LLS KMT GD

20-03-2010 09:44 2525 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, een nieuw topic. Alles komt altijd weer goed. Ook een van mijn motto's. Het bewijs zijn de opdracht van Lien nu, het feit dat ik zo goed in mijn vel zit na jarenlang tobben met werk, Pebblo die geen enge kanker heeft.

Laat het ook een hoopgevend motto zijn. Voor wie het nodig heeft.
Fijn een mooi passende spijkerbroek, vind ik ook altijd een drama.

LLL, hier vergelijk ik de kinderen ook en dan juist de niet leuke dingen: waarom leest Kiloknaller nog geen woord terwijl zus allang kon schrijven, waarom huilt zus om alles terwijl Kiloknaller gewoon een stoere vent is enz. En ik houd mijn hart vast voor die arme BNJMN: hij moet het beste van alletwee natuurlijk in zich hebben, arme knul .
Hier ook vaker ongeduldiger dan dat ik zou willen zijn. Al valt het de laatste tijd echt mee. Ik geniet echt van mijn mannen. Waar ik echt van baal is dat áls ik mijn geduld verlies ik mijn stem verhef. En dan zeg ik het nog netjes

Gelukkig zeggen mijn kinderen nog weleens dat ze me lief vinden dus ik maak me nog geen zorgen

LLL, ik denk dat we (onze generatie) ook gewoon te perfectionistisch willen zijn. Ik bedoel... mijn moeder was (waarschijnlijk) vaak genoeg ongeduldig, maar de gelukkige tijden zijn mijn grootste herinneringen. Ik bedoel te zeggen; hoort het ook niet gewoon bij opvoeden? We doen het allemaal voor het eerst, niemand heeft ervoor geleerd en we doen het met de beste bedoelingen. Nou, dan schiet je af en toe uit je slof. Ik denk dat het moet kunnen. Als je ze tegelijk ook maar vaak genoeg knuffelt en verteld dat je van ze houdt. Iets met balans ofzo
Ja dat is ook zo Wind, ik probeer dat ook altijd voor ogen te houden. Mijn moeder schoot ook regelmatig uit haar slof, en toch kan ik echt alleen maar hopen dat ik het net zo goed doe met mijn kinderen als zij met ons.

Ik denk ook wel eens dat ik Dim en Sum teveel 'samen' opvoed. Omdat Sum zo snel ging praten en zo slim is, gaat hij in heel veel dingen echt gelijk op met Dim, waardoor ik ze dan hetzelfde behandel/hetzelfde van allebei verwacht. En dat is natuurlijk helemaal niet eerlijk, ze zijn zó verschillend. Ik denk dat Poppetje wat dat betreft meer de dans gaat ontspringen (dan BNJMN ) omdat zij een meisje is en echt ons kleine poppetje. En ik krijg ook nog heel vaak te horen dat ik lief ben, dus daar maak ik me ook eigenlijk geen zorgen over. Maar ik merk dat de laatste tijd snel mijn geduld op is met Dim, en ik merk ook dat hij ineens heel vaak sorry zegt, of als ik sorry zeg hij gelijk zegt: geeft niks! En dan vraag ik me weer af of hij op zijn tenen moet lopen voor mij. Maar ik moet ook niet zo moeilijk doen. Sjaak is echt veel makkelijker en als ik de zwemleraar moet geloven werpt dat zijn vruchten af... Ik ga hem zo nog maar eens extra goed knuffelen als hij thuiskomt.
LLL, het allerbelangrijkste, de spijkerbroeken . Fijn joh, wat zijn het voor broeken?

Ik moet ook een nieuwe, goed passende. De vorige was van H&M en dat vind ik echt K-broeken. Maat 30 is te klein, maat 31 te groot, en ze lubberen heel snel. Wil nu weer gewoon een echt goede en dure broek waar ik jaren mee doe.

Ga binnenkort als ik wat geld heb ook op jacht.

En dan over het opvoeden. Ik denk dat iedereen weleens ongeduldig is, ik ook. Dat merk ik dat ik zit te fitten op Schorrie, en dat ik onredelijk ben en onaardig.

Maar ik merk dan ook dat hij daar niet harder van gaat lopen. Dus probeer ik dan op het moment dat ik merk dat ik zo doe me al aan te passen.

En soms help ik hem ook gewoon. Ze zijn nog maar zo klein. Als Schorrie niet zo snel gaat met aankleden vraag ik soms gewoon of ik hem even moet helpen, en dan doe ik dat. Daar is toch helemaal niets ergs aan? Als hij nou 15 is en wil dat je hem helpt, is het want anders, maar het zijn nog kleuters .
In het kader van dedeelde smart is halve smart;

GW komt net thuis van weekboodschappen doen met KW en BRS. Allebei huilend op hun kamer. Als ze de deur open zouden doen voordat GW ze zou halen dan konden ze er blijven. BRS deed deur open en ligt dus nu al in bed.

Aanleiding? In de supermarkt waren ze strontvervelend en ze wilden niet luisteren naar GW. Ze riepen tieten, borsten, poepgat en alle andere vieze woorden die ze kennen en waren elkaar aan het opjutten. Op een gegeven moment heeft GW BRS in de kar gezet en KW op die krattendrager (onderop) en toen gingen ze fysiek met elkaar aan de haal. Zij hadden de grootste lol, maar GW drong niet tot ze door en het werd steeds erger. Kar wegzetten was geen optie meer want was inmiddels (na constant waarschuwen) bijna vol. Dus na de laatste waarschuwing zitten ze nu dus in hun kamer.

Hoe gaan we daar mee om? Het moet toch niet zo zijn dat we dadelijk geen winkel meer met ze in kunnen omdat zij gelijk gaan klieren?

Iemand ervaring/tips?
Geen ervaring (tenminste, dan denk ik nu, maar Schorrie is zeker weten wel eens vervelend geweest in de supermarkt, blijkbaar heb ik het verdrongen ), maar ik moet er eerlijk gezegd wel erg om lachen. Sorry .

Gebeurt dit elke keer, of was dit een incident? Dat zou voor mij wel meewegen. Als incident, dan niets mee doen en dan vind ik zelfs dat ze nu wel erg zwaar gestraft zijn. Boodschappen doen is nou eenmaal niet enorm boeiend voor een kind. Daarnaast ben ik van mening dat straffen als je alweer thuis bent niet veel nut heeft. En nu is BRS ook nog gestraft voor het feit dat hij zich niet aan de straf hield.... Op die manier wordt het een soort van kwaad tot erger, want wat nou als hij nu ook niet in zijn bed was blijven liggen, dan had je daar weer een straf voor moeten verzinnen .

Als dit elke keer gebeurt, dan zou ik wel gaan bedenken wat je er aan kunt doen. Wat hier altijd goed helpt is als ik Schorrie opdrachten geef. Hij weet inmiddels alles wel te vinden in de supermarkt en gaat dan dingen voor mij halen. Ook als hij een vriendje meeheeft laat ik ze dat doen, dan zijn ze lekker bezig.

Andere tips heb ik eigenlijk niet. Behalve accepteren dat kinderen nou eenmaal soms niet luisteren . En de volgende keer maar 1 van de 2 meenemen, wie weet maakt dat het ook wat gezelliger voor GW of jou, dan jutten ze elkaar niet zo op.
Bij die van mij helpt afleiding in zo'n geval gelukkig prima. Dus bijvoorbeeld een opdrachtje geven; bepaalde boodschappen voor me zoeken of in de kar doen. Vooral Nano is daar erg gevoelig voor, als ik zeg dat ik een grote sterke hulp nodig heb vliegt hij. En dan wil Mini niet achter blijven.

Oh, dat zegt Morrie eigenlijk ook, zie ik nu.

Als ze echt vervelend zijn zo veel mogelijk lik op stuk-strafbeleid, dus meteen in de kar moeten zitten of wat dan ook. Achteraf heeft meestal niet zoveel zin meer.

En als het een beetje de vervelende kant uitgaat bedenk ik ook wel eens alvast een beloning. Bv. 'als jullie nou even goed meehelpen en gezellig doen hebben jullie nog wel tijd om samen koekjes voor bij de thee uit te zoeken' ofzo.
quote:Wind schreef op 31 maart 2010 @ 16:11:LLL, ik denk dat we (onze generatie) ook gewoon te perfectionistisch willen zijn. Ik bedoel... mijn moeder was (waarschijnlijk) vaak genoeg ongeduldig, maar de gelukkige tijden zijn mijn grootste herinneringen. Ik bedoel te zeggen; hoort het ook niet gewoon bij opvoeden? We doen het allemaal voor het eerst, niemand heeft ervoor geleerd en we doen het met de beste bedoelingen. Nou, dan schiet je af en toe uit je slof. Ik denk dat het moet kunnen. Als je ze tegelijk ook maar vaak genoeg knuffelt en verteld dat je van ze houdt. Iets met balans ofzo

En hier sluit ik me ook helemaal bij aan. Kinderen opvoeden is tegenwoordig echt een twintig jaar durend project, in plaats van iets wat je naast het huishouden ook even doet.

En ik weet niet of kinderen daar nou zoveel beter van worden, van het feit dat we het allemaal zo goed willen doen en er zo bewust mee bezig zijn. Ik denk dat ze ook af en toe gewoon de ruimte nodig hebben om wat aan te klooien en fouten te maken
Ik zat nog even aan Knorrie te denken, die vandaag in de HEMA echt niet meer in zijn wagen wilde blijven zitten. Die heb ik toen iets in zijn handen gegeven, dat hielp. En toen dat ook niet meer hielp heb ik hem inderdaad beloofd dat we naar de bakker zouden gaan als hij bleef zitten. Omkopen dus.

Misschien helpt het met grotere jongens ook nog wel om ze iets te laten dragen. Dan hebben ze ineens geen tijd meer om te klieren want moeten hun aandacht op hun draagtaak richten.

Ben het bad aan het vol laten lopen en twee koppen thee aan het zetten voor er naast. Voel me lelijk en uitgezakt enzo (misschien moet ik ongesteld worden, heb echt zo'n bui van niet tevreden met mezelf zijn) en hoop dat badderen helpt.

Harrie is er niet, weer twee klussen aan het bekijken. De opdrachten lopen gelukkig weer lekker door.
Gelukkig maar Morrie! Lekker badderen dan!

Ik ga een film kijken met Millenium, geen idee wat, eens kijken wat we nog hebben liggen. Ik ben lekker 5 dagen vrij nu, heerlijk!
Ja, dat ben ik ook echt met je eens Mille, dat zijn ook echt de dingen waar ik zulke goede herinneringen aan heb van vroeger, dat je gewoon met al je buurtvriendjes een beetje liep aan te rotzooien. En toen was ik echt nog klein, want toen woonden we nog bij mijn vader. Ik doe ook echt te moeilijk soms, wijze les weer .

En bij boodschappen doen (ik vind het wel heel lief dat tieten borsten en poepgat de vieste woorden zijn die ze kennen ) deed ik ze vaak samen in de kar, en dan alle booschappen die vertrapbaar zijn in een mandje op dat krattenrek. Had ik geloof ik al eens eerder geschreven. Opdrachtjes geven werkt hier niet echt, dan zijn ze er meteen van tussen en ik heb ze al een keer bij de snoepjes weg moeten halen (ja maar die zak was al open!) . Soms kocht ik ze weleens om, beloofde ik een snoepje als ze rustig waren tot we weer thuis kwamen. Of een wandelingetje naar de speeltuin ofzo, iets om naar uit te kijken en om steeds weer aan te herinneren. Maar meestal gaat het hier prima en die ene keer dat het niet gaat is er meestal ook echt niks meer aan te doen, en staan ze gewoon in de klierstand.
En ik ben ook echt helemaal happy met mijn spijkerbroeken. Normaal kan ik er echt nooit een vinden die goed is, en nu had ik er gewoon in anderhalf uur twee.
Ja maar wat zijn het dan voor spijkerbroeken LLL, wil het nog steeds weten!
quote:lilalore schreef op 31 maart 2010 @ 20:27:

Ja, dat ben ik ook echt met je eens Mille, dat zijn ook echt de dingen waar ik zulke goede herinneringen aan heb van vroeger, dat je gewoon met al je buurtvriendjes een beetje liep aan te rotzooien. En toen was ik echt nog klein, want toen woonden we nog bij mijn vader. Ik doe ook echt te moeilijk soms, wijze les weer .Ik zag ook om de een of andere reden buiten rondscharrelende Pebbletjes voor me terwijl ik het schreef. Lekker vies worden en lekker zelf ontdekken, en dan weer veilig thuis komen en daar lekker jezelf zijn, en dat dat ook gewoon goed -en goed genoeg- is. Echt zo'n beeld wat ik heb van hoe het er bij Pebbles aan toe gaat
Oh ja, gefeliciteerd met je spijkerbroeken idd!

En nu echt afsluiten, dag!
Splitsen inderdaad, maar verder geen ervaring, want dochter en zoon jutten elkaar niet zo op. Is ook wel verschil omdat het bij hen nooit testosteron-strijd is denk ik . Sowieso splitsen wij vaak omdat oudsten dan ook eens onverdeelde aandacht krijgen, want dat komen ze vaak tekort omdat BNJMN onze druktemaker is .
O, er is alweer veel meer gepost, ik reageerde nog op Wind en de stoute boodschappenjongens.
Oh, haha, ik weet het niet eens. Oh jawel, eentje is van Vila, zeg maar het 'grote-mensen'-merk van Vero Moda. Die is precies waar ik naar op zoek was, heel lichtblauw, met gewoon rechte pijpen en een niet te lage taille. Maar ik vind 'm leuk want er zitten twee knopen boven elkaar en daardoor lijkt ie niet zo idioot hoog (maar hij bedekt wel mijn buikblub). En de andere is meer skinny, eigenlijk net iets te lage taille, maar zat gewoon mooi, ik vind de wassing mooi en hij heeft leuke schuine lage kontzakken. Ik geloof dat ie van Silver creek is, maar ben te lui om naar boven te lopen en te checken.
Ik heb zitten kijken naar een boyfriends jeans. Vind ik wel stoer. Maar wil niet te smalle pijpen onderaan, want dat staat niet bij mijn figuur. Dan lijkt mijn kont enorm breed omdat dat deel van de broek slobbert.

Spijkerbroeken is inderdaad zoooo lastig. Ik heb wel een goed adresje gelukkig, maar dan ben je wel direct 100 euro verder voor 1 broek.
Heb wel net een jurk van Esprit besteld die ik van de week al zag en die me nu weer opgedrongen werd door een mail van Wehkamp . Ben benieuwd.... Wel verneukeratief, die postorderbedrijven, want het lijkt net of je niet hoeft te betalen. Moet de bikini ook nog betalen bedacht ik me net.
Heb het masker van Pebb ook weer gebruikt trouwens. Dat was toch wel een geweldig goed cadeautje Pebb! We hebben het er nog steeds over .
Ja ik vind die boyfriendjeans ook leuk. Maar heb nog een oude spijkerbroek van mijn zusje die inmiddels erg baggy is geworden (of nou ja, broek is hetzelfde gebleven, ik ben minder baggy ), en een zo'n broek vind ik wel genoeg omdat ik er toch niet mee kan gaan werken.

Welke jurk heb je besteld dan?
Spijkerbroekenblog
Morgen komt mijn buurjongen uit Australie. Die dan dus even niet in Australie is. Leuk! Ben blij dat we hem nog geregeld zien. Jammergenoeg gaat een klus die hij had en waar ik ook wat in kon betekenen niet door.

Deze jurk in allebei de kleuren.
Leuk Morrie! En handig ook met zo'n dingetje dat net voor je buik langsloopt, vind ik heerlijk zulke jurkjes.

Die buurjongen van jou is ook vaak in NL, iedere keer zo'n pokke-eind met het vliegtuig!

Grappige blog, heb ook gereageerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven