Paasdiner-topic

31-03-2010 08:33 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit topic is ter aanvulling van de blog die mogelijk gemaakt werd door de grote hulp en inzet van MyleneValerie.

Zij stelde speciaal voor Viva, en in het bijzonder voor de forummers, een paasdiner samen dat laagdrempelig is en dus zelf te maken is.

Hieronder vinden jullie de recepten van alle gerechten zoals ze in de blog te zien zijn!
Suus Ik zeg altijd; ik ben nooit te oud om iets te leren eten

Mijn moeder staat nog steeds versteld dat ik nu biefstuk, broccoli, witlof en zelfs verse boontjes eet. Vind het altijd zo lullig om te zeggen dat het ligt aan de manier van klaarmaken....

Maar goed; die asperges met zalm lijken me erg lekker, dus dat ga ik binnenkort klaarmaken
MV, ge-wel-dig, super goed gedaan!

Ik ga eens even kijken wat ik ga maken....
Als je eigenlijk niet houdt van asperges dan zou ik kiezen voor groene asperges.Deze kun je beetgaar koken, en dat is minder lekker met witte asperges. Daarnaast zijn ze wat zoeter van smaak dan de witte asperges ( deze dien je naar binnen te slobberen)
Oh dank Suus, dat wist ik dan weer niet!
Je hebt er ongetwijfeld een hele klus aan gehad, maar het ziet er dan ook allemaal fan-tas-tisch uit!
Faif, lekker waif, jij ook een compliment trouwens, jij hebt er ook een dobber aan gehad!

Lief Leo, dank je wel
quote:mylenevalerie schreef op 31 maart 2010 @ 19:04:

[...]

Je brengt mij op ideeën , ik wil dat je meegaat als ik een kopje thee ga drinken met Naomi .Stel je Poez gewoon voor als "je manager"
Even denken welke roos ik in "haar broek:" mag steken.

heeeeeb nog eeen moooi roosje
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
En nog even de dikke vette complimenten voor alle moois en lekkers en onwijs mooi vormgegeven!!

Ik ga de recepten opslaan en her en der eens bedenken hoe ik de vegetarische variant kan maken

Five,jij was ook heel druk ermee hé!

bloemen voor jullie beide!
MV: helemaal geweldig! Wat een enorm werk (als ik alleen al denk aan alle boodschappen word ik al moe).

Ik hoop dat je het ook ontzettend leuk hebt gevonden om het allemaal te doen, ondanks de spanning en de stress die ik me heel goed kan voorstellen.

Heb je trouwens iemand gehad om je af en toe te helpen, al was het maar om je aan te moedigen!!!
Jaaaaaaaaaaaa dit had ik nou nodig dames! Hartstikke bedankt MV en Angel5.

Vooral de foto's laten me watertanden!

Ik ben nu van plan om tijdens de brunch de Scrambled eggs met zalm (en variatie met ham voor de vishaters in mn familie) te maken.

Daarnaast komen gewoon de croissantjes, gekookte eieren en andere standaard dingen, maar de scrambled ei in brood.. dat gaat ze echt versteld doen staan! Echt een eye catcher.

Hoofdgerecht

Ben ik nog helemaal over uit.

Nagerecht:

Zeker een gevuld chocolade ei. Wat een ge-wel-dig en origineel idee! Mijn vriend stond zelfs te "wow-en" bij het idee van zo'n heerlijk dessert.

Mijn complimenten hoor. Ik kijk er echt naar uit!
Poelepoelepoelepoes!
MV...het is echt geweldig!!!! Ik had mijn paaslunch al helemaal uitgezocht, maar ga even kijken of ik nog iets wil wisselen.

Je bent een topper!

quote:biebelie schreef op 31 maart 2010 @ 19:58:

[...]

Stel je Poez gewoon voor als "je manager" *check*
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Heel even niemand quoten want jullie zijn allemaal zo lief met reacties.

Echt ook mijn waardering naar Angel5. Vanaf 8 uur zat ik maar recepten door te sturen en om het kwartier kreeg ik reactie zoniet eerder ala minuut......................... ja en door mij was het dus verlaat he de blog, dus ook nog tijd voor haar dat ze moest regelen om het om te zetten. ..............

Angel van de maand?

Check V

Ik ga zo even naar mijn mandje. Ja met laptop hoor. Ik was zo zenuwachtig dat ik gewoon op de bank in slaap gevallen ben.

Ik ben er weer maar voor de zekerheid ga ik alvast lekker warm liggen.
Mag ik heel stilletjes vragen waar je kwarteleitjes vandaan haalt?
quote:mamzelle schreef op 31 maart 2010 @ 21:39:

Mag ik heel stilletjes vragen waar je kwarteleitjes vandaan haalt?

Tegenwoordig dus makkelijk. De AH XL heeft ze in het assortiment.

Ik koop ze nog bij de Turkse supermarkt, daar zijn ze voor 2,50 en bij de AH zijn ze 2,99.
Sarah, ik ben ook zeker geen fan van 'gewone' asperges, maar de beetgare groene vind ik wél lekker!

Het heeft iets nootachtigs.

Het ziet er allemaal prachtig uit mylene, en die bananencocktail, daar heb ik nu al zin in . (Je bent alcoholist, of je bent 't niet.)

De asperge carpaccio ziet er ook geweldig uit, en de scrambled eggs lunch en natuurlijk het toetje... Die gerechten lijken me het allerlekkerst. Maar het ziet er allemáál mooi uit!!
Ik heb nog even lekker de recepten zitten lezen en het water loopt me nu echt in de mond. Ik ga een deel voorschotelen aan meneer praathoofd dit weekend en ik ga sowieso alle recepten opslaan om te kunnen gebruiken. En het liefst de foto's ook want ik vind de presentatie ook super! Die mousse in dat ei! En alle mooie decoraties die je er omheen gebruikt, dat maakt het nog eens extra af!

Hopelijk slaap je vannacht weer eens lekker rustig
Heb je al die gerechten nadat je foto's hebt gemaakt allemaal zelf opgegeten?
quote:yasmijn schreef op 01 april 2010 @ 10:03:

Heb je al die gerechten nadat je foto's hebt gemaakt allemaal zelf opgegeten?

Je kent me, ik gooi geen eten weg. Kan ook even geen ei meer zien. Wel wat in de vriezer nog gedaan. Ben ook echt aangekomen vrees ik.

Nou disclaimer, ik had de amuses gemaakt met het oog op dat het bij Chinees eten zou passen. Dus vond ik dat er ook wat vis bij moest zitten.

Ja ik vond dat er iets met zeefruit of garnalen bij moest zitten omdat vele mensen zijn die dat wel heerlijk vinden. Ik vind het nog wel heel jammer dat ik het niet lust hoor. Dus het zeefruit en garnalen en gamba heb ik mijn katten blij mee gemaakt, ei met de vismousse die onderin zat heb ik zelf lekker opgegeten.

Oja en dit heb ik niet in 1 dag gemaakt hoor! Ben niet zo'n goeie fotograaf/ camera die ik heb. Dus het kost mij veel tijd om het zo te krijgen op beeld.

Wil ook niet denken aan de 4 dozen eieren en de 3 dozen a 18 kwarteleitjes die op zijn gegaan. Niet helemaal, ik heb nog 10 kwarteleitjes over en 1 groot ei.
Leuke recepten maar waarom moet dit nu weer van Pasen. Pasen lijk wel kerst te worden. De winkels weten wel hoe ze geld bij de mensen uit de zakken moeten trekken
quote:annema schreef op 01 april 2010 @ 11:38:

Leuke recepten maar waarom moet dit nu weer van Pasen. Pasen lijk wel kerst te worden. De winkels weten wel hoe ze geld bij de mensen uit de zakken moeten trekken

Uhm ja, ik wilde heel graag iets doen voor de forummers van Viva. Aangezien vele ook wat doen met Pasen aan de gerechten, meer dan normaal, vond ik het leuk iets te verzinnen. Ja en ik geef toe, dan zoek je veel in de combinatie eieren en de kleur geel. Geef me een willekeurige dag en dan zou ik wat anders bedenken.

Ik geloof zelf dat mensen wel kunnen bepalen wat ze willen eten, en daarbij zal een gerecht als pasta met gehakt-eitjesverrassing niet duurder kosten dan een ander gerecht. Ben ik dan tenminste van overtuigd.

Ik sta verder ver van wat winkels doen, met paasversiering en paaskaarten en noem maar op.

Ik heb alleen wat leuks willen verzinnen voor de forummers hier. Wat ik ook zou willen doen op ............. dag/datum noem maar wat.

Ik denk niet dat jouw nare gevoel bij het paas-gebeuren hiermee is opgelost, maar dat gaat ook niet lukken omdat ik alleen iets voor andere heb willen doen om mee te denken wat te maken met pasen. Niets meer. Met het commerciele in winkels end. heb ik niets mee te maken.
Goed antwoord, MV!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven