Konijnenfoto's

28-03-2010 15:23 3399 berichten
Já genoeg met het "vervuilen" van andermans topic met mijn konijnenfoto's. Kan het steeds maar niet laten om anderen plaatjes van mijn konijnen onder de neus te drukken en post te pas en te onpas foto's van mijn langoren dus nu dan een topic voor konijnenfoto's van alle konijnenliefhebbers (het zijn er behoorlijk wat hier op het forum!)

Als je niet wilt dat je konijn herkenbaar in beeld komt, kun je een balkje over de ogen plakken natuurlijk

* voorbeeld

helemaal leuk wanneer je er enige karakterbeschrijving bij zet!

Trap ik af:

ps: laten we eventuele leuke kerstgrapjes/receptposters vanaf het begin negeren, daar zijn de meeste konijnenliefhebbers aardig in geoefend
Alle reacties Link kopieren
Als eerste... Wat een mooie foto's :D

En nu ga ik even offtopic, sorry.

Ik ben heel lang alleen maar een meelezer geweest. Maar nu wil ik weer gaan posten en aangezien ik weer een konijn heb ( maar helaas ook een paar vragen ) wil ik hier beginnen.

Gisteren een Hollander ( een ram van nog net geen jaar oud ) opgehaald bij iemand die met zijn konijnen wilde stoppen en al aangaf dat het konijn niet veel aandacht heeft gegeven.

Na een dag bijkomen in zijn eigen buitenhok ( hok zat bij de aankoop ) heb ik hem net voor het eerst naar binnen gebracht. En na een uur lag hij er al zo bij...

Ik had gezien het verhaal achter het konijn ( jong, alleen buiten gezeten en weinig aandacht gehad ) dat het nog wel weken zou duren voordat hij zich zou gaan ontspannen bij 'nieuwe' mensen en een nieuwe omgeving. Hou hij mij voor het lapje of is dit gewoon een heel zelfverzekerd konijn ? Of is het vermoeidheid ?

En kan je brood nu wel of niet aan konijnen geven ? De ene informatiebron ( boek ) zegt van wel terwijl ik online weer heel andere verhalen lees.

En om toch ontopic te blijven hieronder nog twee foto's van konijn, die behoorlijk nieuwsgierig is...

anoniem_32411 wijzigde dit bericht op 29-03-2010 20:18
Reden: posten van foto's lukte niet helemaal
% gewijzigd
Wat een lieverd, en als hij zo lekker ligt is hij blijkbaar heel relaxed en op zijn gemakje bij jullie.

Ik vind brood en konijnen niet zo'n goede combi eerlijk gezegd. Ik ben altijd bang dat het teveel gist is en dat ze last van de darmen krijgen. Als je googelt op konijnen en voeding krijg je meestal wel lijsten wat ze wel en niet mogen hebben aan lekkers als kruiden en groenten. Wel eerst laten wennen aan ieder nieuw stukje groente. Eerst een stukje van formaat euro ofzo. Gaat dat goed kun je de keer erna een iets groter stukje geven.

Veel plezier van je konijn. Echt een mooi beest.
@Juniper

Bedankt voor je antwoord. Ik ga maar es googlen.
-
Wat een prachtige en leuke konijnen zie ik weer voorbij komen hier

En Twompie, lekker kontje!

Ik hoop dat jullie mij ook kunnen helpen met een vraag.

Waarschijnlijk heb ik het verkeerde gaas (mazen van 5 cm.) gebruikt voor m'n buitenhok (5x2 mtr), met als gevolg dat het konijnenhok nu vol met muizen zit.

Nu ben ik op zich totaal niet bang voor muizen maar de beestjes vreten lekker mee van het konijnenvoer, iets waar ik natuurlijk niet zo blij mee ben.

Zou ik iets kunnen doen om van die muizen af te komen?

Voor het hele hok nieuw gaas is een behoorlijke investering, dus vind ik eigenlijk geen optie. De muizen doodmaken vind ik ook best zielig.

M'n katten in het hok loslaten is ook niet echt een optie (alhoewel ze dat zelf dolgraag zouden willen ) omdat de konijnen niet echt vriendelijk zijn voor de katten en de katten dus - mietjes dat het zijn - zich door de konijnen laten wegjagen.

Heeft iemand misschien een briljant idee?
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
moet rennen maar nog ff snel: muizen kunnen ook door 2x2cm dus daarvoor hoef je niets te wijzigen!

Zoeffff ben weg
quote:twompie schreef op 29 maart 2010 @ 22:37:

moet rennen maar nog ff snel: muizen kunnen ook door 2x2cm dus daarvoor hoef je niets te wijzigen!

Je laat me hier gewoon in verbijstering achter?!....

Ben benieuwd daar meer over te horen.

Tot later. Ik ga nu ook even weg, maar dan naar bed, ghehe
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Ja dat is inderdaad wel lastig zeg. Muizen hmz, beetje viezige dieren die de hele dag door urine rond druppelen.

Maar de mazen kleiner zou dus uberhaubt niet zo zinvol zijn, ze komen met gemak door 2x2cm (die had ik in vorige hok en zag daar ooit vrolijk een muisje door kruipen). Ja ik maak dus nu een tuinhuis dat als binnenhok gaat dienen en om naar buiten te gaan maak ik kattenluikjes. Hoop dat daar geen muizen door gaan maar het is erg lastig om ze te weren.

Gif kan niet bij je konijnen en je zei al dat je ze niet dood wilde maken dus geen optie. Vangkooitjes kan wel maar is ook niet zinvol want je zet ze uit en ze hobbelen zo weer terug, of nieuwe muizen. Mja geen idee ook eigenlijk.
quote:Soulcats schreef op 29 maart 2010 @ 23:10:

[...]

Je laat me hier gewoon in verbijstering achter?!....

Ben benieuwd daar meer over te horen.

Tot later. Ik ga nu ook even weg, maar dan naar bed, ghehehehehe lees en huiver, volgens PCS Europe BV ongediertebestrijding, passen muizen door kieren en gaatjes van driekwart cm!!!!!
wat een heerlijk topic! Ik heb helaas geen konijnen (wel een konijnen-wens) maar wel ratjes, hammie en chinnies....maar die mogen vast niet gepost worden?
Ah, wat een schattige konijnen hier zeg!

Nu kan ik het natuurlijk niet laten om mijn grote kleine vriend ook even aan jullie tentoon te stellen... Ik heb nog nieuwere foto's maar die staan nog niet op de computer...

Sjaak toen ie nog een Sjaakje was...

Sjaak nu. Let even op de verhouding konijn/vloertegel vergeleken met de vorige foto...

De foto's zijn niet van erg goede kwaliteit. Heb niet zo'n goede camera.
Na regen komt regent, kijk maar in de woordenboek
Leuk topic!

't Heeft lang geduurd voordat ik een konijn het huis ingesmokkeld kreeg, want man wilde er niet aan. Inmiddels zit het konijn in een buitenhok en is echt de vriend van mijn dochter geworden.

Het is zo leuk om te zien dat hij constant achter haar aanloopt als hij los is. Als ze op de grond ligt, komt hij helemaal tegen haar aanliggen en likken.

Ik zal, met permissie van mijn dochter, ook eens wat foto's hier plaatsen.
Kaatje tuulk wel! Kom maar op met die foto's.. desnoods paintshop je er een paar lange oren op, kan TO er ook niks van zeggen... euw ik ben TO!

Die Sjaak wat een drol! hehehe leuk smoeltje en hij oogt zo lekker donzig!
Het is zeker not done om een gebakken konijn te plaatsen he

Leuke foto's allemaal
Ok dan Twompie!!

Denk die lange oren er maar bij allemaal

dit zijn een aantal van mijn knagers *trots*

Muffin:

Dommel en Dribbel als baby

Dommel

Dribbel

samen slaapjes doen:

*is verliefd op haar diertjes*
@Kaatje

LIEF !!!!

Maar heel gevaarlijk die foto's, als ik er te lang naar kijk krijg ik de neiging om ook maar es te kijken naar nog meer knaagdieren...
Ohhh mán wat een leuke bekkies! Kaatje wat een fluffige dieren zeg! Bolle kopjes, mooi pelsje prachtig!

"Dangeensuus" voor jou heb ik de laatste 2 regels van mijn openingspost gemaakt, die bij "ps:"

Thanks ben ook erg trots op mijn jongens. Ik heb ook nog 6 ratjes maar die vinden de camera erg eng, heb voornamelijk kont en staart foto's van de dames

Mijn chinnies zijn ook erg zacht, zo lekker!
quote:twompie schreef op 30 maart 2010 @ 12:23:

Ja dat is inderdaad wel lastig zeg. Muizen hmz, beetje viezige dieren die de hele dag door urine rond druppelen.

Maar de mazen kleiner zou dus uberhaubt niet zo zinvol zijn, ze komen met gemak door 2x2cm (die had ik in vorige hok en zag daar ooit vrolijk een muisje door kruipen). Ja ik maak dus nu een tuinhuis dat als binnenhok gaat dienen en om naar buiten te gaan maak ik kattenluikjes. Hoop dat daar geen muizen door gaan maar het is erg lastig om ze te weren.

Gif kan niet bij je konijnen en je zei al dat je ze niet dood wilde maken dus geen optie. Vangkooitjes kan wel maar is ook niet zinvol want je zet ze uit en ze hobbelen zo weer terug, of nieuwe muizen. Mja geen idee ook eigenlijk.Hier heb ik laatst ook over na zitten denken. Ik wil misschien een gedeelte van de schuur tot konijnenhok maken. Een soort van voliére tot aan het dak met allerlei trappetjes enzo. En dat geschakeld aan de gewone kooi die ze al hebben. Het idee was dan ook om een kattenluikje te maken zodat de konijnen naar binnen en buiten kunnen wanneer ze willen. Ik vraag me alleen af of ik ze dat aangeleerd krijg, en of ze het gewoon wel kunnen, door zo'n kattenluikje.
quote:twompie schreef op 30 maart 2010 @ 12:23:

Gif kan niet bij je konijnen en je zei al dat je ze niet dood wilde maken dus geen optie. Vangkooitjes kan wel maar is ook niet zinvol want je zet ze uit en ze hobbelen zo weer terug, of nieuwe muizen. Mja geen idee ook eigenlijk.

Ieeuuw, dat wist ik niet van die urine....

Ja lastig probleem he. Wilde inderdaad sowieso al niet met gif aan de slag ivm de konijnen en ben op zich blij te horen dat het volledig vervangen van al het gaas dus volkomen nutteloos is

Wat een leuk en goed idee trouwens van dat tuinhuis met die kattenluikjes. Zal ik in gedachten houden voor de toekomst.

Misschien ga ik die vangkooitjes nog wel proberen. Maar verder weet ik het eigenlijk ook niet. Best irritant, dat ik het niet kan winnen van zo'n klein wezentje

Bedankt voor het meedenken Twompie!
dit is mijn suzuki:

geen idee wat voor ras het is. was een beetje een impulsieve actie. wilde als klein meisje altijd al een konijn en toen er 2,5 jaar geleden een goede kennis van mij kleine konijntjes had mocht ik er eentje uitzoeken.

het is een ondeugende scheet.
hehehe Suzuki wat een lekker trutje met eigenwijs smoeltje.

Leuk he als ze "kegeltje" zitten.

Kaatje ik had vroeger ook een rat: PieterBas Hij was zo koddig en zeer tam.
Haha 'kegeltje' zitten. Ik zeg altijd 'op z'n stokstaartjes' zitten.

Lief beestje zeg.

Die van Kaatje zijn ook heel schattig. Eigenlijk ben ik dol op alle dieren. En ooit als ik een grote tuin heb wil ik een varkentje

Een ratje heb ik ook gehad een paar jaar geleden. Super leuk beest. Dat was echt een ontdekkingsreiziger, want hij klom altijd de open trap op naar boven. Regelmatig kwijt geweest.

Helaas is ie toen ik op vakantie was opgegeten door de hond van de buren, op zijn logeeradres. Hij was ontsnapt door de hordeur en laat de hond nou net honger gehad hebben.

Heel zielig, maar zijn dood paste wel helemaal bij zijn ontdekkingsreizigersgedrag.
quote:juniper8 schreef op 30 maart 2010 @ 20:53:

Haha 'kegeltje' zitten. Ik zeg altijd 'op z'n stokstaartjes' zitten.

Lief beestje zeg.

Die van Kaatje zijn ook heel schattig. Eigenlijk ben ik dol op alle dieren. En ooit als ik een grote tuin heb wil ik een varkentje

Een ratje heb ik ook gehad een paar jaar geleden. Super leuk beest. Dat was echt een ontdekkingsreiziger, want hij klom altijd de open trap op naar boven. Regelmatig kwijt geweest.

Helaas is ie toen ik op vakantie was opgegeten door de hond van de buren, op zijn logeeradres. Hij was ontsnapt door de hordeur en laat de hond nou net honger gehad hebben.

Heel zielig, maar zijn dood paste wel helemaal bij zijn ontdekkingsreizigersgedrag.
quote:twompie schreef op 30 maart 2010 @ 20:57:

[...]

(ja sorry, slecht en zeer zwart gevoel voor humor)

Arm ratje...... zijn laatste ontdekkingstocht....

Kaatje, wat een schatjes zeg! Superleuk!

Ook Suzuki en het konijn van Amandroe: lief!

Twompie, ik had net een briljante ingeving m.b.t. mijn muizenprobleem. Niet om de muizen weg te krijgen (want dat is kansloos volgens mij) maar wel om het voer te beschermen.

Ik heb zo'n ronde vogelvoederschaal met een zinken bodem en pitrieten buitenkant, die aan kettingen hangt. Ik dacht, als ik die kettingen nou wat langer maak, en bevestig aan het dak van het konijnenhok, zodat de schaal zo'n 20 centimeter van de grond hangt? Wat denk je? Zouden de konijnen daarbij kunnen en kunnen eten van een 'schommelende' schaal?

Kans bestaat natuurlijk nog dat de muizen via de kettingen naar beneden de schaal bereiken, maar dan alleen de houdini's, waarschijnlijk

Zou dit kunnen werken denk je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven