hoe krijg ik die gore katten mijn tuin uit?

12-02-2009 13:51 394 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik woon in n wijk waar bijna iedereen behalve wij een kat heeft. En al die katten schijnen t liefst ónze tuin als kattenbak te gebruiken. Zo goor!

Ik durf straks mijn kinderen nauwelijks meer in de tuin te laten spelen, want echt overal stuit je op de kattendrollen, t is niet bij te houden.

Niks helpt, sateprikkers, koffiedik strooien, supersoaker, zorgen dat alle grond bedekt is met begroeiing... ze graven gewoon t gazon uit om er in te schijten.

Iemand tips?

Ik heb eigenlijk de neiging om zo nu en dan en wat kattenbezittede buren uit te nodigen in de tuin om wat drollen weg te komen scheppen. Eigenlijk vind ik t gewoon associaal dat die beesten maar kunenn schijten waar ze willen.

NB: voor de duidelijkheid, ik vind katten best leuk en lief, maar NIET als ze massaal in mijn tuin schijten!!.

aanvulling:

We hébben al n flink hoge schutting (zon 2.5 meter), maar ze komen er over heen.

We zijn vaak overdag niet thuiis dus katten verjagen met supersoakers e.d. werkt niet.

We willen zelf geen kat of hond, vanwege allergie en omdat we vaak niet thuis zijn.

Buren aanspreken is lastig , het gaat om n stuk of 12 (!) verschillende katten, geen idee bij wie ze thuis horen.
quote:Rome0 schreef op 25 maart 2010 @ 12:44:

[...]

En volgens diezelfde wet vallen katten niet onder ongedierte en is het dus strafbaar om ze iets aan te doen.Zou kunnen. Geef je even het betreffende wetsartikel?quote:En hoe rijmen we dat (en jouw liefde voor de wet) dan met je eerdere opmerkingen dat die katten iets moet worden aangedaan?Ik leer graag bij, en wacht dus op je citaat van de wet.
quote:rider schreef op 25 maart 2010 @ 12:44:

Verantwoordelijkheid nemen voor je kinderen, of accepteren dat je je kind ineens kwijt blijkt te zijn, zo gaat dat.Heb je quote even voor je aangepast.
quote:jackie23 schreef op 25 maart 2010 @ 12:33:

Nog zo'n verzuurde mopperkont.

Zeg, ik noem jou toch ook niet een naar ammonia stinkende kattekot?

Ik laat toch ook mijn kinderen niet bij jou in de tuin schijten.

Dieren horen gewoon niet in een huis. Buiten de bebouwde kom houden daarom.

[...]

Iemand die zo asociaal spreekt als jij, brrrr.

Verantwoordelijkheid nemen voor je kat, of accepteren dat je je kat ineens kwijt blijkt te zijn, zo gaat dat.Oh jee, nu ga ik toch schelden; als jij lef en fatsoen hebt, dan spreek je de eigenaren op hun katten aan...alleen lafbekken kiezen de makkelijke weg en laten onschuldige dieren lijden.

[...]

Verantwoordelijkheid nemen voor je kat, of accepteren dat je je kat ineens kwijt blijkt te zijn, zo gaat dat.Jammer dat jij niet ineens kwijt bent!
quote:kjong schreef op 25 maart 2010 @ 12:46:

[...]

Zeg, ik noem jou toch ook niet een naar ammonia stinkende kattekot?

Ik laat toch ook mijn kinderen niet bij jou in de tuin schijten.

Dieren horen gewoon niet in een huis. Buiten de bebouwde kom houden daarom.Ik heb geen katten, dus zo hoef je mij inderdaad niet te noemen.
quote:rider schreef op 25 maart 2010 @ 12:45:

Ik leer graag bij, en wacht dus op je citaat van de wet.Ik ga niet het wetboek doorsnuffelen, maar we weten allemaal dat dierenmishandeling in nederland strafbaar is. Als je dat niet weet, dan ben je nog enger dan ik je al vond ;)
quote:jackie23 schreef op 25 maart 2010 @ 12:44:

[...]

Blijkbaar voel jij je aangesproken, daar kan ik niets aan doen.Je sprak me aan. Maar deze reactie past in je totaal hypocriete manier van denken die je hier laat zien. Niet serieus te nemen dus.
quote:Rome0 schreef op 25 maart 2010 @ 12:47:

[...]

Ik ga niet het wetboek doorsnuffelen, maar we weten allemaal dat dierenmishandeling in nederland strafbaar is. Als je dat niet weet, dan ben je nog enger dan ik je al vond ;)ah, dus je "argument" kwam uit de dikke duim. Waarom verbaast me dat nou niet?
Ik heb niets tegen jankende katten.

Wel tegen schijtende en zeikende katten, als dat op mijn erf gebeurd.
quote:jackie23 schreef op 25 maart 2010 @ 12:46:

[...]

Oh jee, nu ga ik toch schelden; als jij lef en fatsoen hebt, dan spreek je de eigenaren op hun katten aan...alleen lafbekken kiezen de makkelijke weg en laten onschuldige dieren lijden.

Problemen met lezen? Ik heb vanaf het begin gezegd: eerst de eigenaren aanspreken, dan maatregelen. Maar ja, in deze kwestie is normaal communiceren, en dus lezen wat iemand schrijft, wat veel gevraagd.

(en ja hoor, ik kan de jij-bak al voorspellen, doe geen moeite)
quote:rider schreef op 25 maart 2010 @ 12:47:

[...]

Je sprak me aan. Maar deze reactie past in je totaal hypocriete manier van denken die je hier laat zien. Niet serieus te nemen dus.

Dit schreef ik:

================================================

quote:

rider schreef op 25 maart 2010 @ 12:34:

[...]

Schattig, dus je gebruikt andere methoden om ongedierte dood te maken. Als jij een wespennest in huis hebt, laat je het echt wel weghalen. Muizen idem, etc., etc.

Het verschil tussen een wespennest (wat letterlijk levensgevaarlijk kan zijn) en een kat die overlast bezorgt moet voor iedereen met een béétje verstand toch wel te zien zijn.

[...]

ja, als argumenten op zijn kan je altijd nog gaan schelden. Ik heb mezelf nergens zien/horen schelden, ik constateer alleen iets.

Zie het woordje 'iedereen' beste Rider...
quote:rider schreef op 25 maart 2010 @ 12:43:

[...]

ja, die is goed. Jij gaat bepalen wat ik met mijn tuin mag doen, omdat jij niet voor je kat wenst te zorgen. Grapjas.

Ridder ik heb geen kat. Ik bepaal niet wat iemand met zijn tuin moet doen, geef alleen een simpele oplossing. Maar je moet natuurlijk welwillend zijn om tot een oplossing te komen.

Een kat (het zal je wat raar in de oren klinken, maar let goed op) is een dier is dat deels buiten in de natuur leeft en daar rondhuppelt. Daar zullen sommige mensen zich aan storen. Net zoals er mensen zijn die zich storen aan kinderen die buiten voor hun deur spelen en herrie maken.

Maar hoe dan ook veel plezier, want je doet er niks aan. Adem in en adem uit.
quote:jackie23 schreef op 25 maart 2010 @ 12:51:

[...]

Dit schreef ik:

quote:

rider schreef op 25 maart 2010 @ 12:34:

[...]

Schattig, dus je gebruikt andere methoden om ongedierte dood te maken. Als jij een wespennest in huis hebt, laat je het echt wel weghalen. Muizen idem, etc., etc.

Het verschil tussen een wespennest (wat letterlijk levensgevaarlijk kan zijn) en een kat die overlast bezorgt moet voor iedereen met een béétje verstand toch wel te zien zijn.

[...]

ja, als argumenten op zijn kan je altijd nog gaan schelden. Ik heb mezelf nergens zien/horen schelden, ik constateer alleen iets.

Zie het woordje 'iedereen' beste Rider...

Domheid is in jouw ogen een deugd vermoed ik. DIT schreef je, naar aanleiding waarvan ik constateerde dat je zonder argumenten zat en dus maar ging schelden:

quote:jammer dat je zo verzuurd in het leven staat, je wordt er geen mooier mens van.Als je niet eens in staat bent je eigen teksten te begrijpen, waarom probeer je dan op een forum mee te praten?
quote:katoeneke schreef op 25 maart 2010 @ 12:53:

[...]

Ridder ik heb geen kat. Ik bepaal niet wat iemand met zijn tuin moet doen, geef alleen een simpele oplossing. Maar je moet natuurlijk welwillend zijn om tot een oplossing te komen.Ik heb een effectieve en simpele oplossing, en ben zeer welwillend die te gebruiken.quote:Een kat (het zal je wat raar in de oren klinken, maar let goed op) is een dier is dat deels buiten in de natuur leeft en daar rondhuppelt. Daar zullen sommige mensen zich aan storen. Net zoals er mensen zijn die zich storen aan kinderen die buiten voor hun deur spelen en herrie maken.Ik stoor me daar volstrekt niet aan. Ik zie alleen niet in waarom ik mijn kinderen het gebruik van de tuin zou moeten ontzeggen of beperken, omdat iemand in de buurt haar kat in mijn tuin los laat.quote:Maar hoe dan ook veel plezier, want je doet er niks aan. Adem in en adem uit.Ik doe er wel iets aan, en met dat ademen is het dan vwb de kat voorbij he.
quote:rider schreef op 25 maart 2010 @ 12:41:

[...]

je constateert niets, je scheldt. Iemand met een beetje verstand ziet het verschil.

Het probleem met kattenbezitters is opmerkelijk vaak dat ze zich totaal niet kunnen inleven in de ergernis die hun kat anderen geeft. Dat geeft niet, maar dan niet janken als de kat op een dag niet meer thuis komt.

Wat is dit nou voor opmerking. Jij spoort echt niet. Sommige mensen denken zo over kinderen.

Ik ga ook niks meer tegen je zeggen, als je met dit soort opmerkingen komt ben je niet mijn soort mens.

Veel plezier met de katten
quote:rider schreef op 25 maart 2010 @ 12:47:

[...]

ah, dus je "argument" kwam uit de dikke duim. Waarom verbaast me dat nou niet?

Doe ff niet zo dom...

Artikel 36 lid 1 van de wet op de zorg voor het welzijn van dieren:

"Het is verboden, om zonder redelijk doel of met overschrijding van hetgeen ter bereiking van zodanig doel toelaatbaar is, bij een dier pijn of letsel te veroorzaken, dan wel de gezondheid of het welzijn van een dier te benadelen".

Ik zou zeggen, ik heb je eerste stap gemaakt, luiwammes. Als jij nou even zoekt op de jurisprudentie omtrent dit wetsartikel en naar ons even terugkoppelt hoe hoog de geldboeten en celstraffen in die zaken waren, dan zijn we allemaal blij.

Tip voor je: door even te googelen vind je dezelfde quote EN de bijbehorende jurisprudentiezaken op dezelfde pagina.

Ik hoop dat mijn kinderen (of die van anderen) nooit bij jou in de buurt hoeven komen. Dierenmishandelaars zijn enge mensen.
quote:katoeneke schreef op 25 maart 2010 @ 12:56:

[...]

Wat is dit nou voor opmerking. Jij spoort echt niet.Opmerkelijk hoe snel men hier over gaat tot schelden als argumenten ontbreken.quote:Sommige mensen denken zo over kinderen.Als mijn kinderen in de tuin van de buren schijten, en daar vervolgens iets lekkers zien liggen en opeten, om daarna gezondheidsproblemen te ontwikkelen, dan kan ik dat de buren moeilijk kwalijk nemen.quote:Ik ga ook niks meer tegen je zeggen, als je met dit soort opmerkingen komt ben je niet mijn soort mens.Alleen praten met mensen die het op voorhand met je eens zijn, hoog niveau!quote:Veel plezier met de katten Ik amuseer me er wel mee.
quote:katoeneke schreef op 25 maart 2010 @ 12:53:

Een kat (het zal je wat raar in de oren klinken, maar let goed op) is een dier is dat deels buiten in de natuur leeft en daar rondhuppelt. Daar zullen sommige mensen zich aan storen. Net zoals er mensen zijn die zich storen aan kinderen die buiten voor hun deur spelen en herrie maken.

Dat 'let goed op' is erg storend.

'Let goed op':

Kinderen maken herrie.

Katten ook.

Kinderen kakken niet in de tuin van de buren.

Katten wel.

Er is een groot verschil tussen:

onhygienisch

en

herriend spelend kind/neukende katten op mijn terras.

Vanwege het eerste wil ik gewoonweg geen katten, of andersoortige huisdieren, of duiven, op mijn erf.

Ik vind de vergelijking kind-kat volledig mank gaan.
quote:Rome0 schreef op 25 maart 2010 @ 12:58:

[...]

Doe ff niet zo dom...ik doe mijn best, maar als jij met de wet zwaait en vervolgens weigert te citeren, stel je jezelf vrij dom op.quote:Artikel 36 lid 1 van de wet op de zorg voor het welzijn van dieren:

"Het is verboden, om zonder redelijk doel of met overschrijding van hetgeen ter bereiking van zodanig doel toelaatbaar is, bij een dier pijn of letsel te veroorzaken, dan wel de gezondheid of het welzijn van een dier te benadelen". Leg maar uit hoe hieruit blijkt dat katten een andere status hebben dan muggen.quote:Ik zou zeggen, ik heb je eerste stap gemaakt, luiwammes. Als jij nou even zoekt op de jurisprudentie omtrent dit wetsartikel en naar ons even terugkoppelt hoe hoog de geldboeten en celstraffen in die zaken waren, dan zijn we allemaal blij.

Tip voor je: door even te googelen vind je dezelfde quote EN de bijbehorende jurisprudentiezaken op dezelfde pagina.Jij komt met de wet aanzetten, dan zal jij moeten onderbouwen. Zo werkt dat in een rationele discussie. Maar als dat te hoog gegrepen is vind ik het prima. Ik zie geen reden anders te handelen dan ik nu doe, als jij me wil overtuigen doe je je best maar. Ik sta open voor argumenten, niet voor scheldpartijen.quote:Ik hoop dat mijn kinderen (of die van anderen) nooit bij jou in de buurt hoeven komen. Dierenmishandelaars zijn enge mensen.Mensen die zich niets van hun buren aantrekken ook.
Hmmm ... ik ken wel een prima werkende heel simpel te maken kattenval maar ik ga die hier maar niet neerzetten.

Echte kattenhaters wil ik niet op een idee brengen.

Bedoeling van zo'n val is dat je de kat vangt en dan terugbrengt naar de eigenaar. Zelf overigens nooit gebruikt, zo'n val.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Ik wist t he... ik had dit niet aan moeten klikken... toch gedaan. Spijt als haren op mn hoofd. Succes verder met ruzie maken. Toch nog even een klein goede raad. Ga weer eens even na wááarom je ruzie maakt. Het gaat over katten. Geen 3e wereldoorlog, geen immorele problemen of wat dan ook. Poezies die buiten zijn.

ok we kunnen met dit welles-nietus gedoe nog uren, dagen, maanden en jaren doorgaan, maar denk niet dat we daar veel mee opschieten.

misschien he, zou het wel es handig zijn als we een klein beetje proberen te accepteren dat we met en naast mekaar moeten leven en dat iedereen nou eenmaal andere hobby's en liefhebberijen heeft??

rider; bespaar ons aub de reacties in de trand van: oww dus dan moet ik ruftende katten, rollebollende leeuwen, schreeuwende olifanten en weet ik veel ook maar accepteren, want die reactie had ik al verwacht dus bespaar je de moeite.

(grrrrrrrrrommm )
quote:Donkeyshot schreef op 25 maart 2010 @ 13:02:

Hmmm ... ik ken wel een prima werkende heel simpel te maken kattenval maar ik ga die hier maar niet neerzetten.

Echte kattenhaters wil ik niet op een idee brengen.

Bedoeling van zo'n val is dat je de kat vangt en dan terugbrengt naar de eigenaar. Zelf overigens nooit gebruikt, zo'n val.Die met die PVC buis in de grond toevallig?
ach ratteke, dit soort topics bezoek je toch uitsluitend vanwege de amusementswaarde? Ik mag toch hopen dat niemand een topic als dit serieus neemt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven