Bekleden stoel gispen
zondag 4 april 2010 om 15:33
hallo allemaal,
ik weet niet of ik in de goede categorie zit maar heb een vraag over het bekleden van een gispen stoel.
heb een 1235 stoel gekocht en die wil ik graag zelf opnieuw bekleden, volgensmij moet de rugleuning los van elkaar kunnen maar ik heb geen idee hoe?! wie heeft enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
groetjes
ik weet niet of ik in de goede categorie zit maar heb een vraag over het bekleden van een gispen stoel.
heb een 1235 stoel gekocht en die wil ik graag zelf opnieuw bekleden, volgensmij moet de rugleuning los van elkaar kunnen maar ik heb geen idee hoe?! wie heeft enig idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?
groetjes

zondag 4 april 2010 om 16:24
Ik zou het niet zelf doen, tenzij je weet waar je mee bezig bent.
Achter het stof zit schuim. Achter de schuimlaag zitten klemmen. Dmv deze klemmen zit alles vast.
Bij het verwijderen van de stof breken de klemmen vaak. Grote kans dus dat je de klemmen ook moet vervangen (en het schuim dat door het openen/breken van klemmen kapot is gegaan).
En dan moet je ook nog weten hoe je het geheel weer in elkaar krijgt. Geen simpel schroef-werk dus.
Ik ben ooit ook een prijsopgaaf laten maken:
52 eu per stoel + 20 eu aan klemmen + 20 eu aan schuim. Excl stof (stof - ca 2 mtr)
Achter het stof zit schuim. Achter de schuimlaag zitten klemmen. Dmv deze klemmen zit alles vast.
Bij het verwijderen van de stof breken de klemmen vaak. Grote kans dus dat je de klemmen ook moet vervangen (en het schuim dat door het openen/breken van klemmen kapot is gegaan).
En dan moet je ook nog weten hoe je het geheel weer in elkaar krijgt. Geen simpel schroef-werk dus.
Ik ben ooit ook een prijsopgaaf laten maken:
52 eu per stoel + 20 eu aan klemmen + 20 eu aan schuim. Excl stof (stof - ca 2 mtr)
zondag 4 april 2010 om 20:31
Heb dezelfde stoelen (alleen veel ouder) en idd gewoon zelf bekleed. De rugleuning kan je losschroeven, opnieuw bekleden en dan gaan de schroeven terug door de nieuwe bekleding heen (of je moet zo handig zijn dat je die gaatjes netjes kunt maken met de machine...) De zitting zijn ook 4 schroeven, makkelijk los te halen zelfde principe als de rugleuning.
Ik wil zelf nog 2 stoelen erbij maar kan ze niet vinden...mag ik vragen waar jij ze vandaan hebt???
Ik wil zelf nog 2 stoelen erbij maar kan ze niet vinden...mag ik vragen waar jij ze vandaan hebt???
maandag 5 april 2010 om 14:02
De stoelen op de foto zijn originele Gispens maar de stoel van Adelheid staat, denk ik, niet op die foto omdat dat nieuw gestoffeerde stoelen zijn die te koop staan bij de designboer.
Adelheid, ga inderdaad niet zelf rommelen als je er geen ervaring mee hebt want dat is echt zonde van de stoel. Een echte Gispen houdt zijn waarde, zeker als hij goed gestoffeerd is. Ik laat mijn meubelen hier stofferen:
http://www.designstoffeerderij.nl/gispen3.htm
Adelheid, ga inderdaad niet zelf rommelen als je er geen ervaring mee hebt want dat is echt zonde van de stoel. Een echte Gispen houdt zijn waarde, zeker als hij goed gestoffeerd is. Ik laat mijn meubelen hier stofferen:
http://www.designstoffeerderij.nl/gispen3.htm
zondag 29 augustus 2010 om 13:40
Zijn inderdaad echte Gispen stoelen. Stofferen kan je ook laten doen bij www.hollandinvorm.com, ook vele gispen stoelen voorradig en te stofferen in elke gewenste kleur.