gesleep met alle flessen, pakken drinken en andere ellende. Prima service toch! Vanmiddag weer ff bij fysio geweest, lekker bij de H&M twee truien (uit de reguliere collectie en dat met bijna 34 weken... ) gekocht en twee uur liggen slapen op de bank. Vind het inmiddels toch wel truien-weer aan het worden. Vanavond weer naar het noorden voor een familie-etentje morgen. Wel gezellig. Denk dat het een van de laatste keren is dat wij voor de bevalling die kant opgaan. Merk dat de reis er heen toch wat zwaar begint te worden. Je zit toch twee uur in de auto.

We zijn ook eindelijk uit het geboortekaartje (en de naam). Van het weekend de tekst aanpassen en bestellen dan is dat ook gergeld! Man geloof nu echt dat we zo'n beetje alles geregeld hebben.

Iedereen een heeel fijn weekend. Geniet ervan!!

Kus Es
He meiden,

Sweety: Hoe bevalt het als kersverse huiseigenaar? Moet er nog veel aan de woning gebeuren? En wanneer moeten jullie ook alweer jullie huidige huis uit?

B80: Hoe bevallen de matrassen? En wat heb je precies met je wasmachine? Die van ons hebben we al 7 jaar en wonder boven wonder heeft ie ook de verbouwing (en dus heeeeeel veeeeeel stof) goed doorstaan.

Blink: Ik hoop dat je inmiddels een blakende zoon / dochter in je armen mag houden! Ik ben erg benieuwd naar je verhaal, maar tot die tijd hou ik het oktobertopic in de gaten!

Es: Veel plezier dit weekend. Waar gaan jullie eten?

Effe ego. Gister heeft mijn oma eindelijk de uitslag gekregen van de operatie en scans. Het is niet goed. De kanker is volledig uitgezaaid. Ze gaan nog wel bestralen en ze krijgt nieuwe pillen, maar dit is alleen pijnbestrijding. Ze staat nu ook op de spoedlijst voor een topkamer. Lastig is om in te schatten of dit haar laatste stop is, of dat ze er heen gaat om aan te sterken. Zo moeilijk om in te schatten wat we kunnen verwachten, hadden we maar af en toe een glazen bol. En ook heel dubbel is dat de kleine de laatste dagen zo ongelooflijk druk is. Vreugde en verdriet ligt heel dicht bij elkaar...
@Ongeduld: oh wat vreselijk zielig voor je oma. Wat bedoel je met een topkamer, in het ziekenhuis? Of ligt ze in een verpleeg-/verzorgingstehuis? Ach, dat je dat allemaal nog mee moet maken als je al zo oud bent geworden. Wens jullie veel sterkte... Woont/ligt ze vlakbij jullie?

@Blink: oh, het ziekenhuis!! Ik hoop dat alles goed gaat en dat je misschien al wel mama bent van een prachtige zoon of dochter. De andere dames houden het oktobertopic blijkbaar in de gaten, dus we horen het vast snel...

Ik duim voor je!!

@Es; zo, dat je nog bij de reguliere collectie kunt shoppen. Goed zeg! Ik ben niet eens zwanger en het kost me wel eens moeite bij de reguliere collectie te slagen . Leuk etentje gehad? Lijkt me heel moeilijk, geboortekaartje uit te zoeken... Trouwkaart was al een crime, en voor geboortekaartjes zijn er nog veel meer boeken. 90% valt misschien wel af, maar 10% is toch nog veel en moeilijk kiezen. Wat heb je voor naam? Ga je vast niet zeggen...

@Sweet: ben je al druk aan het verbouwen?

Over de wasmachine...

Wij hebben zo'n 2-in-1 was-droogcombi ivm apartement, kleine badkamer waar hij staat. 3 jaar oud. AEG. Op zich ideaal en werkte tot voor kort prima. Maar goed, 3 verschillende dingen gingen mis met het doorggedeelte. Steeds had de monteur in kwestie niet de juist spullen bij zich. Vrijdag was de reparatie wel in 1 keer te doen. Het was de V-snaar (natuurlijk!). B80 dacht dat dat alleen in een auto zat... Hij doet het nu nog steeds. Gelukkig viel alles nog onder de garantie... Als we straks een echt huis hebben koop ik een losse droger (van een ander merk).

Over shoppen:

Gingen gisteren naar Wynegem Antwerpen. Had servies gekregen voor mijn verjaardag van een winkel daar, maar Manlief had een bord laten vallen (nog NOOIT een bord gebroken, maar nieuw servies zeker gladder ofzo ) Helaas, niet los te bestellen. Nou ja, zovaak eet ik toch niet met zijn zessen tegelijk soep.

Ik las bij Es iets over truien. Ging ook truien kopen bij de Zara. Ik kom daar nooit, want ik zie daar altijd alleen maat S-M en heel soms L waar ik altijd naar de XL moet grijpen. Maar goed, dr stond een leuke tas in de etalage dus B80 moest kijken. Truien toch eigenlijk ook wel leuk. Een L gepast en jawel, stond leuk. Leuk diepe boothals want ik probeer altijd de aandacht af te leiden van mijn niet-zo-strakke-buik met een niet-ordinair-maar-toch-diep-décolleté. Dus ik dacht: ik neem hem ook in een andere kleur. Niet gepast, zelfde maat, zou toch wel goed zijn? Niet dus. Lag op dezelfde tafel, precies dezelfde trui, alleen heeft deze een heel andere hals!. Een veel minder brede en hogere hals waardoor ik net een schuimgebakje lijk... Brrrrr....

Sorry voor lange verhaal, ik was op dreef.

Last but not least: ik krijg vandaag een nichtje!! Belde net Zuslief, kon niet lang kletsen, ze had weeën!!
Hallo allemaal,

Ik was even een tijdje afwezig, want ik lag in het ziekenhuis.

Maar nu wilde ik even vertellen dat ik zaterdagavond ben bevallen van een zoon!

Zijn naam is Vincent en het is een prachtig kereltje van 6.5 pond en 50 cm lang.

Het was heel zwaar, maar het is ons gelukt.

Ik houd het even kort.... foto;'s volgen nog...

blink
Oh, Blink! GEFELICITEERD!

Ben heel benieuwd naar de foto's en je verhaal. Geniet er maar lekker van met zn 3en!
Blink & Blinkman: Gefeliciteerd met jullie zoon! Als je wat meer puf hebt, horen we graag je bevallingsverhaal! Geniet lekker!
@Blink: Van harte gefeliciteerd met jullie zoon..Geniet er maar lekker van met z'n drieen en ik ben heel benieuwd naar de foto's en je verhaal

xxxxx

Even ego: De medicijnen helpen echt goed..Jeuk is nog maar minimaal en de uitslag is zo goed als weg..Nu afwachten als ik weer begin met foliumzuur slikken of het dan terug komt.

Ik kom later even op iedereen terug.

liefs en xxx
@Blink, Van harte gefeliciteerd met jullie zoon. Mooie naam hebben jullie gekozen. Ben erg benieuwd naar de foto's en je verhaal. Geniet lekker met z'n 3tjes.
Woehoee Blink, gefeliciteerd met jullie zoon!!! Ben benieuwd naar het verhaal en de foto's maar eerst lekker genieten met zijn drieën!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven