zand&watertafel

28-03-2010 20:08 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Met het begin van de lente wordt er door mijn dochtertje ( 2jr3mnd) weer volop buiten gespeeld. Nu lijkt het me leuk een zand&watertafel te kopen voor in de tuin. Iemand tips of adviezen voor de aanschaf en wordt er bij jullie veel mee gespeeld?

Alvast bedankt!
tip: bij de karwei is ie in de aanbieding deze week.

Ik lees mee.

Eigenlijk vind ik dat een kind IN een zandbak hoort te zitten, en niet erbij moet staan, maar ik vind het ook wel fijn: niet al dat zand in huis...

Wij twijfelen nog!
hier komt er komende maand een ouderwetse zandbak. Lijkt mij leuker dan zo'n tafel.
Shit, sosofie is me te snel af. Die Karwei tip had ik ook. Het is wel een cool ding, maar realiseer je dat kinderen ALTIJD het watern en het zand gaan combineren tot een vreselijk soort van modder dat je héle huis doorgaat....als je daar niet om geeft, doen! Voor de kinderen is het geweldig.
Een ouderwetse zandbak, nou ja ouderwets, zo'n rode schelp (gekregen van de buren), staat nu in de tuin, maar die is lek, dus meer een modderbak. Een soort mega-waterzandtafel dus. Maar niet echt geschikt om lekker in te zitten. Vandaar zijn we aan het denken over een alternatief.
tip voor die schelpbakken: boor er wat gaten in aan de onderkant, zodat het evt. regenwater wat er in komt ook weer weg kan.
Ik wilde deze week zo'n kopen (bij intertoys op de reclame)

maar ja, als deze niet waterdicht is doe ik het maar niet.

Iemand nog een goed tip welke wel waterdicht is? Ivm kattenoverlast wil ik graag een plastic bak hebben
Op zich zijn die bakken denk ik wel waterdicht, hoor. Die van ons is al wat oud. Maar ik zal er in ieder geval eens wat gaten in boren.

Iemand nog ervaringen met een waterzandtafel?
Zo'n sta-tafeltje met 2 bakken van de karwei hebben wij hier ook al een jaar of 2 staan. Makkelijk en leuk hoor. Ja het wordt uiteindelijk altijd modder en je moet m na een regebui en omkeren.

En in de zomer gewoon af en toe de tuinslang erop.

s even kijken of ik nog een plaatje kan vinden

deze dus, en kijk s hoe lief ze samenspelen.... het kan dus wel gaat hier meestal anders
quote:Oef schreef op 30 maart 2010 @ 10:09:

deze dus, en kijk s hoe lief ze samenspelen.... het kan dus wel gaat hier meestal anders

Maar deze kinderen zijn dan ook overduidelijk géén familie van elkaar

Mijn jongste zoontje wordt over een paar weken 2, en ik zat nog te denken wat we aan opa en oma zouden vragen, vind dit eigenlijk wel een goeie. Hebben wel een zandbak (schelpmodel, want houten exemplaar ging schimmelen, we hebben te weinig zon in de tuin denk ik) maar die is eigenlijk te klein en wordt ook een soort modderbad meestal. Ik vind die zandbak van little tikes ook altijd wel leuk, die schildpad, die is volgens mij iets ruimer dan ons schelpje. Hij sluit ook wat beter waarschijnlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven