Paasdiner-topic

31-03-2010 08:33 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is ter aanvulling van de blog die mogelijk gemaakt werd door de grote hulp en inzet van MyleneValerie.

Zij stelde speciaal voor Viva, en in het bijzonder voor de forummers, een paasdiner samen dat laagdrempelig is en dus zelf te maken is.

Hieronder vinden jullie de recepten van alle gerechten zoals ze in de blog te zien zijn!
Wat voor een picknick ook kan is 2 verschillende soorten "frittata", met saus (ene met asperges, andere met kaas en champignons, maar kan met van alles, ook lekker met zalm);

Verschillende gekleurde kwarteleitjes met 2 dipsausen. Guacamolesaus en kip ananassaus. Eieren kan je in meerdere kleuren krijgen dmv andere groente dus is geen chemische kleur.

Heb ook rood en roze.

Kwartelei met die curry;

Nou ja, als ik je nog met iets kan helpen, ik heb nog wel heel veel meer ideeen dan hoor ik het wel. Succes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Pasitivo, nog een paar dingen uit de blog, deze mini-gehaktballetjes met kwarteleitjes zijn lekker ook koud, ja zonder die pasta;

Gevulde bolletjes met scrambled eggs met zalm en kruiden;

roerei met gesmoorde paprika, ui en kruiden tesamen met zelfgebakken brood;

Ei paprika en worst;

Zelf gemaakte bolletjes, stokbrood, krentenbroot, bananenbrood of gewoon brood of gevuld brood is ook lekker om te maken maar misschien een beetje tricky zo kort van te voren pas gaan oefenen als je het nog nooit hebt gemaakt.

Heb ook nog lekkere bolletjes die je kan vullen in de oven met gehaktmengsel. Voor pasen kan je er ook wat gekookte ei door doen, als je een foto wil of een recept dan hoor ik het wel.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Mmmm, daar krijg je toch trek van! Heerlijke lekkere trek.
Oooh, ziet er heerlijk uit!! Bedankt voor de recepten!
Up voor Ieb en andere liefhebbers misschien.

Blog met de gerechten bij elkaar;

http://www.viva.nl/2010/0 ... ekker-eenvoudig-recepten/
Oh, wat leuk MV! Dank voor het uppen, krijg spontaan honger dus ga nu gelijk een boterham met pindakaas eten
Dank je Hekje, smakelijk eten met je broodje, van pindakaas is iedereen groot geworden .
Ik heb gister een nieuw gerecht bedacht voor de paas dus van de week even maken en een foto maken, als het gelukt is dan zet ik het hier neer.
Ja, hij was lekker, met veel sambal erop.

Benieuwd naar je andere recept, jammer dat we nog steeds geen plaatjes kunnen plakken
Ja jammer he Hekje. Nou ik zet dan maar een link van mijn photobucket. Heb iets lekkers in gedachten, morgen even alles nog uitdenken en kijken wat ik in huis heb, volgens mij heb ik op 1 dingetje na alles in huis om het te maken. Gaat wel eenvoudig worden maar niet minder lekker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven