November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Alle reacties Link kopieren
.
Nou Anniek hangt momenteel erg aan papa maar ja, ik ben er een week niet geweest natuurlijk. :-)

Ik heb net even gegoogled op verlatingsangst en inderdaad is dat het gedrag wat ze laat zien. Niet willen slapen als er niemand naast zit, als we dan weg lopen (na het in bed leggen) heel hard krijsen en huilen en echt in paniek raken, uit haar bed klimmen (ledikant dus dat wordt snel een peuterbedje zodat ze zich geen zeer kan doen want dat klimmen is meer uit haar bed ter aarde laten storten) en deur open doen (ja, die klinken gaan ook snel omhoog want ze is maar klein en kon tot nog toe niet bij de klinken) Snachts wakker worden en alleen nog maar bij ons in bed willen liggen en anders weer in paniek raakt en gaan krijsen (en dus is Saar dan ook wakker). Ik lees dat dit voorkomt bij kindjes die ineens in de peuterpub komen. Tja ook dat klopt dus, ze heeft ook ineens een sprong in het praten gemaakt dus waarschijnlijk daarin ook. Nou ja en die vakantie zal dan ook op het verkeerde moment zijn geweest (zucht) en dat de woonkamer er helemaal anders uit ziet en meer kan ik eigenlijk niet bedenken hoor. Relatie van vriend en mij gaat met ups en downs maar dat is ook niet iets van de laatste tijd. Eigenlijk zijn er volgens mij geen hele grote veranderingen geweest.

Ik lees tevens dat er dus wel methodes zijn om het minder te laten worden maar die duren dus soms 3!!!!! weken. (stap voor stap methode, wekkermethode enz enz) Mijn god, lekker dan. Ok check, bedritueel is dus voor ons nu van 1900 tot 2200. Nou daar moet ik me even op instellen

Of hebben jullie nog tips want ik vind 3 weken best veel. Pfff vanavond met vriend even plan van aanpak maken.

O: Kutterdekut zeg allemaal (tja anders kan ik het toch echt niet omschrijven). Ik ben erg dol op nlp dus wellicht helpt dat om betere inzichten in jezelf te krijgen. Oh ja, dat op TV komen. Ik had mezelf ingeschreven voor een woonprogramma, en die vonden het leuk en zijn gekomen. Heb dus een gratis compleet gerystelde woonkamer gehad en kom dus ook op TV. (wanneer is nog niet duidelijk, dat laat ik dan wel weten natuurlijk). Was als verrassing voor verjaardag van vriend.

Lizzie: Sjee ik heb even gemist dat het zó slecht met je ging. Meid, meid, meid wat een gedoe allemaal zeg. Fijn dat de arbo nu echt actie gaat ondernemen. Zeggen dat je iets niet kunt is altijd moeilijk maar soms heb je gewoon geen keuze.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
O, wat ongelovelijk jammer dat je met zo'n stress een weekendje weg moet en dat wat leuk en ontspannend zou moeten zijn dat zo dus niet is. Arbomensen staan er inderdaad om bekend dat ze vaak teveel en te snel weer willen. Ik hoop dat je longarts ze terugfluit. Een hele dikke knuffel voor je!

Chica, klinkt leuk zeg, die metamorphose! Zou ik wel willen voor de keuken (zit er nu 8 jaar in en is nooit afgemaakt). Flutkeuken ook nog eens die nu eigenlijk ook al aan vervanging toe is. Balen.

Q. Geniet van je mamadag! Het zonnetjes schijnt, dus met wat drinken en wat lekkers naar het park! Kleed mee, etc. Lekker genieten.

Straks met Leon, zussie en neefjes naar mijn ouders toe om mijn vaders verjaardag te vieren. Lekker ook in de tuin zitten denk ik.
.
Chica, wat gaaf die kamer! Ik ben benieuwd, wie weet kom ik nogeens in jouw stad.

Waarschijnlijk is het de investering van 3 weken wel waard hoor. Balen, dat Anniek dingen zo heftig oppakt. Hopelijk kan ze haar rust weer vinden als ze zich inderdaad heel goed gaat uiten.

Q, ik snap je wel hoor. Ik zou ook het liefst de hele dag dvdtjes kijken. Maar ja, mijn kinderen pikken dat helaas niet..... Lekker voor jou dat Qtie wel wil. Doe maar rustig aan!
.
Novem, ook hier gefeliciteerd! Ben benieuwd hoe het met jullie gaat!

Even een update van hoe het hier gaat. Vanmorgen is de katheter verwijderd. Heel erg fijn!!! Ik dacht gelijk een stuk meer mobiel te zijn, ware het niet dat ik vannacht ineens heel veel last kreeg van mijn hechtingen. Vanochtend heb ik echt even een potje zitten janken, ik ben er echt zo klaar mee met al die pijntjes en ongemakken, ik wil gewoon weer uit bed kunnen en een beetje meedraaien. Gelukkig werd het in de loop van de dag wel beter en ben ik wat meer uit bed geweest. Ik ga uit van een stijgende lijn vanaf nu. Maar eerlijk gezegd vind ik het nog steeds tegenvallen, bij Tessje was ik na de keizersnee volgens mij al veel mobieler! Met Stan gaat het ondertussen supergoed. Het is echt een goede drinker, ik heb bijna geen last van stuwing. En hij is superlief (l). De nachten gaan ook goed, hij drinkt en hij slaapt. Eigenlijk een voorbeeldige baby dus . Ik hoop vanaf nu weer een beetje aan te kunnen sluiten hier.
Poe hee, wat zijn wij een gammel zooitje zo met elkaar!

Ik stel een massale group hug voor en een indianendansje om alle geestelijke en lichamelijke ellende weg te dansen.

Tess, heerlijk dat Stan het zo goed doet! Enne, die tranen die mogen ook hoor! Kraamtranen enzo, weet je wel?

Net lekker bij mijn ouders gegeten. Heel relaxed.
Tess, wat heerlijk dat je ventje het zo goed doet!

En luister naar Lizzie en laat de tranen stromen meis. Ook dat hoort erbij de eerstvolgende 6 maanden. En gelukkig heb ik geen ervaring met hechtingen, maar misschien hebben hier nog wel andere dames tips om toch wat sneller op de been te raken?
Hallo, even kort...

Dank voor jullie felicitaties! We leven in een roes en genieten volop. Naast de nodige ongemakken gaat het gewoon goed. Helaas wel last van bekken, vandaar dit korte bericht. Zal binnenkort een langer bericht op de AK achter laten.
Met Saar gaat het heel langzaam wat beter. Ik zie dat ze haar teentjes meer beweegt enzo maar het blijft een zielig beentje hoor wat er maar een beetje bijhangt. Ik vind het ook zo raar dat ze met de rest van haar lijfje zo bezig is met bewegen en dat ze dan dat beentje zo stil kan houden. Nou ja als er maar verbetering is.

Anniek is drama met slapen. Echt drama met een hoofdletter. We moeten er bij blijven zitten anders raakt ze in paniek en breekt de hele tent af. Gooit alles overhoop in haar kamer, trekt alles eraf enz enz, echt niet leuk. Zit een beetje met mijn handen in mijn haar. Pfffff ben er echt chagerijnig van. Vannacht 2x hetzelfde verhaal en dus maar weer bij ons in bed. Maar ja, ook ik ben bang dat dat gewenning wordt. Ik denk dat het helaas helaas tijd wordt voor de hardere 5 min aanpak (5min laten krijsen dan heen enz enz). Maar vindt dat altijd zo moeilijk. Oh en ze heeft ook weer eens een loopoor. Kan er ook nog wel bij

Novem: Goed om van je te horen, balen van je bekken. Ik kijk uit naar je verhaal op de AK maar doe rustig aan.
Leuk dat je even aanwaait Novem. Je bent vast nog helemaal in een roes, wij lopen niet weg hoor! (wil niet zeggen dat ik niet benieuwd ben naar je bevalling!)

Chica, meid ik duim voor je dat Anniek snel weer in het gareel is! Ook al zie je er tegenop: aanpakken...

Fijn dat er kleine verbeteringen zijn bij Saar.

Hier laatst bij kennissen ook een kleintje van nog geen jaar van de commode af gevallen, met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan naar de SEH omdat hij wegviel. Gelukkig ook alles goed gekomen.

Leon heeft deze week gelukkig weer veel plezier gehad op de PSZ. Ook weer helemaal beter trouwens...

In april gaat hij voor het eerst op schoolreis naar de boerderij van een van de juffen. Er zijn daar allemaal jonge dieren. Leuk! Ik heb nog gevraagd of ze nog mensen nodig hadden om mee te gaan maar helaas waren ze al voorzien (jammer, had best mee gewild!).
.
Thanks Q misschien geef ik je binnenkort wel eens een belletje. maandag ofzo als ik de rust heb. Maar dan bel ik met vriend zijn mobiel want ik ben die van mij verloren gister Het zit me niet echt mee de laatste tijd. Moet wat aan mijn karma gaan werken geloof ik :-)
Chica, wat een pech heb jij zeg! Wat q zegt doen wij ook en helpt echt. De ouderwetse consequentheid. Ik baal er ook van, ik ben niet in de wieg gelegd voor politieman. Maar het werkt echt!

Novem, geniet van je (ietwat gammele misschien) roze wolk

Lizzie, al een schoolreisje, leuk hoor. Dat van Neeltje en nelis is vorig jaar vanwege de MG afgelast. Dit jaar krijgen we ook de primeur.

Hebben jullie leuke plannen voor Pasen?
Shit. Stan is vandaag 40 gram afgevallen. Gisteren ook al 20 gram. Op dag vier en vijf kwam hij wel aan. Het probleem lijkt in mijn productie te zitten. Nu kolf ik op advies van de verloskundige na elke voeding tien minuten, maar er komt nog geen tien mililiter uit.... :(. Dit is wel goed voor de kraamtranen, het leek juist zo goed te gaan met de borstvoeding...
Oh, mijn vorige bericht is niet geplaatst!

Novem!! Gefeliciteerd met jullie nieuwe spruitje!!Hopelijk is alles goed en kun je ons later alle details vertellen.

Chica: Dikke , ik kan me goed voorstellen dat het eind van je vakantie niet zo leuk was.Jammer, want het klinkt als een leuk weekje!

En laat je ons ook nog weten welk programma het was? Ben heel benieuwd!!

Lizzie: goed dat je ook op je werk hebt aangegeven geen stressvolle dingen meer te mogen doen! En het klinkt alsof je heel serieus wordt genomen, dat is ook mooi.

O: wat confronterend, zo'n weekendje weg met zo'n berichtje van je baas en alle gedoe er achteraan! Hopelijk heb je inmiddels duidelijk kunnen maken dat het echt niet gaat? (Ik heb de laatste pagina nog niet gelezen, sorry als ik mosterd ben nu).

En Tess: fijn dat het zo goed gaat met Stan, en lekker huilen hoor!! En die stijgende lijn gewoon vasthouden!
Tess, niet stressen hoor. Mijn productie liep in de eerste dagen ook even terug en kwam daarna weer op gang. Rustig aan, en hou in je achterhoofd (hielp bij mij heel erg) dat je altijd nog een piepklein beetje kunt bijvoeden (als je geen fles wil, misschien vingervoeden?) als je denkt dat hij echt tekort komt....

Chica, fijn dat Saar wel goed beweegt, maar wat gek dat dat beentje niets doet? Afwachten tot het meer wordt dus? En nogmaals een voor jou, je hebt wel pech zeg!!
Tess, inderdaad niet stressen hoor, Suzoon viel na een paar dagen ook af. Leg Stannetje lekker vaak aan. Geen paniek, het komt echt goed! Ik werd er ook wel zenuwachtig van destijds, maar heb vertrouwen in jezelf.

Novem; hopelijk horen we snel weer van je en alle details, maar doe voorlopig even rustig aan hoor. Wij lopen niet weg.

Chica: wat een ellende. Dikke voor jou. Wat zul je je ellendig gevoeld hebben zo ver weg van je meiden. Hopelijk zie je snel verbetering met het beentje van Saar en het slapen van Anniek. Kan me voorstellen dat je je zorgen om het beentje maakt en dat de nachtelijke escapades je sloopt.

Lizzie en O; jullie ook een

Suzy was gister eind van de midag ziek, klaagde over oorpijn en was koortsig en hangerig. Na zetpil heeft ze tot 00:00 geslapen, toen weer huilen en pijn, pijn en na nog een zetpil werd ze om 4:30 met een uiterst vrolijk humeur wakker. Uiteindelijk ging ze na veel vijven en zessen toch weer slapen gelukkig. Vandaag was ze nog wel wat warmpjes, maar eigenlijk weer zo goed als beter. We hadden ons al ingesteld op een weekend ziekenboeg, ik blijf me erover verbazen hoe snel kinderen ziek en weer beter zijn.
Lala; hoe gaat het met jouw herstel? Je hebt alweer gewerkt toch, ging dat een beetje?
Als eerste antwoord op de laatste vraag; gaat eigenlijk beter dan ik had verwacht. Ik zag er best tegenop, weer de hectiek van werken, rennen, vliegen en ondertussen herstellen. Maar het gaat best goed. Ik ben wel moe, maar het is te doen. Zelfs nog een concert gehad deze week en 2 nachten logees. Ben best een beetje trots op mezelf . Klein nadeeltje is dat Alissa niet wil slapen 's avonds, dus ze gaat laat slapen, is de volgende dag moe en hangerig..enz enz...maar komt wel goed.

Apart blijft dat inderdaad hoe onze kindjes ziek/niet ziek zijn. Er zit zo weinig tijd tussen. Gelukkig. Ze zijn een stuk veerkrachtiger dan wij.

Chica; wat een schrik van Saar! Wanneer horen we de datum van de uitzending? Ben nieuwsgierig!

O; goed dat je het hier opschrijft. En het is inderdaad lastig om mensen duidelijk te maken dat je je niet aantstelt, maar echt niet meer kunt. Gezonde mensen vinden het moeilijk zich voor te stellen hoe het is als je ziek bent. Sterker nog, ik kan me nu al niet goed meer voorstellen hoe het bijv is om hoogzwanger te zijn, en dat is nog niet heel lang geleden. Hopelijk lukt het je om het duidelijk te maken aan ze!

Tess; shit dat Stan weer afgevallen is. Hopelijk morgen weer aangekomen. Ik heb helaas geen tips voor je, bij mij is bv nog nooit gelukt. Ik hoop dat je door kunt zetten, als je daar zelf achter staat. Ennuhh...laat stromen die tranen hoor!!! Ze moeten er uit en nu heb je nog lekker je vriend en de kraam om je heen om je te troosten.

Novem; bedankt voor het leuke kaartje! Vind die regel over het kraambezoek die je erop gezet hebt helemaal cool!

Slapende peuters/regels; hier gaat het momenteel ook slecht met inslapen. Het lijkt geen verlatingsangst, want als ik in de kamer blijf zitten lost het niks op. Het is hier echt peuterpubergedrag, wij gaan de regels weer even strikter hanteren. Ook voor mij geen hobby hoor dat politieagent gedoe, maar ik weet dat het weer een stuk makkelijker gaat als we de regels weer duidelijk hebben. Door mijn operatie is er toch weer een beetje de klad in gekomen.

Elfje gaat heel hard nu, eet fruit, groente, brood, koek, drinkt limonade uit een beker. Onder het mom van nieuwe ronde nieuwe kansen doen we toch een aantal dingen anders bij haar. Zoals geen flesjes limonade maar een beker, en niet volledige fruit puree, maar gewoon geprakt. Het gekke kind wil alleen geen potjes groente...alleen vers gekookt eet ze, niet altijd handig..maar ja, klein fijnproevertje is het :-)
Lizzie; wat goed dat er nu actie komt! Ben je al aan het aftellen richting zomervakantie?? Zitten jullie eigenlijk vroeg dit jaar?
Tess, Nelis is de eerste 24 uur 300 gram afgevallen omdat mijn voeding nog niet op gang was. Toen hebben we de tweede dag de voedingen vervangen door vingervoeding nutrilon en pas de derde dag heeft hij borstvoeding gehad. Misschien een idee voor jou, om de druk er wat vanaf te halen, om een paar dagen 2 voedingen of zo flesvoeding te geven? Deze kan de kraam dan met vingervoeding geven en kun jij rustig kolven. Misschien dat dat wat rust brengt. Krijgt hij niets van hoor, die paar voedingen. En heb jij misschien een kraamzorg waar je gratis een lactatiekundige bij hebt tijdens de kraamtijd? Zou ik even navragen!

Lala, hoe gaat dat met slapen met de zomertijd dan? Dan is het nog later...... Wel goed dat het al beter met je gaat. Je mag trots zijn, maar ook je grenzen in de gaten houden hoor.

Suzaa, ik heb dat ook met Neeltje, dat ze zo snel weer beter is. Nelis heeft toch wel wat langer nodig.

Novem, wil je je adres op de AK zetten? ik heb het jouwe niet.

Vanmorgen was Neeltje op een mooie tijd wakker: 6.30! Lang leve de zomertijd Chica, heb jij ook uit kunnen slapen?
.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven