Internetdating kletstopic

29-03-2010 22:29 4410 berichten
Deel je ervaringen, stel je vragen, iedereen welkom!

(Hier stond een poging tot een overzicht van de stand van zaken bij diverse hier regelmatig terugkerende posters. Was echter nauwelijks bij te houden door snelle veranderingen en wisselende aanwezigheid. Nu moeten jullie hier dus weer even zelf de kluwen zien te ontwarren.)
anoniem_90685 wijzigde dit bericht op 12-02-2011 23:41
Reden: Overzicht verouderd, nieuw overzicht nauwelijks te doen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond contact gehad met een man via RP. Na 2 korte mailtjes over en weer ging ik naar bed. Nu heb ik een berichtje van hem. Of hij iets verkeerd heeft gezegd. Dus ik wil antwoorden dat ik gewoon vroeg naar bed ben gegaan, maar dat kon niet, ik ben geblokkeerd door hem. Omdat ik dus niet snel genoeg antwoordde.....

Pffff......
quote:Sam32 schreef op 31 maart 2010 @ 05:58:

Gisteravond contact gehad met een man via RP. Na 2 korte mailtjes over en weer ging ik naar bed. Nu heb ik een berichtje van hem. Of hij iets verkeerd heeft gezegd. Dus ik wil antwoorden dat ik gewoon vroeg naar bed ben gegaan, maar dat kon niet, ik ben geblokkeerd door hem. Omdat ik dus niet snel genoeg antwoordde.....

Pffff......

Jaaaaaaaaaa, dat heb ik ook een keer gehad!

En ook een keer een man die mij aan het begin van de avond in de auto belde om voor een paar dagen later af te spreken. Ik vertelde hem dat ik nu onderweg was naar vriendinnen om te gaan stappen en hem de volgende dag terug zou bellen, omdat ik mijn agenda niet bij mij had en mijn vrije avonden niet precies uit mijn hoofd wist. Vond hij prima, wij beeïndigden het gesprek en ik ben met mijn vriendinnen op stap geweest. Krijg ik de volgende ochtend een sms; ik zou hem teveel op afstand houden en zo communiceer je niet met elkaar???!!!...

Ook weer blij dat ik daar niet mee in zee was gegaan...
quote:Sam32 schreef op 31 maart 2010 @ 05:58:

Pffff......Jaaaaah heb ik ook een keer gehad. Hij had zich zelfs meteen uitgeschreven van de site omdat hij vond dat ik niet snel genoeg gereageerd had. Terwijl ik wél teruggeschreven had trouwens. Vreemd, want zijn eerste mailtjes waren eigenlijk best aardig en dan reageert hij ineens zo.
quote:Sam32 schreef op 30 maart 2010 @ 19:34:

Ik sta nu enkele weken ingeschreven bij RP. Soms heb je leuk contact en hoor je ineens niks meer, dat is wel raar.

Daar snap ik ook niks van. Ik zou dat zelf nooit doen. Ik geef altijd de reden aan waarom ik het contact wil stoppen. Al vraag ik me af waarom ik nog moeite doe om beleefd te blijven als mannen het ook niet doen.

En inderdaad, ze lezen je profiel ook niet goed. Ik heb aangegeven geen kinderwens te hebben, en dan reageren er toch mannen (van 45 jaar ofzo) die kinderen willen. Tja, lezen is moeilijk he.
ik zou willen opmerken dat in plaats van inschrijven op datingsites, en geld betalen voor een lidmaatschap, kun je natuurlijk ook gewoon het programma ICQ gebruiken, want dat is gratis
quote:Groenoog schreef op 31 maart 2010 @ 10:30:

ik zou willen opmerken dat in plaats van inschrijven op datingsites, en geld betalen voor een lidmaatschap, kun je natuurlijk ook gewoon het programma ICQ gebruiken, want dat is gratisHet fijne van betaalde lidmaatschappen is dat het voor bepaalde weirdo's een drempel vormt en dat die op die manier automatisch weggefilterd worden. Ik heb veel betere ervaringen met match4me en ematching bijvoorbeeld dan met een puur gratis site als Knuz.
En weirdo's heb je natuurlijk overal, maar ik merkte echt verschil in de types die op de verschillende sites rondhingen.
Yep, ik ervaar ook een groot verschil tussen het publiek dat op verschillende sites rondhangt. Voor gratis hoef je overigens niet naar ICQ ofzo. Er zijn verschillende gratis sites, waarvan ik www.paiq.nl en www.relatieklik.nl het aardigst vind. Maar het klopt, betalen werpt ook een drempel op en biedt daardoor soms meer kwaliteit.
Leuk topic!

Hier net 2 dates achter de rug met internetmeneer die stomtoevallig 3 straten verder woont. Gezellig, wijntje, zoenen (heel keurig na date 2, niet na date 1), maarja.. Ik voel nog niet echt wat ik moet voelen, hij lijkt enthousiaster dan ik...

Heb maar bedacht dat ik hem toch echt een kans moet geven en voorlopig is het ook leuk voor mijn ego

In mijn date-historie nog twee internetdates gehad. Allebei niet succesvol, een was duidelijk alleen uit op nachtelijk uitje naar mijn bed, en de tweede was vast erg leuk, voor iemand anders dan, niet voor mij..

Echte weirdo's gelukkig nog niet tegengekomen!
quote:okapi73 schreef op 31 maart 2010 @ 09:20:

[...]

En inderdaad, ze lezen je profiel ook niet goed. Ik heb aangegeven geen kinderwens te hebben, en dan reageren er toch mannen (van 45 jaar ofzo) die kinderen willen. Tja, lezen is moeilijk he.

Hihi klopt, lezen is moeilijk. Ik had een keer een reactie van een meneer van in de 60 die nog erg jong van geest was naar eigen zeggen, en hij kon me ook best financieel ondersteunen.. En ohja hij overwinterde lekker in Benidorm..

Seriously.. wat denk je zelf?
quote:SignOfLife schreef op 31 maart 2010 @ 21:22:

Leuk topic!

Hier net 2 dates achter de rug met internetmeneer die stomtoevallig 3 straten verder woont. Gezellig, wijntje, zoenen (heel keurig na date 2, niet na date 1), maarja.. Ik voel nog niet echt wat ik moet voelen, hij lijkt enthousiaster dan ik...

Heb maar bedacht dat ik hem toch echt een kans moet geven en voorlopig is het ook leuk voor mijn ego Klinkt niet verkeerd. Internetdaten levert een soort hogedrukpan situatie op. Als je elkaar gewoon in het dagelijks leven tegenkomt, groeit iets veel natuurlijker. Met daten ben je volledig op elkaar gericht en met een vrij duidelijk doel. Daarom kan het geen kwaad om het nog even aan het zien. Maar jij weet natuurlijk zelf het beste hoe dit soort dingen voor jou werken. Ik probeer het ook weleens een kans te geven, maar ik weet precies wanneer die kans verkeken is.
Ik vind het maar ingewikkeld :-D
Lijkt het echte leven wel he?

Zonder gekheid, ik vind relaties aanknopen sowieso veel moeilijker op latere leeftijd (ik ben 37)

Ben op dit moment eigenlijk alleen in contact met R. Heb nog wel wat andere contacten achter de hand (die ik nog niet in het echt heb ontmoet), maar beperk me nu liever even. Met R worden op dit moment alleen lange mails gewisseld. Hij zit op dit moment in het buitenland, dus snel afspreken gaat niet lukken. Vind ik niet zo erg. Gisteravond zat er weer een flinke mail van hem in mijn mailbox en daar genoot ik toch wel van. Hou liever de illusie nog even in stand. In mijn geval vallen de mannen in kwestie bij een ontmoeting toch vaak tegen (of andersom).

Iemand hier vroeg of anderen ook last hadden van onzekerheid bij dit soort ontmoetingen (vind hij mij wel leuk?). Ik heb daar niet zoveel last van. Niet dat ik nou overloop van zelfvertrouwen (zeker niet over mijn uiterlijk), maar het komt zelden voor dat ik zelf de man in kwestie echt interessant vind. En ja, dan boeit het je dus ook minder wat hij van jou vindt.
Och, ik ben eind twintig en vind relaties aanknopen ook al lastig. Dat wordt nog leuk dan

Nee hoor, valt allemaal wel mee, ben me vooral een beetje aan het (her)oriënteren op wat ik nou 'zoek' (geen grote haast overigens).

Klinkt leuk hoor, met R.
Fijn topic dit. Mijn ex ken ik via RP. Na wat kontakten met rare snuiters viel hij in positieve zin op. Ik had wat bedenkingen die ik in principe voor me heb gehouden..(heb hier ook een topic over geopend een poosje terug). De laatste weken verliep eigenlijk alles heel goed tussen ons, waarbij mijn twijfels op de achtergrond raakten. Hij was spontaan, attent, lief, behulpzaam, nam initiatieven, verrastte me met vanalles. Tot ik er plots (via een vriendin) achter kwam dat hij zich onlangs heeft aangemeld als single op een datingsite op hyves. Na mailtjes, gesprekken heb ik een streep gezet onder de relatie. Zonder vertrouwen geen goede basis. (Te snel geoordeeld???) Een aantal maal heeft hij geuit dat hij het erg vindt. Ik ben voor hem de enige, hij houdt van me. Enkele dagen later (!) staat hij meteen weer met opgepimpte site op RP.

Heb het helemaal gehad met het internet-date gebeuren. En met RP al helemaal.
Wat wou je dan, dat hij maanden lang rouwt? Hij gaat gewoon verder met zijn leven.
Nou ik vind het vlotjes hoor. Na maanden intensieve relatie na een paar dagen alweer speuren naar de volgende.

Maargoed, dat zegt waarschijnlijk alles over de diepte / oppervlakkigheid van (zijn) gevoelens.
Zelf actief op RP en Knuz. Een hele rits aan droeftoeters is al aan mij voorbijgetrokken

Mannen met wie je leuk zit te mailen maar dan plotseling niets meer van zich laten horen, zijn ze dan dood of beledigd (waardoor want ik blijf altijd netjes en diplomatiek!) Mannen die zelf aangeven te willen afspreken, maar dan duizend en 1 smoezen verzinnen om niet te hoeven daten. Mannen die tijdens de 1e date tegenvielen of daarna niets meer van zich lieten horen.

Hier een "kleine" samenvatting van een aantal droeftoeters:

1. de jongen die veel van voetbal hield en daarvoor elke wedstrijd van zijn cluppie moest bezoeken, of dat nou in nederland of daarbuiten was. Toch een afspraak gemaakt voor een 1e date, maar meneer kon ineens niet meer want hij had plotseling ineens 2 verjaardagen op die zaterdag. Ja hoor en dat weet je pas een week vantevoren?? Even op internet gekeken en ja hoor, zijn cluppie moest spelen. Deze maar geskipt.

2. de meneer die als hobby motorracen had en ook daarvoor veel naar het buitenland moest, naast zijn fulltime baan in nederland. Wilde ook graag afspreken maar had nooit geen tijd in het weekend. Ook deze maar geskipt. Geen tijd voor een date en wel voor een relatie? Ja hoor.

3. Blind date, geregeld via vrienden. Zou een hele leuke vent zijn, niet dus want hij had alleen belangstelling voor zijn omgeving en niet voor mij. Geen 2e date dus met deze.

4. De enge hockeybal. 1e date via Iwannadate. Meneer zat tussen het praten door met een eng lachje naar mij te kijken. Heb na deze date geen teken van deze engert meer vernomen.

5. De homo, 2 dates met deze jongen gehad, was heel aardig en gezellig maar ik kreeg toch het idee dat hij liever met een man wilde daten maar niet uit de kast durfde te komen omdat zijn ouders strengchristelijk waren. (hij was niet gelovig.) Wilde nog een 3e date maar ik niet meer.

5. De man met 6 vrijgezellige vrienden van in de 30. Kon het tijdens de eerste date alleen maar hebben over zijn activiteiten en vakanties met die vriendengroep. Zag mijzelf nog niet tussen die ballenclub inzitten dus geen 2e date.

6. De te kleine man die het alleen maar overzichzelf had tijdens de 1e date. Dacht na de date van hem af te zijn maar toen bleek zijn portomonee gerold waardoor ik met hem mee moest naar het politiebureau. Meneer woonde in een heel andere plaats en kende de weg niet. En zijn parkeergarage kaartje zat nog in die portomonee dus of ik het uitrijden even voor kon schieten. Bleek niet nodig omdat de parkeerwacht hem toch nog gratis naar buiten liet rijden toen hij de aangifte kon laten zien. Heel vervelend maar geen 2e date gehad, geen klik.

7. Nog een keer een homo, hoe kom ik er toch aan????

Leek tijdens het mailen een leuke, gezellige, vrolijke en vlotte vent maar veranderde in een slap schoothondje toen hij tegenover mij zat. Totaal niet de jongen die ik van de mails had leren kennen. Meneer wilde wel een 2e date maar dan wel 6 weken later ivm zijn 11 dagen durende vakantie met zijn beste vriendin.... . Ik heb hem maar geskipt.

8. De stinkbek. Hij leek zo leuk in zijn profiel, mails, foto's.We hebben zeker 3 maanden gemaild voordat er eindelijk een afspraak kwam, hij hield de boot steeds af door niet in te gaan op de voorgestelde datums. We hadden veel overeenkomsten zoals muzieksmaak, vrijetijds besteding, vakantiebestemmingen. Maar toen ik hem voor mij zag staan viel hij toch erg tegen en tijdens de date zelf werd het niet beter. Dat ik daar zo lang op gewacht heb, muts toch. Hij stonk uit zijn mond. :puke: , praate binnensmonds, was half doof, trilde heel erg. (naar later bleek door een of het andere aandoening waar hij tijdens het mailen niet over gehad heeft) en hij staarde de hele tijd. Ik werd er knap nerveus van. En na het koffiedrinken wilde hij met mij gaan winkelen. Dat doe ik liever niet met iemand die ik feitelijk niet ken. Meneer wilde graag een 2e date en had vollop plannen gemaakt zoals winkelen, of wandelen in het bos, wat gaan eten, of spelletjes thuis doen tijdens de paasdagen. (bij wie want hij woonde nog thuis, 32 jaar oud! En bij mij een no-go voor 2e date.) Dan konden we nader tot elkaar komen, jaja. Ook deze maar geskipt, mijn gevoel was niet goed over hem, intuitie denk ik.

Ik heb mijn rp en knuz account maar geactiveerd en mijzelf het volgende voorgenomen: geen dates meer met mannen die nog uit de kast moeten komen, geen dates meer met mannen die nog thuis bij hun ouders wonen wat de reden ook mag zijn. geen dates meer met mannen die het daten maar uitstellen en uitstellen, geen dates meer met mannen die maar om foto's blijven bedelen terwijl ze er al een aantal op de site kunnen zien staan.

Ben benieuwd of er toch nog gewone mannen op de sites staan ipv alleen maar droeftoeters

Maar het mooist is om iemand gewoon in het "wild" tegen het lijf te lopen!
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Zeg Mutsje, ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat jouw mislukkingen op dategebied misschien toch ook wel iets met jezelf te maken hebben. Je hebt in ieder geval al twee mannen homo verklaard, zonder dat daar overtuigend bewijs voor was. En verder klink je zo op het eerste gezicht wel wat kritisch...
Ik zelf ken mijn vriend via RP. Wonen samen en zijn alweer jaaaaaaren samen.

Ooit een andere internetdate gehad die meteen wilde neuken. En date 2 wilde dat ook.

Verder had een vriendin van mij contact met een jongen die gelijk heel serieus begon te doen. Hij vond haar gelijk geweldig terwijl hij niets wist van haar, hij zat allemaal rare toespelingen te maken en toen zei op haar Hyves als WWW had ingevuld dat ze "lekker ging stappen" en hij daar met een rare emoticon op reageerde heeft ze het afgekapt... hahaha.

Het gekke is dat deze jongen mij jaren geleden benaderde omdat hij mij zogenaamd uit de kroeg kende. Ik had hem nog nooit gezien, dat wist ik zeker. Was ook niet op die manier in hem geinteresseerd maar toen ik zag dat hij allerlei meiden op die manier benaderde en hen allemaal dezelfde mailtjes stuurde (met hier en daar een aanpassing) toen kwam ik helemaal niet meer bij.

Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Oh ja toen ik 18 was mailde ik met een jongen. Gewoon vriendschappelijk. Komt hij op een gegeven moment op MSN met de mededeling dat hij "me iets heel ergs moet vertellen". Hij had iemand ontmoet en had dus een vriendin!!

Nou ja, leuk toch? Gefeliciteerd!

Maar nee, ik zou toch wel erg teleurgesteld zijn en hij kon geen contact meer met me hebben want ik was immers verliefd op hem. (?) Geblockt en nooit meer wat van gehoord.

Weirdo
Het volgende was een onderwerp van gesprek tussen 2 vriendinnen en mij,graag ook jullie mening.

Wij staan alle drie op een datingsite (knuz),spreken soms met een man af,en uit een soort van respect en gevoel verbergen wij ons profiel als we met een man aan het mailen/chatten/daten zijn,we kijken dan m.a.w. even niet verder.

Mannen doen dit dus niet is onze ervaring,1 vriendin heeft het 1 keer meegemaakt dat een man dit ook deed,dat vonden wij echt opzienbarend.

Op dit moment chat ik met een man (binnenkort afspreken),mijn profiel verborgen,die van hem niet.

Tijdens het chatten gaf hij aan dat hij sinds hij met mij contact heeft niet meer op de site koekeloert,maar ik kan zien dat dit wel zo is,1 vrouw bekeek zijn profiel 19 keer,dit lijkt op mailcontact of meer.

Ik ben 43,heb hier geen zin meer in,vertrouwen moet iemand verdienen,ik ga niet met hem afspreken,het bekende onderbuikgevoel.

Ik moet zeggen dat ik ook niet meteen mijn profiel verberg als ik met een man chat/mail of een eerste date heb gehad. Als ik wel het gevoel heb dat er echt iets is en het relatie-achtig wordt, natuurlijk wel..

Na een lange internetdatepauze ook weer een beetje aan het rondsnuffelen op paiq en relatieklik (want geen zin om te gaan betalen). Eerste ervaringen tot nu toe weer:

- 1 gezellige date, leuk gekletst, aardige en lieve man, maar zelf niet het gevoel van: hee, dit gaat echt wat worden. Ben wel van plan om nog es een keer af te spreken.

- Een aantal leuke mails uitgewisseld met een meneer die voorstelde een film te gaan kijken en toen ik daar in mijn mail mee instemde niks meer heeft laten horen.

Ervaringen van langer geleden (een jaar of 3 terug):

- Hele leuke date die uitliep tot relatie van een maand op 2, die zeer abrupt eindigde met een mail van hem: 'dit is mn laatste mail". Interessant detail: deze man heeft dit jaar weer contact opgenomen om te zeggen dat ie me helemaal geweldig vind.

- Man die hele leuke en lange mails stuurde, maar toen ik met hem afsprak helemaal niks zei. Heb ik na een kwartier gezegd dat ik maar weer naar huis ging dan..

- Jongen waar ik -stom stom stom- een eetafspraak mee had gemaakt en die me bij de date een kado gaf: een DVD die hij zelf al tig keer had gezien en waarvan het belangrijk was dat ik de film ook kende, voor als hij tekst uit de film in gesprekken zou quoten (want die kende hij helemaal uit zn hoofd)..

Nou ja, afijn.. de ware dus ook nog niet tegengekomen..

Ja oke Ukkie,maar het 1 zeggen en het andere doen????

Eerlijkheid is vaak ver te zoeken(maar heb je zelf ervaring mee zo te lezen).
quote:bowiefan schreef op 02 april 2010 @ 21:46:

Ja oke Ukkie,maar het 1 zeggen en het andere doen????

Eerlijkheid is vaak ver te zoeken(maar heb je zelf ervaring mee zo te lezen). Nee, ik zou idd als iemand zou zeggen dat ie zn profiel verbergt maar dat vervolgens niet doet ook mn twijfels hebben..

Heb nog wel een mooie trouwens: Iemand die bleek 2 profielen op dezelfde datingsite te hebben. Kreeg ik eerst een berichtje van zn ene profiel met dat had moeten zoeken naar zn wachtwoord omdat ie dacht dat ie een berichtje op zn andere profiel had gekregen. En vervolgens ook een mailtje vanaf zn andere profiel dat ie mn berichtje niet had kunnen lezen omdat het naar zn oude profiel was gestuurd. Je begrijpt: het was voor mij totaal onduidelijk welke nou het nieuwe/oude profiel (wel nog gecheckt, zelfde persoon op de foto, andere woonplaats) was en vond het een luchtje hebben..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven