Welk wasmiddel?

25-09-2007 21:10 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga over een weekje op mezelf wonen. Nu zit ik met een grote vraag, ik weet niet welk wasmiddel ik het beste kan gebruiken..

Welk wasmiddel gebruiken jullie, en waarom?
Ik gebruik altijd Robijn poeder (voor wit en bont), nog niet zo zeer omdat mijn was daar schoon van wordt (wordt het natuurlijk ook wel) maar omdat mijn man daar niet allergisch voor is. Voor alle andere wasmiddelen wel, dus dan is de keuze makkelijk
Gewoon ordinair waspoeder van de Schlecker, dat ruikt heerlijk naar...... niks.

En géén vloeibaar wasmiddel gebruiken, en regelmatig een kookwas draaien. (advies van onze wasmachineverkoper). Daarmee houd je je wasmachinehartje schoon en doe je wel 20 jaar met je wasmachine.
Meen je dat nou van dat wasmachinehartje?

Ik draai witte was altijd op de heetste stand, verder gebruik ik alles wat goedkoop is en in de aanbieding, en ik heb het idee dat poeder altijd goedkoper uitvalt als die gedrukte tabletten.

Oh ja, gooi er ook nog altijd een scheutje anti kalk in.

In de winter heb ik wel dat witte en bonte reus niet meer lekker strooien i.v.m. dat mijn machine in het schuurtje staat met wasmiddel op een plank erboven en met Ariel of Robijn heb ik daar minder last van. Maar de klonterige reus wast nog steeds schoon hoor.
Beetje andijvie bij de was. Komt het helemaal goed.
Kruidvat huismerk vloeibaar in een wasbolletje in de wasmachine.

Waarom? Omdat dat niet op dieren is getest

En dat vloeibare wasmiddel van de Aldi is supergoed te doen heur, gebruikt m'n moeder ook. Lekker goedkoop en het is haar gelukt met dat wasmiddel aardbeivlekken uit m'n witte truitje te krijgen.
Ik gebruik alle producten van Robijn. Tot voor kort poeder voor bont en wit en vloeibaar voor zwart. Tegenwoordig gebruik ik ook vloeibaar voor bont en wit. Robijn bevalt me erg goed, lekkere geur en de was komt er weer netjes uit!
ik doe ook alles wat in de aanbieding is (wel donker, kleur, wit aparte flessen) en heb altijd aldi in de kast staan. dat laatste vindt mijn vriend het lekkerst ruiken. gebruik vloeibaar. en idd zo nu en dan een kookwas voor het behoud van de machine. teveel op lage temperaturen met vloeibaar is niet goed.
Ecover. Omdat het ecologisch is.

http://www.ecover.com/

Alles prima schoon, ruikt lekker, en dan ook nog eens minder belastend voor het waterleven en biologisch afbreekbaar. Niet getest op dieren.
Welk wasmiddel je wilt gebruiken hang ook af hoeveel geld je eraan kwijt wilt zijn. Alhoewel prestaties van wasmiddelen over het algemeen redelijk gelijk zijn kan de prijs gigantisch verschillen. Online grootverpakkingen bestellen via internet is bijvoorbeeld al stukken voordeliger. [spam] is bijvoorbeeld zo'n webshop. Daar koop ik in ieder geval mijn wasmiddel:)
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 06-06-2014 14:19
Reden: link naar commerciele website verwijderd
% gewijzigd
Ik gebruik altijd vloeibaar wasmiddel van de Lidl. Met shout voor de kragen en vlekken.
odi et amo
hier ook color en witte wasmiddel van de lidl.

Bij vlekken behandel ik de stof eerst apart bv smeer er wat ossengal wasmachinewas op
Gestaft. Spammen op een topic van 7 jaar oud.
Robijn pink passion klein en krachtig gecombineerd met Robijn tiara bloem en wilde bessen wasverzachter. Krijg veel complimenten over mijn frisse wasgoed. Vaak in de aanbieding ook, 1+1 gratis, dan is het niet echt duurder dan goedkope wasmiddelen. Ik heb zo ongeveer alle goedkopere wasmiddelen geprobeerd in het verleden maar ik merk toch echt verschil in kwaliteit en frisheid.
quote:AgentL schreef op 01 oktober 2007 @ 23:22:

Kruidvat huismerk vloeibaar in een wasbolletje in de wasmachine.

Waarom? Omdat dat niet op dieren is getest Weet je dat dit niet klopt? Of in elk geval, niet met zekerheid te zeggen. Dat eigen merken dierproefvrij zijn geldt voor make-up, doucheproducten en handzepen. Maar van alle wasmiddelen en schoonmaakmiddelen is niet met zekerheid te garanderen dat het cruelty free is, ook niet die van eigen merken. Dit heeft te maken met andere wetten waar het onder valt (irriterende stoffen ofzo) waardoor dierproeven verplicht zijn. Stichting proefdiervrij is wel bezig geweest met een dergelijke lijst maar omdat er te veel onduidelijkheid is hebben zij dit voor nu in de koelkast gezet. Je kunt ze zelf bellen en navragen, heb ik ook gedaan een tijd geleden.
oh, hahahahahaha, zit ik te reageren in een topic van 7 jaar oud lol

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven