Het grote Napraattopic - 2

11-03-2010 16:52 3005 berichten
quote:Vivamod schreef op 01 februari 2010 @ 14:13:

Dit is het grote napraattopic :-) Hierin kunnen jullie reageren, onderling discussiëren, off-topicen over het beleid e.d., kortom: alle reacties plaatsen die in dit topic en in de moderatortopics niet passen. Let op:

- de angels et moi lezen hier niet per definitie mee en reageren hier dus ook niet op alles.

- vragen aan mij kunnen gesteld blijven worden in Vragen aan Vivamod

- we gaan in dit topic uit van zelfregulering; we gaan niet modereren en betreden is op eigen risico

- omdat we niet van tevoren kunnen voorspellen of dat 'werkt', willen we dit topic een maand op proef doen. Als dit topic helemaal uit de hand loopt kunnen we op 1 maart dus besluiten 't te sluiten.

grtjs,

NaomiEen aanvulling van mijn kant; Als je een posting plaatst die zo grof-beledigend-provocerend is dat er meerdere rapportages over binnenkomen, wordt het alsnog aangepast. Een waarschuwing volgt er dan echter niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dushi74 schreef op 26 maart 2010 @ 00:09:

Toch jammer dat mijn tattootiet weer op het forum gezet is.Dus er zijn toch foto's gemaakt op de meet
quote:Dushi74 schreef op 25 maart 2010 @ 23:58:

Mooie posting Mila, al ben ik allang geleden, heel lang geleden zelfs de eigenschap verloren om altijd en eeuwig het goede van mensen in te zien.

Dank je Dushi. En ik ben ook vrij achterdochtig als het gaat om de intenties van vreemden. Mijn eigen reactie is dat ik het ontzettend naïef vind, en dan druk ik het nog netjes uit. Toch bewonder ik de mensen die zoveel vertrouwen kunnen opbrengen voor een persoon die zij niet kennen. Misschien omdat ik zelf argwanend kan zijn.

Maar zo verkeerd is het niet Dushi, om mensen niet te zien als een wolk van goedheid. Dat is namelijk niet de realiteit. Zelfs moeder Theresa had haar bitchy moments.
quote:mamalief schreef op 26 maart 2010 @ 00:08:

[...]

Das Truus niet, das Hannie van om de hoek!Snotver, alweer iemand anders nationaal gemaakt! Lukt me telkens weer he? Naja, halloooo Hannie....kannie?
quote:mamalief schreef op 26 maart 2010 @ 00:06:

[...]

Via hyves een berichtje van een mede-forummer (hier uit het dorp zei ze....) die me herkend had maar toen ik even doorvroeg geen reactie meer, ik word daar wantrouwend van ja.

Jammer dat het zo is maar toch.Nalv van dat foto topic?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:milaatje schreef op 26 maart 2010 @ 00:11:

[...]

Dank je Dushi. En ik ben ook vrij achterdochtig als het gaat om de intenties van vreemden. Mijn eigen reactie is dat ik het ontzettend naïef vind, en dan druk ik het nog netjes uit. Toch bewonder ik de mensen die zoveel vertrouwen kunnen opbrengen in een persoon die zij niet kennen. Misschien omdat ik zelf argwanend kan zijn.

Maar zo verkeerd is het niet Dushi, om mensen te zien als een wolk van goedheid. Dat is namelijk niet de realiteit. Zelfs moeder Theresa had haar bitchy moments.Ik zou mezelf niet als achterdochtig, maar meer als voorzichtig willen bestempelen. Ik heb nog steeds vertrouwen in de mensen algemeen, maar heb gelukkig wel wat mensenkennis. Wel vind ik het jammer dat sommige zaken die hier op het forum spelen of hebben gespeeld, bij sommige mensen het vertrouwen in mensen afneemt, dat vind ik eigenlijk heel erg.
quote:Mariannanas schreef op 26 maart 2010 @ 00:10:

Mamalief: dat zijn ook akelige dingen. Ik ben tijdenlang gestalked door een dorpsgenoot van wie ik nu weet dat ze van allerlei informatie over mij heeft verzameld via dit forum. Heel naar.

Volgens mij is er van jou niet zo veel ( leuks/ raars / vervelends ) te verzamelen..... Ik zou niets weten op te noemen zo uit mijn blote hoofd in ieder geval.

Had ze jou door wat jij forumt herkend?
quote:noahtb schreef op 26 maart 2010 @ 00:09:

[...]

.

Vind dit trouwens een hele harde uitspraak over TO..Het overkomt mij niet vaak dat mensen mij hard vinden, ik word meestal voor een watje en een mietje versleten. Zo hard vind ik het trouwens niet eens, die uitspraak.
.
quote:mamalief schreef op 26 maart 2010 @ 00:06:

[...]

Kan zo snel even de post die hier gekwoot is niet terug vinden maar ik had laatst ook zo'n gevalletje.

Via hyves een berichtje van een mede-forummer (hier uit het dorp zei ze....) die me herkend had maar toen ik even doorvroeg geen reactie meer, ik word daar wantrouwend van ja.

Jammer dat het zo is maar toch.Dat vind ik dan weer zo laf he, wel zeggen dat je iemand hebt herkent, maar zelf anoniem blijven. Hou dan je harses.
Vreselijk he die foto Delphi, had nog zo gezegd geen foto's.

Mila ik ben geen doemdenker wat mensen en hun intenties maar wel wat wantrouwig. Ben me ervan bewust dat dit aan mij ligt en niet altijd aan de mensen die ik wantrouw. (al heb ik meestal wel gelijk wat dat wantrouwen betreft)
quote:Jaschenca schreef op 26 maart 2010 @ 00:14:

[...]

Ik zou mezelf niet als achterdochtig, maar meer als voorzichtig willen bestempelen. Ik heb nog steeds vertrouwen in de mensen algemeen, maar heb gelukkig wel wat mensenkennis. Wel vind ik het jammer dat sommige zaken die hier op het forum spelen of hebben gespeeld, bij sommige mensen het vertrouwen in mensen afneemt, dat vind ik eigenlijk heel erg.Bij mij komt die wantrouwigheid niet door zozeer door dit forum, maar door internet(gebruik en misbruik van anderen ) in het algemeen.
Vind het trouwens erg laf om iemand te stalken. Nu wordt er wel eens gekscherend (en bloedserieus) door mensen op het forum geroepen dat men -wie die men dan ook is- geen leven heeft als je veel op viva te vinden bent. Maar ik vind dat je geen leven hebt als je tijd hebt om iemand te stalken.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 maart 2010 @ 00:10:

[...]

Omdat iedereen die zich miskend voelt graag bevestiging wil in het feit dat ze zich niet zonder reden lullig voelt, neem ik aan.

Zou goed kunnen ja. En als je geen contact krijgt op een andere wijze is dan kan ik me indenken dat je er voor kiest.

Slaap lekker allemaal.
quote:Mariannanas schreef op 26 maart 2010 @ 00:15:

[...]

Het overkomt mij niet vaak dat mensen mij hard vinden, ik word meestal voor een watje en een mietje versleten. Zo hard vind ik het trouwens niet eens, die uitspraak.

Oke, dan verschillen we van mening.

Genuanceerder: ik vind het een vrij negatieve aanname.

Maar dit topic heeft duidelijk de lezers 2 kampen verdeeld, en dat is jammer.
Ik zit mezelf al de hele dag af te vragen ; zouden mensen net zo veel geven voor een goed doel als ze niet met hun hoofd op tv konden, of even de groeten konden doen op de radio?

Zou een schenking net zo veel lol opleveren als de ontvanger niet wist dat jij de schenker was? Zou je nog net zo blij zijn met je gift als de ontvanger op je enge schoonzus leek?

Dat soort dingen dus..........
Ik vind het sinds de laatste gebeurtenissen ook lastiger wat wel en niet op het forum te plempen.

Ben normaal best een open boek( beetje te achteraf besef ik nu)

En echt vrij voel ik mij daar niet meer in.
pff, last van dubbele posts vanavond.
Enneaa weltrusten

Hoe bedoel je de lezers in 2 kampen verdeelt Noahtb?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 maart 2010 @ 00:17:

[...]

Bij mij komt die wantrouwigheid niet door zozeer door dit forum, maar door internet(gebruik en misbruik van anderen ) in het algemeen.Bij mij is het ook wel de wetenschap dat internet door lieden wordt misbruikt, en dat het vernuft steeds groter wordt. Ook op dit forum, ik klets en af toe deel ik iets persoonlijks, maar daar blijft het dan ook bij. Mijn privéleven is privé!
Dat zijn hele goede vragen BGB. (maar die heb je wel vaker)
quote:Jaschenca schreef op 26 maart 2010 @ 00:22:

[...]

Bij mij is het ook wel de wetenschap dat internet door lieden wordt misbruikt, en dat het vernuft steeds groter wordt. Ook op dit forum, ik klets en af toe deel ik iets persoonlijks, maar daar blijft het dan ook bij. Mijn privéleven is privé!Precies
quote:blijfgewoonbianca schreef op 26 maart 2010 @ 00:15:

[...]

Volgens mij is er van jou niet zo veel ( leuks/ raars / vervelends ) te verzamelen..... Ik zou niets weten op te noemen zo uit mijn blote hoofd in ieder geval.

Had ze jou door wat jij forumt herkend?

Van dat eerste word ik dan weer heel blij, want ik let er ook altijd goed op dat er niets te googlen valt over mij, en dat de dingen die hier staan ook precies de dingen zijn die iedereen mag weten.

Het verhaal zit erg ingewikkeld in elkaar trouwens, het is ingewikkelder dan dat zij mij herkende, maar de conclusie was dat ze verzonnen heeft dat ze een verhouding had met mijn man (!!!), en allerhande informatie over mij gebruikte om dat verhoudingsverhaal geloofwaardig te maken (en dan heb ik het over lullige zaken als een post van mijn hand waarin ik vertel dat ik een MP3-speler van mijn man had gekregen; waarvan zij dan maaaaaaaaaaaaden later ging vertellen dat zij die MP3-speler samen met mijn man gekocht had. Details dus die waar zouden KUNNEN zijn, want ik had die MP3-speler immers gekregen en ik vroeg me lange tijd af hoe zij dat dan wist, totdat ik de moeite nam om al mijn postings op dit forum na te gaan lezen en toen zag dat alle details die zij van mij wist, zogenaamd via mijn man, gewoon door mijzelf het forum opgeslingerd waren).

Ik weet om verschillende redenen heel erg 100% en absoluut zeker dat mijn man nooit een verhouding met haar gehad heeft, en nog liever de paus zou pijpen dan dat-ie het met deze vrouw zou aanleggen, maar dat iemand zo doortrapt, zo sluw, zo gemeen is, om dat soort dingen te verzinnen met het risico dat ik het WEL geloofd had, zodat een heel gezin in de problemen was komen te zitten, daar kan ik met mijn verstand niet bij.
.
quote:Dushi74 schreef op 26 maart 2010 @ 00:19:

Vind het trouwens erg laf om iemand te stalken. Nu wordt er wel eens gekscherend (en bloedserieus) door mensen op het forum geroepen dat men -wie die men dan ook is- geen leven heeft als je veel op viva te vinden bent. Maar ik vind dat je geen leven hebt als je tijd hebt om iemand te stalken.Dat vind ik best erg, dat mensen dat dus echt doen. Zoals onlangs door Naomi werd meegedeeld dat sommige mods dus prive worden gestalkd. Dan ben je toch echt niet goed in je bovenkamer?
quote:Dushi74 schreef op 26 maart 2010 @ 00:21:

Enneaa weltrusten

Hoe bedoel je de lezers in 2 kampen verdeelt Noahtb?

Je hebt de mensen die vinden dat TO gelijk heeft; dat het meisje had moeten bedanken, van zich had moeten laten horen. Die vinden dat TO gelijk heeft door dit het forum op te slingeren en het verhaal van het meisje nog niet geloven. Hier behoor ik toe.

De andere groep vindt dat TO dit stil had moeten houden, dat het belachelijk is dat het meisje zich heeft moeten verdedigen, er dingen werden geroepen n.a.v. de foto's, dat er dingen werden nagezocht, en dat TO er een negatieve bedoening van heeft gemaakt.

En je hebt natuurlijk nog de middenweg
Da's gewoonweg ziekelijk Mariannanas. Kan er geen ander woord voor verzinnen.
quote:Mariannanas schreef op 26 maart 2010 @ 00:10:

Mamalief: dat zijn ook akelige dingen. Ik ben tijdenlang gestalked door een dorpsgenoot van wie ik nu weet dat ze van allerlei informatie over mij heeft verzameld via dit forum. Heel naar.

daar kom ik mijn bed weer voor uit.

Dat is klote zeg!

Jee maakt me gelijk weer even bewust van wat je wel en niet op het web gooit zeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven