Bekeerde moslima's?

03-04-2010 19:00 382 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben me al een tijdje aan het inlezen over de Islam en zit er over te denken om me binnenkort te bekeren. Ben een gewone nederlandse meid van 20 jaar.

Vroeg was ik helemaal tegen geloven en vond ik het maar onzin, maar sinds een tijdje ben ik er steeds meer in geintresseerd.

Ook doordat ik nogal een moeilijke jeugd heb gehad voelt dit als een warme deken waar ik rust krijg.

Graag zou ik willen praten met meiden die ook geintresseerd zijn in de Islam.

Ik heb het nog niemand uit mijn omgeving vertelt omdat ik bang ben voor de reacties.
Jongens, Yasmin is bezig met een zoektocht. Vergeet niet dat ze nog betrekkelijk jong is, een vervelende jeugd heeft gehad en inderdaad wellicht wat naief is. Dat is niet vervelend bedoeld hoor Yasmin, dat mag ook gewoon denk ik in de positie waar je in zit. Meestal leidt zo'n zoektocht tot nieuwe inzichten en leerprocessen, soms vind je ergens je plekje (voor eventjes of voor altijd) of kom je erachter dat iets een bevlieging was of toch niet jouw ding.

Hoe dan ook Yasmin, ik denk dat zo'n zoektocht altijd iets oplevert voor jezelf. Welke keuzes je ook maakt, ze zullen leerzaam voor je zijn.

Het is naar mijn mening niet aan ons om iemands keuzes goed- danwel af te keuren, enkel om haar bewust te maken van waar ze voor kiest.
[quote]sarah2ndlife schreef op 06 april 2010 @ 12:37:

Islamitische mannen zijn beter voor vrouwen??

En hoe vind jij de kindhuwelijken dan, trouwen voordat ze ongesteld zijn, en hoe vind jij dat ze seks mogen hebben met babies, daar niet gestraft voor worden maar alleen de plicht krijgen het kind te huwen.

Dit heeft niets met religie te maken. Er gebeuren veel slechte dingen in de wereld, ook in landen met een andere staatsgodsdienst of zonder godsdienst.
quote:Dibah schreef op 06 april 2010 @ 10:22:

[...]

Kun je ook aangeven waar dat precies staat?Als ik wat meer tijd heb zal ik het voor je opzoeken.
quote:sarah2ndlife schreef op 06 april 2010 @ 12:37:

En hoe vind jij de kindhuwelijken dan, trouwen voordat ze ongesteld zijn, en hoe vind jij dat ze seks mogen hebben met babies, daar niet gestraft voor worden maar alleen de plicht krijgen het kind te huwen.

Ik denk dat je goeie mannen hebt en minder goeie.

Ik heb een bulgaarse man, geweldig lieve man, heeft mij op een voetstuk staan en is een geweldige vader die altijd tijd heeft voor zijn kinderen, maar niet alle bulgaarse mannen zijn zo, er zitten ook klootzakken tussen.

Ik denk dat je ergens heel erg teleurgesteld in bent en op zoek naar het ultieme geluk, en dat vind je niet en stort je je op een geloof, het probleem blijft.

Je ongenoegen blijft op de bodem liggen en komt ooit weer bovendrijven,al bidt je tot je een ons weegt.Owja want dat zijn islamitische voorschriften he?
quote:LaNeerlandaise schreef op 06 april 2010 @ 12:28:

[...]

Maar weet je dan niet dat je helemaal geen moslim hoeft te zijn om met een moslim man te trouwen? Een moslim man mag met een christelijke/joodse vrouw trouwen (het gaat erom dat ze in God gelooft). Andersom mag overigens niet, een moslim vrouw mag alleen met een moslim man trouwen (dit is trouwens een ander punt van de Islam waar ik moeite mee heb).

Dus dat is geen argument. Plus, zoals anderen gezegd hebben, er zijn goede en slechte mannen in elke geloofsovertuiging (of atheist).

Geloof je in de geschriften van de Koran (ken je de geschriften globaal, of iig de ideeen), Mohammed en God?

Ik wil toch ook geen moslima worden zodat ik met een moslim man kan trouwen, ik heb alleen gezegt dat ik dat een positief punt vindt.

Ik heb geen zin om mijn gevoel voor de Islam te gaan verdedigen hier, het is iets wat je moet voelen en wat niet uit te leggen is.

En waarom zou ik met goede argumenten moeten komen dat IK mezelf wil bekeren? Jullie hoeven je toch niet te bekeren, dus waarom zou ik jullie moeten overtuigen van mijn mening?

Ik zocht hier naar meisjes die zich ook wouden bekeren of die dezelfde interesse hadden.

Maar sommige opmerkingen die gemaakt worden vindt ik gewoon te ver gaan, dat ik naief ben, kinderlijk ben etc..

Ik ben mezelf erin aan het verdiepen, dus ja ik ben de koran aan het lezen en ja ik geloof wat erin staat .
quote:nazife schreef op 06 april 2010 @ 15:20:

[...]

Owja want dat zijn islamitische voorschriften he?

weet je, elke keer als er iets negatiefs bovenkomt dam merk ik aan jou dat je ineens de inhoud vd Koran helemaal niks vind, het gebeurt en in volle overgave en in volle overtuiging de Koran opvolgende.

Dat jij die passages niet zo mooi vind is prima, maar er zijn er teveel die dat idd de voorschriften vinden ja,

maar slaap gerust verder.

In Nederland is trouwens de wettelijke leeftijd ook opgeschroefd om dit soort dingen te voorkomen, ook moslims in nederland halen graag ongerepte bruidjes uit hun thuisland, of het meisje het nou leuk vind of niet.

Als ik me dus op dit moment zou verdiepen in het vinden van een nieuw geloof zou dat me dus tegenhouden.
quote:LaNeerlandaise schreef op 06 april 2010 @ 13:43:

[quote]sarah2ndlife schreef op 06 april 2010 @ 12:37:

Dit heeft niets met religie te maken. Er gebeuren veel slechte dingen in de wereld, ook in landen met een andere staatsgodsdienst of zonder godsdienst.

Dat heeft alles te maken met de Koran, google eens op dat onderwerp dan zul je zien dat het een groot probleem is , gedwongen huwelijken etc, je kunt het wel wegstoppen, maar dat deed de katholieke kerk ook, kijk wat een stront er gelukkig nu uit komt en hoeveel mensen zich laten uitschrijven, de koran heeft ook passages die alle menselijkheid ontstijgen.

TO, als je alleen maar mensen zoekt met dezelfde passie dan moet je niet op een discussieforum gaan zitten, daar heb je ook tegenstanders.

Dan zou je beter een platform van lotgenoten moeten opzoeken, die zijn er heus wel.

Niet dat ik je weg wil hebben, maar je zult hier ook tegenstanders vinden en ook felle tegenstanders, zo is het leven.
Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand.
TO, zou ook een hobby kunnen zoeken, clubverband iets gaan doen, lekker zingen in een koor, een schildercurssus volgen een studie volgen en je hobby ervan maken,een sportclub, een vereniging, er zijn toch wel dingen op te noemen die je leuk vind en waar je vrienden door kunt vinden en je zelf terug kunt vinden.En weer weten wat je waard bent en dat je meetelt.

waarom een geloof???

waarom niet je eigen talenten gebruiken.

Je eigen ik en niet een gevormde ik door een geloof.

Weer iets wat van jou maakt wat je opgeschreven is, net als de nare ervaring in je jeugd, ook iets wat je opgelegd is.

Je hebt toch een stel hersens gekregen om je eigen leven te bepalen en te leiden . een eigen wil.

is geen kritiek, maar aanreikingen.

Ik vind, je zo storten in een geloof ,je zo onderwerrpen aan een isolement, je ontneemt jezelf mensen die het misschien helemaal niks vinden en waar je wel iets mooi mee had kunnen ervaren,

je doet het niet om een moslimman te trouwen, maar je trekt jezelf er zo wel naartoe op deze manier, de kans is groter dan dat je Piet uit Volendam ermee ontmoet, en Piet is een wereldgozer.

even suggestief genomen dan.

Wat vind je eigen familie en vrienden ervan???
Bloemenkind ik vind religie ook een tekortkoming in je bewustzijn je eigen wil te gebruiken.

Je eigen verstand

Je eigen talent

Ik heb op dit moment ook even een rottijd, vader en schoonvader binnen enkele weken verloren, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt dan een geloof te moeten gebruiken, ik gebruikt de liefde voor elkaar en het verstand er goed mee om te gaan door de draad zo snel mogelijk op te pakken en mijn talent om te leven op een manier waar zij trots op zouden zijn, dat kan ik zelf wel, daar komt geen god of Allah aan te pas.
quote:sarah2ndlife schreef op 07 april 2010 @ 03:46:

Ik heb op dit moment ook even een rottijd, vader en schoonvader binnen enkele weken verloren, maar geen haar op mijn hoofd die eraan denkt dan een geloof te moeten gebruiken, ik gebruikt de liefde voor elkaar en het verstand er goed mee om te gaan door de draad zo snel mogelijk op te pakken en mijn talent om te leven op een manier waar zij trots op zouden zijn, dat kan ik zelf wel, daar komt geen god of Allah aan te pas.Nou dat is dan toch prachtig, dat jij dit op deze manier wil en kan. En sommige hebben een houvast nodig, een draad in hun leven. Is toch niets mis mee, ieder op zijn eigen manier toch.
quote:sarah2ndlife schreef op 07 april 2010 @ 03:28:

[...]

TO, als je alleen maar mensen zoekt met dezelfde passie dan moet je niet op een discussieforum gaan zitten, daar heb je ook tegenstanders.

Dan zou je beter een platform van lotgenoten moeten opzoeken, die zijn er heus wel.

Niet dat ik je weg wil hebben, maar je zult hier ook tegenstanders vinden en ook felle tegenstanders, zo is het leven.Maar waarom zou je willen discussieren met iemand wanneer je duidelijk in de openingspost kan lezen dat ze op zoek is naar mensen die hetzelfde gevoel als haar hebben? Dat geeft toch geen toevoeging?
quote:Dat heeft alles te maken met de Koran, google eens op dat onderwerp dan zul je zien dat het een groot probleem is , gedwongen huwelijken etc, je kunt het wel wegstoppen, maar dat deed de katholieke kerk ook, kijk wat een stront er gelukkig nu uit komt en hoeveel mensen zich laten uitschrijven, de koran heeft ook passages die alle menselijkheid ontstijgen.Je zegt het zelf, er zijn ook genoeg vreselijke zaken gebeurd in de naam van het Christendom (he, priesters/bissschoppen die kleine jongetjes iets te lief vinden, ik noem er maar een). Echter, wat jij nog steeds niet (wilt) zien, is dat de bv. kerk een instituut is en NIET het geloof is. De kerk zou de religie moeten vertegenwoordigen, maar wordt geleid door mensen handen (die dus ook hypocriet kunnen zijn en verkeerde dingen doen). Niemand zegt dat het goed is als Christenen blind de kerk volgen en als Moslims blind de Imam volgen. Als een bisschop zegt dat je van de brug af moet springen, dan ga je dat toch zeker niet doen?? Beetje logisch verstand weet je. De bijbel zegt bv. dat iemand vermoorden niet mag (en zelfmoord ook niet), dus als iemand zegt dat jij in Gods naam de katholieke kindjes in Noord-Ierland moet gaan beschieten (ik noem maar een dwarsstraat) en je doet dat, dan heb je dus niets begrepen van het geloof.
quote:Yasmin21 schreef op 06 april 2010 @ 23:45:

[...]

Ik wil toch ook geen moslima worden zodat ik met een moslim man kan trouwen, ik heb alleen gezegt dat ik dat een positief punt vindt.

Ik heb geen zin om mijn gevoel voor de Islam te gaan verdedigen hier, het is iets wat je moet voelen en wat niet uit te leggen is.

En waarom zou ik met goede argumenten moeten komen dat IK mezelf wil bekeren? Jullie hoeven je toch niet te bekeren, dus waarom zou ik jullie moeten overtuigen van mijn mening?

Nou, dan is het toch duidelijk, bekeer je dan gewoon. Lijkt me dat je de beslissing al hebt gemaakt dan.
Yasmin21, wat mis je in je leven dat je je graag aan regels van en verplichtingen aan God wilt vasthouden?
When one person suffers from an delusion it is called insanity

When many people suffer from an delusion it is called religion
quote:sarah2ndlife schreef op 07 april 2010 @ 03:41:

TO, zou ook een hobby kunnen zoeken, clubverband iets gaan doen, lekker zingen in een koor, een schildercurssus volgen een studie volgen en je hobby ervan maken,een sportclub, een vereniging, er zijn toch wel dingen op te noemen die je leuk vind en waar je vrienden door kunt vinden en je zelf terug kunt vinden.En weer weten wat je waard bent en dat je meetelt.

waarom een geloof???

waarom niet je eigen talenten gebruiken.

Je eigen ik en niet een gevormde ik door een geloof.

Weer iets wat van jou maakt wat je opgeschreven is, net als de nare ervaring in je jeugd, ook iets wat je opgelegd is.

Je hebt toch een stel hersens gekregen om je eigen leven te bepalen en te leiden . een eigen wil.

is geen kritiek, maar aanreikingen.

Ik vind, je zo storten in een geloof ,je zo onderwerrpen aan een isolement, je ontneemt jezelf mensen die het misschien helemaal niks vinden en waar je wel iets mooi mee had kunnen ervaren,

je doet het niet om een moslimman te trouwen, maar je trekt jezelf er zo wel naartoe op deze manier, de kans is groter dan dat je Piet uit Volendam ermee ontmoet, en Piet is een wereldgozer.

even suggestief genomen dan.

Wat vind je eigen familie en vrienden ervan???

Hahhahah sorry hoor maar vergelijk je een geloof nou met een hobby?

Ik ga niet eens op die opmerking in.

En als je goed mijn posts had gelezen had je ook al antwoord op je laatste vraag.
Sorry dat ik misschien een beetje boos reageer, maar sommige reacties raken me best wel.

En het was denk ik een slecht idee om dit topic hier te openen.

Ik heb eigenlijk voor mezelf al besloten om me te bekeren, het is alleen nog maar een kwestie van tijd.

Daarom vind ik het jammer dat mijn intenties in twijfel worden genomen, maar zolang ik voor mezelf maar weet dat ik de goede keuze maak toch :D
Prima maar niet over een paar jaar hier uit komen huilen als je nieuwbakken moslim man er met je kinderen vandoor is naar zijn thuisland.
Sjeses pepersteek, wat doe je raar.

Yasmin, mijn vraag staat nog open.
Tuurlijk want dat doen ze ook allemaal......

Hoe had dit topic verlopen als TO zich wilde aansluiten bij het Jodendom..

Ook opmerkingen van niet uitkomen huilen als de vader van je kinderen je kinderen heeft meegenomen naar Israel.... wat een bull zeg.
sarah we zijn het niet altijd met elkaar eens, desondanks vond ik je altijd een intelligente vrouw. Maar wat je nou allemaal uitkraamt....
Mijn mening:

Geloven doe je voor jezelf. Dat is een persoonlijk iets. Wat een ander daar van vindt zou niet uit hoeven maken. Daarom heet het geloof. En de een gelooft in de paashaas en de ander in de tandenfee.

Ik zie daar niets slechts aan, zolang je maar accepteert dat niet iedereen hetzelfde gelooft als jij. En ook dat niet iedereen hetzelfde hoeft te geloven als jij.

Er is niet 1 geloof. Zoveel mensen zoveel geloven.

Als je wil leven volgens bepaalde regels die toevallig in een boek staan en je voelt je daar goed bij en schaadt daar geen anderen mee, waarom niet?

Zolang je maar je gezond verstand blijft gebruiken en niet alles direct voor de waarheid aanneemt omdat het nu eenmaal zo geschreven staat.

Ik geloof (nog) niet in een God, maar dat wil niet zeggen dat ik rovend en moordend door het leven ga.
yasmin kun je me nog een keer mailen? ben je e-mail adres kwijt geraakt
Onbegrijpelijk dat een Westerse vrouw zich vrijwillig gaat bekeren tot een geloof waar de ongelijkwaardigheid tussen man en vrouw zo aanwezig is. TO komt inderdaad heel naief en onzeker over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven