**LDR deel 14**

14-03-2010 21:26 2991 berichten
Alle reacties Link kopieren
Long Distance Relationships deel 14

Voor deel 13 kan je hier terecht.
Oja, in de tijd dat ik hier niet meeschreef zijn er wat mensen bijgekomen dus misschien is het wel zo charmant als ik me even opnieuw voorstel. Etosha dus, in 2005 woonde en werkte ik in Afrika en daar heb ik mijn huidige vriend leren kennen, Zuid-Afrikaan. We hebben bijna twee jaar intensief samen gewerkt en geleefd. Toen ben ik terug naar Nederland gekomen (jan 2007) en vanaf dat moment schreef ik hier.

In 2008 is hij voor het eerst naar NL gekomen met een toeristenvisum, drie maanden en in november 2008 zijn we de procedure gestart voor een verblijfsvergunning. Eind mei 2009 is hij naar NL gekomen en nu woont hij dus bij mij, met alle ups en downs, leuke dingen en ingewikkeldheden die daarbij horen. Maar bovenal heerlijk dat hij er is hoor! Alhoewel hij nu een maand terug naar ZA is, vrijdag komt hij weer en ik kijk er steeds meer naar uit.

Zelf ben ik eigenlijk psycholoog maar ik werk sinds bijna een jaar als fotograaf, zelfstandig als ZZP'er. Erg leuk, erg druk en erg spannend!
quote:heejhallo schreef op 29 maart 2010 @ 16:38:

Zou leuk op zo'n broekrok staan Zou je prachtig staan!!quote:findingnemo schreef op 29 maart 2010 @ 16:45:

Ik doe dus echt standaard geen korte broek aan omdat ik mn benen niet zo mooi vind.

Jij?!

quote:findingnemo schreef op 29 maart 2010 @ 17:28:

Bericht van Box:

[...] Agossie... Wat is ie jong he?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Box, ja, hoe oud was ie ook alweer?

Ik ben 't in het algemeen wel eens met Es over dat 't meteen goed moet voelen als je met iemand date, maar jouw H-geschiedenis meegenomen vind ik 't ook weer niet onlogisch dat je twijfelt en dat je idd bang bent om weer bedrogen te worden. Dat hakt er echt wel in hoor.

Dus: gewoon weer 'n keer gaan daten, en dan verder zien of voelen.
Oh maar ik ben het dus ook erg met Isiss eens! En nuancering: het moet wel meteen goed voelen maar helemaal nooit twijfelen of ergens bang voor zijn, daar geloof ik ook niet in hoor.
Heb jij trouwens het gevoel Nemo, dat je vanwege H. nooit meer een man zou kunnen vertrouwen? (en die vage dates de laaste tijd helpen natuurlijk ook niet om vertrouwen in DE MAN) te krijgen. Als dat zo is, dan zou ik misschien een keer met iemand over je ervaring praten. Als dat niet zo is, gewoon doorgaan en dates waar je je niet goed bij voelt snel afkappen.
Ik dacht eerst dat ik wel weer mannen zou vertrouwen, maar nu er langzaam mannen dichterbij komen vraag ik het met af. Ik weet niet of het ligt aan het type man. Ik bedoel: wie zou een Box nu wel vertrouwen?!

Maar ik merk wel dat ik bij alles denk: ja, ja, eerst zien dan geloven.Toch denk ik ook daar weer bij: zou dat komen omdat die vent echt niet te vertrouwen is, of omdat ik hem niet leuk genoeg vind, of omdat ik idd een probleem heb met vertrouwen?

Zelf denk ik ook dat ik dan iemand niet leuk genoeg vind, maar daar twijfel ik dus ook aan soms.

Nou ja, jullie hebben me zaterdag gehoord, ik maak er een potje van en ik denk dat Margh mss wel gelijk krijgt. Straks ben ik er ZO klaar mee, en dan komt ie vanzelf voorbij

Isiss: net lekker met mn vriendinnetje en haar dochtertje tagine Kefta gegeten met rijst en boontjes die ik nog had in de vriezer. Heerlijk! Goed idee om het mee te geven: bedankt!!!
Ah Fashion! Hierzo bestaat dat uit: bergschoenen

Ik wil weer dat het gewoon bikini tijd is! Van mij mag het 35+ worden en het zou super zijn om het buiten weer eens lekker warm te hebben zonder dat ik tig lagen kleding aan moet (voor de duidelijkheid; ik HAAT kou en ik zie er nog steeds uit als eskimo).

Eh Nemo, over box in een woord: EXIT. Ik ken je alleen uit je verhalen hier op t forum, dus ik kan niet alles goed inschatten. Maar ik denk dat je meer behoefte hebt aan een leuke fijne relatie met een lieve leuke, spannende lekkere man, in plaats van een net-af-pubertje (hoe goed ie ook in bed is).

Maar goed, ik snap verder ook echt helemaal niets van mannen. Nu wil ie weer in Oz blijven, heeft een leuke baan op het oog daar, terwijl hij drie weken terug nog helemaal in was om terug naar BE te gaan... *zucht* mannen. En het levert mij zeer zeer zeer grote dilemma's op, waar ik eigenlijk nog helemaal niet over moet gaan liggen piekeren, want hij heeft die baan nog niet, dus, waar maak ik me druk om he?
Nou ja, ik maak me dus wel druk. Ik ben echt niet heel bang voor avontuur en als het nou gewoon binnen Europa, zeg maar op een paar uurtjes vliegen zou zijn, dan zou er niets zijn om me druk over te maken. Maar soms grijpt het idee dat ik dan naar Oz moet gaan omdat ik graag bij hem wil zijn, me gewoon een beetje naar mijn keel :S
quote:findingnemo schreef op 29 maart 2010 @ 21:25:

Ik dacht eerst dat ik wel weer mannen zou vertrouwen, maar nu er langzaam mannen dichterbij komen vraag ik het met af. Ik weet niet of het ligt aan het type man. Ik bedoel: wie zou een Box nu wel vertrouwen?!

Maar ik merk wel dat ik bij alles denk: ja, ja, eerst zien dan geloven.Toch denk ik ook daar weer bij: zou dat komen omdat die vent echt niet te vertrouwen is, of omdat ik hem niet leuk genoeg vind, of omdat ik idd een probleem heb met vertrouwen?

Zelf denk ik ook dat ik dan iemand niet leuk genoeg vind, maar daar twijfel ik dus ook aan soms.

Ik vind mezelf een behoorlijk naïef ding en geloof mensen snel op hun mooie blauwe ogen. Maar bij jongens heb ik altijd gedacht "eerst zien dan geloven" (of meer: even de kat uit de boom kijken), ik bedoel, wat heb je aan mooie praatjes als er geen acties komen? En als je iemand nog niet echt kent moet je altijd afwachten (es, ik schreef "afmaken") oftie de verwachtingen waar maakt, toch?

En ik vind dus ook dat mannen meteen initiatief moeten nemen en meteen je moeten laten merken dat ze nergens liever zouden zijn dan bij jou. En dat hoeft echt niet op een creepy manier, maar gewoon door te zorgen dat hij hoe dan ook een date met je in kan plannen, en hoe dan ook tijd heeft je te bellen. Als hij dát al niet doet, wat in mijn ogen toch wel het absolute minimum is, dan is hij hét gewoon niet. Denk ik.

Oh en dit heb ik volgens mij al vaker verteld want het is één van mijn lievelingsverhalen. Maar ik herhaal het toch gewoon (leuk voor de newbies ). Een Mexicaanse vriendin van mij was aan het daten met een jongen die het gewoon niet waarmaakte. Hij had het steeds heel druk en andere bullshitsmoesjes waardoor ze maar niet écht vooruit gingen. Het klonk wel plausibel en als rationele onafhankelijke vrouw ga je dan dus doodanalyseren (tenminste dat deed mijn vriendin): Ja, maar hij heeft ook een heel drukke baan. Ja, maar zijn moeder is ook niet lekker. Ja, maar ik kan niet verwachten dat hij alles voor mij aan de kant gooit. Ja, op het laatste moment afbellen hoort nu eenmaal bij zijn carriere.

Toen hielp een vriendin haar uit de droom: de toenmalige president van Mexico, had tijdens zijn ambtstermijn tijd gevonden een vrouw te leren kennen, haar te winen en dinen en woo-en, zich met haar te verloven en haar tenslotte tot zijn vrouw te maken. Is jouw crush soms drukker dan de president??? vroeg ze toen aan mijn vriendin

Briljant! Sarkozy heeft trouwens hetzelfde geintje geflikt, om het wat dichter bij huis te houden.

Toen ik dat hoorde viel er echt een bak vol met kwartjes bij mij
Mevrouwtje Z., maak je je misschien ook een beetje druk vanwege de onzekerheid? Dat had ik zelf in elk geval, dat je nog geen flauw idee hebt hoe en wat de toekomst eruit gaat zien. Maar zoals je zelf al zegt, hij heeft de baan nog niet en hij kan nog wel tien keer van gedachten veranderen (hij voelt zich waarschijnlijk hetzelfde als jij). Heb jij weleens geprobeerd de leiding te nemen? Dus wat als jíj zegt: Zo, ik heb zó'n interessante baan op het oog in North Carolina! Anders stel je je misschien iets té afwachtend op? Het kan toch net zo goed een optie voor hem zijn om jóu achterna te reizen? Dus dat zou ik je ook adviseren, ga vol voor je eigen ontwikkeling, je gaat al binnenkort naar het buitenland (wanneer precies ook alweer), kijk eens rond wat de mogelijkheden zijn, en misschien kom je dan tot wel heel andere conclusies samen over wat een fijne woonplaats voor beiden kan zijn.

Etosha, ik had het nog niet gezegd, maar leuk dat je er weer bent!

Ik ben vanmorgen om half zeven opgestaan voor yoga! En gister naar de sportschool geweest. Dus ik ben goed bezig! Hopelijk kan ik vandaag gaan boeken. Allemaal leuke dingen zeg!
Dat waren wel heel veel accenten zeg.

Heejhallo, je hebt ook van die klamboe-hoeden, die wilde ik eens voor de gein voor mijn broertje kopen met sinterklaas (die wordt altijd gestoken) echt té lollig!
Marg, spreek je in twee posts nou niet jezelf tegen? Of vind jij dat er voor mannen andere dingen gelden dan voor vrouwen?

De man: moet vol voor je gaan en dat tonen

De vrouw: moet haar eigen plan trekken en kijken of hij achter haar aankomt

Dat vind ik allemaal ingewikkelde spelletjes, dat doe ik niet. Iedereen kan twijfelen. Iedereen kan een eigen plan trekken. We zijn niet allemaal de Mexicaanse president. Sarkozy heeft t misschien superdruk, maar hij heeft ook een auto met privechauffeur die hij even kan sturen om Carla op te halen. En waarschijnlijk wel een pa die er aan denkt om haar een bos rozen te sturen. Enzovoorts.
Nee, in het eerste geval gaat het over als je elkaar net kent en nog niet weet of je elkaar leuk vindt, en in het tweede geval heb je al een relatie en ben je aan het 'afwachten' wat je toekomst zal zijn, en dat is dan afhankelijk van wat hij beslist (en dan denk ik, waarom niet afhankelijk van wat jíj beslist). Waarmee ik overigens niet vind dat je echt je eigen plan moet trekken en moet zeggen "of je volgt me of je zakt er maar lekker in", maar wel dat je ook moet kijken naar wat voor jou interessante opties zijn, en dat opperen, in plaats van alleen afwachten wat voor interessante opties híj heeft en dan beslissen of je dat wel of niet wilt.

En dat nog even los van dat ik niet weet of Mevrouwtje Z. wel zo afwachtend is, alleen zo kwam het over in haar post.

Als je iemand nog niet goed kent, vind ik inderdaad dat hij heel duidelijk moet maken, met zijn daden, dat hij vol voor je gaat. Jij moet dat ook doen uiteraard want anders zal hij als hij een beetje verstand in zijn hoofd heeft het bijltje er zelf wel bij neergooien

Dus gewoon moeite doen om elkaar te zien. Als hij/zij dat in het begin niet doet, dan is het (voor mij) duidelijk dat hij/zij niet head over heels is.

Spelletjes vind ik wel leuk, als het gaat om flirten, maar in een relatie speel ik geen spelletjes. Wel sta ik helemaal achter "geen woorden maar daden" en zal ik dus ook tegen mijn vriend iets één of twee keer zeggen, maar als ik zie dat dat geen effect heeft, dan verander ik mijn eigen acties en 9 op de 10 keer verandert hij dan zijn reacties. Dat werkt overigens niet alleen zo met mijn vriend, ook met mijn baas, mijn collega's, mijn vriendinnen, mijn familieleden, kleine kinderen, enzovoort. Sommige mensen noeman dat "spelletjes spelen" maar dat vind ik zelf bullshit.

Ik sta er wel van te kijken dat je het Sarkozy voorbeeld stom vind, ik vind dat namelijk zo overduidelijk wáár !!! Ja, hij heeft een privéchauffeur en hij heeft ook geld, maar een vrouw / man verleid je niet met alleen maar centen, je móet er hoe dan ook tijd en energie in steken en diegene het gevoel geven dat zij / hij de belangrijkste persoon voor je is op dat moment. Als Sarkozy dat kan, dan kan Frits van op de hoek het ook. En als Frits van op de hoek dat niet kan, dan vindt hij me dus niet leuk genoeg (of heeft op dat moment geen zin in een relatie met mij). Andere smoesjes zou ik zelf niet zo gauw geloven.
Trouwens je zegt het zelf al "iedereen kan twijfelen". Als een man in het allereerste begin van een relatie twijfelt is dat duidelijk. Als je dan denkt dat hij écht eerlijk waar niet kon komen omdat hij vergeten was zijn kattenbak schoon te maken... vind ik dat naïef.

En als een kerel zegt dat hij zijn kattenbak nog schoon moest maken en je daarom niet heeft kunnen bellen / zijn date heeft moeten afzeggen, en jij denkt dan dat dat een bullshit reden is, is dat heus niet omdat je zo beschadigd bent in het verleden dat je nu niet meer in staat bent een man te vertrouwen.

Je bent dan gewoon nuchter en staat met beide benen op de grond.
Jij ziet maar twee mogelijkheden: er vol voor gaan of het zijn smoesjes? Je gelooft niet in het leven dat in de weg zit, met zijn verplichtingen en omstandigheden die een mens kunnen laten twijfelen?
Dat geloof ik inderdaad niet. Ik kan geen reden bedenken waarom je geen tijd vrij zou kunnen maken voor iemand, als je wel dolgraag met diegene zou willen zijn (behalve dan de afstand he ).

Ik kan natuurlijk wel redenen bedenken waarom je niet 24/7 bij iemand kan zijn.

Ik denk dat als iemand echt niets liever wil dan met jou zijn, dat hem dat dan ook lukt. Dan plant hij het wel in. Zelfs al gaat het om snel lunchen tussen de middag, je even bellen als je wakker wordt, van je werk met je mee naar huis lopen, of je een warm gebakje komen brengen om 10 uur 's avonds als hij van zijn werk komt, mocht hij echt zó druk zijn dat hij geen tijd kan maken voor een échte date.

En zelfs als hij president is, of als hij zorgt voor een ziek familielid, of als hij topsporter is.

En als hij dat niet doet, omdat hij bijvoorbeeld wel wat anders aan zijn hoofd heeft, geen zin heeft in een relatie op dit moment, zich wil focussen op zijn carriere, geen ruimte heeft in zijn hart voor iemand, whatever, dan kan dat uiteraard best en hoeven dat geen smoesjes te zijn, maar dan betekent dat wel dat hij (nu) niet met je wil zijn.

Ik denk dat als een man dat eerlijk zegt, het gewoon duidelijk is. En ik denk dat als een man erover liegt en zegt "nee hoor schatje, ik wil je héus wel zien, maar het komt nu niet uit" het ook duidelijk is, en dat het dan bovendien smoesjes zijn.
Oh ik geloof dus wel in omstandigheden, twijfel, enzovoort.

Ik zeg alleen dat hij dan niet zeker weet dat hij met je wil zijn', precies wat jij ook zegt (of hoe zou je anders twijfels noemen). (en persoonlijk zou ik iemand waar ik nog niet eens verliefd op ben dan gewoon van mijn lijstje schuiven. En misschien zou ik wel zo rationeel en pragmatisch zijn dat zelfs al zou ik hem wel leuk vinden, ik hem toch van mijn lijstje zou schrappen, als ik heel graag NU een relatie wil en kinderen en de hele reutemeteut).

Maar ik merk dat je nogal fel reageert, heb ik een gevoelige snaar geraakt...?
Ik ben het ook wel een beetje eens met Spijker, omdat vrouwen namelijk vallen voor cadeautjes en andere zooi. En als de president 15 min vrij is en jou komt halen met zijn prive jet is het al gauw goed. Daar kan geen frits tegenop...

Maar ik snap wel wat je bedoelt dan een man moeite voor je moet doen in het begin. Dat zei mijn broertje gisteren ook, hij zei, "laat Bibbi maar lekker weer naar jou komen (terwijl ik dan denk: hij is hier al geweest spontaan dus nu is het mijn beurt) als ik een meisje écht leuk vind dan ga ik wel 10x heen" liet me toch weer nadenken, want ja, mn kleine broertje die dat al zegt!

En ik snap ook wat je bedoelt wat betreft dat afwachten, want daar had ik het toevallig ook met een vriendin over. Ik zit ook altijd (en zij nu ook weer) in die positie. Dat je beslissingen van hem gaat laten afhangen. Op zich logisch, want je wilt graag bij hem zijn, dus je denkt na over de toekomst en je wilt daar best concessies in doen.. Maar dat moet hij ook willen toch? De opmerking van Marg aan MZ: wat nou als jij zegt: ik heb een baan in North Carolina?! Dat vraag ik me dus ook echt af....

Wbt Bibi: die was gisteren online en zei toch wel... het duurde even.. dat ie het echt heel leuk vond. Hij is gewoon niet zo scheutig met complimentjes. Of althans - we hadden het erover - hij vind dat hij het echt liet merken maar bij mij kwam het echt niet zo over. Anyway, hij had een voorstel. Ik moet namelijk de hele maand april sowieso vrijdagavond, zaterdag en zondag overdag werken dus hij vroeg nu of ik zin had om donderdag naar hem te komen dan gingen we eten en naar de film ofzo en dan mocht ik blijven slapen in de kamer van zijn huisgenoot/ vriend die nu in Marokko is (waarbij hij nog duidelijk zei dat ik daar geen verkeerde ideen van moest krijgen dat hij nu al vroeg of ik wilde blijven slapen maar dat het gezien mijn werk anders zo moeilijk was en dat het zonde was om voor 2.5 uur treinen maar een halve dag te komen...). En de volgende dag heeft hij dan vrij en dan konden we kijken wat we konden doen tot halverwege de middag want dan zou ik terug moeten voor werk....

Ik ben er nog niet over uit wat ik ga doen. Ik heb namelijk niet echt geld over om zo'n eind te reizen en veel belangrijker: mijn mama krijgt donderdag om 14.45 (maar dat loopt altijd uit dus zal wel weer later zijn) de uitslag van de MRI en ik weet niet of mn hoofd er daarna nog naar staat om daarheen te gaan. Dat heb ik wel al gezegd...

Heel verhaal op de dinsdagochtend

Ik ben lekker vrij!

Hoe fijn!
Je stond er nog tussen Marghquote:Margaretha2 schreef op 30 maart 2010 @ 10:58:

En ik denk dat als een man erover liegt en zegt "nee hoor schatje, ik wil je héus wel zien, maar het komt nu niet uit" het ook duidelijk is, en dat het dan bovendien smoesjes zijn.

Aha, hier hebben we Box

Die had ik trouwens gemaild dat ik het fijn zou vinden als hij mijn sieraden even in de brievenbus wilde stoppen bij mijn vriendin of op wilde sturen.

Stuurde hij terug:

heb een vermoeden dat je mij niet meer wilt zien. jammer, Ik zal jou je sieraden op de één of andere manier wel bezorgen..

Goh knap van hem dat hij dat vermoeden heeft

Zucht.

Mss moet ik toch boven de 25+ gaan daten
quote:Margaretha2 schreef op 30 maart 2010 @ 10:59:

Maar ik merk dat je nogal fel reageert, heb ik een gevoelige snaar geraakt...?

Neuh, behalve dan dat ik er nooit zo veel van snap dat de standaarden en verwachtingen voor mannen en vrouwen zo anders moeten zijn. Als een vrouw veel moeite doet: loop niet zo achter hem aan. Als een man niet veel moeite doet: hij moet meer moeite doen.

Ik geloof meer in: de ene keer gaat het zus en de andere keer gaat het zo.

Maar waarschijnlijk ben ik inderdaad heel naïef. Dat is ook niet echt nieuws voor me.
Ik heb effe gemist wat er met Box en de sieraden gebeurd is!

Over "baan in North Carolina", ik denk zeker niet dat Mevrouwtje Z.'s vriend daar per se geen oren naar zou hebben hoor. Maar het is gewoon wel aardig om je te realiseren dat jij dat óók kan doen, dat jij ook die toekomst in je eigen hand kan nemen. Ik vond dat in elk geval wel fijn bij een LDR. Bovendien kan het ook weleens niet zo gek zijn als hij zich dat ook realiseert. En het is echt geen lul als hij zich dat nu niet echt realiseert, dat komt dan gewoon ook door de manier waarop jullie er tot nu toe over gepraat hebben (gis ik maar hoor).

En tuurlijk kan een Sarkozy dure cadeaus kopen en ik zou liegen als ik zou zeggen dat me dat niet heerlijk lijkt, maar ik ben net zo enorm tot over mijn oren verliefd geworden op mijn vriend die écht geen dure cadeaus kocht voor we elkaar goed kenden, maar die me wel liet voelen dat hij echt absoluut niets leukers kon bedenken dan daar met mij te zijn, en me nooit het gevoel gaf dat er belangrijkere of interessantere dingen te doen waren.

En later in een relatie denk ik dat het logisch is dat dan de één en dan de ander de kar wat meer trekt, maar dan heb je wel al een basis waarvan je weet dat je niets leuker in de wereld vindt dan elkaar.
quote:Margaretha2 schreef op 30 maart 2010 @ 10:58:

En als hij dat niet doet, omdat hij bijvoorbeeld wel wat anders aan zijn hoofd heeft,[...] zich wil focussen op zijn carriere, geen ruimte heeft in zijn hart voor iemand, whatever, dan kan dat uiteraard best en hoeven dat geen smoesjes te zijn, maar dan betekent dat wel dat hij (nu) niet met je wil zijn.

Dit geloof ik dus niet. In mijn wereld kan je best iemand heel leuk vinden, maar toch nog even doorgaan met je eigen leven zoals dat altijd was. (ik heb 'geen zin in een relatie' er dan even tussenuitgehaald, want dan is het wel duidelijk natuurlijk)
Maar ik vind dus niet dat man en vrouw verschillende mate van moeite moeten doen. Ik reageerde alleen toevallig op Nemo met haar mannenperikelen.

Ik zou hetzelfde tegen mijn broertje kunnen zeggen over een meisje en dan zou ik zeggen "als ze steeds niet kan bellen omdat ze haar haar moet wassen, don't buy that crap!" en als ze geen tijd heeft om met je te daten of geen moeite doet om er leuk uit te zien of prettig gezelschap te zijn enzovoort, schrijf het dan maar op je buik. Als je haar belt en belt en ze neemt nooit op of houdt het altijd heel kort, zoek dan maar verder.
quote:Margaretha2 schreef op 30 maart 2010 @ 11:18:

maar die me wel liet voelen dat hij echt absoluut niets leukers kon bedenken dan daar met mij te zijn, en me nooit het gevoel gaf dat er belangrijkere of interessantere dingen te doen waren.

Wij zijn gewoon heel anders dan, want ik zou kriebels krijgen van een man die zo doet. En dan bedoel ik geen positieve kriebels!

Als een man niets leukers of belangrijkers of interessanters kan bedenken dan met mij zijn, ga ik me afvragen of hij zich soms doodverveelde voor hij mij leerde kennen. Zo afhankelijk hoeft het van mij ook weer niet.
Ik geloof dat niet Spijker. Dan vind je iemand niet leuk (genoeg) denk ik. Als je head over heels zou zijn, dan voelt het niet als iets opgeven als na je werk nog even belt (want dan denk je toch al de hele dag aan haar/ hem) of om een half uur eerder op te staan om elkaar te kunnen zien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven