Werk & Studie alle pijlers

Werkplek

28-03-2010 15:02 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie wel eens te maken gehad met onenigheid op je werkplek, in de zin van lichtinval, temperatuur, geluid of iets en hoe gaan jullie daarmee om?
Ik zit naast de verwarming, dus ik ben de baas van de temperatuur.

Zijn mijn collega's helemaal aan gewend

Bovendien ben ik meestal het kouwelijkst, dus wil ik graag zo dicht mogelijk bij die loeiende radiator zitten...
Wij hebben flexplekken dus ik heb elke dag een keuze waar ik ga zitten (en dat heeft dan vooral te maken met de aanwezige collega;s )
Ik werkte een tijd geleden op een woonvorm voor autisten. Prikkelarm, alles wit en doodstil. Heerlijk ontspannen kon ik daar.
ik zit er ook naast, delpicat.

Maar als de rest het warm heeft is het toch weer een strijd om hem aan te mogen doen (ondanks dat de andere radiotoren uit zijn)

Wij hebben ook flexplekken, maar je hoort toch bij je direct collega's te zitten en daarnaast heeft iedereen "ongeschreven" toch een eigen plek.

Dat lijkt me ook wat Noa, alleen dat wit zou me verblinden.
Ja, ik heb al twee keer op een plek gewerkt waar iemand per se geen radio aan wilde hebben. Dat hebben we opgelost door de radio uit te laten als diegene er was (werkten in beide gevallen parttime). En door een beetje te schuiven met mensen, zodat degenen die het niet zo veel uitmaakten meestal bij hen zaten, en degenen die echt een hekel aan stilte hebben (ik bijvoorbeeld) ergens anders.
Dat scheelt natuurlijk, als het part-timers zijn.

Wel netjes opgelost, je houdt er toch wel rekening mee dan.
O ja hoor, om de haverklap gezeik over de temperatuur.
Wij liepen vroegah altijd gewoon om de beurt langs de airco. Degene die het koud had zette de airco af en de volgende zette hem weer aan. Was altijd best grappig
668, the neighbour of the Beast
En hoe lossen jullie dat op, Star?

Of zo te lezen, lost het zich niet op.
Zo gaat het bij ons dus nog Marels. Idem met de zonneschermen. Radio komt dan weer niemand aan, daar ben ik de baas over
quote:Sellena schreef op 28 maart 2010 @ 15:23:

En hoe lossen jullie dat op, Star?

Of zo te lezen, lost het zich niet op.

Nee het lost zich niet op. Alhoewel, op het moment is het redelijk rustig sinds er een stoelendans is geweest.

Als er bijvoorbeeld maar 1 persoon is die het koud heeft, dan doet diegene een vest aan oid.
O, dat met die zonneschermen ken ik.

Je bedoelt die dingen aan de buitenkant, he?
Ja die ja. Zijn niet automatisch. Gaat de een ze dicht doen omdat de zon in zijn/haar gezicht schijnt, gaat de ander zeiken dat het te donker is.
Dat herken ik.

Wij hebben dan wel automatische, maar sommige vinden het dan ongezellig. Maar die dingen zijn er niet voor niks. En dan zeiken dat het zo benauwd is.. en kan het raam weer open.

Erg onprettig als je naast een spoorlijn/boom zit en als er vrachtwagen staan te draaien voor het raam, haha.

(donker vind ik altijd zo overdreven, er zijn toch lampen)

Wat je radio betreft, vind ik persoonlijk dat je er wel wat rekening mee moet houden als een ander er last van heeft.
Ohh de temperatuur.. de een heeft het altijd bloedheet en de ander ijskoud. En diegene die het altijd koud had die draaide alles vol op en de ander draaide alles dicht. Heel irritant.

Hier word ook gewerkt met flexplekken maar iedereen vind het fijner om een eigen plek te hebben dus heeft iedereen wel zijn eigen plek als hij.zij die dag werkt. Soms ga je een dagje ergens anders zitten als je alleen aan je blok zit omdat de rest vrij is maar anders niet.

Radio staat dan weer wel en dan weer niet aan. Net waar we zin in hebben.
Het is vaak het 1 uiterste tegen het andere, ja.

Beetje balans is vaak zoek.
Ik vond dat nooit zo erg Star, en niemand bij ons geloof ik. Was altijd wel grappig. Meer "blah, wat is het warm, even de airco aan". En dan vijf minuten later kwam nummer 2 "blah, het is koud hier, gauw die airco uit".

En zo ging dat de hele dag door
668, the neighbour of the Beast
Mij irriteert de opmerking; zo zit ik thuis ook!

Het is een kantoor, je werkt met anderen...
Maarja bij ons is het ook zo dat de een swinters gewoon een dikke trui of vest aan heeft omdat hij/zij door de kou moet fietsen en de ander zit in een dun truitje met rokje maarja die zijn dan met de auto. Ik verbaas me er soms echt over.. dan is het -6 en dan kleden ze zich net of het lente is ofzo.
temperatuur is bij ons niet te regelen, dus als we lijden dan lijden we samen.

verder absoluut geen radio, en stilte. ook telefoongesprekken houden we kort, en lopen het liefst even weg.

ik heb ooit op een secretariaat gezeten waar ontzettend geroddeld en geklaagd werd. ik heb toen gezegd, ik wil een andere kamer, want als ik hier nog langer moet zitten word ik gek en ga ik weg.

heb toen een andere kamer + kamergenoot gekregen.
Zit alleen op 'n kantoor, dus ik kan zelf bepalen of ik m'n straalkacheltje aan zet, de airco, of m'n buitendeur open (of 'n combi)
Precies, Keroppi.

Als je met de auto komt is het toch anders dan met het OV.

De dikkere/oudere mensen lopen ook altijd te puffen.

Ik ben jaloers op je, Elninjoo.

Echt uitzonderlijk.
Ik kwam terug van zwangerschapsverlof, zat er ineens iemand anders op mijn plek, omdat er 2 onenigheid hadden gehad over wel/niet de radio aan.

Okay, okay, de sfeer tussen de betreffende collega's was al niet heel fanatastisch omdat de 1 last had van het licht (er waren op dat moment nog geen zonneschermen, die worden deze week geplaatst), en het raam had dichtgeplakt met een grote poster. Helaas was dat het raam van de collega die tegenover haar zat.

De 'ruzie' is nu bijgelegd, zonnenschermen worden eindelijk geplaatst, en betreffende de radio is afgesproken dat hij uitgaat asl iemand daar om vraagt.
Ik heb een tijdje een kantoor gedeeld met een fransman die het liefst naar franse sportverslagen luisterde op de radio. Ik spreek geen woord Frans, dus ik werd knettergek van geschreeuw en geklets.

Ik heb de fransman toen vriendelijk verzocht een koptelefoon op te doen. Dat deed hij.

Een paar weken later had hij een aantal cd's met het werk van Mozart bij zich. Toen zei ik dat ik dat ook best wil horen dus dat hij, zolang hij Mozart draait dat wat mij betreft ook over de speakers mocht doen.

De kop telefoon verdween

Een aantal weken later verdween Mozart ook en kwam het franse geklets op de radio weer terug

Gelukkig kreeg ik niet veel later een ander kantoor (om andere redenen) Anders was ik naar mijn leidinggevende gestapt om zelf om een ander kantoor te vragen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven