huwelijk

06-04-2010 14:36 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een vraag???

Hoeveel moet je heben geprobeerd om je huwelijk te redden?

Wat als een zegt, Ik zie het niet meer zitten en wil alleen nog praten over hoe wij het verder gaan regelen. Ivm kinderen en eigen huis enz. Ik zit in z,n situatie ,en wil er alles aan doen,maar krijg steeds te horen dat ik geen kans meer maak. Terwijl ik van mening ben dat je een relatie van 23 jaar waarvan 10 jaar getrouwd je niet zomaar weg doet toch? Er is geen ander in het spel of ruzie, ik denk gewoon te weinig communicatie. Wij slapen nu appart en leven nu gewoon ons eigen leven in het zelfde huis met 2 kinderen, wat echt zwaar is omdat ik nog wel liefde voel. Ik heb hulp voor de relatie gezocht. Maar daar wordt alleen in meegewerkt door haar,om mij duidelijk te maken dat het afgelopen is ,en er wordt niet open gestaan voor evt gevoelens.

Ik vind dat men er alles aan gedaan moet hebben om z,n keuze te maken. Scheiden kan altijd nog maar je moet volgens mij eerst elkaar de kans geven om ergens aan te werken.
Een relatie van 23 jaar, waarvan 10 jaar getrouwd doet niemand zomaar weg. Heb je misschien met eerdere kansen om aan jullie huwelijk te werken (te lang) niets gedaan? Heb je eerdere signalen naast je neer gelegd?

Om te kunnen werken aan verbetering, moeten beide partijen willen, en dat is in jullie geval niet zo. Er zal een reden zijn waarom zij niet meer verder wil investeren. Wat is die reden?
Wat IK vind is niet zo heel relevant.... als je partner beslist dat het klaar is en ze is niet te bewegen er - in jouw ogen - alles aan te doen dan is dat heel zonde en heel verdrietig, maar ook iets waar je je bij neer moet gaan leggen.

Misschien helpt het als je haar eens wat feiten laat zien over wat scheiden doet met kinderen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
sorry, post was bedoeld voor een ander topic
Zodra je meer geeft dan je je kan veroorloven om te verliezen, dan is het tijd om op te stappen.

Als je gevoel voor eigenwaarde omlaag gaat is dat vaak een teken dat je verkeerd bezig bent in een relatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven