weer blaasgruis.......
maandag 5 april 2010 om 16:03
Mijn kater heeft, volgens mij, voor de 2e achtereenvolgende keer blaasgruis.
Morgen wil ik weer een afspraak maken met de dierenarts.
Hoij plast weer overal binnen.
het klinkt misschien truttig, maar ik kan daar niet meer tegen, overal druppels vinden...
Ik heb vroeger een poes gehad die geen blaasproblemen had, maar gedragsproblemen, en die dus ook overal plaste, vanalles mee geprobeerd maar ze bleef het doen. Alles stonk altijd, beestje is nog 19 geworden ook.
Ik wil dat niet meer, ik wil niet meer altijd pis opruimen, altijd checken of er niks stinkt, altijd me schamen voor visite.
Het begint nu weer met deze kater dus, voor de 2e keer.
Hij mag al nooit meer op de slaapkamers, maar net schoot hij per ongeluk mee, en ik zag hem gelijk sproeien tegen mijn kledingkast.
Ik zit er echt wel een beetje doorheen, ik zie weer jaren vol stank voor me, weer alle vloerbedekking naar de knoppen.
Ik doe hem nu veel buiten en als hij binnen is hou ik hem steeds in de gaten, maar ik raak er zelf gestress van.
Bij zijn vorige blaasgruis probleem, dat wel overging met medicijnen, plast hij op de aanrecht, op het fornuis, tegen de laptop van mijn zoon, werkelijk overal.
Ik wil dit niet meer, ik ben ongerust dat het steeds terug zal komen, en dan weet ik het ook niet meer.
Het begon dit weekend al, ben al het hele weekend gestrest als hij binnen is, kan niet ontspannen omdat ik hem steeds in de gaten moet houden, ben steeds boos op hem, terwijl hij er ook niks aan kan doen.
Moest even mijn verhaal kwijt... , ik weet het gewoon niet meer.
Morgen wil ik weer een afspraak maken met de dierenarts.
Hoij plast weer overal binnen.
het klinkt misschien truttig, maar ik kan daar niet meer tegen, overal druppels vinden...
Ik heb vroeger een poes gehad die geen blaasproblemen had, maar gedragsproblemen, en die dus ook overal plaste, vanalles mee geprobeerd maar ze bleef het doen. Alles stonk altijd, beestje is nog 19 geworden ook.
Ik wil dat niet meer, ik wil niet meer altijd pis opruimen, altijd checken of er niks stinkt, altijd me schamen voor visite.
Het begint nu weer met deze kater dus, voor de 2e keer.
Hij mag al nooit meer op de slaapkamers, maar net schoot hij per ongeluk mee, en ik zag hem gelijk sproeien tegen mijn kledingkast.
Ik zit er echt wel een beetje doorheen, ik zie weer jaren vol stank voor me, weer alle vloerbedekking naar de knoppen.
Ik doe hem nu veel buiten en als hij binnen is hou ik hem steeds in de gaten, maar ik raak er zelf gestress van.
Bij zijn vorige blaasgruis probleem, dat wel overging met medicijnen, plast hij op de aanrecht, op het fornuis, tegen de laptop van mijn zoon, werkelijk overal.
Ik wil dit niet meer, ik ben ongerust dat het steeds terug zal komen, en dan weet ik het ook niet meer.
Het begon dit weekend al, ben al het hele weekend gestrest als hij binnen is, kan niet ontspannen omdat ik hem steeds in de gaten moet houden, ben steeds boos op hem, terwijl hij er ook niks aan kan doen.
Moest even mijn verhaal kwijt... , ik weet het gewoon niet meer.
maandag 5 april 2010 om 16:42
quote:pearle schreef op 05 april 2010 @ 16:39:
Die link van jouw, Biebelie, zie ik 17.95 voor 2 kilo, de Sanabelle Urinary.
Klopt dat?
Apart eten gaat moeizaam, omdat Kater dus de deur open kan doen naar de keuken en dan daar wer gaat proberen te eten uit bakje van PoesIn mijn vorige woning had ik nog een kat en kon ook deuren openmaken. Deurkruk omhoog zetten helpt, kunnen ze die deur niet meer openen.
Die link van jouw, Biebelie, zie ik 17.95 voor 2 kilo, de Sanabelle Urinary.
Klopt dat?
Apart eten gaat moeizaam, omdat Kater dus de deur open kan doen naar de keuken en dan daar wer gaat proberen te eten uit bakje van PoesIn mijn vorige woning had ik nog een kat en kon ook deuren openmaken. Deurkruk omhoog zetten helpt, kunnen ze die deur niet meer openen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
maandag 5 april 2010 om 16:48
maandag 5 april 2010 om 16:53
quote:pearle schreef op 05 april 2010 @ 16:16:
Deze kat eet bijna nooit blikvoeding, houd hij niet van.
Ik ga eens googlen op het voer van Prins.
En Binkie, hoe plast je kat dan nu? net als een poes zeg maar?Ja Pearl, net als een poes, echter hij is jaren geleden al overleden.
Deze kat eet bijna nooit blikvoeding, houd hij niet van.
Ik ga eens googlen op het voer van Prins.
En Binkie, hoe plast je kat dan nu? net als een poes zeg maar?Ja Pearl, net als een poes, echter hij is jaren geleden al overleden.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
maandag 5 april 2010 om 16:55
Lekker. Tja. Honger maakt rauwe bonen zoet . Volgens mij smaakt gewoon voer zoals een Mars of een Snicker voor ons, en goed voer als broccoli of witlof. Ik kreeg in het begin in ieder geval een zelfde soort blik van mijn kat als die ik krijg van mijn kinderen als ik weer eens een vitamine offensief inzet. En mooi toch, als hij er een maand mee doet. Lekker zuunig!

maandag 5 april 2010 om 17:27
Het is heel gebruikelijk dat blaasgruis meerdere keren achter elkaar voorkomt en dat je kater dus een paar keer achter elkaar een katheter nodig heeft om de boel goed door te spoelen.
In jouw geval, dus zonder dieetvoer, is het niet meer dan logisch dat het steeds terug, want het probleem (de aanmaak van kristallen in zijn plasbuis) is niet verholpen en dus komen de kristallen steeds terug, waardoor zijn plasbuis weer verstopt raakt.
Je moet niet boos op hem zijn, want hij doet het niet expres en hij wil alleen maar van zijn overvolle blaas en pijnlijke gevoel af!
Het is trouwens heel gevaarlijk om tot morgen te wachten, want blaasgruis is bij katers een acuut probleem, omdat ze zo'n smalle urinebuis hebben dat als er niets meer door kan de blaas of de urinebuis zelf kan scheuren en daar kan hij dood aan gaan! Je kunt dus beter vandaag nog naatr de dierenarts gaan om hem door te laten spoelen voor het te laat is! Doen hoor!!!!
En daarna dus permanent 2 keer per dag in een aparte kamer blaasgruisbrokjes geven. Die van Clinic (bij de dierenspeciaalzaak) is niet zo duur als bij de dierenarts.
In jouw geval, dus zonder dieetvoer, is het niet meer dan logisch dat het steeds terug, want het probleem (de aanmaak van kristallen in zijn plasbuis) is niet verholpen en dus komen de kristallen steeds terug, waardoor zijn plasbuis weer verstopt raakt.
Je moet niet boos op hem zijn, want hij doet het niet expres en hij wil alleen maar van zijn overvolle blaas en pijnlijke gevoel af!
Het is trouwens heel gevaarlijk om tot morgen te wachten, want blaasgruis is bij katers een acuut probleem, omdat ze zo'n smalle urinebuis hebben dat als er niets meer door kan de blaas of de urinebuis zelf kan scheuren en daar kan hij dood aan gaan! Je kunt dus beter vandaag nog naatr de dierenarts gaan om hem door te laten spoelen voor het te laat is! Doen hoor!!!!
En daarna dus permanent 2 keer per dag in een aparte kamer blaasgruisbrokjes geven. Die van Clinic (bij de dierenspeciaalzaak) is niet zo duur als bij de dierenarts.

dinsdag 6 april 2010 om 15:10
Mijn Tijger is ook blaasgruis gevoelig en ik weet gelijk als hij er weer last van heeft. Ik heb nog 3 katten rondlopen dus dieet voer is lastig om te geven. Nu krijgen ze huismerk van een winkel, en als ik merk dat Tijger een keer naast de bak plast, meerdere keren, dan geef ik hem Eurologist. Is een kruiden (homeopatisch) middel. Eerst heb ik hem een volledige kuur gegegeven en daarna geef ik het als hij er weer last van krijgt. En na jarenlang zoeken en poetsen en katten stank is dit voor mij de beste oplossing gebleken. Hij kan hetzelfde voer als de andere katten en plast nooit meer naast de bak. Misschien is dit ook wel iets voor jouw kat. Ik heb hem na de kuur laten testen omdat de da sceptisch was maar hij was helemaal gezond. En je mag dit ook geven ter preventie.
Ik plaats even een link, als dit niet mag haal ik hem weer weg.
http://www.huisdierendokter.nl/blaasgruis-kat.html
Ik plaats even een link, als dit niet mag haal ik hem weer weg.
http://www.huisdierendokter.nl/blaasgruis-kat.html
dinsdag 6 april 2010 om 20:27
Mmm zet net een ongeveer gelijk topic meer, heb ook zo´n plasser en ik kan er ook haast niet meer tegen. Ik vind alleen dat je alles moet doen en zo te lezen ben jij daartoe bereid...
Ik vind het niet zo gek dat je er niet meer tegen kan hoor...... ik herken wel wat je zegt. Alleen, doe alles wat kan... bij mijn kat is er waarschijnlijk niet zoveel meer aan te doen, maar als ik het zo lees ben jij nog volop bezig om het op te lossen.
Tips die je kreeg zijn echt goed hoor! Succes, ik hoop dat er voor mijn kat nog iets te vinden is )en belangrijker, dat ze het dan ook echt gaan doen hier'.
Groet Sapphire
Ik vind het niet zo gek dat je er niet meer tegen kan hoor...... ik herken wel wat je zegt. Alleen, doe alles wat kan... bij mijn kat is er waarschijnlijk niet zoveel meer aan te doen, maar als ik het zo lees ben jij nog volop bezig om het op te lossen.
Tips die je kreeg zijn echt goed hoor! Succes, ik hoop dat er voor mijn kat nog iets te vinden is )en belangrijker, dat ze het dan ook echt gaan doen hier'.
Groet Sapphire

dinsdag 6 april 2010 om 20:34
quote:pearle schreef op 06 april 2010 @ 17:44:
Bedankt voor de tip Missloki, vanavond heb ik een afspraak bij de dierenarts, kat oogt verder niet ziek, dus dan hoor ik het wel.
Ik laat het hier nog even weten.
Fijn dat je vanavond naar je DA gaat. Laat hem daan gelijk even katheteren dan kan hij er weer een tijdje tegen zonder pijn en met het juiste dieetvoer erbij ben je hopelijk snel van de klachten af.
Ik begrijp je frustratie overigens helemaal, want een passende kat in huis is een drama!
Bedankt voor de tip Missloki, vanavond heb ik een afspraak bij de dierenarts, kat oogt verder niet ziek, dus dan hoor ik het wel.
Ik laat het hier nog even weten.
Fijn dat je vanavond naar je DA gaat. Laat hem daan gelijk even katheteren dan kan hij er weer een tijdje tegen zonder pijn en met het juiste dieetvoer erbij ben je hopelijk snel van de klachten af.
Ik begrijp je frustratie overigens helemaal, want een passende kat in huis is een drama!
dinsdag 6 april 2010 om 20:35
dinsdag 6 april 2010 om 22:34
Inderdaad bij de dierenarts geweest, blaas leeggehaald, daarvoor moest hij een roesje en een uurtje blijven omdat hij nogal tekeer ging.
Beginnende blaasgruis, was verder niet verstopt maar ook blaasontsteking.
Anti biotica gehad, druppels antibiotica mee naar huis en na een uur kon ik hem dus weer ophalen.
Hij staat nog wat wankel op de pootjes.
Ze heeft gelijk ontdekt dat hij een hartruisje heeft, maar daar heeft hij verder geen klachten van, is een zeer actieve buitenkat, dus was meer een mededeling.
Zak voer erbij, en samen weer naar huis
Beginnende blaasgruis, was verder niet verstopt maar ook blaasontsteking.
Anti biotica gehad, druppels antibiotica mee naar huis en na een uur kon ik hem dus weer ophalen.
Hij staat nog wat wankel op de pootjes.
Ze heeft gelijk ontdekt dat hij een hartruisje heeft, maar daar heeft hij verder geen klachten van, is een zeer actieve buitenkat, dus was meer een mededeling.
Zak voer erbij, en samen weer naar huis