Mode & Beauty alle pijlers

(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)

24-01-2010 20:19 2077 berichten
Alle reacties Link kopieren
bij deze: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!

Welke geur draag jij vandaag?

Als je meer over een bepaalde geur wil weten:

www.fragrantica.com

www.osmoz.com

www.perfumeintelligence.co.uk

hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:

www.ausliebezumduft.de

www.luckyscent.com

www.suendhaft.com

www.celeste-parfums.nl

www.skins.nl

www.thedifferentscent.de

http://shop.lessenteurs.com

www.exclusievegeuren.nl

www.1572.eu

Als je meer van "indy perfumers" houdt:

www.sonomascentstudio.com

www.dshperfumes.com

www.tauerperfumes.com

www.veroprofumo.com

www.profumo.it

www.aftelier.com

www.soivohle.com

ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com

Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)

www.makeupalley.com

www.perfumeoflife.org

www.basenotes.net

www.beautyboard.de

www.beautyjunkies.de

En voor wie er ook nog meer over wil lezen:

een pagina vol met links naar blogs

http://thedrydown.com

Nederlandstalig:

http://geurengoeroe.web-log.nl/

http://hetparfum.blogspot.com/

Je zou er bijna parfum moe van worden
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Graag zien wij de foto van de zittende vis tegemoet!!!

Dank je, Tijger - ik snap het over de geur van Ginestet - als ik een decant tegenkom, zal ik eraan denken.
Aromystère bestaat helaas ook al, vond ik ook mooi.
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Welterusten geurige meligheden...

lekker dromen van zittende vissen, geurspuitende kamelen, dolle komijnen...en dat alles met wat Ambra del Nepal
quote:marnie schreef op 31 maart 2010 @ 23:14:

Welterusten geurige meligheden...

lekker dromen van zittende vissen, geurspuitende kamelen, dolle komijnen...en dat alles met wat Ambra del Nepal

Geweldige tekst!
Morgen allen.

Zelfde tekst als bij de buren:

Vandaag in Quand Vient La Pluie, hemels regenwater en als regenwaterer zo rook zou het van mij altijd mogen regenen. Wat een geur mensen. Ik heb zelden zoiets moois geroken. Ben tevens verdrietig want de geur is eruit, was Limited edition.

Nu rennen en weer werken.

Tot laterrrrrrrr....
Vandaag l'Eau Blanche, van IUNX. Als ik zou moeten kiezen tussen Serges l'Eau en deze dan wist ik het wel! Tegenover deze vind ik l'Eau SL nog scherp...

Ik moet de deur uit, maar ik heb er nul zin in met dit weer.....wie doet er even een zonnedans?
Goedemorgen,

Creed, wat moeilijk zeg, wel heel fijn dat je zo'n 'ding' hebt zodat mocht het nodig zijn je leven gered wordt. Gewoon lekker schrijven hier hoor

Tijger, ik wil ook zo graag een foto van het zittende visje zien, lijkt me super en ik wist niet dat garnalen ook garnalen eten, stelletje kannibalen

Natas, gadver, zoals je over die vis en die vissekom verteld, ik hoef geen vissen

AromaX, ik vind Aromystique de mooiste uit het rijtje, moeilijk he als je een andere naam wil om dan een goede te bedenken die je echt aanstaat.

Smelly, ik zeg t hier ook hoor, niet verdrietig zijn dat je niet meer Quand Vient La Pluie hebt omdat ie limited is, net als ik elke keer er heerlijk van genieten dat je hem hebt. Er zijn er niet veel van gemaakt dus heel bijzonder

Marnie, ik ga zo de zonnedans doen, wat een grijze prutboel is het zeg.

Vandaag gekozen voor Back to Black - By Kilian, lekkere tabak en honing oa
Beauties: ik zou er wat voor over hebben om die zonnedans even te zien....

Back to Black is fijn.....
Tjongejonge wat een pisweer! Dat wordt Angeliques sous la pluie vandaag, als ik het proefje snel genoeg kan vinden.

zittende visjes zien en L Autre ruiken kan op 10 april dus komt dat zien

AromaX gisteravond voor het slapen gaan bedacht dat ik AromaX juist mooi vind, net als Aroma X (geurlijn) maar uiteindelijk kwam ik via Aromaholics Anonymous op Aromaholistic, past wel bij je denk ik, afgaande op je interesses.

de andere opties vond ik niet zo, beetje pretentieus/te serieus ofzo, ik hou wel van namen met n knipoog/tongue in cheek. My 2 cents!

Nou dat de zonnendansen maar mogen werken en trap niet in 1 april grappen en bla bla bla have a happy day!
Aromistic/Aromystic, maar ik zie dan wel meteen n waarzegster voor me haha!

Hoewel het wel ook iets heeft van 'optimistic'.

Pfoe tis maar goed dat er reclamebureaus zijn, kvind t maar lastig!
Aromaholics Anonymous? Ik ga googlen
Dames, bedankt voor het meedenken. Aromaholics Anonymous is een perfecte naam voor onze geurtochten, denk ik Leuk om een club op te richten

Aromystic - zeg je, Tijger, dat je aan een waarzegster moet denken, nou, dan weet ik ook de namen voor de geuren, die ik eventueel kan maken - Aas van zwaarde, twee van kelken etc, Crystallen Bal
He AromaX, je hebt zojuist een begin gemaakt met je nieuwe ondernemingsplan
pas maar op dat je geen proces van de heren D en G aan je broek krijgt als je met tarot kaarten namen aan de slag gaat AromaX!
en marnie, dan kom je hier terecht toch?

Mn vriend wilde me helpen bij mn speurtocht naar n fles L Autre, kwam ie ook hier uit haha
Histoire d Eau, vink ook leuk
'scent me to heaven'

mwah. Beetje flauw misschien.
Nou Marnie, ik had dus vrij snel al de zonnedans gedaan in mijn werkruimte met de radio aan en ik ben toch beloond, 5 minuten zon gehad Probeer het maar eens, mss lukt het wel!
Bedankt voor jullie lieve woorden.

Tijgermeisje en Marnie jullie hadden het toch over doekjes om je arm schoon te maken van alle geuren. Ik vind de natte washandjes van de drogist met de geel rode kleur het minst ruiken. Blauwe platte plastic verpakking.

Ik heb vandaag Via Verri Vintage van Etro op een proefje van Inkie. Ik rook heel sterk een roos in het begin, maar die zit er niet eens in. Ik dacht dat het een bloemenlucht was, nou dat blijkt volgens de beschrijving ook niet zo te zijn.

Hij is heel sterk in ieder geval.

Ik heb op mijn andere arm Eau de Cartier gespoten, vond nog een proefje. Ik vond die lijken op Moschino I Love Love, maar dat klopt ook van geen kant. Ik denk niet dat ik een goede geurneus heb. Volgens mij is Eau de Cartier een dicht op de huid geur zoals jullie dat noemen, ik ruik hem amper.

De Etro ruik ik heel erg goed.
Creed Via Verri heb ik ook en ik vind hem erg bijzonder, niet bloemig maar groenig en dan moet ik altijd net als met Palais Jamais ook van Etro denken aan een grassig pad met aan weerszijden prachtige bomen. Het is toch best mogelijk dat er roos inzit want een parfumeur geeft niet alle noten prijs maar de belangrijkste en soms is een combi van geurnoten genoeg om het idee te hebben van een component dat er toch niet inzit. Is niet zo raar hoor .
AromaX ik vind altijd een sterke naam mooi zoals Chanel of Montale, niet te dramatisch...misschien Aromale?

Laatste stuk geeft aan dat jij een man bent? Of om het spannend te maken Aromyale? Of Aromalys omdat het iets heeft als je het voor je ziet staan. Ik denk nog verder als mijn brein wat leger is, nu vol hoofd met veel romslomp erin en zorgen ( helaas) en in dipstemming.

hier schijnt de zon inmiddels maar het blijft fris, had me iets te enthousiast in zomerkleren gestoken, en het waait ook nog behoorlijk.

Creed een goede neus hebben is nog wat anders dan het met woorden kunnen omschrijven heb ik gemerkt, wat jij erin ruikt is wat het voor jou is, daar is dus geen goed of fout antwoord te geven, maar er het dan nog benoemen wat je ruikt, vak apart hoor, vind ik dat.

hm gras met bomen, ja ik hou wel van die natuur-geuren, ben ook ernstig aan het overwegen of ik niet ook een fles Eau Trois nodig heb!

Ik was even aan het neuzen bij de bloemenzaden en toen zag ik 'scented pea' staat, wordt wel 1.65 hoog (niet echt handig als het voor het raam staat) maar het lijkt me wel wat, om dit jaar bloemen te zaaien voor hun geurigheid.

Vorig jaar was het een wilde toestand met allerlei gemengd zaad, met name vlinders, hommels en bijen aantrekkend spul. Er is ook zo bizar veel keus van wat je in de grond kan stoppen!

Ik ga in ieder geval geen 10 courgetteplanten zaaien, voor de totaal niet groen gevingerden die wel graag ns uit eigen tuin willen eten: zaai courgette! Hebt er geen omkijken naar en voor je het weet is het om de dag verplicht courgette eten haha! (nou ja bij 10 planten dus)

de angeliques sous la pluie is alweer verwaaid, ga dr zo wat Ninfeo Mio overheen gooien.

Ga die geur steeds meer waarderen!

AromaX ben je dr al uit, welke naam je gaat kiezen?
Chanel, Montale, dat staat als n huis.

even denken wat ik toffe namen vind.

Nez a Nez

Les Nez

nou verder kom ik even niet.

Ava Luxe

Aroma X

(ik kreeg weer inspiratie)

dat soort namen

namen die ik 'stom' vind (mag ik dat zeggen? Ja dat mag ik zeggen -> doe ff n Mart Smeetsje/die dichter van DWDD)

crazylibellule and the poppies, klinkt als een franse peuterserie op tv ofzo.

Juliette has a gun

the different company

beetje 'trying too hard'

namen van de parfums zelf kunnen me weer niet bizar genoeg zijn, Fat Electrician zal ik ook zeker gaan ruiken als ik m de 10e tegenkom, het verhaal erachter ook, je ziet het zo voor je, ooit de hunk van het kleine stadje en 20 jaar later een dikke electricien, tragi-komisch, hou daar wel van.
Even een tip: de Honingraat hier heeft maffe marathondagen ofzo iets, in elk geval staat daar Estee Lauder Bali Dream voor de helft, dus ca. 15,00 Euro, en nog wat aanbiedingen.

Smelly
Haha, Smelly - ik weet het - ik stop met gebruik van de unisex en damesgeuren en ga voortaan alleen stoere leergeuren dragen. Dan wordt het geen AromaX en niet Aromale, maar Aromacho

Waarvan die depristemming? Probeer het met zoete en frisse citrusgeuren weg te jagen! Liefs

Ben vandaag langs beide verkooppunten van Histoires de Parfums geweest - zal op mijn blog plaatsen om niet in conflict met Angels te komen. Bij Honingraat een proefje van Flora Nymphea opgehaald. Er zijn wel wat kortingen, maar juist op die merken wat ik wilde niet. Het duurt dacht ik tot 11 of 13 april, dus komt goed voor iedereen die 10 april meegaat.

Nee, Tijger, ben nog niet uit, Ik denk, dat ik ook een beetje altijd AromaX blijf, maar Aromythique spreekt toch mij toch meer aan en weergeeft mijn beleving van geuren en parfum het beste.

Sweet Pea ruikt heerlijk - is mij nog niet gelukt om op mijn balcon te laten bloeien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven