Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
quote:Faye_C schreef op 26 maart 2010 @ 23:37:

Ik ben net in deel 1 van Stieg Larsson begonnen en weet dat ik deel 2 ook ga kopen...

Rendez Vouz van E. Verhoef vond ik wel leuk maar op een begeven moment had ik dat "en hij deed haar string opzij" wel gehad. ;) Wel een mooi einde. Het had zeker iets... Had daarvoor ook al wat boeken van Saskia Noort gelezen.Ik heb gisteren deel 3 uitgelezen van Stieg Larsson. Zeker doen!
Ik ben in deel 1 begonnen van Harry Potter
Gister met Genesis van Karin Slaughter begonnen.

En afgelopen weekend heb ik De Scheepsjongen gelezen van John Boyne, dat is echt een aanrader! ('De jongen met de gestreepte pyjama' heeft hij ook geschreven, erg mooi!).
Da's ook toevallig. Ik heb van John Boyne het winterpaleis gelezen nav dit forum. Erg mooi boek!! Ook goed gedaan is hoe hij de volgorde van het verhaal verloopt. Echt een aanrader.
Heeft iemand hier 'Izak' gelezen van P.F. Thomése?
quote:Netje74 schreef op 30 maart 2010 @ 21:47:

Da's ook toevallig. Ik heb van John Boyne het winterpaleis gelezen nav dit forum. Erg mooi boek!! Ook goed gedaan is hoe hij de volgorde van het verhaal verloopt. Echt een aanrader.Daar ben ik ook erg benieuwd naar! Weer een nieuw boek op mijn lijstje
quote:Marriss schreef op 29 maart 2010 @ 17:05:

[...]

Het is de 2e geworden, ben benieuwd!

Zojuist was ik even bij de Bruna, zag daar een boek van Camilla Lackberg liggen, Steenhouwer. Was slechts 5,95, nu maar hopen dat prijs - kwaliteit niet overeenkomen Ik ben halverwege, vind hem leuk!!
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Halverwege 'Ik ben niet bang' of halverwege Camilla?
Ik lees ook deel 3 van Stieg Larsson, en ik kan hem maar niet wegleggen...ben op blz 332, en mijn huis is een puinhoop..
Hey meiden, heb een lange tijd niet meer gelezen. Was in een boek van Jill Mansell bezig 'solo', ik geraak er niet doorheen. (eerste keer met Jill). Ga deze week eens voor de tweede keer proberen.
Ik krijg Jill ook niet gelezen, dus ik ben er maar mee opgehouden.

Ik lees nu 'Schoolpijn', gaat over een man die het als jongen zelf heel slecht deed op school, uiteindelijk is 'gered' door 4 docenten die hem wel wisten te leren en te inspireren, en die later zelf leraar is geworden.
Ik heb eergisteren 'de eenzaamheid van de priemgetallen' uitgelezen. Ik vind het moeilijk om er een duidelijke mening over te geven... Het pakte me wel, maar er hing een hele bijzondere sfeer in het boek. Beetje vreemd, ook.

Gisteravond begonnen in 'echte mannen eten geen kaas' van Maria Mosterd. (inderdaad, zij die in de handen van een loverboy kwam) Haar taalgebruik / schrijfstijl irriteert me een beetje, ontzettend puberaal. Op de één of andere manier ook wat ongeloofwaardig... op dag 1 zegt hij 'hoi' tegen haar, op dag 2 wordt ze door hem ontmaagd en op dag 3 moet ze het met twee van z'n vrienden doen. Het zal wel waar zijn (en dan is het supertriest!) maar ik vind het eerlijk gezegd wel wat vreemd.

Heb deel 2 van Stieg ook klaarliggen, maar ga eerst deze uitlezen (vermoed dat dat niet zo lang gaat duren)
Ik ga aan de nieuwste van Dan Brown beginnen
quote:Yvaatje schreef op 29 maart 2010 @ 12:48:

Ik ben nu bezig in "Door het vuur" van Ellen den Hollander. Volgens mij een nieuwe thriller schrijfster.

Het boek is heerlijk ontspannend en leest lekker weg. Nog niet heel spannend maar misschien komt dat nog.Ligt ook op mijn nog-te-lezen stapel, ben benieuwd. Lees nu "Serpent" van Carla de Jong. Vond haar eerste boek "In retraite" ook goed, deze is ook weer de moeite waard.
Ik ben net begonnen in "Zielen" van Stephenie Meyer. Ik lees niet zo vaak science fiction dus het duurde even voordat ik er in zat. Maar ik vind het een ontzettend goed boek.
Ik was bezig in De helaasheid der dingen maar mijn boek is het niet en ik heb het weggelegd.

Ben nu bezig in een boek van Celia Ahern ,voor altijd heet het geloof ik.
Ben gister naar de bieb geweest en heb 'versier me dan' van Jill Mansell meegenomen. Ben daar gister ook in begonnen.

Verder heb ik een boek van Marian Keyes mee, had ik al wat van gehoord, dus gelijk meegenomen.
In mijn vakantie 6 bookazines gelezen (hele boeken maar gedrukt als tijdschrift). Mijn keuze was dus beperkt, maar al met al zaten er een aantal aardige boeken tussen:

Lynwood Barclay - Zonder een Woord: Spannend

Leonie Swann - De Schapen van Glennkill: Originele opzet, erg grappig.

Emily Barr - Backpack: toepasselijk bij mijn reis, begon negatief, maar keerde gaandeweg naar positief. Extra laag mbt reizen/toerisme t.o.v. economie in ontwikkelingslanden zet je aan het denken.

Amy Hassinger - De Marialegende: aardige historische roman, geen hoogvlieger, maar wel onderhoudend.

Santa Montefiore - Valentina's laatste reis: Had een hoog boeketreeks/streekroman gehalte, maar was prima voor op vakantie.

Flory van Beek - Flory: Autobiografie van Flory van Beek over haar tijd in de oorlog. Heftig levensverhaal, maar niet zo goed en nogal 'amerikaans' geschreven.

Aan het einde van de vakantie toch nog gebrek aan leesvoer en dus bij een book exchange nog een boek gekocht. Het Pauperparadijs van Suzanna Jansen. Het stond al op mijn lijstje en het was erg interessant. Aanrader.

Gisteren bij de bieb geweest. Zit er weer helemaal in, met lezen. 2 boeken gehaald: Het zwijgen van Maria Zachea van Judith Koelemeijer en De Scheepsjongen van John Boyne. Ben benieuwd, wordt vervolgd dus.
Eindelijk Eat, Pray, Love uit.

Ik vind het leuk om over de verschillende culturen van Italië, India en Bali te lezen, maar wat is de hoofdpersoon een zeikwijf!
Vorige week "de leesclub" van Renate Dorrestein gelezen, niet zo'n leuk boek had er meer van verwacht.

Nu bezig in "Dorsvloer vol confetti" van Franca Treur, een herkenbaar boek omdat ik uit Zeeland kom en in een dorp gewoond heb waar het overgrote deel van de inwoners ook kerkgangers zijn die in het boek beschreven worden, leest lekker weg.
Ik heb voor mn verjaardag dit boek gekregen: Dirty weekend van Helen Zahavi. 206 pagina's, normaal gesproken een peuleschil voor mij, maar hier kom ik niet doorheen. ALLES wordt 3 keer gezegd. "het was vrijdagavond. het weekend begint op vrijdagavond. het begint allemaal op vrijdagavond". En dan écht bij álles... Elke alinea weer. Pf, als ze normaal geschreven had was ze na 50 pagina's wel klaar geweest.

En hoe moeilijk om tegen mn vriend te zeggen dat ik zn cadeautje niet zo lekker vind lezen(gelukkig had ik meer gekregen :P )

Oh ik heb ook nog Rendez Vous van Esther Verhoef liggen, hoop dat die leuker is!
quote:Cherryblossom21141 schreef op 09 april 2010 @ 21:26:

En hoe moeilijk om tegen mn vriend te zeggen dat ik zn cadeautje niet zo lekker vind lezen(gelukkig had ik meer gekregen :P )

Het allereerste cadeau dat ik van mijn lief kreeg was De Idioot van Dostojevski. Hij kende me nog niet zo goed moet je maar denken, haha. Het staat nogsteeds in de kast. Ongelezen, dat wel.
Ik ben uit mijn leesritme. Ik heb nergens meer zin in, maar goed, ik begin vanavond wel weer aan iets nieuws, misschien helpt dat!
Het lukt mij ook niet om rustig te lezen. En er liggen boeken zat, uit de bieb, voor mijn verjaardag gekregen boeken en nu ga ik een boek halen wat ik besteld heb. De Welwillenden van J. Littel. Geloof niet dat ik daar nu aan ga beginnen. Heeft iemand dit boek al gelezen?
Naar aanleiding van het topic 'autistenhumor' op de overige-pijler heb ik net Het boek Job van Lydia Rood (her)lezen. Klein maar erg goed boek over haar autistische broer Job.

Calamiteitenleer voor gevorderden daar kom ik maar niet in verder. Iemand die dat gelezen heeft en het wel goed vond?

Tussendoor lees ik nog Pimp je afdeling!, maar dat is geen roman en ik lees het bovendien voor mijn werk. Dus dat telt eigenlijk niet.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven