Poes uit het asiel.

30-03-2010 08:03 189 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Na een lange voorbereiding en het aanschaffen van spulletjes staat ons nog een ding te wachten. Het poesje ophalen in het asiel, wat vrijdag gaat gebeuren.

Nu hebben we alles al netjes zoals de kattenbak, krabpaal en enkele spulletjes. We willen liever de poes binnenhouden omdat we in een drukke stad wonen en midden in het centrum ( dus vanwege de veiligheid). We hebben een heel lief poesje op het oog hierbij de link: http://www.dierenasiels.com/specskat.cfm?id=204210

Nu wil ik misschien ook alvast wat voer aanschaffen voor de poes. Maar ik ben niet zo ervaren met katten en vroeg me af welk voedsel het beste is om de kat te geven ( het liefste niet te duur, aangezien we ook een fikse huur hebben)
.
quote:missrabbit schreef op 02 april 2010 @ 17:28:

[...]

Dit is gewoon echt kul! Als je zelf op kattenplaza zit zal je daar ook wel zelf gelezen hebben dat Royal Canin enzo rommel is met granen en allerlei troep erin.

Ik zeg niet dat ik op kattenplaza zit, k zeg alleen dat TO veel tips kan halen van kattenplaza gezien het feit dat ze redelijk onzeker over komt!

Droogvoer is nooit het beste voor een kat, het is en blijft een vleeseter!

Royal Canin is zeker een goed alternatief als je de hompen vlees niet in je huis wilt hebben liggen.
.
.
TO geeft aan dat ze niet veel geld uit wilt geven aan voer, dan is natvoer van aldi of lidl geen optie,

Orijen zou een stuk duurder zijn dan Royal Canin of Hills, dit is niet wat TO wilt!
.
Ze zit nu al 4 uurtjes onder de bank.. de kattenbak staat naast de bank en het voer ook.. echter heeft ze hier nog geen gebruik van gemaakt..

Ik hoop dat ze wel nog gaat eten ( ook al slapen wij) want dat is wel belangrijk voor haar denk ik.. ook om haar behoefte te doen want dat heeft ze in deze 4 uurtjes ook nog niet gedaan..

We maken zo min mogelijk herrie.. de afzuigkap ook niet op de hoogste stand gezet omdat we bang waren dat, dat teveel geluid maakte..
CHEVH, echt gewoon geduld hebben hoor. Katten kunnen erg lang hun behoefte ophouden en als ze echt honger/ dorst heeft gaat ze vast eten.
Ik wacht rustig af, ik heb nog niet zoveel ervaring met katten vandaar..
quote:CHEVH schreef op 02 april 2010 @ 18:46:

Ze zit nu al 4 uurtjes onder de bank.. de kattenbak staat naast de bank en het voer ook.. echter heeft ze hier nog geen gebruik van gemaakt..

Ik hoop dat ze wel nog gaat eten ( ook al slapen wij) want dat is wel belangrijk voor haar denk ik.. ook om haar behoefte te doen want dat heeft ze in deze 4 uurtjes ook nog niet gedaan..

We maken zo min mogelijk herrie.. de afzuigkap ook niet op de hoogste stand gezet omdat we bang waren dat, dat teveel geluid maakte..

Gefeliciteerd met Luna! Hartstikke goed dat je haar uit het asiel hebt gehaald. Ik heb zelf in oktober een kat uit het asiel gehaald. Dacht dat ik een rooie wilde, kom ik thuis met een dikke zwart- witte kater. Deze voelde zich direct thuis, al was ik de eerste week zelf wel constant bezorgd (eerste kat).

Sinds gisteravond heb ik er een Cypers katertje bij van 7 maanden. Heb hem gisteravond en nacht apart gehouden en nog even het huis in zijn eentje laten verkennen (andere kat even apart gehouden). Gisteren wilde hij niet eten of drinken, maar vandaag is het al gelukt. Dus maak je geen zorgen, Luna komt waarschijnlijk vanzelf onder de bank vandaan als ze honger heeft. Op de kattenbak heb ik hem nog niet gezien, maar hij zal toch een keer moeten.
Wij denken dat we niet slim zijn geweest om haar in de woonkamer te zetten, en denken nu achteraf dat we meteen apart moesten gaan zitten..

We gaan dit over half uurtje even doen. Dan gaan mijn vriend en ik even naar de slaapkamer en dan komen we over een uurtje even terug. Misschien is dat wel een optie en heeft ze meer ´ ademruimte´ om alles te verkennen.
Gefeliciteerd met Luna

ik zou gewoon veel tegen haar praten, morgen misschien vers visje?

En bij je op schoot nemen en maar blijven kriebelen, gaat ze van zelf wel knorren

succes
Ohh wat een schatje,

Luna zal echt vanzelf onder de bank uitkomen hoor. Mijn kat was niet zo'n schijterd, die vloog meteen het hele huis door (wat afgeraden wordt ivm het niet zo overzichtelijk zijn)

Eerste kat heeft volgens mij uren onder de kast gelegen. Weet Luna al wel waar de kattebak staat. Ik zou niet aan dr gaan liggen trekken en zeulen, maar als ze onder de bank uitkomt haar proberen op te pakken en de bak laten zien. Misschien kun je haar lokken met iets heel erg lekkers?

Ik lees hier ook niet wisselen met voer, dan eet mijn kat dus niet. Hooguit 2 dagen dezelfde brokjes dan wil hij wat anders. Ik geef max 1 keer per week natvoer.
Ik heb daarnet alles weggezet waaraan Luna zich kan verwonden/verbranden etc..

Daarnaast laat ik vannacht de deur van de woonkamer naar de slaapkamer op een kier staan.. maar laat haar vandaag gewoon lekker liggen onder de bank!
goed! Dat eten en kattenbak komt wel joh...
We zijn een nacht verder. We hoorde haar steeds van het aanrecht op de grond springen.. en ze heeft duidelijk op de bank geslapen omdat er stof/haar op lag ( onder de bank ligt best veel stof vandaar) ..

We zijn vanmiddag weer weg en heeft ze weer de ruimte om alles te ontdekken.

Hopelijk komt ze snel tot rust.
Ach gossie, dat komt vast wel goed met Luna.

Onze asielpoes heeft eerst twee dagen onder een tafeltje geleefd voordat ze er onderuit durfde te komen en als een klein buikschuivertje, helemaal laag op d'r pootjes, langzaam het huis ging verkennen. Inmiddels zijn we 8 jaar verder en is het de aandoenlijkste en meest knuffelige schootkat die ik ken, die je de oren van de kop kletst (ben een klein beetje bevooroordeeld).

Iedere poes reageert anders op een nieuw huisje maar dat ze 's nachts al lekker op de zachte bank heeft liggen slapen is toch echt een goed teken!
Ja wat goed dat ze lekker op de bank heeft gelegen. Maak je echt geen zorgen hoor, ze moet gewoon even wennen.

Ik was trouwens mijn asielkat op de derde dag kwijt. Ik was helemaal in paniek, overal gezocht, bleek ze zich verstopt te hebben op de kattebak!

En bij iedere verhuizing ben ik haar ook vaak even kwijt, dan zit ze in een kast ofzo.
Ik heb even een vraagje:

Het asiel raadde ons aan om haar te lokken met bijvoorbeeld gekookte kipfile.. is dat een slim plan om dat nu al te doen?
Ik zou haar denk ik nog even met rust laten en alles op haar eigen tempo uit laten zoeken.

Ik heb in december 2 poezen uit het asiel gehaald, de ene meteen heel nieuwsgierig en aanhalig, de tweede heel bang, heeft ook de eerste week onder de bank/kast/stoel doorgebracht en ze werd vanzelf steeds een beetje aanhankelijker en liet steeds meer van haar zelf zien.
Je kan altijd wat kip neerzetten maar ik zou haar niet actief gaan lokken.
We zijn nu weer even in de slaapkamer gaan liggen, zodat ze weer de ruimte heeft om te gaan ontdekken. Verder zijn wij vrijwel de hele middag weggeweest en heeft ze de hele middag ook gehad.
Deze nacht heeft ze een heel klein beetje geplast en wat gegeten! Goed teken lijkt me?
prima teken chevh. ik zou nu gewoon wel in de huiskamer gaan zitten hoor, haar niet steeds uit de weg gaan. Ze moet ook aan jullie gaan wennen. Misschien iets van een speeltje in haar gezichtsveld leggen? Hier hielp een veter heel langzaam over de grond bewegen. Was te aantrekkelijk om te laten voor onze asielkaters. Katten hebben nu eenmaal tijd nodig. Ik weet niet of je iets van haar geschiedenis weet? Onze katers kwamen van een mishandelende baas dus die hadden echt wat tijd en begrip nodig zeg maar.
Luna is vroeger in een ventilatiesysteem gevallen en heeft daar 4 dagen vast gezeten.. en volgens haar baas was te ( daardoor) te angstig. Maar wij vragen ons af hoe haar huidige baas was, misschien schreeuwde ze wel tegen haar of sloeg ze haar.. iets wat je nooit zal weten..

Op me buik bij haar liggen en tegen haar praten en knipogen met me ogen is dat goed? En dan iets van plakje ham?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven