(niche) parfums, parfumfreaks..(pas op: verslavingsgevaar!)
zondag 24 januari 2010 om 20:19
bij deze: lekker uitgebreid doorleuteren over niche parfums, moeilijk te vinden parfums, geurnoten, ruiken tot je er bij neervalt, samen parfumshoppen etcetera!!
Welke geur draag jij vandaag?
Als je meer over een bepaalde geur wil weten:
www.fragrantica.com
www.osmoz.com
www.perfumeintelligence.co.uk
hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:
www.ausliebezumduft.de
www.luckyscent.com
www.suendhaft.com
www.celeste-parfums.nl
www.skins.nl
www.thedifferentscent.de
http://shop.lessenteurs.com
www.exclusievegeuren.nl
www.1572.eu
Als je meer van "indy perfumers" houdt:
www.sonomascentstudio.com
www.dshperfumes.com
www.tauerperfumes.com
www.veroprofumo.com
www.profumo.it
www.aftelier.com
www.soivohle.com
ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com
Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)
www.makeupalley.com
www.perfumeoflife.org
www.basenotes.net
www.beautyboard.de
www.beautyjunkies.de
En voor wie er ook nog meer over wil lezen:
een pagina vol met links naar blogs
http://thedrydown.com
Nederlandstalig:
http://geurengoeroe.web-log.nl/
http://hetparfum.blogspot.com/
Je zou er bijna parfum moe van worden
Welke geur draag jij vandaag?
Als je meer over een bepaalde geur wil weten:
www.fragrantica.com
www.osmoz.com
www.perfumeintelligence.co.uk
hier kun je kijken voor (niche) parfums en proefjes:
www.ausliebezumduft.de
www.luckyscent.com
www.suendhaft.com
www.celeste-parfums.nl
www.skins.nl
www.thedifferentscent.de
http://shop.lessenteurs.com
www.exclusievegeuren.nl
www.1572.eu
Als je meer van "indy perfumers" houdt:
www.sonomascentstudio.com
www.dshperfumes.com
www.tauerperfumes.com
www.veroprofumo.com
www.profumo.it
www.aftelier.com
www.soivohle.com
ook leuk voor alles "handmade": www.etsy.com
Internationale forums vol parfumgekken (oftewel parfumista's, fraghags, fumeheads etc.)
www.makeupalley.com
www.perfumeoflife.org
www.basenotes.net
www.beautyboard.de
www.beautyjunkies.de
En voor wie er ook nog meer over wil lezen:
een pagina vol met links naar blogs
http://thedrydown.com
Nederlandstalig:
http://geurengoeroe.web-log.nl/
http://hetparfum.blogspot.com/
Je zou er bijna parfum moe van worden
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
zondag 4 april 2010 om 11:24
zondag 4 april 2010 om 11:32
Tijger - het probleem bij de onderzoeken is vaak, dat ze:
1. één aspect van een product nemen en daarvan een effect proberen te meten op weer een klein aspect van menselijk welzijn (zoals koffie invloed op calcium huishouden)
2. op de basis van die specifieke effect conclusies proberen te trekken voor het product in het algemeen en het invloed ervan op de gezondheid in het algemeen - en daarbij het nog zwart-wit maken - als goed of slecht beschouwen.
En dat is juist wat niet werkt. Ja, koffie zorgt ervoor, dat je naar de WC moet en hiermee verlies je water en wat mineralen (soms "vergeten" ze erbij te zetten, dat koffie zelf ook mineralen en water toevoegt). Dus, iets erin, iets eruit, balans is verstoord en dan wordt het hersteld. Maar wacht eens - gaat het niet de hele leven erom? Balans verstoren en weer opbouwen? En ja - koffie kan je alerter maken en zorgen, dat je een diepje kan overleven. Maar ja - mij persoonlijk maakt koffie slaperig
Dus, even kort door de bocht - het gaat om balans en niet hoe je het "vast" kan zetten, maar hoe je het kan onderhouden en daarvoor zijn de simpele regels:
1. Eet gevarieerd en probeer routine en eenzijdigheid te vermijden - hiermee zorg je voor, dat je niet te veel van iets neemt, wat "schadelijk" voor je kan zijn en tegelijkertijd zorgt het voor, dat verschillende producten elkaar gaan compenseren.
2. Let goed op de effecten van verschillende middelen op jouw lichaam - waar ben je gevoelig voor? waar heb je extra behoefte in? wat kan je beter vermijden? of nog beter - wanneer kan je beter wat eten of juist laten.
3. Heel belangrijk - geniet van wat je eet en probeer soepel omgaan met iets, wat je als lekker, maar niet "gezond" beschouwt.
Het is een beetje off-topic, maar ik hoop, dat het kan hier.
1. één aspect van een product nemen en daarvan een effect proberen te meten op weer een klein aspect van menselijk welzijn (zoals koffie invloed op calcium huishouden)
2. op de basis van die specifieke effect conclusies proberen te trekken voor het product in het algemeen en het invloed ervan op de gezondheid in het algemeen - en daarbij het nog zwart-wit maken - als goed of slecht beschouwen.
En dat is juist wat niet werkt. Ja, koffie zorgt ervoor, dat je naar de WC moet en hiermee verlies je water en wat mineralen (soms "vergeten" ze erbij te zetten, dat koffie zelf ook mineralen en water toevoegt). Dus, iets erin, iets eruit, balans is verstoord en dan wordt het hersteld. Maar wacht eens - gaat het niet de hele leven erom? Balans verstoren en weer opbouwen? En ja - koffie kan je alerter maken en zorgen, dat je een diepje kan overleven. Maar ja - mij persoonlijk maakt koffie slaperig
Dus, even kort door de bocht - het gaat om balans en niet hoe je het "vast" kan zetten, maar hoe je het kan onderhouden en daarvoor zijn de simpele regels:
1. Eet gevarieerd en probeer routine en eenzijdigheid te vermijden - hiermee zorg je voor, dat je niet te veel van iets neemt, wat "schadelijk" voor je kan zijn en tegelijkertijd zorgt het voor, dat verschillende producten elkaar gaan compenseren.
2. Let goed op de effecten van verschillende middelen op jouw lichaam - waar ben je gevoelig voor? waar heb je extra behoefte in? wat kan je beter vermijden? of nog beter - wanneer kan je beter wat eten of juist laten.
3. Heel belangrijk - geniet van wat je eet en probeer soepel omgaan met iets, wat je als lekker, maar niet "gezond" beschouwt.
Het is een beetje off-topic, maar ik hoop, dat het kan hier.
zondag 4 april 2010 om 11:38
Smelly - ik vind het ook heel jammer, dat je opeens geconfronteerd wordt met het feit, dat de voorwaarden nu anders zijn (en dan ongunstiger). Ik heb nog nooit Montale in Parijs gekocht, dus ik weet niet anders. Maar wat je vertelt vind ik zeker aantrekkelijk. Hoe het komt en waar het aan ligt met die prijzen enzo - dat weet ik niet - wil ook niet te ver gaan met veronderstellingen - anders gaan ze eigen leven leiden voor je het weet Maar ik snap de frustratie.
zondag 4 april 2010 om 14:23
AromaX zolamg je geen artsenadviezen geeft kun je best je mening over voeding e.d. kwijt, ideetje voor een topic op lijf en lijn ofzo? Ben wel geinteresseerd in zuurvorming/ alkalisch eten etc. maar in de praktijk ben ik al blij als ik ongeveer in de richting van een doorsnee hollands voedingspatroon zit, mn 'eetgestoordheid' is niet zo ernstig maar wel hardnekkig!
Wat vinden parfumeurs van layeren...?
haha DS jouw grapje (dat was het in 1e instantie toch...?) wordt heel erg serieus opgepikt!
Leuk die enthousiaste reakties, ik weet niet of ik met die Thalys mee kan hoor, kunnen we niet lekker schoolreisjesachtig met de Eurolines bus? Of Marnie heel lief aankijken haha! Naja fantyasie slaat op hol, zat al te denken aan geleende busjes hahaha!
Echt maf, trein naar Utrecht bomvol, heb nu een half treinstel voor mezelf lijkt wel, uiteraard zit ik nu relaxter dan daarnet
heb trouwens mijn oog laten vallen op een reed diffuser van yankee kaars in de geur Mediterranean Cypress, ik kan mezelf toch ook wel n cadeautje geven voor mn verjaardag?
Wat vinden parfumeurs van layeren...?
haha DS jouw grapje (dat was het in 1e instantie toch...?) wordt heel erg serieus opgepikt!
Leuk die enthousiaste reakties, ik weet niet of ik met die Thalys mee kan hoor, kunnen we niet lekker schoolreisjesachtig met de Eurolines bus? Of Marnie heel lief aankijken haha! Naja fantyasie slaat op hol, zat al te denken aan geleende busjes hahaha!
Echt maf, trein naar Utrecht bomvol, heb nu een half treinstel voor mezelf lijkt wel, uiteraard zit ik nu relaxter dan daarnet
heb trouwens mijn oog laten vallen op een reed diffuser van yankee kaars in de geur Mediterranean Cypress, ik kan mezelf toch ook wel n cadeautje geven voor mn verjaardag?
zondag 4 april 2010 om 16:29
Tijger: met die koffie enzo, kweet het ook niet hoor, misschien na de koffie een glaasje (karne)melk om het tekort weer op te vangen, of een calciumtabletje...
't begon misschien als een grapje, maar 2 dagen Parijs lijkt me wel echt te gek hoor! Kostenpunten: de reis / het verblijf. Wat je koopt / eet en drinkt, tja, daar heb je zelf invloed op. Ik vind gewoon het gevoel dat je krijgt in Aux Printemps, of Palais Royal, of Maison Guerlain Champs Elysees...dat is al zo luxe! Ook al koop je niets...plus: met een stel medegenieters is het vaak nog leuker!
Natas: die Bali Dream houdt niet echt lang, na 'n paar uurtjes rook ik er echt niets meer van...maarja, als het niet te duur is, spuit je toch gewoon wat vaker..
Mijn kinderen hadden trouwens bij opa en oma niet gewoon een paar chocolade eitjes, nee, gewoon zo'n halve paashaas villa van chocola...
't begon misschien als een grapje, maar 2 dagen Parijs lijkt me wel echt te gek hoor! Kostenpunten: de reis / het verblijf. Wat je koopt / eet en drinkt, tja, daar heb je zelf invloed op. Ik vind gewoon het gevoel dat je krijgt in Aux Printemps, of Palais Royal, of Maison Guerlain Champs Elysees...dat is al zo luxe! Ook al koop je niets...plus: met een stel medegenieters is het vaak nog leuker!
Natas: die Bali Dream houdt niet echt lang, na 'n paar uurtjes rook ik er echt niets meer van...maarja, als het niet te duur is, spuit je toch gewoon wat vaker..
Mijn kinderen hadden trouwens bij opa en oma niet gewoon een paar chocolade eitjes, nee, gewoon zo'n halve paashaas villa van chocola...
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
zondag 4 april 2010 om 20:22
Zo ladies en gentleman,
Net terug van paasbrunch, was gezellig en lekker gegeten, latertje voor een brunch maar dat maakt niet uit.
Ja, dat is mooi balen van Montale,ik had er ook nog nooit wat besteld,zonde dat hier niet hetzelfde geldt qua prijs en flesje erbij.
Die nieuwe AA van Guerlain,Bouquet numero 1 is helaas niet voor de winkels maar voor de luchthavens, zit erover te denken om er 1 voor me mee te laten nemen,dan heb ik hem pas eind mei of begin juni maar dan maar ff wachten
En overmorgen 'moet' ik eventjes naar Antwerpen dus dan meteen maar even doortuffen naar Wevelgem
Jullie ruiken lekker vandaag, moet nog even aandachtig alles doorlezen strakjes.
Net terug van paasbrunch, was gezellig en lekker gegeten, latertje voor een brunch maar dat maakt niet uit.
Ja, dat is mooi balen van Montale,ik had er ook nog nooit wat besteld,zonde dat hier niet hetzelfde geldt qua prijs en flesje erbij.
Die nieuwe AA van Guerlain,Bouquet numero 1 is helaas niet voor de winkels maar voor de luchthavens, zit erover te denken om er 1 voor me mee te laten nemen,dan heb ik hem pas eind mei of begin juni maar dan maar ff wachten
En overmorgen 'moet' ik eventjes naar Antwerpen dus dan meteen maar even doortuffen naar Wevelgem
Jullie ruiken lekker vandaag, moet nog even aandachtig alles doorlezen strakjes.
zondag 4 april 2010 om 20:44
Ah Beauties, mooie vooruitzichten! Wevelgem, Parijs....fijn!
Smelly: Epic is inderdaad fijn, maar Lyric is voor mij favoriet...jij rook trouwens ook heerlijk vandaag!
Tijger: Hongkong Garden is een prachtige Ava Luxe geur, heel aparte groene irisgeur.
Sommige parfumeurs hebben geen probleem met layeren, sterker nog, er zijn parfumeurs met goede tips:
PERFUME COMBINATIONS SUGGESTED BY JEAN-CLAUDE ELLENA
No5 de Chanel
[to enhance the] Iris: Après l'Ondée (Guerlain)
[to enhance the] Masculine notes, aldehydes and lavender: Tabac Original.....
Shalimar de Guerlain
[to enhance the] Lavender: Pour un Homme (Caron)
[to enhance the] Spices: Pour Homme (Cacharel) or Comme des Garçons
[to enhance the] Patchouli: Etro, Santa Maria Novella
Arpège de Lanvin
[to enhance the]Ylang-ylang: Beauty (Sarah Schwartz)
[to enhance the] Lily of the Valley: Diorissimo
Joy de Patou
[to enhance the] Rose: Ombre Rose (Jean-Charles Brosseau) or Rose Muskissime (Maître-Parfumeur et Gantier)
[to enhance the] Green jasmine: Diorella
Trésor de Lancôme
[to enhance the] Leather: Cuir de Russie (Maître-Parfumeur et Gantier) or Centaure (Cardin)
[to enhance the] Violet: Violette (Berdoues or Floris)
[to enhance the] Rose: Evelyn (Crabtree & Evelyn), Tea Rose (Perfumer's Workshop), Rose du Jardin Retrouvé
Ysatis de Givenchy
Smells wonderful with Féminité du Bois (Shiseido)
Angel de Thierry Mugler
[to enhance the] Fruit: Fuzzy Peach (The Body Shop)
As a contrast: L'Eau d'Issey
L'Air du Temps de Nina Ricci
[to enhance the] Pepper: Poivre (Caron)
Femme de Rochas
[to enhance the] Clove and Cardamom: 4 parts Femme, 1 part Comme des Garçons
Anaïs Anaïs de Cacharel
Daytime: Acqua di Gio
Nighttime: Gio (Armani)
Diorissimo de Christian Dior
[to enhance the] Fresh marine notes: Cool Water for Woman (Davidoff), or Pleasures (Estée Lauder) Blackcurrant: First (Van Cleef & Arpels)
Opium d'Yves Saint-Laurent
[to enhance the] Fruit: Orange Sanguine (Jean-François Laporte), Orange Cannelle (Fragonard)
[to enhance the] Orange blossom (Moroccan effect): Fleurs d'Oranger (Serge Lutens)
[to enhance the] Masculine notes: Old Spice (Shulton)
De FdB / Ysatis tip heb ik al eens geprobeerd, werkt prima!
Joy/Ombre Rose wil ik binnenkort ook proberen..
Smelly: Epic is inderdaad fijn, maar Lyric is voor mij favoriet...jij rook trouwens ook heerlijk vandaag!
Tijger: Hongkong Garden is een prachtige Ava Luxe geur, heel aparte groene irisgeur.
Sommige parfumeurs hebben geen probleem met layeren, sterker nog, er zijn parfumeurs met goede tips:
PERFUME COMBINATIONS SUGGESTED BY JEAN-CLAUDE ELLENA
No5 de Chanel
[to enhance the] Iris: Après l'Ondée (Guerlain)
[to enhance the] Masculine notes, aldehydes and lavender: Tabac Original.....
Shalimar de Guerlain
[to enhance the] Lavender: Pour un Homme (Caron)
[to enhance the] Spices: Pour Homme (Cacharel) or Comme des Garçons
[to enhance the] Patchouli: Etro, Santa Maria Novella
Arpège de Lanvin
[to enhance the]Ylang-ylang: Beauty (Sarah Schwartz)
[to enhance the] Lily of the Valley: Diorissimo
Joy de Patou
[to enhance the] Rose: Ombre Rose (Jean-Charles Brosseau) or Rose Muskissime (Maître-Parfumeur et Gantier)
[to enhance the] Green jasmine: Diorella
Trésor de Lancôme
[to enhance the] Leather: Cuir de Russie (Maître-Parfumeur et Gantier) or Centaure (Cardin)
[to enhance the] Violet: Violette (Berdoues or Floris)
[to enhance the] Rose: Evelyn (Crabtree & Evelyn), Tea Rose (Perfumer's Workshop), Rose du Jardin Retrouvé
Ysatis de Givenchy
Smells wonderful with Féminité du Bois (Shiseido)
Angel de Thierry Mugler
[to enhance the] Fruit: Fuzzy Peach (The Body Shop)
As a contrast: L'Eau d'Issey
L'Air du Temps de Nina Ricci
[to enhance the] Pepper: Poivre (Caron)
Femme de Rochas
[to enhance the] Clove and Cardamom: 4 parts Femme, 1 part Comme des Garçons
Anaïs Anaïs de Cacharel
Daytime: Acqua di Gio
Nighttime: Gio (Armani)
Diorissimo de Christian Dior
[to enhance the] Fresh marine notes: Cool Water for Woman (Davidoff), or Pleasures (Estée Lauder) Blackcurrant: First (Van Cleef & Arpels)
Opium d'Yves Saint-Laurent
[to enhance the] Fruit: Orange Sanguine (Jean-François Laporte), Orange Cannelle (Fragonard)
[to enhance the] Orange blossom (Moroccan effect): Fleurs d'Oranger (Serge Lutens)
[to enhance the] Masculine notes: Old Spice (Shulton)
De FdB / Ysatis tip heb ik al eens geprobeerd, werkt prima!
Joy/Ombre Rose wil ik binnenkort ook proberen..
zondag 4 april 2010 om 21:50
interessante info, thanx marnie! En naar Parijs en nix kopen, nee das niet leuk
Het is dat Wevelgem L Autre niet meer had maar ik had dolgraag ook Iets willen Kopen
De Femme met CdG, interesting
Beauties doe de heren daar de hartelijke groeten! Naja das ook maar een wijze van spreken eigenlijk, maar toch, denk nog steeds met veel plezier aan de ontvangst en de mooie foundation van David!
Kep nu iets aparts gezien, stond in de etalage van een kapsalon/schoonheidssalon: voetbehandeling met van alles en nog wat, afgesloten met 'voetparfum'! Die had ik echt nog nooit gehoord.
Het is dat Wevelgem L Autre niet meer had maar ik had dolgraag ook Iets willen Kopen
De Femme met CdG, interesting
Beauties doe de heren daar de hartelijke groeten! Naja das ook maar een wijze van spreken eigenlijk, maar toch, denk nog steeds met veel plezier aan de ontvangst en de mooie foundation van David!
Kep nu iets aparts gezien, stond in de etalage van een kapsalon/schoonheidssalon: voetbehandeling met van alles en nog wat, afgesloten met 'voetparfum'! Die had ik echt nog nooit gehoord.
zondag 4 april 2010 om 22:03
Beauties - heerlijk - Antwerpen en dan Wevelgem - vandaag dacht ik net - nee - zomaar een dagje Wevelgem is te veel rijden, maar in combinatie met een weekendje Antwerpen is best te doen. Veel plezier daar en veel geurige avonturen!
Tijger - nou, ik dacht dat Roudnitska layeren nog al op zijn minst "niet slim" vond Of ik met hem eens ben of niet is natuurlijk een ander verhaal af en toe doe ik het wel. en...
Marnie - wat een leuke lijst! Het zijn nog interessante suggesties.
Tijger - nou, ik dacht dat Roudnitska layeren nog al op zijn minst "niet slim" vond Of ik met hem eens ben of niet is natuurlijk een ander verhaal af en toe doe ik het wel. en...
Marnie - wat een leuke lijst! Het zijn nog interessante suggesties.
zondag 4 april 2010 om 22:03
Tijger: nee, helemaal niets is idd niet zo leuk, maar de ervaring telt ook toch..en daarbij, als we zo'n expeditie zouden ondernemen zou ik van te voren 30ml flesjes bestellen en decant spullen meenemen! Konden we mooi samen flessen kopen en meteen delen...toch instant gratification!
Voetparfum..daar had ik ook nog niet van gehoord. Wel voetdeo..
Voetparfum..daar had ik ook nog niet van gehoord. Wel voetdeo..
maandag 5 april 2010 om 10:37
Morgen allen.
Vandaag in Ormonde Jayne Tolu naar aanleiding van Katie Puckricks filmpje, wat een zalige geur ook weer. Ormonde Jayne woman vind ik ook zo n mooie geur.
Ik was met Parijs tikkie te impulsief dus ik hou het even in het midden of ik dan kan want inderdaad overnachten en dat soort dingen brengt veel kosten met zich mee al blijf ik het een leuk plan vinden, dus ik wijs het niet af vooralsnog maar ik gaf wel te snel mijn jawoord sorry.
Hoezo geurensnob haha.....
Marnie ik deel geen enkele fles hahaha erg he, wil alles tot de laatste drup bewonderen enzo, heel weird ben ik op dat gebied. Dus decants en dat soort dingen zijn aan mij niet besteed.
Vandaag in Ormonde Jayne Tolu naar aanleiding van Katie Puckricks filmpje, wat een zalige geur ook weer. Ormonde Jayne woman vind ik ook zo n mooie geur.
Ik was met Parijs tikkie te impulsief dus ik hou het even in het midden of ik dan kan want inderdaad overnachten en dat soort dingen brengt veel kosten met zich mee al blijf ik het een leuk plan vinden, dus ik wijs het niet af vooralsnog maar ik gaf wel te snel mijn jawoord sorry.
Hoezo geurensnob haha.....
Marnie ik deel geen enkele fles hahaha erg he, wil alles tot de laatste drup bewonderen enzo, heel weird ben ik op dat gebied. Dus decants en dat soort dingen zijn aan mij niet besteed.
maandag 5 april 2010 om 10:38
Goedemorgen,
Voetparfum, nooit van gehoord. Veel verder dan een voetencreme kom ik niet. De voetbalsem van Rituals vind ik erg lekker en verzachtend. Zeker een aanrader.
Beauties, wat een luxe zeg, morgen weer naar Wevelgem. Ik mag morgen gewoon weer werken
Gisteren is het uiteindelijk Charnelle geworden en voor vandaag ben ik er nog niet uit.
Ben gewoon ontzettend lui (vandaag).
Tot later.
Voetparfum, nooit van gehoord. Veel verder dan een voetencreme kom ik niet. De voetbalsem van Rituals vind ik erg lekker en verzachtend. Zeker een aanrader.
Beauties, wat een luxe zeg, morgen weer naar Wevelgem. Ik mag morgen gewoon weer werken
Gisteren is het uiteindelijk Charnelle geworden en voor vandaag ben ik er nog niet uit.
Ben gewoon ontzettend lui (vandaag).
Tot later.
maandag 5 april 2010 om 10:49
Smelly: het was nog maar gespeculeer, geen verontschuldiging nodig...
Vandaag lekker Red Aoud, met de gedachte aan chocola...
Tolu is ook heerlijk inderdaad!
Natas: zo'n luie dag heb ik ook vandaag, op bedden verschonen na ga ik vandaag zo weinig mogelijk doen.
Vandaag lekker Red Aoud, met de gedachte aan chocola...
Tolu is ook heerlijk inderdaad!
Natas: zo'n luie dag heb ik ook vandaag, op bedden verschonen na ga ik vandaag zo weinig mogelijk doen.
maandag 5 april 2010 om 11:01
Marnie ja klopt wel, tis nog zo ver vooruit eigenlijk dus maar eens kijken of ik 2010 goed doorkom.
Hmmm Red Aoud vind ik zo ontzettend lekker en ook bijzonder.
KatieP heeft de echte parfum van Tolu al zou ik denk ik de echte parfum eerder willen van Ormaonde Woman, die geur is zooo woody en met diepe balsamachtige noten die me erg aanspreken, hewerlijk die geur. Tolu komt op 2e plaats.
Taif lijkt me ook mooi, schijnt op Lyric te lijken hoorde ik. Lyric is bij mij zo snel weg wat ik erg jammer vind want het is ook zo n mooie geur.
Natas Charnelle is lekker he?
Ben benieuwd welke het vandaag wordt bij jou.
Hmmm Red Aoud vind ik zo ontzettend lekker en ook bijzonder.
KatieP heeft de echte parfum van Tolu al zou ik denk ik de echte parfum eerder willen van Ormaonde Woman, die geur is zooo woody en met diepe balsamachtige noten die me erg aanspreken, hewerlijk die geur. Tolu komt op 2e plaats.
Taif lijkt me ook mooi, schijnt op Lyric te lijken hoorde ik. Lyric is bij mij zo snel weg wat ik erg jammer vind want het is ook zo n mooie geur.
Natas Charnelle is lekker he?
Ben benieuwd welke het vandaag wordt bij jou.
maandag 5 april 2010 om 13:13
de een zegt:
'Zoo cat cage pee, haybarn, and 3 weeks old sweaty gym socks'
de ander zegt:
'Fresh aromatic herb mixture, resin, incense (not the sticks you burn but de Arabian grains), myrrh.
Warm, oriental, sober, spiritual.
Rara over welke geur gaat dit? (niet googelen!)
vandaag in Equistrius v Parfum d Empire, kvind m wel passend bij een mooie lentedag.
'Zoo cat cage pee, haybarn, and 3 weeks old sweaty gym socks'
de ander zegt:
'Fresh aromatic herb mixture, resin, incense (not the sticks you burn but de Arabian grains), myrrh.
Warm, oriental, sober, spiritual.
Rara over welke geur gaat dit? (niet googelen!)
vandaag in Equistrius v Parfum d Empire, kvind m wel passend bij een mooie lentedag.
maandag 5 april 2010 om 14:37
quote:tijgermeisje schreef op 04 april 2010 @ 14:23:
Nou....het was een grapje, maar meteen nadat ik op 'verstuur bericht'had geklikt ben ik meteen op de site van de ns gaan kijken...ik speel al een tijdje met de gedachte namelijk. Dus ik vind het erg leuk dat het is 'opgepikt'.
Maart 2011 is ook prima wat mij betreft.
Heb even bij eurolines gekeken ,maar volgens de dienstregeling vertrek Amsterdam om 7.30 is aankomst Parijs om 15.15 uur, ik vind dit wel erg lang. Als ik op dezelfde tijd op Schiphol in de Thalys stap ben ik om 10.30 uur op Gare du Nord. Tis niet goedkoop, retourtje 130 euro ofzo.
We hebben nog een jaar om te sparen haha!
Vandaag heerlijk in Route Mandarine, ik wordt daar aktief van
Nou....het was een grapje, maar meteen nadat ik op 'verstuur bericht'had geklikt ben ik meteen op de site van de ns gaan kijken...ik speel al een tijdje met de gedachte namelijk. Dus ik vind het erg leuk dat het is 'opgepikt'.
Maart 2011 is ook prima wat mij betreft.
Heb even bij eurolines gekeken ,maar volgens de dienstregeling vertrek Amsterdam om 7.30 is aankomst Parijs om 15.15 uur, ik vind dit wel erg lang. Als ik op dezelfde tijd op Schiphol in de Thalys stap ben ik om 10.30 uur op Gare du Nord. Tis niet goedkoop, retourtje 130 euro ofzo.
We hebben nog een jaar om te sparen haha!
Vandaag heerlijk in Route Mandarine, ik wordt daar aktief van
maandag 5 april 2010 om 17:41
ow 130 in 2011 is wel te doen voor heen en weer, dacht dat t veel duurder was!
Ga dat jaar ook naar Zuid-Korea, tenminste, dat was de belofte, dus ik kom er nog op terug of het een definitief ja of nee wordt, tijd zat maar tijd gaat snel!
Off topic: ben zomer- en winterkleren aan het sorteren, wat moet ik nou met de 'lente' en 'twijfel' stapel? Naja ben allang blij dat ik me ertoe gezet heb want mn kledingkast was de eerste maanden dat ik in dit huis woonde goed geordend, langzamerhand kwam daar de klad in en nu was het gewoon 1 grote bende.
Daarbij is de helft van mn garderobe in maten waarvan ik steeds van plan was die weer te gaan passen, maar na een jaar is er nog nix veranderd en tja, het ligt er toch alleen maar mij te frustreren en nutteloos te zijn, tis een Grote Stap voor mij maar ga er toch maar afstand van doen, eens kijken of mn zussen er nog iets van hun gading tussenuit kunnen vissen.
De rest kan naar de kringloopwinkel waar het in 1e instantie al veelal vandaan kwam haha
Kwil graag Equistrius bijspuiten maar het proefje is al leeg! Argh! Hoe ga ik nu de avond doorkomen?! *huilsnottersnifsmiley*
hm apart, wil dr meer van maar echt hebbe hebbe is het niet. Tis net n aantrekkelijk persoon maar niet voor een relatie haha
Geen commentaar gehad van familie op mn L Autre - Shaal Nur combinatie, mn moeder probeerde wat Shaal Nur, vond ze erg lekker, en bij L Autre rook ze aan het dopje en stopte ze de dop er snel weer op haha!
Marnie dat verbaast me nix dat je meteen wist wat en waar, met t raadseltje, het verbaast me juist als jij er eentje nog niet kent
Geurige avond nog!
Ga dat jaar ook naar Zuid-Korea, tenminste, dat was de belofte, dus ik kom er nog op terug of het een definitief ja of nee wordt, tijd zat maar tijd gaat snel!
Off topic: ben zomer- en winterkleren aan het sorteren, wat moet ik nou met de 'lente' en 'twijfel' stapel? Naja ben allang blij dat ik me ertoe gezet heb want mn kledingkast was de eerste maanden dat ik in dit huis woonde goed geordend, langzamerhand kwam daar de klad in en nu was het gewoon 1 grote bende.
Daarbij is de helft van mn garderobe in maten waarvan ik steeds van plan was die weer te gaan passen, maar na een jaar is er nog nix veranderd en tja, het ligt er toch alleen maar mij te frustreren en nutteloos te zijn, tis een Grote Stap voor mij maar ga er toch maar afstand van doen, eens kijken of mn zussen er nog iets van hun gading tussenuit kunnen vissen.
De rest kan naar de kringloopwinkel waar het in 1e instantie al veelal vandaan kwam haha
Kwil graag Equistrius bijspuiten maar het proefje is al leeg! Argh! Hoe ga ik nu de avond doorkomen?! *huilsnottersnifsmiley*
hm apart, wil dr meer van maar echt hebbe hebbe is het niet. Tis net n aantrekkelijk persoon maar niet voor een relatie haha
Geen commentaar gehad van familie op mn L Autre - Shaal Nur combinatie, mn moeder probeerde wat Shaal Nur, vond ze erg lekker, en bij L Autre rook ze aan het dopje en stopte ze de dop er snel weer op haha!
Marnie dat verbaast me nix dat je meteen wist wat en waar, met t raadseltje, het verbaast me juist als jij er eentje nog niet kent
Geurige avond nog!
maandag 5 april 2010 om 18:49
Tijger: veel "lente/herfst" spullen kun je in de zomer (koude zomeravonden) of winter (onder een trui/jasje etc.) ook prima aan...en spullen die je een jaar niet gedragen hebt kunnen best weg, tenzij het een galajurk ofzo is
Ik heb, behalve H. (die ook mee naar Celeste ging) geen mensen om mee over parfum te praten, dat moet ik online doen! Mensen weten wel dat ik verzamel, maar kunnen er niet over meepraten. Geeft niet, ieder z'n ding! Kennis is trouwens whiskey kenner, drinkt ontzettend rokerige whiskey...da's denk ik ook een "aangeleerde" smaak, moet je echt aan wennen.
Ik heb, behalve H. (die ook mee naar Celeste ging) geen mensen om mee over parfum te praten, dat moet ik online doen! Mensen weten wel dat ik verzamel, maar kunnen er niet over meepraten. Geeft niet, ieder z'n ding! Kennis is trouwens whiskey kenner, drinkt ontzettend rokerige whiskey...da's denk ik ook een "aangeleerde" smaak, moet je echt aan wennen.
maandag 5 april 2010 om 22:22
Marnie ik heb deel 4 ook gezien, hoe wet je nou wanneer ze een nieuw deel maakt? Of kijk je telkens even? Ik was weer gekluisterd en heb Oliban maar gelijk genoteerd van Keiko. Mijn man haat Katie P en ik ben helemaal gek van haar. Zo lekker Amerikaans! Hij kwam brommend langs en zei: kijk je nou weer naar dat enge mens? Ik dacht dat ze heel leuk was maar ja...ik vind een aap nog wel leuk.
Keb trouwens een heerlijke geur besteld, foto is bij de buren, ik ben te moe om hetzelfde kunstje weer te doen .
Trouwens 130 euro voor retour valt best mee, kunnen we toch slapen in een doos langs de Seine om kosten te besparen, lekker de clochard uithangen? Zoektalvastnaarpassenderegenjas.....
AromaX waar ben je nou? Ik hoop dat je de dierentuin uit bent gekomen.
Tijger kzou niet weten welke geur dat is maar ik denk iets met Cumin erin, L Autre zou te makkelijk zijn, geen idee even maar ook geen zin om brein te pijnigen. Moet nu boekhouding doen en ik wil niet. Bah!
Keb trouwens een heerlijke geur besteld, foto is bij de buren, ik ben te moe om hetzelfde kunstje weer te doen .
Trouwens 130 euro voor retour valt best mee, kunnen we toch slapen in een doos langs de Seine om kosten te besparen, lekker de clochard uithangen? Zoektalvastnaarpassenderegenjas.....
AromaX waar ben je nou? Ik hoop dat je de dierentuin uit bent gekomen.
Tijger kzou niet weten welke geur dat is maar ik denk iets met Cumin erin, L Autre zou te makkelijk zijn, geen idee even maar ook geen zin om brein te pijnigen. Moet nu boekhouding doen en ik wil niet. Bah!
maandag 5 april 2010 om 22:26
Ik dacht aan die van Alexander maar ik denk het niet, L eau trois staat ook bekend als stinker( ik ben er juist blij mee) , zelfs bij Skins toen ik vroeg waarom ze die geur niet hebben zeiden ze gatverrrr die stinkgeur maar ik denk dat ik nog even moet denken. Er was ook een geur met Tubereus die men vond stinken naar catpee...o nee Pamplelune vindt men ook stinken soms naar pee....
Jeminee wat een gedoe, laat me niet los weer dit hersenkrakertje.......
Jeminee wat een gedoe, laat me niet los weer dit hersenkrakertje.......