Paasdiner-topic

31-03-2010 08:33 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is ter aanvulling van de blog die mogelijk gemaakt werd door de grote hulp en inzet van MyleneValerie.

Zij stelde speciaal voor Viva, en in het bijzonder voor de forummers, een paasdiner samen dat laagdrempelig is en dus zelf te maken is.

Hieronder vinden jullie de recepten van alle gerechten zoals ze in de blog te zien zijn!
x
anoniem_60835 wijzigde dit bericht op 01-04-2010 15:43
Reden: dubbel
% gewijzigd
Annema, dan maak jij ze toch lekker volgende maand.
Wat Yasmijn zegt dus
Mylene, heb je een tip hoe ik de bolletjes met scrumbled eggs goed warm kan houden? Ei koelt altijd nogal snel af, maar als ik het bijvoorbeeld op een warmhoudplaatje zet, worden de broodjes misschien weer te droog.

Of is het toch een kwestie van opdienen en gelijk opeten?
Voor hoeveel personen is dat delicious nagerecht?? :D (chocolade ei gevuld met straciatella mousse)
quote:Splinter02 schreef op 01 april 2010 @ 17:28:

Mylene, heb je een tip hoe ik de bolletjes met scrumbled eggs goed warm kan houden? Ei koelt altijd nogal snel af, maar als ik het bijvoorbeeld op een warmhoudplaatje zet, worden de broodjes misschien weer te droog.

Of is het toch een kwestie van opdienen en gelijk opeten?

Liefst niet te lang van te voren maken, ook voor de smaak.

Ik heb het in een verwarmde oven gezet in een goeie schaal met deksel. Tevens heb ik een warmhoudplaatje van iets van 2 euro bij Xenos gekocht. Die tegel moet je even een paar minuten opwarmen in de magnetron en dan blijft je schaal ook beter warm.

Maar schaal waar je het in doet ook verwarmen. Op het laatst in de bolletjes scheppen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:_eyris_ schreef op 01 april 2010 @ 19:58:

Voor hoeveel personen is dat delicious nagerecht?? :D (chocolade ei gevuld met straciatella mousse)

Ik had een te groot ei gekocht hoor. Dus kleinere choco eieren kopen, of vandaag dacht ik, he zijn die "kinder" eieren niet een goed plan, weet je welke ik bedoel? Anders google ik wel even een plaatje.

Gerecht is voor 4 personen. Ik had 3 van die gebaksschelpen gevuld en het mega-ei.

Maar zie de tip dat je goed moet bedenken vooraf, wil ik die brokjes chocolade er in, hou dan een deel van de mousse met geraspte chocolade apart voor het decoreren. Ik had daar niet aan gedacht en deed de mousse in de spuitzak maar die liep continu vast door de blokjes chocolade. Mousse met de chocoladerasp wat de basis was gaat prima in de spuitzak.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben.
MV u rock!

*en nu heb ik trek!*
Oja, ik had nog een leuk idee maar was mij teveel gepriegel en dacht dat het te klein zou zijn, maar hoe meer ik eraan denk, zou een leuke variatie zijn.

Ei heel voorzichtig onthoofden. Weet even niet wat beter is, bij een rauw ei of een gekookte. Even 1tje testen. Uithollen bij gekookte, anders ei opvangen (niet weggooien hoor, kan voor andere gerechten gebruiken.

Dan heb je een mooi 3/4 de ei die je kan vullen met de stracciatella mousse. Is ook niet te machtig dan, eerder aan de kleine kant, dus zeker een XL ei nemen.
quote:mylenevalerie schreef op 01 april 2010 @ 21:16:

[...]

Ik had een te groot ei gekocht hoor. Dus kleinere choco eieren kopen, of vandaag dacht ik, he zijn die "kinder" eieren niet een goed plan, weet je welke ik bedoel? Anders google ik wel even een plaatje.

Gerecht is voor 4 personen. Ik had 3 van die gebaksschelpen gevuld en het mega-ei.

Maar zie de tip dat je goed moet bedenken vooraf, wil ik die brokjes chocolade er in, hou dan een deel van de mousse met geraspte chocolade apart voor het decoreren. Ik had daar niet aan gedacht en deed de mousse in de spuitzak maar die liep continu vast door de blokjes chocolade. Mousse met de chocoladerasp wat de basis was gaat prima in de spuitzak.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben.

Ja hoor, is duidelijk , bedankt!

Had ook gelezen dat je eieren te groot waren, dus heb mn moeder al uitgelegd welk formaat ze ongeveer moet kopen :p.

Ik heb geen spuitzak dus het gedoe met die blokjes zal ik geen last van hebben. Ik denk dat ik vooral rasp doe en inderdaad ook wat grotere stukken.
Ik heb nog 9 kwarteleitjes over. Zal morgen even een receptje ermee maken. Heb een idee. Wilde ik al doen maar ik was zo gestressed, ja sorry, maakte me over van alles en nog wat zorgen dat ik dat gerechtje/hapje vergeten was. Maar he, morgen maak ik het wel even. Even kijken of ik het morgen kan uploaden en anders zeker zaterdag.

Zal even een foto zetten aan iets waar ik aan denk, moet even uitdenken wat ik zal maken.

Even foto's van wat ik dus eerder gemaakt heb he! (sorry voor de slechte kwaliteit)

Nog een tip:

Kwarteleitjes zijn altijd moeilijk te pellen dat het eitje onbeschadigd is (bij hard gekookte eieren dan). Tip is om bij de bolle onderkant te beginnen, daar zit altijd een luchtbel en zo heb ik ze heel voorzichtig gepeld.

Ik weet niet meer wie het zei dat die niet van asperges hield, maar ik zag bij AH XL een mooi en lekker alternatief. Je hebt nu broccoli op steeltjes. Ik heb net even gegoogled en zo zien ze eruit;

Broccoli is ook heerlijk met de hollandaise saus en ham.
MV: Ik heb je nog nooit gecomplimenteerd met je geweldige bijdragen op de eetpijler en de blog, terwijl ik altijd geniet van je recepten. Bij deze dus!
Dank je Noahtb , leuk om te horen.

(ook alle andere bedankt voor de leuke en lieve complimentjes)
MV: ziet er geweldig uit allemaal! Chapeau!!! ik kijk vast niet goed, maar hoe maak ik de straciatellamousse nou precies? Ik moet de witte chocola eerst smelten? Eieren kloppen?? Staat niet in het recept! Hoor het graag
MV, ik ga je opgeven voor Wie is de chef.
@MV: Even een fototip: Een wit bord met een zwarte ondergrond is heel moeilijk te fotograferen. Het contrast is te groot waardoor het wit overbelicht wordt.
quote:summer04 schreef op 02 april 2010 @ 10:49:

MV: ziet er geweldig uit allemaal! Chapeau!!! ik kijk vast niet goed, maar hoe maak ik de straciatellamousse nou precies? Ik moet de witte chocola eerst smelten? Eieren kloppen?? Staat niet in het recept! Hoor het graagZal zo even voor je kijken, kom er vanavond op terug.
quote:yasmijn schreef op 02 april 2010 @ 16:58:

MV, ik ga je opgeven voor Wie is de chef.Lekker ding ben je, ja ze zoeken nog vrouwen zag ik op hun site. Alleen leuk als we met 4 Vivavrouwen zijn .
quote:Pilous schreef op 02 april 2010 @ 17:14:

@MV: Even een fototip: Een wit bord met een zwarte ondergrond is heel moeilijk te fotograferen. Het contrast is te groot waardoor het wit overbelicht wordt.

BEDANKT VOOR DE TIP!

Die laatste foto is mijn antraciete marmerlook aanrechtblad hier. Ik moet maar even wat geld apart gaan zetten om wat andere kleuren tafelkleden te kopen. Ik heb nu zwart damast en wit damast, en voor de kerst bordeau maar die is erg kerstig dus niet geschikt buiten die tijd. Ik had laatst al bij de Action gekeken maar er waren geen mooie kleuren. Misschien even op de markt gaan kijken.
quote:yasmijn schreef op 02 april 2010 @ 16:58:

MV, ik ga je opgeven voor Wie is de chef.

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, goed idee!

MV: wat ziet het er allemaal weer geweldig uit. Ben trots op je!
.
quote:mylenevalerie schreef op 01 april 2010 @ 21:10:

[...]

Liefst niet te lang van te voren maken, ook voor de smaak.

Ik heb het in een verwarmde oven gezet in een goeie schaal met deksel. Tevens heb ik een warmhoudplaatje van iets van 2 euro bij Xenos gekocht. Die tegel moet je even een paar minuten opwarmen in de magnetron en dan blijft je schaal ook beter warm.

Maar schaal waar je het in doet ook verwarmen. Op het laatst in de bolletjes scheppen.Thanx! Ik ga het zondag voor 13 man uitproberen!
MV, ik ga een aantal van je recepten maandag maken voor de verjaardag van m'n lief.

In ieder geval het lunchgerecht met de scrambled eggs. Wat ziet dat er geweldig uit. Gewoon een kadootje.

Als diner neem ik gewoon je hele menu over. (denk dat we het wel 2 dagen zullen eten... maar dat is niet erg).

Maarre.... zijn er al goede witte aspereges? Ik hoorde laatst dat door de barre winter ze later zijn. Anders worden het groene. Of die broccoli-dingen, dat is een goede suggestie!

En het hoofdgerecht en het toetje, zit hier nu al te kwijlen. Ga het toetje wel met kleinere eieren maken. Die Kindereieren is ook een goede tip.

En nogmaals: complimenten! Je hebt echt een supermenu gemaakt en die foto's zijn helemaal geweldig.

Heb je m'n visrecepten nog ontvangen?
quote:mylenevalerie schreef op 02 april 2010 @ 17:18:

[...]

Zal zo even voor je kijken, kom er vanavond op terug.

MV: Ik ben nog heel hard op zoek naar de omschrijving hoe ik de straciatellamousse moet maken! Wil het zo meteen gaan maken...

Heb al op smulweb etc gekeken, maar daar staan ingredienten bij die ik niet in huis heb :( Hoop dat je me kan helpen (of iemand anders die het al eerder gemaakt heeft....

Dank alvast!
quote:summer04 schreef op 04 april 2010 @ 12:40:

[...]

MV: Ik ben nog heel hard op zoek naar de omschrijving hoe ik de straciatellamousse moet maken! Wil het zo meteen gaan maken...

Heb al op smulweb etc gekeken, maar daar staan ingredienten bij die ik niet in huis heb :( Hoop dat je me kan helpen (of iemand anders die het al eerder gemaakt heeft....

Dank alvast!Ik denk dat je de witte chocolade au bain marie moet smelten, de slagroom stijf kloppen, de eiwitten ook totdat je de kom op z'n kop kan houden zonder dat jij er onder zit . Daarna alles goed door elkaar spatelen en de gehakte moccaboontjes erdoor scheppen. Op laten stijven in de koeling. De rest van de chocolade erover heen raspen.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven