ben bang voor mijn man
donderdag 1 april 2010 om 23:56
hallo,
Een hele tijd terug in december heb ik hier geschreven over het contact met mijn schoonouders dat ik had verbroken en de ruzies met mijn man. Vandaag is weer zo'n dag dat alles op ruzie uitloopt en hij kwam niet thuis vanaf zijn werk. Hij was het zat en wilde niet meer samen verder. Nu net smste hij dat ie naar huis kwam omdat ie moest slapen. Hij trapte hierbij zowat de deur in omdat ik al aan het slapen was en in de veronderstelling dat hij niet ,eer thuis kwam. Ons dochtertje van bijna 1 werd hierdoor zelfs wakker. Hij stapte dreigend naar binnen en pakte zijn kussen om op de bank te gaan slapen en zei nog even dat ik hem toch nooit het huis uit zou krijgen. Ik woon hier inmiddels ruim 10 jaar en hij 3,5. Bovendien blijft mijn dochter bij mij wonen. Ik ben nu bang om te gaan slapen want wie weet wat ie vannacht gaat doen.
Een hele tijd terug in december heb ik hier geschreven over het contact met mijn schoonouders dat ik had verbroken en de ruzies met mijn man. Vandaag is weer zo'n dag dat alles op ruzie uitloopt en hij kwam niet thuis vanaf zijn werk. Hij was het zat en wilde niet meer samen verder. Nu net smste hij dat ie naar huis kwam omdat ie moest slapen. Hij trapte hierbij zowat de deur in omdat ik al aan het slapen was en in de veronderstelling dat hij niet ,eer thuis kwam. Ons dochtertje van bijna 1 werd hierdoor zelfs wakker. Hij stapte dreigend naar binnen en pakte zijn kussen om op de bank te gaan slapen en zei nog even dat ik hem toch nooit het huis uit zou krijgen. Ik woon hier inmiddels ruim 10 jaar en hij 3,5. Bovendien blijft mijn dochter bij mij wonen. Ik ben nu bang om te gaan slapen want wie weet wat ie vannacht gaat doen.
vrijdag 2 april 2010 om 00:00
Jezus wat erg. Kan je bij een vriendin of je ouders slapen? Of dat een vriendin/ouder bij jullie blijft slapen? Kan je je dochter bij je laten slapen en de deur op slot doen. GSM naast je bed...
Op wie zijn naam staat het huis? Anders politie bellen en vragen of ze erbij willen zijn als je hem vraagt om ergens anders te gaan slapen. Heeft hij een sleutel van de woning?
Op wie zijn naam staat het huis? Anders politie bellen en vragen of ze erbij willen zijn als je hem vraagt om ergens anders te gaan slapen. Heeft hij een sleutel van de woning?
vrijdag 2 april 2010 om 00:01
Wil je scheiden van je man? Dan zijn er genoeg dingen die je kan doen. Ja ook als hij zo dreigt, of wat bij jou bedreigend overkomt.
Eerst beslissen of je door wilt gaan en hulp samen zoeken.
Anders advocaat inschakelen en scheiden. En alle hulp van vrienden en familie vragen.
Eerst beslissen of je door wilt gaan en hulp samen zoeken.
Anders advocaat inschakelen en scheiden. En alle hulp van vrienden en familie vragen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
vrijdag 2 april 2010 om 00:02
ik zou bij mijn moeder terecht kunnen gelukkig, maar wil haar nu niet meer wakker bellen en over straat met mijn dochtertje. Ik ben al manieren aan het bedenken om wakker te kunnen blijven vannacht. Ik ken hem zo helemaal niet namelijk en tussen ons is nooit iets fout gegaan. Allees constante ruzie door en over zijn ouders. Ergens anders hebben we nog nooit ruzie over gehad.
Hij gedraagt zich nu zo wild, zeker met het trappen tegen de deur. Sorry voor mijn lange verhaal
Hij gedraagt zich nu zo wild, zeker met het trappen tegen de deur. Sorry voor mijn lange verhaal
vrijdag 2 april 2010 om 00:03
Jeetje Samsel,
Klinkt heftig! Ik zou toch probreren rustig te blijven, al vind ik het moeilijk de situatie in te schatten hoever je man kan gaan. Over je woning hoef je je geen zorgen te maken, moeders met kinderen hebben altijd voorang op de woning en als jij er al langer zit zeker.
Misschien kun je flesje deo bij je bed zetten om jezelf te verdedigen/veiliger te voelen en je tel met 112. Maar probeer vooral jezelf niet gek te maken. En kijk of je morgen kunt praten met je man.
sterkte!
Klinkt heftig! Ik zou toch probreren rustig te blijven, al vind ik het moeilijk de situatie in te schatten hoever je man kan gaan. Over je woning hoef je je geen zorgen te maken, moeders met kinderen hebben altijd voorang op de woning en als jij er al langer zit zeker.
Misschien kun je flesje deo bij je bed zetten om jezelf te verdedigen/veiliger te voelen en je tel met 112. Maar probeer vooral jezelf niet gek te maken. En kijk of je morgen kunt praten met je man.
sterkte!
vrijdag 2 april 2010 om 00:04
ik wil zo niet door en dus scheiden. Ik ben bang dat hij flipt en gaat slaan of dan vannacht ineens zijn vader op de stoep staat om hem en mijn dochter mee te nemen. Het klinkt misschien raar maar mijn man is 32, maar leeft nog steeds volgens de regels van zijn ouders. Het huis staat wel op mijn naam, maar we zijn in gemeenschap van goederen getrouwd.
vrijdag 2 april 2010 om 00:07
Als jij serieus vreest voor de veiligheid van jou en je kind zou ik toch echt naar je moeder gaan, dan maar midden in de nacht wakker maken, dat zijn beleefdheidsdingen die niet gelden als er nood aan de man is/dreigt, kan me niet voorstellen dat je moeder haar nachtrust belangrijker vindt dan de veiligheid van jou en je kind.
vrijdag 2 april 2010 om 00:07
Als je zoveel angst in je hebt, en het is natuurlijk vanaf deze kant niet in te schatten hoe jouw situatie is en je weet al dat je niet verder wil maak dan keuzes en kies voor de veiligheid van jou en je dochter. Ik begrijp dat je niet midden in de nacht je moeder wakker wilt bellen, maar ik denk dat ze het je meer kwalijk neemt als het wel escaleert en je hebt niets laten horen.
Hoe reëel is de kans dat je man wakker wordt of dat zijn vader vannacht komt?
Hoe reëel is de kans dat je man wakker wordt of dat zijn vader vannacht komt?
vrijdag 2 april 2010 om 00:09
vrijdag 2 april 2010 om 00:10
@ borninapril: De ruzies ben ik zo langzamerhand gewend en de discussies over en om mijn schoonouders ook. Maar nog nooit heb ik man zo gezien als net. Hij is wel eens eerder dreigend op me afgelopen, maar de blik in zijn ogen was toen nog vriendelijk. Hij geeft zelf aan nadat we zo'n beetje de hele dag hierover heen gesproken dat ie niet verder wil. Praten lijkt dus geen oplossing meer te zijn. Bedankt voor alle snelle reactie en adviezen. De deo staat naast mijn bed.
quote:Samsel schreef op 02 april 2010 @ 00:04:
Ik ben bang dat hij flipt en gaat slaan
Heeft hij je weleens eerder geslagen?
Hij ging toch nu door het lint omdat hij dacht dat jij hem buiten had gesloten ondanks dat hij sms'te dat hij naar huis kwam?
Ik ben bang dat hij flipt en gaat slaan
Heeft hij je weleens eerder geslagen?
Hij ging toch nu door het lint omdat hij dacht dat jij hem buiten had gesloten ondanks dat hij sms'te dat hij naar huis kwam?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Kun je nu bellen, en durf je dat ook? Ik bedoel dat je man je niet hoort als je aan het bellen bent? Neem dan contact op met Sensoor, dat was vroeger de SOS-hulptelefoon. Die weten precies wat je wel en niet kunt doen nu, je doorverwijzen naar instanties die je verder kunnen helpen, en je kunt in ieder geval even anoniem je verhaal doen.
Veel sterkte!
Veel sterkte!
Iets anders
quote:roosies schreef op 02 april 2010 @ 00:07:
Ik begrijp dat je niet midden in de nacht je moeder wakker wilt bellen, maar ik denk dat ze het je meer kwalijk neemt als het wel escaleert en je hebt niets laten horen.
Exact. Als mijn kind ooit zo angstig zou zijn mag ze me altijd bellen, en naar me toekomen. Wat heet, ik kom haar halen. Ongeacht tijdstip.
Ik begrijp dat je niet midden in de nacht je moeder wakker wilt bellen, maar ik denk dat ze het je meer kwalijk neemt als het wel escaleert en je hebt niets laten horen.
Exact. Als mijn kind ooit zo angstig zou zijn mag ze me altijd bellen, en naar me toekomen. Wat heet, ik kom haar halen. Ongeacht tijdstip.
vrijdag 2 april 2010 om 00:11
Je kunt als uiterste middel ook nog de politie bellen als hij agressief wordt. Als jij het verhaal uitlegt houden ze hem een nachtje vast om af te koelen en dan heb jij de tijd om veilig een andere plek te zoeken.
Je kunt hem er ook uit laten zetten maar gezien zijn gedrag en wat je vertelde over zijn vader zal het niet lang duren voordat hij weer op de stoep staat.
Je kunt hem er ook uit laten zetten maar gezien zijn gedrag en wat je vertelde over zijn vader zal het niet lang duren voordat hij weer op de stoep staat.
vrijdag 2 april 2010 om 00:15
quote:Samsel schreef op 02 april 2010 @ 00:02:
ik zou bij mijn moeder terecht kunnen gelukkig, maar wil haar nu niet meer wakker bellen en over straat met mijn dochtertje. Ik ben al manieren aan het bedenken om wakker te kunnen blijven vannacht. Ik ken hem zo helemaal niet namelijk en tussen ons is nooit iets fout gegaan. Allees constante ruzie door en over zijn ouders. Ergens anders hebben we nog nooit ruzie over gehad.
Lieve Samsel, mijn eerlijke en dringende advies? Neem een taxi, ga naar je mams, die mag je altijd wakker bellen, beter dan op te blijven met zo'n wandelende tijdbom in je huis. Bel je moeder (ze houd van jou en je kind!), pak je kind en ga! Morgen verder kijken, nachtje rustig slapen. Heel verhelderend voor iedereen.
Sterkte en knuf!!!
Lieve Samsel, mijn eerlijke en dringende advies? Neem een taxi, ga naar je mams, die mag je altijd wakker bellen, beter dan op te blijven met zo'n wandelende tijdbom in je huis. Bel je moeder (ze houd van jou en je kind!), pak je kind en ga! Morgen verder kijken, nachtje rustig slapen. Heel verhelderend voor iedereen.
Sterkte en knuf!!!
vrijdag 2 april 2010 om 00:16
Samsel, probeer rustig te blijven. Als er een conflict met je man ontstaat, blijf rustig en geef toe wat je toe kan geven.
Aan je andere topics te zien, zijn er al langer problemen tussen jou en je man, al dan niet veroorzaakt door zijn ouders.
Wat maakt, dat je nu opeens bang bent van je man?
Probeer het uit te zingen tot morgenochtend, in het daglicht lijken dingen anders dan 's nachts. Morgen kan je ook familie bellen, voor steun. Hou je dat niet vol, bel dan nu iemand die je vertrouwt. Diegene zal je dat echt niet kwalijk nemen.
Als je echt bang bent, bel dan 0900-8844. Dat is de algemene lijn van de politie voor als er geen acute noodzaak is. Je maakt dan melding van je angst, en als er dan echt iets gebeurt kunnen ze sneller reageren. Ook kunnen ze je advies geven over wat je nu moet doen.
Aan je andere topics te zien, zijn er al langer problemen tussen jou en je man, al dan niet veroorzaakt door zijn ouders.
Wat maakt, dat je nu opeens bang bent van je man?
Probeer het uit te zingen tot morgenochtend, in het daglicht lijken dingen anders dan 's nachts. Morgen kan je ook familie bellen, voor steun. Hou je dat niet vol, bel dan nu iemand die je vertrouwt. Diegene zal je dat echt niet kwalijk nemen.
Als je echt bang bent, bel dan 0900-8844. Dat is de algemene lijn van de politie voor als er geen acute noodzaak is. Je maakt dan melding van je angst, en als er dan echt iets gebeurt kunnen ze sneller reageren. Ook kunnen ze je advies geven over wat je nu moet doen.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
vrijdag 2 april 2010 om 00:16
Jeetje alweer een hoop reactie. Man ligt te slapen of doet alsof, maar hij ligt op de bank. Ik lig boven op bed. De kans dat zijn vader op de stoep staat is misschien niet zo groot. De angst die ik heb komt echt door de blik en woede in zijn ogen. Mijn schoonvader vindt het echter niet erg om een vrouw te slaan en is erg opstandig. Mijn man heeft dat ook. Heel dwingend en opstandig overkomen. Mijn moeder was gelukkig nog wakker en zei dat ik altijd kon bellen of komen als het nodig is. Ik kijk straks nog even of man echt slaapt en hoop van wel.