Mode & Beauty alle pijlers

Dagelijks douchen

24-03-2010 17:27 286 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik start dit topic n.a.v. een gesprek met mijn moeder. Zij zegt (en dermatologen beamen dit) dat dagelijks douchen niet al te best is voor je huid. Ik kan dat best geloven; agressieve zepen drogen je huid uit en verwijderen het natuurlijke vetlaagje van je huid. Maar ik kan het mij niet inbeelden dat ik me om de andere dag zou wassen en ik denk dat ik niet de enige ben?

Mijn haren was ik om de andere dag; niet omdat ik dat leuk vind, maar uit noodzaak (wordt helaas snel vet).

Dit is toch niet vreemd, of toch?
Ik voel me ook vies als ik me een keer niet douche. Ik weet het, slaat nergens op.

Heerlijk om 's ochtends te douchen voor de dag begint.
Ik douche elke dag, maar zonder zeep.

Ik ben hartstikke allergisch voor zeep en dingen als neutral helpen ook niet echt. Dan maar zonder zeep en ik (+omgeving ) merken het verschil echt niet. Daarna en kristaldeo en ik ben klaar.

Ik gebruik nu een jaar of 10 al geen zeep meer en je huid went eraan. Haar was ik uiteraard wel met zeep.
Ik douche me elke dag en als ik me ingespannen heb echt nog wel een tweede keer. Ik zweet best wel snel en ik vind het niet fijn om te stinken. Dat het voor je huid niet al te best is geloof ik direct, ik moet er tegen smeren om niet uit te drogen.
Ook als je naast me ligt, je gezicht opnieuw het mooiste blijkt te zijn
Ik moet echt douchen om wakker te worden. Voor mensen met eczeem; ik gebruik Dermalex Repare doucheschuim en dat helpt echt goed.
Stressed is just desserts spelled backwards
Goh, wat zullen we later enorm moeten afzien als we ooit in een verzorgings- of verpleeghuis terecht komen; als je mazzel hebt word je meer dan een keer per week gedoucht.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 maart 2010 @ 18:28:

Goh, wat zullen we later enorm moeten afzien als we ooit in een verzorgings- of verpleeghuis terecht komen; als je mazzel hebt word je meer dan een keer per week gedoucht.Daar moest ik ook net aan denken whaha.
Je kan beter je haar dagelijks wassen dan met een vette kop rondlopen.

En ik denk dat als je elke dag doucht, dat dit helemaal niet slecht is voor je huid. Als je maar niet te heet en niet te lang doucht. Ik douch elke dag en als ik 's avonds nog wat heb, twee keer per dag. Gebruik een milde douchegel en voel me daarna pas echt fris en wakker.
.
.
.
Volgens mij ben ik de viespeuk hier: ik douche ongeveer drie keer per week en nooit omdat ik me vies voel maar omdat ik het gewoon lekker vind om in bad te liggen of te douchen. Mijn kinderen gaan ook maar twee of drie keer per week en we stinken niet hoor. Ik denk dat het meeste ervan in jullie hoofd zit al ruiken sommige mensen wel sneller dan andere. Mijn haar was ik wel bijna iedere dag omdat het anders niet zit.
Muis: was je je haar dan bij de wastafel? Waarom is dat fijner dan onder de douche staan?

Ik douche trouwens iedere ochtend, ben echt niet wakker te krijgen als ik niet douche 's ochtends, maar als ik haast heb kan het makkelijk in minder dan een minuut. Mijn huid kan gelukkig wel tegen zeep, dus ik gebruik gewoon lekkere (verkwikkende ) douchegel. Mijn haar was ik tegenwoordig ook iedere dag omdat ik met dit kapsel na een nacht slapen echt niet over straat kan. Toen ik het nog langer had, waste ik mijn haar om de dag. En dat vind ik wel fijner, scheelt gewoon veel tijd!

2 keer per dag douchen vind ik trouwens wel heel veel. Dat doe ik alleen als ik heb gesport of het heel koud heb voor ik ga slapen.
Dat zeg ik....
Ik douche ook niet elke dag, is niet nodig. Zeep of geen zeep maakt niet zoveel uit; het warme water droogt mijn huid sowieso wel uit.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Ik moet wel dagelijks douchen omdat ik sport. Bezweet zijn is in elk geval nog slechter voor m'n huid dan heet douchewater.
Ik douche elke morgen, en tevens mijn haar. Mijn kinderen douche ik elke avond. Na een dagje buiten spelen kan je echt soep van ze trekken
Soep trekken van je eigen kinderen, klinkt smakelijk :D Haha.

ach ja, ik denk dat het weinig nut heeft om nu net als elke voorganger te verkondigen hoe mijn doucheschema eruit ziet. Maar ik vermoed niet dat het kwaad kan als je niet elke dag doucht, zeker niet.
Ik douche als ik vrij ben elke dag, als ik werk om de dag maar fris me natuurlijk wel op dan ;) Mijn haar is juist beter handelbaar na t douchen ;)
quote:websje schreef op 24 maart 2010 @ 19:07:

Muis: was je je haar dan bij de wastafel? Waarom is dat fijner dan onder de douche staan?

Ik douche trouwens iedere ochtend, ben echt niet wakker te krijgen als ik niet douche 's ochtends, maar als ik haast heb kan het makkelijk in minder dan een minuut. Mijn huid kan gelukkig wel tegen zeep, dus ik gebruik gewoon lekkere (verkwikkende ) douchegel. Mijn haar was ik tegenwoordig ook iedere dag omdat ik met dit kapsel na een nacht slapen echt niet over straat kan. Toen ik het nog langer had, waste ik mijn haar om de dag. En dat vind ik wel fijner, scheelt gewoon veel tijd!

2 keer per dag douchen vind ik trouwens wel heel veel. Dat doe ik alleen als ik heb gesport of het heel koud heb voor ik ga slapen.Mijn haar was ik onder de douchekop hangend over het bad. Als ik er helemaal onder ga staan kom ik er niet meer onder uit en kom ik te laat op mijn werk .
Ik douche elke ochtend. Heb het gewoon nodig om wakker te worden en ik zweet soms ook wel veel als ik slaap.

Mijn haar was ik ook gewoon elke dag.
quote:lolliebollie schreef op 24 maart 2010 @ 17:27:

Ik start dit topic n.a.v. een gesprek met mijn moeder. Zij zegt (en dermatologen beamen dit) dat dagelijks douchen niet al te best is voor je huid. Ik kan dat best geloven; agressieve zepen drogen je huid uit en verwijderen het natuurlijke vetlaagje van je huid. Maar ik kan het mij niet inbeelden dat ik me om de andere dag zou wassen en ik denk dat ik niet de enige ben?

Mijn haren was ik om de andere dag; niet omdat ik dat leuk vind, maar uit noodzaak (wordt helaas snel vet).

Dit is toch niet vreemd, of toch?

Wat je moeder zegt, klopt. Ik heb ook laatst een artikel daarover gelezen en een dermatoloog zei daarin dat het heel slecht is voor je huid om elke dag te douchen. Als mensen dat jarenlang doen, komen er scheurtjes in de huid, iets wat hij in de praktijk ziet.

Niet alleen zeep haalt het vet van je huid, maar warm water doet dat ook al.

Je zegt: "Maar ik kan het mij niet inbeelden dat ik me om de andere dag zou wassen." Niet douchen staat toch niet gelijk aan niet wassen? Ik douche om de dag en de andere dag was ik me aan de wastafel. Mijn huid wordt vreselijk van vaker douchen. Nu al heb ik vaak jeuk aan mijn benen omdat de huid daar zo droog is.
Ik douche me elke ochtend met PH neutrale zeep (Aldi) en daarna smeer ik me dan in met Amandelolie.

Douchen duurt kort, de thermosstaat staat op 38 graden en ik spoel me met koud water af. Al met al duurt het misschien 5 minuten. Mijn haren was ik 2 keer in de week. De shampoo gebruik ik dan voor mijn haar, oksels en van onder en dan vind ik het wel ok.
Mijn huidtherapeute zegt ook dat eens per week eigenlijk voldoende zou moeten zijn (of 2 maal) maar niet vaker, omdat het echt slecht is. Vroeger wastte men zich minder vaak en waren en niet zoveel huidproblemen, nu heeft bijna iedereen wel wat. Het is te overdreven, zegt ze.
vannochtend ook niet gedouched maar alleen een washandje omdat ik geen tijd meer had, maar meestal douche ik wel als ik naar mijn werk moet, juist als ik vrij heb laat ik het wel eens schieten. Het is het idee denk ik, vroeger ging ik ook maar om de dag.
Ik douche in ieder geval 1 keer per dag. Niet douchen hoeft dan wellicht niet te betekenen dat je vies bent, ik vind het gewoon frisser om het wel te doen. Op zomerse dagen douche ik in ieder geval 2 keer per dag. En in de winter als ik het koud heb of stijf ben (heb spier en gewrichtsklachten) ook. En soms ook omdat ik het gewoon lekker vind. Het komt er dus op neer dat ik gemiddeld 5 keer per week 2 keer per dag douche; waarvan 1 keer met zeep (oksel en achteronderkant). Gelukkig heb ik een makkelijke huid.
Ik ga bijna iedere avond onder de douche.. het gebeurt wel eens dat ik in slaap val op de bank en dan rol ik zo m`n bed in! Smorgens was ik me en als ik echt niet wakker kan worden spring ik onder de douche.

In de zomer douche ik 2 keer.

Mijn zoontje gaat overigens maximaal 2 keer per week in bad. Hij heeft heel snel eczeem en als ik hem vaker in bad doe dan is het net een klein schuurpapiertje! zo zielig! Hij heeft er dan ook echt last van en pijn aan dus dat schiet niet op..

( de dokter vertelde overigens dat die kleintjes eigenlijk met 1 keer voldoende schoon zijn, mits je ze wel gewoon wast met een hydrofiel washandje ofzo)
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven