LLS KMT GD

20-03-2010 09:44 2525 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, een nieuw topic. Alles komt altijd weer goed. Ook een van mijn motto's. Het bewijs zijn de opdracht van Lien nu, het feit dat ik zo goed in mijn vel zit na jarenlang tobben met werk, Pebblo die geen enge kanker heeft.

Laat het ook een hoopgevend motto zijn. Voor wie het nodig heeft.
Ach dat is dan ook wel weer heel schattig. Ik moest vandaag ook zo lachen, had gympies aan die ik nooit draag (bij gebrek aan rode pumaatjes mijn rood/geel/groene pumaatjes) en Dim en Sum zeiden (afzonderlijk van elkaar): hey, coole schoenen mam! Vond ik zo grappig, wat worden ze toch groot.
Grappig ja, dat ze dan ineens zo 'groot' uit de hoek komen.

Ik ga nog even wat nuttigs doen en spullen voor morgen klaar leggen. Heb ik morgenochtend vast geen tijd voor, ik vond het vanmorgen ook lastig wakker worden.
Ik had vanmiddag iets grappigs: ik kwam erachter dat de 'net-terug-van-zwangerschapsverlof-juf' in de klas naast die van Dim een meisje is waarmee ik op de middelbare school heb gezeten. Dus ik liep even naar haar toe, goh leuk, hoe is het, hoeveelste kindje, eerste? (Domme vraag, maar ze ziet er nog heel jong uit). Zegt ze, nee, de derde en de vierde . Het zal je gebeuren...

Ik ga naar bed, ga morgen lekker een dagje shoppen.
Goedemorgen! Vandaag ben ik een soort brandweerman op mijn werk: allemaal brandjes blussen. Pfoe!

Gelukkig is het mooi weer
Hahaha, de 3e 3n de 4e. Dat lijkt me echt een grote schok, als je een 3e kindje wilt en het blijkt een tweeling te zijn! 4 is toch echt wel onpraktischer dan 3 denk ik, qua auto, huis, enz.

Als het maar lukt Nathje, brandjes blussen! Ik vond het altijd wel leuk, maar het moet niet te lang duren!

Heb jij eigenlijk nog wel eens iets gehoord van dat kantoor, met die trappetjes naar binnen en weer naar de tuin?

Ik heb alle kindjes op de plaats van bestemming, al een was aan de lijn hangen en een tweede in de machine. Ga zo nog even het bed van Schorrie afhalen, waar hij weer in geplast heeft vannacht....
Ik ben ook alweer druk aan het werk. Was te laat, 5 minuutjes maar, maar toch. Staat zo slordig met een winkel! Kwam door schoonouders die te laat bij mij waren. Zij passen op Moshje.

Pebblo in zh nu. Ben benieuwd. Ze gaan een lavage doen in zijn longen, een aantal keren doorspoelen. En kijken en op diverse plekken weefsel afnemen. Hij is wel zo goed als weg, ik begreep het niet helemaal. geen echte narcose, maar meer dan een plaatselijke verdoving.

Om 12.30 wordt hij ontslagen. Mag dan niet rijden, dus is op de fiets. Hij denkt er erg makkelijk over, verwacht zelfs te komen werken straks! Maar ik heb gezegd dat ik er niet op reken, sterker, ik wil niet dat hij komt!

Ben best een soort van nerveus.
Hier ook altijd bijpassende sokken. Toen Pebbeltjes baby waren had ik diverse streeptruitjes met exact dezelde streepsokken.

Jemig, ik heb al een hoop telefoontjes én 2 winkelklanten gehad!
Wat ook help Morrie, dat je niet overal, maar slechts op 1 plek 'troep' legt. Hier wordt er van alles neergegooid op ladenkastje. Nooit op tafel eigenlijk, want een opgeruimde tafel is het halve werk. Echt dat toont zoveel meer opgeruimd!

Pebblo heeft nog wel eens neiging ook sleutels enzo op piano of in boekenkast te gooien, ik verplaats dat direct naar kastje.

Ik hoop dat ik er vandaag aan toe kom mijn ordeningsdwang toe te passen hier!
En ik ben ook nog zo streng dat Pebbeltjes niet mogen spelen bij slontafel/bank/zithoek. Dat is onze plek en daar wil ik geen speelgoed zien. Spelen mogen ze voor de boekenkast en aan de grote tafel. Op kleed op de grond voor de kast mag er nog wel eens wat (lego) een paar dagen blijven liggen, op tafel liever niet.

Een week na mijn bevalling, toen ik het heft weer in handen nam was de helft van mijn eettafel bedolven onder van alles en nog wat.
En nu aan de slag!
Ik denk dat het meer helpt als ik een andere man neem Pebbles . Aan mij zal het niet liggen, weinig troep . En Knorrie kan ik toch echt niet zeggen dat hij niet bij de bank mag spelen. Sterker nog, dat wil ik niet eens zeggen. Vind het fijn als hij lekker speelt en dat mag dan van mij lekker op het warme kleed waar wij ook zijn. Speelgoed opruimen is niet zo erg, het gaat hier echt om post, frutsels, knutsels, dingetjes die gebruikt worden en zomaar weer ergens neergelegd....

Ik ben gewoon niet zo heel erg gefocussed op opruimen, vind heel veel dingen veel leuker om te doen . Keerzijde is dus dat ik af en toe echt even puin moet ruimen. Rigoreus.

Spannend van Pebblo, ben erg benieuwd. Hoort hij gelijk een uitslag?

Ben weer eens met geld bezig, word er wel een beetje moe van, al dat gepuzzel met al die bankrekeningen en dan ervoor zorgen dat alle rekeningen betaald worden en op alle bankrekeningen ook nog een positief saldo staat.

Maar heb ook mijn factuur voor maart verstuurd net, dus dat zou betekenen dat er eindelijk weer eens substantieel inkomen van mijn kant gaat komen over een paar weken.

En er komt toch ook weer kinderbijslag aan deze week?
Goedemorgen, hier ook poging om kinderspeelgoed in bepaalde hoek te houden. Oudsten werken daar redelijk aan mee, BNJMN ziet alle lege ruimte als zijn plek, dus maakt graag troep in alle loze ruimte .

Sokken onderwerp laat ik aan me voorbij gaan, kinderen kleden zich zelf aan en zoeken zelf sokken uit. Als het echt te gek is (want heel veel vreselijke sokken met plaatsjes van mijn schoonmoeder....) dan zeg ik er wel eens iets van. Kan niet wachten op de zomer en gewoon lekker blote voeten in sandalen, of korte sokjes en sneakers.

Nath de brandweervrouw, doe je best.
Regel van geen speelgoed in de zithoek kan bij ons ook, omdat er gewoon ruimte zat is om elders in de kamer te spelen. Zou dat anders ook niet doen en moet nog maar kijken of het ook bij Moshje straks te hanteren is. Als ik de 3e kind verhalen hier lees waarschijnlijk niet, dan wordt het een enfant terrible.

Oh schrik!

Ik moet nodig gaan kolven! (het wordt nooit wat met mij, verwacht nog een telefoontje binnen nu en 10 minuten)
Ik heb net gelezen op een topic over 3e kinderen, en de algehele trend daar was toch wel dat 3 kinderen echt heel veel drukker en zwaarder is dan 2. Heb dat idee nooit gekregen van de 3-kinder-moeders hier. Wat vinden jullie?

Ik heb net een boekhouder gemaild. Ondanks heel simpele boekhouding wil ik het toch uitbesteden. Kan nooit dat het haar veel uren kost. Kan ik mijn boekhouder ook even vergelijken met die van Harrie en kijken of we overstappen naar een en dezelfde (dat lijkt me wel handig).

Ik ga de tafel maar eens dekken en Schorrie zo ophalen. Daarna een shirtje voor Knorrie ophalen dat ik via MP gekocht heb.
Iedereen die ik in 'real live' ken met een derde zegt dat het derde kind echte een 'kadootje' is. Zo ervaar ik het nu ook (nog)

Gp en KP waren zo vanzelfsprekend, Moshje, mijn kleine schatje, is echt mijn kadootje. Na bijna 5 maanden heb ik nog steeds mijn momenten dat ik gewoon moet huilen als ik hem alleen maar zie lachen!

Meestal op zo'n moment als vanavond, als we met zijn allen gegeten hebben, schoonouders weg zijn, de rust wedergekeerd en ik met Moshje naar boven ga om hem rustig in bed te laten drinken. Dan zijn we weer samen en raak ik zo goed als elke week weer ontroerd.

Ik ben een watje.
Ik heb nog niets van Pebblo gehoord. Nouja, hij is in goede handen.
Hij belde net, heeft alles gevoeld en meegemaakt, verdoving werkte niet. Was vervelend.

Voelt overduidelijk dat er iets gedaan is en gaat naar huis om te slapen. En dat is verstandig.
Oooh, maar wat jij schrijft heb ik ook met Knorrie, en die is niet de 3e maar de 2e. Dus dat gevoel is niet perse gebonden aan 3e kindjes . Nee, op dat topic over 3 kinderen schrijven de meesten dat ze het echt drukker vinden, en dat lees ik hier dus eigenlijk niet vaak terug. Ja misschien bij Lien, maar die heeft een BNJMN thuis .

Wat naar dat Pebblo alles gevoeld heeft zeg! Jak, lijkt me dat het echt heel naar is geweest. Wel goed dat hij gaat rusten thuis, ziekenhuisonderzoeken zijn sowieso vermoeiend vind ik altijd.

Ga zo Knorrie ophalen. Ben klaar hier thuis met mijn dingen. Moet eigenlijk nog strijken maar heb ik geen zin in. Doe ik morgen wel als Knorrie slaapt en Schorrie bij vriendje is.

Trouwens, ergerde me rot vandaag op schoolplein. Schorrie gaat dus spelen met druk vriendje, hij heeft een gedragsstoornis, wat weet ik niet precies. Twee moeders gingen echt tegen mij zeggen van:' Oooh, morgen spelen met huppeldepup he. Nou, ik heb gezegd dat het niet kon, ik heb daar echt geen zin in hoor. Ik hoop ook niet dat ze bij elkaar in de klas blijven straks.'

Ik vond het zo'n afknapper dat gedrag. Het gaat hier over kinderen. Ik snap niet dat je zo hard kan zijn daarin. Dat joch heeft er ook niet om gevraagd en de ouders al helemaal niet. Als je zo'n kind gaat zitten buitensluiten zal het er allemaal niet beter van worden.
Ja dat is zielig. Mijn neefje heeft een gedragsstoornis en dat soort dingen zijn zo ontzettend kwetsend. Mijn zusje heeft pas eventjes meegedraaid in de klas en zag dat haar zoontje genadeloos werd aangepakt (uitgelachen) door andere kinderen (groep 5). Ze kon wel janken.

Op het voetbalveld kan hij er niet tegen als ouders aan de kant zijn naam gaan roepen, dan staat hij stil en houdt zijn handen voor zijn oren. mijn zusje staat daar dan, en hoort die andere ouders oordelen. Genadeloos en keihard.
Dit jochie (ja, ik ben er nog, het regent dat het giet en ik wilde op de fiets. Hoop nu tegen beter weten in dat het droog wordt...) wordt niet gepest, het is juist de clown van de klas. De jongens doen hem ook na, dat is ook weleens lastig want Schorrie komt ook thuis met dingen die hij van hem geleerd heeft waar ik niet blij van word.

Maar dat maakt nog niet dat ik een hekel aan het jongetje heb, en dat ik vind dat hij dan maar geen vrienden mag maken.

Wat erg voor je zusje, ik kan me voorstellen dat ze kon janken. Je wilt gewoon graag dat je kind sociaal goed meekomt. Dat is voor mij eigenlijk nog belangrijker dan dat ze goed kunnen leren. Ik denk dat sociaal niet geaccepteerd worden je heel ongelukkig kan maken.
Ik heb een sollicitatiegesprek!
Leuk Wind, zo zie je maar dat topic titel klopt. Iets meer tekst en uitleg is natuurlijk wel fijn voor de nieuwsgierigen onder ons .

Verstandig dat Pebblo naar huis is gegaan, vond het ook al erg enthousiast dat hij met fiets ging. Heb zelf een keer bronchoscopie gehad en was allemaal prima te doen, maar je bent toch wappie, want ze wroeten wel in je lijf. Ik ben toen met de bus gegaan.
Hoe is het nu met Pebblo?

En wanneer krijgt hij de uitslag, Peb?

Voor de nieuwsgierigen onder jullie staat het functieprofiel op

de SG.
Nu bami maken!

Tot later.
Brrr, wroeten in je lijf klinkt naar. Verstandig van Pebblo dat hij naar huis is gegaan.

Mijn derde kind is ook een cadeautje, maar wel een heeeeel druk cadeautje . De eerste zes maanden met haar vond ik echt een makkie, ik snapte niet waar al die moeders van drie het over hadden die het zo druk vonden (las ik overigens ook voornamelijk hier op het forum, in 'het echt' vind ik moeders van drie juist vaak heel relaxt), maar nu vind ik het af en toe echt retedruk. Maar dat zijn eigenlijk meer momenten, zoals gisteren, toen Dim en Sum ruzie zaten te maken, Poppetje een poepbroek had en ik drie pannen op het vuur had staan. Over het algemeen valt het me eigenlijk reuze mee, de jongens zijn ook al wel weer zo groot dat ze zichzelf lekker kunnen vermaken, dus dan heb je er nog maar een om je druk om te maken.

Oh eten is klaar! (vroeg hè?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven