! 44 leed + 0003
donderdag 1 april 2010 om 02:01
1 april, 3000+ op zijn kop !
14 oktober 2009 begon er een grap....
En nu is deze grap inmiddels een begrip op het forum.
Het 3000+ topic!
Waar we schrijven , kletsen, lachen, delen, steunen en eens een traantje wegpinken.
Dit topic is er voor iedereen!!
We denken hier aan een paar dingetjes .
*Toon respect voor elkaar
* Verdriet wordt niet vergeleken, ieder leed is leed .
* S.v.p geen prive / gevoelige post quoten zodat de schrijver het altijd kan verwijderen.
Have fun!! and stay forever!
zaterdag 3 april 2010 om 15:35
Het moeilijke vind ik dat er wat mij betreft echt wel een verschil mag zijn tussen mensen die werken en die niet willen werken. Hem moet immers lonen om te werken.
Maar tegelijk vind ik ook dat de mensen die echt niet kunnen werken vanwege lichamelijke of geestelijke problemen moeten ook goed opgevangen worden.
Als ik weleens zie dat mensen misbruik van de situatie maken terwijl iets verder op iemand in een rolstoel woont die amper kan rondkomen erger ik me rot.
Maar tegelijk vind ik ook dat de mensen die echt niet kunnen werken vanwege lichamelijke of geestelijke problemen moeten ook goed opgevangen worden.
Als ik weleens zie dat mensen misbruik van de situatie maken terwijl iets verder op iemand in een rolstoel woont die amper kan rondkomen erger ik me rot.
zaterdag 3 april 2010 om 15:37
zaterdag 3 april 2010 om 15:39
quote:mamalief schreef op 03 april 2010 @ 15:35:
[...]
Dat snap ik niet, in kortere tijd hetzelfde geld uitgeven dat bespaart toch niks?De kostenpost blijft het zelfde alleen zijn mensen eerder weer aan het werk denken ze waardoor ze weer eerder moeten gaan afdragen. Dat werkt alleen als deze recessie wegtrekt en die is voorlopig nog niet weg. Op dit moment zou het enige resultaat zijn meer mensen in de bijstand/schuldsanering en dat kost uiteindelijk meer.
[...]
Dat snap ik niet, in kortere tijd hetzelfde geld uitgeven dat bespaart toch niks?De kostenpost blijft het zelfde alleen zijn mensen eerder weer aan het werk denken ze waardoor ze weer eerder moeten gaan afdragen. Dat werkt alleen als deze recessie wegtrekt en die is voorlopig nog niet weg. Op dit moment zou het enige resultaat zijn meer mensen in de bijstand/schuldsanering en dat kost uiteindelijk meer.
Heb ik dat?!
zaterdag 3 april 2010 om 15:40
quote:minny schreef op 03 april 2010 @ 15:38:
Ik zou het financieel makkelijker hebben als ik niet werkte dan nu ik wel werk. Maar thuiszitten vind ik ook geen optie, al maken ze dat steeds aantrekkelijker stom genoeg Dat is dan toch scheef...... dat werken en inzet tonen niet loont....
Ik zou het financieel makkelijker hebben als ik niet werkte dan nu ik wel werk. Maar thuiszitten vind ik ook geen optie, al maken ze dat steeds aantrekkelijker stom genoeg Dat is dan toch scheef...... dat werken en inzet tonen niet loont....
Heb ik dat?!
zaterdag 3 april 2010 om 15:40
quote:mamalief schreef op 03 april 2010 @ 15:38:
Als ze nu eens heel simpel beginnen met bezuinigen op het politieke apparaat?
Of is dat heel dom gedacht
Ben het met je eens maar het is teglijk lastig. Al die ambtenaren die nu (aan) op het werk zijn worden dan werkeloos en dat kost ook weer geld.
Misschien wel een idee om ze om te scholen zodat ze ook in het blauw op straat kunnen lopen. Hebben de burgers er ook nog wat aan
Als ze nu eens heel simpel beginnen met bezuinigen op het politieke apparaat?
Of is dat heel dom gedacht
Ben het met je eens maar het is teglijk lastig. Al die ambtenaren die nu (aan) op het werk zijn worden dan werkeloos en dat kost ook weer geld.
Misschien wel een idee om ze om te scholen zodat ze ook in het blauw op straat kunnen lopen. Hebben de burgers er ook nog wat aan
zaterdag 3 april 2010 om 15:41
quote:mamalief schreef op 03 april 2010 @ 15:33:
[...]
En het voordeel daarvan is?
Het stimuleert het thuiszitten, je hebt meer geld om uit te geven, meer tijd om het uit te geven en zo geef je de economie een impuls.
Als je al werkt en dan ook nog eens voor een minimumloon heb je zowel de tijd als het geld daar niet voor.
Kortom, beats me wat het voordeel is.......
[...]
En het voordeel daarvan is?
Het stimuleert het thuiszitten, je hebt meer geld om uit te geven, meer tijd om het uit te geven en zo geef je de economie een impuls.
Als je al werkt en dan ook nog eens voor een minimumloon heb je zowel de tijd als het geld daar niet voor.
Kortom, beats me wat het voordeel is.......
zaterdag 3 april 2010 om 15:42
quote:minny schreef op 03 april 2010 @ 15:38:
Ik zou het financieel makkelijker hebben als ik niet werkte dan nu ik wel werk. Maar thuiszitten vind ik ook geen optie, al maken ze dat steeds aantrekkelijker stom genoeg
Hier dus niet, heb het serieus uit zitten rekenen laatst.
Als ik samen zou wonen wel, dan had ik recht op huursubsidie enzo maar omdat ik alleen ben en net iets teveel geld op de bank heb ik nergens recht op.
En voordat iedereen gaat roepen ja das logisch maak da eerst je spaargeld op, das niet voor mij maar voor de meiden maar wordt wel als mijn vermogen aangerekend.
Over scheef gesproken.
Ik zou het financieel makkelijker hebben als ik niet werkte dan nu ik wel werk. Maar thuiszitten vind ik ook geen optie, al maken ze dat steeds aantrekkelijker stom genoeg
Hier dus niet, heb het serieus uit zitten rekenen laatst.
Als ik samen zou wonen wel, dan had ik recht op huursubsidie enzo maar omdat ik alleen ben en net iets teveel geld op de bank heb ik nergens recht op.
En voordat iedereen gaat roepen ja das logisch maak da eerst je spaargeld op, das niet voor mij maar voor de meiden maar wordt wel als mijn vermogen aangerekend.
Over scheef gesproken.
zaterdag 3 april 2010 om 15:43
Ook zo krom, ik las laatst in de krant een artikel over topsalarissen. In een bepaald ziekenhuis verdient iemand meer dan 4 ton per jaar. Enkele pagina's verder lees ik een artikel dat in datzelfde ziekenhuis de kinderafdeling niet gebouwd kan worden, wegens geldtekort. Daar gaan mijn neusharen van krullen...