Goede dag, slechte dag

24-09-2009 13:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik in Stap voor Stap alleen maar positief mag wil schrijven, open ik dit topic. Soms heb ik goede dagen, vaak heb ik kutdagen. En dat moet ik kwijt. En dat wil ik hier kwijt. En zo zijn er vast nog meer mede forummers. Iedereen is welkom! Lees wat je wil lezen!

Ik ben Choco, was ben depressief en gediagnosticeerd met een angststoornis met depressieve gedachten en gevoelens.

Ik zit aan de AD en oxazepam en ik kom niet veel buiten ik ben weer bezig mijn leven op te pakken. Ik hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt mag doe gewoon elke dag hier mijn verhaal en nodig anderen ook uit dit hier te doen. Want dit forum helpt me.
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 04-11-2009 13:32
Reden: OP aangepast
% gewijzigd
quote:Superhuisvrouw schreef op 27 maart 2010 @ 14:43:

@twister Volgende week ga ik een afsparaak maken met mijn huisarts,en dan eens over die psych hebben.Uiteindelijk moet je het natuurlijk toch zelf doen,alleen kan het wel net een steuntje in de rug zijn.Je zegt dat de huisarts niks voor je kan betekenen, behalve dat ie je iedere week wil zien. Maar hebben jullie het dan niet meer gehad over die psych? Heb je geen doorverwijzing gekregen naar een andere betere? Vind het een beetje raar dat de huisarts daar zo laks mee omgaat of begrijp ik dit verkeerd?

Hoe voel je je nu? Kun je een beetje slapen?

Wat is het hier stil trouwens... Hoe gaat het met iedereen?
Zoek mij niet, ik wil niet gevonden worden.
Hij had het wel over een rouwtherapeut maar daar willen ze niet te snel mee beginnen.

Slapen gaat wel redelijk word wel vroeg wakker,maar doordat ik overdag er erg veel mee bezig ben ..
Hebben jullie er ook een hekel aan als mensen vragen hoe het gaat? Natuurlijk hang je dan niet hele verhalen op over dat je je eigen bijzonder depressief voelt... Daar zitten zij ook niet op te wachten. Bovendien hebben mensen het altijd te druk met hun eigen dingen, dat ze toch alleen maar "het gaat goed" willen horen van je ... Zucht. Wat zijn mensen soms toch vermoeiend.
Tegenwoordig geef ik meestal aan dat het niet zo lekker gaat wanneer ik denk dat iemand oprecht is. Wanneer het een praatje piet is zeg ik standaard dat alles goed gaat.

Werk nu in de psychiatrie en ben nog vrij jong. Is een cliënte waarvan moeder is overleden. Die zegt heel de tijd: je kan het je niet voorstellen hoe moeilijk dat is. Jawel muts sterker nog ik was wees toen ik 20 was. Doe normaal mens!

Grr. kan daar best boos om worden maar dat mag ik niet laten merken. Kan alleen maar zeggen dat ik ook al de nodige dingen heb meegemaakt.

Bleh heb alweer koppijn.
Hee ikbenik, ja. Mensen denken altijd vanzelfsprekend: "je bent jong dus je weet niet hoe het is" maar mensen maken meer mee dan je verwacht.

Hoop voor je dat je inmiddels er al mee om kan gaan. Lijkt me onwijs moeilijk om zo jong je moeder te verliezen.
Weet niet of het de bedoeling is dat ik hier post, maar ik wist even geen andere plaats, en wilde geen nieuw topic openen. Ik ben sinds een tijdje bezig om af te bouwen met mijn AD, en voel me echt vreselijk.

Ik heb steeds van die rare duizelingen in m'n hoofd, en heb echt het gevoel dat mijn woede en verdriet aan de oppervlakte zit en er bji het minste of geringste uit kan komen.

Bovendien ben ik alleen met de paasdagen (heb geen zin om mensen te zien). Bah, het gaat echt niet, alles is een aanleiding om me superrot en wanhopig te voelen.
Ahh Ste... Houd moed! Het is inderdaad kut om alleen te zijn dan. Hoop voor je dat het goed gaat komen met het afbouwen van AD... En het zal ongetwijfeld zwaar zijn, maar je moet maar zo denken dat je er uiteindelijk wel beter vanaf komt.

Als je je gevoelens kwijt wilt; kun je altijd hier posten!
Hai,

Mijn laptop doet het weer dus ik ben weer online

SHV hoe gaat het met je? Ik heb vorige week wel meegekregen dat je moeder is overleden. Was er een mooie dienst die past bij je moeder?

Ik las dat je huisarts je niet heeft doorverwezen, raar hoor.

Maar je loopt nu toch ook bij een psych, kun je daar geen contact mee opnemen of je wat eerder terecht kunt?

@ ste: volgens mij zijn dat wel 'normale' bijwerkingen bij het afbouwen. Maar dat neemt niet weg dat het echt klote kan zijn. Nou geen paashazen in elkaar gaan slaan he

Wees welkom om hier van je af te schrijven, misschien helpt het.

Voor de rest
even een egobericht.........

Ik heb vorige week een brief van mijn biologische vader gekregen. Omdat hij mijn adres niet heeft, heeft hij het naar het adres van mijn zus gestuurd. In oktober vorig jaar.

Maar omdat ik toen zo in de war was heeft mijn zus hem achtergehouden en pas vorige week gegeven.

Vroeger schreef hij ook wel eens brieven maar dat waren altijd hele 'gemene' brieven.

Vanaf mijn 13e heb ik niks meer van hem gehoord.

En dan nu een brief. Ik heb hem gelezen en het is eigenlijk wel een oprechte brief.

Ik heb geen flauw idee wat ik er mee moet doen.

Mijn zus heeft ook een brief gehad en wil absoluut geen contact en heeft niet gereageerd.

Maar ik twijfel eigenlijk een beetje.
Ik voel me heel naar en heb ook vervelende dromen waarin moeder de hoofdrol speelt.Maar het schijnt er allemaal bij te horen,als ik mijn huisarts moet geloven.Weet soms niet waar ik het zoeken moet,vindt nu nergens rust .Mijn lichaam staat continue onder spanning,ik weet het af en toe niet meer.

@lieveranoniem je zou je kunnen afvragen misschien wat is de achterliggende gedachte dat je vader nu weer schrijft Jaren laat die dan weer niks van zich horen en denkt zo weer in je leven binnen te kunnen stappen..Wat zou het voor je betekenen als je weer contact met je vader zou hebben.Ga jij je dan beter voelen of roept het nare dingen op ,ik denk dat het belangrijk is dat je die dingen goed voor jezelf op een rijtje moet zetten,En geen overhaaste besluiten nemen waar je achteraf dan weer spijt van krijgt.
tjee SHV, wat naar van die dromen.

Op zich klinkt het niet zo gek omdat je er nu natuurlijk zoveel mee bezig bent.

Lukt het om een beetje afleiding te zoeken? Bijvoorbeeld een flinke wandeling maken?

De achterliggende gedachte van mijn vader is volgens zijn brief dat hij ons mist.

Ik mis hem niet, er is zoveel gebeurd, maar ik geloof wel dat mensen kunnen veranderen en eigenlijk wil ik hem wel een kans geven.

Nouja eigenlijk weet ik het gewoon niet.

Ik ga er nog maar eens goed over nadenken
LieverA: wat klote van die brief! Snap heel goed dat je nu erg in de war bent. Ik ken het verhaal natuurlijk niet en ook jouw jeugd niet, maar iets in mij zegt dat het misschien beter is om geen contact op te nemen met je vader. Vaak levert dat een hoop ellende op. Hoop echt dat je je niet te kut voelt over die brief.

SHV: die dromen zijn heel naar, maar gelukkig gaan ze voorbij. Ik spreek helaas uit ervaring. Doodongelukkig word je ervan wakker. Alsof je het nog niet zwaar genoeg hebt momenteel. Echt kut dit.

Heb nogmaals nagedacht over je gesprek met de huisarts. Vind het raar dat hij het alleen over rouwtherapie heeft gehad en dat het daar nu nog te vroeg voor is. Het overlijden van je moeder is niet je enige probleem. Je voelde je voorafgaand aan dat al heel slecht, dus waarom heb je geen verwijsbrief gekregen voor een psycholoog. Weet dat je al een psych ziet, maar je gaf aan dat dit niet zo'n fijne is en het is zo ontzettend belangrijk om iemand te hebben bij wie je je goed voelt. Nogmaals heel veel sterkte!
tnx twister

ik ben niet erg uit mijn doen van die brief hoor, toen ik hem las wel even flink gehuild, maar vooral omdat de brief zo oprecht en kwetsbaar over kwam.

Ik had echt een rotbrief verwacht en dat was het niet.

Mijn zus neemt het standpunt in dat ze nu niks mist in haar leven en totaal niet weet wat het kan toevoegen.

Daar ben ik het wel mee eens. Maar toch.

Ik ga in ieder geval wel reageren, ook als ik geen contact wil. Dan via mijn email want ik wil niet dat hij mijn huisadres heeft.
Dat snap ik niet helemaal. Als je hem een brief terug stuurt, dan heeft hij toch niet je adres? Of wil je ook niet dat hij weet in welke stad/welk dorp je woont?

Lijkt me een moeilijke keuze. En lijkt me ook lastig om een brief/e-mail terug te schrijven. Wat zet je er in godsnaam in?

Ben wel blij om te horen dat je er niet heel erg door naar de klote bent. Succes met het nemen van een beslissing.

Nu even een ego-post: ik zat al een paar maanden in een arbeidsconflict met mijn werkgever waar we echt niet uit gingen komen. Afgelopen week hebben we de boel geschikt en daar ben ik zo blij om. Er is echt een enorme last van mijn schouders gevallen. Ik hoef nooit meer daar naartoe en heb een fijne financiële regeling getroffen.
Ik wil even iedereen fijne paasdagen wensen. Voor zover het een beetje gaat, met de feestdagen.

Ik schrijf niet zoveel in dit topic laatste week. Het valt me soms zwaar de verhalen van anderen te lezen. Zeker als ik zelf even een dip heb. En ik wil dan ook wel iets zinnigs schrijven maar dat gaat niet als ik maar half lees. Soms schrijf ik wel op andere topics en dan is dat even genoeg.

Dus dat is de reden. Een voor iedereen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
LA, wat heftig van je vader. Sterkte.

Ik ga om bovengenoemde redenen even niet verder erop in. Voel me goed vandaag en wil dat zo graag vasthouden. Andere keer sta ik weer klaar voor anderen, met advies enzo
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Hee la, ja. Lijkt me inderdaad zwaar.. zomaar zo'n brief dan. En het idee dat je zus die gewoon een behoorlijke tijd voor je heeft achtergehouden.

Ik weet niet wat ik zou doen in jouw situatie. Ken ook je geschiedenis met je vader niet. Maar jullie zijn vast niet zonder reden zo uit elkaar gegroeid. Misschien kun je inderdaad maar beter uitgaan van wat je zelf wilt; wil jij contact met je vader? Wat zegt je gevoel je ? Wat wil je zelf?
@twister: ja ik wil inderdaad liever niet dat hij weet in welke stad ik woon, maar ik denk dat hij dat eigenlijk wel weet. Nouja het is een grote stad.

Wat fijn dat het arbeidsconflict is opgelost. Kan me voorstellen dat het echt oplucht.

Ben je al verder aan het kijken naar een andere baan of geniet je even van je financiele buffer?
@moon: geen probleem joh, goed dat je jouw grenzen kan aangeven!

@Meiske: Ik snap heel goed dat mijn zus de brief heeft achtergehouden. Die had ik in die periode echt niet moeten krijgen omdat ik toen nogal in de war was.

Mijn gevoel zegt dat ik geen contact met hem wil.

Maar ik heb ook van die normen en waarden, ik vind dat mensen een kans verdienen om te veranderen etc. Net zoals TBSers zeg maar die weer terug komen in de samenleving.

Nu het dan om mijn eigen situatie gaat vind ik dat ik er ook zo mee om moet gaan, anders is het zo hypocriet.

Ach ik laat het nog even een paar weken bezinken, de brief ligt eral vanaf oktober, dan maken die paar weken ook niet meer uit
SHV, die dromen had ik aan het begin ook heel veel. Hele naren dromen waarbij het haast een opluchting was om weer wakker te zijn. Haast zeg ik bewust omdat de klap wel weer aan komt dat ze wel echt dood is.

Nu droom ik nog steeds wel over haar. Soms leeft ze gewoon en soms moet ik haar vertellen dat ze dood is. Blijft gewoon erg moeilijk.

Ste, natuurlijk mag je hier mee schrijven. Iedereen is welkom.

Veel sterkte met het afbouwen van je ad. Hoeveel slikte je en van wat? En krijg je wel goede begeleiding met het afbouwen?

LA, jeetje wat een moeilijke keuze moet je maken wat die brief betreft. Mijn zwager heeft sinds heel kort ook weer contact met zijn biologische vader. Was eigenlijk best bijzonder want hij heeft bij zijn huwelijk zelfs de achternaam van mijn zus aangenomen omdat hij op die manier nog een stuk afstand kon doen van zijn biologische vader. En nu via via toch contact. Ze zijn het heel voorzichtig aan het opbouwen. Laat het lekker liggen voorlopig en doe niks omdat je het gevoel hebt dat het moet!

Twister, wat zal je opgelucht zijn! Gefeliciteerd.

Moon, goed om te lezen dat je vandaag een goede dag hebt. En reageren op anderen mag natuurlijk maar hoeft zeker niet.

Ben vandaag een beetje in de war. Was overtijd en dacht dat ik wellicht zwanger was. Zou erg welkom zijn maar ben net toch ongesteld geworden. Had verwacht er enorm verdrietig om te zijn maar dat is niet zo. Das toch niet normaal als je al maanden bezig bent?
ach IBI, jammer hoor van die ongesteldheid. Ik kan me nog wel herinneren dat je schreef te stoppen met de pil.

Ik geloof wel dat het normaal is he, dat het enige tijd duurt voordat het raak is.

Maar jammer is het natuurlijk wel. En daar mag je best af en toe verdrietig over zijn, en als je geen verdriet voelt is dat ook prima.

Ik ga voor je duimen.

Hoe gaat het met je huis? Is het al een beetje op orde en voel je je al een beetje thuis? Ik ben ook verhuisd, ongeveer 2 maanden geleden, en ik had wel wat weken nodig om te wennen.

Wat toevallig dat jouw vriend net weer contact heeft met zijn vader. Hoe gaat het daarmee? Het lijkt me in het begin zo moeilijk, dat je niet weet wat je moet zeggen etc.
Ibi, misschien is dit niet het moment om zwanger te worden, dat je daarom niet verdrietig bent?

(is maar een verklaring hoor, ik kan niet in jouw gevoel kijken )

Ik had een goede dag maar t begint nu te 'bewolken'. Had een SMS van scharrel. Vanochtend al, maar ik zag t vanmiddag pas. Heb m al een half jaar niet gezien. Heb geSMSt dat ik zijn SMS pas laat zag en op t punt stond naar opa en oma te gaan en even geen tijd had. Zijn enige reactie: as usual

Geen knipoog of hoi of doei of weetikveelwat. Heb teruggestuurd dat ik hem niks verplicht ben, maar nog geen antwoord gehad. Werd ik al een beetje sjag van.

En toen eten. Was best gezellig maar aan t einde kunnen ze zo zeuren, mijn fam. Mn vader had niet de goede toetjes meegenomen ofzo (ze zeuren gewoon om t zeuren) en toen er uiteindelijk een kurk over tafel gegooid werd in een schaal appelmoes vond ik het te kinderachtig worden en ben weggelopen. Ze zijn echt volwassen inmiddels (ik noem 17 ook even volwassen voor t gemak) maar af en toe zou je anders denken.

Luxeprobleem hoor. Ik heb familie, ik heb ouders, en ik heb eten. En t was nog lekker ook.

Voel me alleen soms zo weinig serieus genomen. Bij de lunch hebben ze ook al zo gezeurd over de soep die niet goed was (mijn ouders hadden t gemaakt en gaan er dan zelf over zeuren. de rest vond t gewoon lekker)

Ik vind dat kinderachtig.
Met scharrel is weer goed. Hij sprak me aan op MSN en was de knipoog vergeten, zei hij

Met familie is ook wel weer okee, eigenlijk.
Ja, soms kunnen mensen je zo tegenvallen. Dat ze dan eeuwig doorzeuren over dingen dat je denkt: "Nou eh! Zo ernstig is het nu ook weer niet!".

En scharrels... ja, woorden kunnen soms meer kracht hebben dan mensen denken. Heel vervelend.
Hoe gaat het met jou nu, Meiske?

Hoe gaat het herstel na je ongeluk? Ga je wel vooruit? (het zal vast langer duren dan je wilt, gok ik)

En hoe waren de paasdagen? (nouja ze zijn nog niet om)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven