Werk & Studie alle pijlers

Werkplek

28-03-2010 15:02 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie wel eens te maken gehad met onenigheid op je werkplek, in de zin van lichtinval, temperatuur, geluid of iets en hoe gaan jullie daarmee om?
Jeetje, Uggla.

Dat is ook echt apart.

Kan me niet voorstellen dat je je gedraagt alsof je thuis bent.

Maar hoe gaan jullie om met zulke situaties?

Met een grapje, of serieus aanspreken of hoe?
Hier ook een gehannes met zonneschermen, radio en flexplekken.

Gelukkig hebben de meeste een vaste flexplek. Inclusief ik. Dat maakt het al een stuk leefbaarder.

Veel hebben last van de zon en velen ook weer niet, dus de hele dag gaan zonneschermen omhoog en omlaag. Als je dat op zou nemen en in een versneld tempo af zou spelen lag je je rot.

Radio staat op mijn bureau. Heel zachtjes en ik vraag elke dag aan iedereen of die aan mag. Gaat netjes in overleg. Moet wel zeggen dat er nu allemaal mensen zitten die de radio leuk vinden, dat soorteert zich blijkbaar uit.
Heb een eigen kantoor , dus geen genuil over temperatuur, radio, lawaai etc. Hééééérlijk!
Heb parttime een eigen kantoor en zit dus parttime op een ander kantoor met collega's. Radio is geen probleem, maar wel welke zender. Mij maakt het niet uit welke zender (Qmusic of 3FM), maar er is weleens gesteggel over. (Op mijn eigen kamer heb ik beide zenders afwisselend aanstaan; ligt aan de ontvangst.)

Bij ons op kantoor is de airco wel weer een probleem. Op maandag is het standaard 2-3 graden te koud en verder verschilt het ook nog eens van kamer tot kamer. Probleem is echter: we kunnen het zelf niet regelen. (Er hangt wel zo'n kastje, maar dat werkt blijkbaar niet. Ik merk althans geen verschil en de anderen ook niet.) Dus er hangt bij mij op de kamer altijd een dik vest en een dikke gehaakte sjaal.
Op zich heb ik het wel getroffen, maar er is er altijd wel 1 bij die moeilijk gaat doen (overigens nu pas een jaar lang niet) en toch vind ik het lastig om daar goed mee om te gaan.
quote:Vana77 schreef op 28 maart 2010 @ 15:54:

temperatuur is bij ons niet te regelen, dus als we lijden dan lijden we samen.

verder absoluut geen radio, en stilte. ook telefoongesprekken houden we kort, en lopen het liefst even weg.

ik heb ooit op een secretariaat gezeten waar ontzettend geroddeld en geklaagd werd. ik heb toen gezegd, ik wil een andere kamer, want als ik hier nog langer moet zitten word ik gek en ga ik weg.

heb toen een andere kamer + kamergenoot gekregen.

Heb je dit ook zo aangegeven bij je leidinggevende?

Kan me voorstellen dat je dan nog meer vragen krijgt.
quote:Sellena schreef op 28 maart 2010 @ 17:46:

Op zich heb ik het wel getroffen, maar er is er altijd wel 1 bij die moeilijk gaat doen (overigens nu pas een jaar lang niet) en toch vind ik het lastig om daar goed mee om te gaan.Er is dus al een jaar lang geen probleem en toch open je dit topic?
quote:wuiles schreef op 28 maart 2010 @ 19:15:

[...]

Er is dus al een jaar lang geen probleem en toch open je dit topic?

Jij bepaald wat geopend mag worden?

Maar antwoord op je vraag is NEE.
quote:Sellena schreef op 28 maart 2010 @ 19:18:

[...]

Jij bepaald wat geopend mag worden?

Maar antwoord op je vraag is NEE.Die toon is nergens voor nodig. Jij geeft aan dat je al een jaar geen last van je collega's hebt gehad, je vindt zelfs dat je het met hen hebt getroffen, maar dat je het toch lastig vindt om 'daar' goed mee om te gaan. Dat roept vragen op en die kun je beantwoorden, of niet beantwoorden.
quote:wuiles schreef op 28 maart 2010 @ 20:31:

[...]

Die toon is nergens voor nodig. Jij geeft aan dat je al een jaar geen last van je collega's hebt gehad, je vindt zelfs dat je het met hen hebt getroffen, maar dat je het toch lastig vindt om 'daar' goed mee om te gaan. Dat roept vragen op en die kun je beantwoorden, of niet beantwoorden.Wederom lees je niet goed, dus laten we het daarbij houden.
Heb eigen kantoor dus bepaal zelf wat voor licht er schijnt welk geluid er is etc.
Op mijn vorige kantoor deelde ik een kamer met 2 collega's. Dit waren helaas enorme koukleumen terwijl ik het liefst de kachel uit heb en het raam open (niet met -5 natuurlijk, maar wel met een redelijke temperatuur). Ik kwam toen altijd maar wat dunner gekleed dan ik normaal zou doen, omdat het anders niet was te harden.

Nu heb ik een eigen kamer waar 2x per maand iemand anders zit. Dit is een wat oudere man die ook graag de kachel aan zet. Maar voor die 2x per maand wil ik daar geen probleem van maken. En als ik zeg dat ik het wel warm vind draait hij hem snel uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven