Stoppen met anticonceptie in 2010 :duckie:

09-01-2010 20:02 2479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vervolg van topic 'Stoppen met de pil in 2010'.

Nu met tabel.

NaamLeeftijdWanneer voor het echie?N.O.D.ZwangerWanneer uitgerekendMarloes8425Januari 201011 juniTeepje29Januari 2010 19 januari 2011PinkLady25Januari 2010Rihs23Januari 2010 3 dec 2010Nolleke27Januari 2010 15 jan 2011Thir10senses22Januari 2010Lente198129Januari 201019 juniTroela7832Januari 2010Maedl27Februari 2010Angie21xx26Maart 2010 24 dec 2010Emytje29Maart 201018 juniLily30 - 2e kindje30Maart 2010Mayala27Maart 2010Thomassen1125Maart 2010Raarmaarwaar32April 201026 juniKookabbura27April 20103 febr 2011Joda32April 20103 juliBianca198723April 201017 juniAnkeliem28April 201011 juliMeike198129April 20103 juliJanine2000131April 201031 jan 2011Nelleke425April 201030 juniNukje33April 2010Lazuurtje27April 201017 januari 2011Marill27Mei 2010Lievegerritje24Mei 2010Knorretje28 - 2e kindje29Mei 2010Juuls8227Juni 2010chocolate_lover26Juni 201024 juniJuffertje2228Juni 20107Up24Juni 2010Drenthegirl26September 2010
quote:Mayala schreef op 07 april 2010 @ 07:21:

Vanmorgen negatief getest, kon het niet langer volhouden. Moet wel nog ongesteld worden, dat verwacht ik vandaag.

Nu slaan we een maandje over, ivm medicatie die ik moet gaan slikken. In mei dus pas weer verder.He wat jammer Mayala!

Wat balen Mayala... Succes met de medicatie en de maand erop weer vol goede moed

@thomassen; ik sta ook helemaal achter Reiki hoor.. Mijn moeder kan het en moet zeggen dat het wel erg fijn is.. Of bij kwaaltjes of sport blessures, heerlijk.. En ik vind dat het niet alleen met ontspanning te maken heeft.. Ik voel het een soort "stromen".. (aahh klinkt wel erg zweverig he!? haha)

Hopelijk gaat het bij jou positief uitpakken..

Mijn vriend wil het ook liever vandaag dan morgen, wel fijn hoor.. de 1e x na gestopt te zijn met de pil, was ik een soort van `blij´ dat ik gelijk na 27 dagen ongesteld werd..

Toch wel fijn na 10 jaar pil slikken..

Hij vond het toch wel jammer haha.. Wie weet deze maand!

@lauram; welkom!

@pinklady; sterkte met de verhuizing en alles regelen.. Hopelijk komt het snel goed.. En gaat alles volgens en naar wens!!

Fijn Meike dat het zo regelmatig is, kan je ook wat makkelijker plannen wanneer je het vruchtbaarst bent!
hallo allemaal,

@pinklady: ik heb de boeken veilig zwanger en veilig bevallen gelezen. En dan heb je ook nog veilig door de kraamtijd voor als het echt zover is.....Ik had ook zo''n 9 maanden boek waarin echt per week stond hoe de foetus eruit zag en wat hij/ zij nu kon. Ik had een boek gekocht om zelf in bij te houden wat ik allemaal ervaarde en foto''s in te doen van echo''s en mijn dikker wordende buik. Daar stond ook allemaal info in. Je hebt nooit genoeg leesvoer wat dat betreft, het is allemaal zo interessant!

@ mayala: balen van de negatieve test. Nu dus afwachten tot je ongesteld wordt.....of heb je misschien te vroeg getest???

@ jannert, ook balen, kan me zo voorstellen dat je je letterlijk kut voelt als je ziet dat je ongesteld wordt.....voor mij is het nog even afwachten, ik wordt het op zijn vroegst a.s. vrijdag, op zijn laatst 2 weken later. Dat heb je dus met zo'n onregelmatige cyclus....

Bij mij vraagt idd ook iedereen wanneer de 2e komt. Heb ik zelf ook een beetje veroorzaakt door altijd te roepen dat ik een groot gezin wil.....Toch ga ik hun niet vertellen dat we bezig zijn, ze wachten gewoon maar af. Maar zodra ik geen borrel meer drink weet iedereen wel genoeg...en er komen heel wat feestjes aan de komende weken, dus ben benieuwd.....
@Jannert: Het lijkt (of het is echt zo...) inderdaad alsof er meer over het krijgen van kinderen gepraat wordt in mijn omgeving. In de week dat ik met de pil stopte werd er ineens op mijn werk, op mijn stage én op school gevraagd of en wanneer ik kinderen zou willen. Alsof ik het uitstraalde!!! Roken en drinken deed ik al (vrijwel) niet dus daar kan het niet aan liggen.

En nu nog steeds wordt er ineens veel meer over kinderen krijgen gepraat...en ik maar steeds zeggen: 'nee, voorlopig nog niet hoor'....ze moesten eens weten!

@Mayala: Jammer...die negatieve test...ik kan me goed voorstellen dat je niet kon wachten met testen. Zo rond de NOD wil ik ook altijd zo snel mogelijk weten of het raak is of niet! Over een maandje weer lekker verder

Pff ik kan echt niet wachten tot de dag dat ik een positieve test in mijn handen hou :D Kijk er echt zo naar uit (zoals iedereen hier schat ik zo in haha). Testen jullie alleen of als je vriend / man thuis is?? En hoe zou je het je vriend vertellen als je een positieve test in handen hebt en hij niet thuis is?? Bellen of wachten tot hij thuis is?
@Lauram; Ik zou wel graag samen met mijn vriend willen kijken of er een tweede streepje verschijnt in het venster.. En als hij niet thuis zou zijn, zou ik denk wel wachten op hem.. Hoewel ik wel ERG ongeduldig ben hihi..

Dan zou ik wachten tot hij thuis is, of hem een mms sturen met de test??

Ik kan ook echt niet wachten totdat ik positief test, wil het ZOOOO graag (net als jullie allemaal natuurlijk!)

Misschien toch een die boeken aanschaffen, na al die positieve verhalen erover van jullie..
Ik vind het nu ook superspannend! Ik moet nog een ruime week wachten tot mijn NOD, en de laatste dagen heb ik wel wat kwaaltjes. Ben een paar dagen misseljk geweest en ben soms wat moe en onvast op mijn benen. Maarja, ik weet ook dat je dat zo ervaart omdat je er zo op gefocussed ben, en bovendien kamp ik ook gewoon nog met de naweeen van een jetlag van de vlucht....

Ik ben de laatste twee rondes op de klok nauwkeurig ongesteld geworden, dus ik denk dat ik volgende week donderdagavond wel meteen ga testen met mijn man samen. Misschien wachten we tot vrijdag, maar of dat lukt? De eerste twee keren zijn de testen uberhaupt niet gebruikt omdat ik dan al overtuigd ongesteld was...
Nog een tip voor een leuk boek: Krijg nou tieten van Claudia de Breij. Zo leuk! Hoe zij haar ervaringen in dat boek heeft omschreven, hilarisch!
Ik ga testen in het weekend (24 april, als ik nog niet ongesteld ben geworden) dan is mijn vriend erbij. Ik wil, als het (niet) raak is hem meteen vast kunnen pakken! Wordt dan wel even een lastige situatie als het "raak" is, 1 mei gaan we op vakantie met mijn ouders, zusjes en aanhang. Kan ik niet drinken en dat valt al snel op, wil het dan ook nog niet vertellen. Iemand tips hoe ik dat dan verborgen kan houden?

Ook vrienden van ons lijken te "ruiken" dat we zwanger willen worden, wij krijgen ook regelmatig de vraag wanneer wij aan kindjes willen beginnen... En ik maar erom heen draaien hihi
quote:nelleke4 schreef op 07 april 2010 @ 15:44:

Ik ga testen in het weekend (24 april, als ik nog niet ongesteld ben geworden) dan is mijn vriend erbij. Ik wil, als het (niet) raak is hem meteen vast kunnen pakken! (Vandaag nog even wat bedspelletjes doen want als het goed is is vandaag mijn eisprong )Wordt dan wel even een lastige situatie als het "raak" is, 1 mei gaan we op vakantie met mijn ouders, zusjes en aanhang. Kan ik niet drinken en dat valt al snel op, wil het dan ook nog niet vertellen. Iemand tips hoe ik dat dan verborgen kan houden?

Ook vrienden van ons lijken te "ruiken" dat we zwanger willen worden, wij krijgen ook regelmatig de vraag wanneer wij aan kindjes willen beginnen... En ik maar erom heen draaien hihi
heh... Wat zit ik nou dom te doen haha Ik wou mijn bericht wijzigen...
@teepje; Heel herkenbaar!! Ik ben ook super gefocussed op alles wat er voelbaar is in mijn lijf..

Heb afgelopen weekend mijn eisprong gehad, altijd goed te voelen bij mij.. En nu nog steeds beetje zeurderig gevoel in mijn buik??

Misselijk niet, maar wel moe!! en af en toe wat dizzy..

Moet ook nog ruime week wachten!! spannend....(arghhhhhh)

Wat voor gevoel heb je er zelf bij???
@Nelleke, bij mij zou het zo'n zelfde issue worden.. Wij gaan ook de 1e week van mei op vakantie met mijn ouders en zusje..

Weet niet of ik het voor mij kan houden..

Misschien kan je zeggen dat je "hoofdpijn" hebt ofzo waarom je niet drinkt?? Of ga je heel lang op vakantie?? Dan sturen ze je misschien nog naar een dokter haha!!

Gebruik ik nu ook wel eens, omdat ik niet teveel wil drinken..

Wij draaien ook overal omheen ja.. Iedereen wil weten of we al begonnen zijn!! Pfff..

Staan ze raar te kijken als we in 1x goed nieuws hebben hihi..
@Emytje: Wij gaan ook een week, we slapen ook nog eens met 1 van mijn zusjes (die gelukkig weet dat wij bezig zijn en zelf zwanger is) en haar vriend op de kamer. Ik kan natuurlijk niet iedere dag met "hoofdpijn" aankomen. Gelukkig drink ik bijna nooit maar op vakantie toch meestal wel 2 a 3 glaasjes per dag, als het niet meer is.

Lastig, lastig!
Ik heb mijn vriend moeten beloven om nooit zonder hem te testen.

Mijn vriend zegt dat ik anders ruik nu ik gestopt ben met de pil. Niet anders qua stinken, maar .........anders. Herkenbaar?
quote:joda schreef op 07 april 2010 @ 16:29:

Mijn vriend zegt dat ik anders ruik nu ik gestopt ben met de pil. Niet anders qua stinken, maar .........anders. Herkenbaar?Nope niet herkenbaar...
@ joda: ja, de geur wordt anders dan!

http://www.gezondheidsnet ... -kiezen-verkeerde-partner

heel grappig. Toevallig heb ik mijn partner ontmoet toen ik geen pil slikte.. Mijn vorige partner heb ik ontmoet toen ik wel slikte en ik heb hem gedumpt nadat ik al een paar maanden was gestopt.
quote:Lily30 schreef op 07 april 2010 @ 13:25:

@ mayala: balen van de negatieve test. Nu dus afwachten tot je ongesteld wordt.....of heb je misschien te vroeg getest???

Bij mij vraagt idd ook iedereen wanneer de 2e komt. Heb ik zelf ook een beetje veroorzaakt door altijd te roepen dat ik een groot gezin wil.....Toch ga ik hun niet vertellen dat we bezig zijn, ze wachten gewoon maar af. Maar zodra ik geen borrel meer drink weet iedereen wel genoeg...en er komen heel wat feestjes aan de komende weken, dus ben benieuwd.....

Ik heb vandaag stiekem gehoopt dat ik te vroeg getest heb, erg hè. Ben nog steeds niet ongesteld, maar heb wel de hele dag door al lichte buikpijn, alsof het eraan zit te komen. En enorme trek in lekkere dingen. Echt weer zoals vroeger, toen ik de pil nog niet slikte.

Ik denk dat mensen altijd verwachten dat je een tijdje na de eerste, voor de tweede gaat. Dus ligt ook niet helemaal aan jezelf denk ik, maar aan de verwachting van anderen.
@ Emytje, Nelleke4 en Lily30: ik ga binnenkort met vriendinnen naar een concert en dacht ineens: hoe ga ik verantwoorden dat ik niet drink? Nou, ik heb het volgende bedacht, misschien hebben jullie er ook iets aan: ik ga al een week van tevoren klagen over buikpijn/pijn bij plassen o.i.d (bv blaasonsteking). Daarvoor heeft de dokter een antibioticakuur voorgeschreven en dan mag je (helaas, helaas) niet drinken. Is dat effe jammer zeg!
quote:Lauram schreef op 07 april 2010 @ 14:19:

Pff ik kan echt niet wachten tot de dag dat ik een positieve test in mijn handen hou :D Kijk er echt zo naar uit (zoals iedereen hier schat ik zo in haha). Testen jullie alleen of als je vriend / man thuis is?? En hoe zou je het je vriend vertellen als je een positieve test in handen hebt en hij niet thuis is?? Bellen of wachten tot hij thuis is?Heel herkenbaar, dat niet kunnen wachten. Vanmorgen lag vriendlief nog in bed toen ik ging testen. Hoewel ik me kan voorstellen dat ik zó ongeduldig word dat ik zonder hem test, wil ik het toch het liefst doen als hij in de buurt is. Zodat ik 't het meteen kan laten zien. Dan deel je de eerste blijdschap toch samen. Een mms/bellen o.i.d. zou ik persoonlijk niet doen, wil wel z'n reactie zien...en niet alleen horen. En hem vastpakken natuurlijk Jij dan?
@Mayala: ik zou ook het liefst testen met vriendlief in de buurt, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik vorige maand heb getest toen hij aan het werk was...ik was echt TE nieuwsgierig!! Aan de andere kant lijkt het me ook leuk om hem te verrassen met een cadeautje als hij thuis komt, een speentje met 'papa is lief' ofzo Ik heb 17 april mijn NOD, dus dat valt mooi op zaterdag, dan zijn we gewoon lekker samen thuis.

@Teepje en Emytje: Ik denk ook heel de dag door dat ik van alles voel in mijn lijf. Gisterenochtend was ik even misselijk en duizelig, maar ja...kan ook goed komen doordat ik er teveel mee bezig ben.

Voorheen dacht ik altijd dat ik meteen zwanger zou raken als ik 1 keer de pil vergat, terwijl ik nu alweer bijna 3 maanden gestopt ben met de pil en nog niet zwanger ben... Waarom duurt het zo lang...?? Stom!
@ Troela78; GEFELICITEERD!!!

Ik lees zo af en toe ff bij... en wat ben ik blij om te lezen dat je zwanger bent!!!!!!
@meadl: wij zijn al 1,5 jaar gestopt met de pil en hebben al die tijd zonder bescherming gevreeën. Maar pas in januari zijn we gaan kijken naar vruchtbare dagen enzo.

Het gekke is dat ik afgelopen vrijdag bij de gynacoloog zat voor een uitstrijkje en toen gelijk gezegd heb dat we na 1,5 nog niet zwanger zijn. Kreeg gelijk allerlei papieren om bloed- en sperma-onderzoek te gaan doen, de assistente vroeg zelfs of ik een foldertje mee wilde over onvruchtbaarheid...eehh nee! eerst maar eens die testen afwachten dacht ik. En aangezien ik op dag 35 van m'n cyclus zat, dacht ik, nou wil ik zeker weten of het deze maand raak is, anders gaan we de medische molen in....en ja hoor, daar was die grote plus!

Echt zo suf, 's middags denk je nog dat je misschien onvruchtbaar bent en 's avonds weet je dat je zwanger bent

@mayala: had geen verschijnselen, behalve 4 kilo aangekomen. Maar ik was het wachten op dag 40 van m'n cyclus zo zat, dat ik dacht: ik doe gewoon een test, die zal wel negatief zijn en dan weet ik dat ik ongesteld ga worden deze maand. Was dus gewoon het afwachten beu.....

Balen dat het voor jullie negatief was deze maand, hopelijk vanaf mei weer vol goede moed verder!

@Laurum: welkom! Hoe is je cyclus sinds januari? En heb je afkickverschijnselen?

Ik heb getest toen m'n vriend de hond aan het uitlaten was. En toen hij thuis kwam heb ik hem verteld dat we geen onderzoeken (zie boven) meer hoeven te doen!

Hij liep rood aan, vroeg 'echt?' en toen ik ja zei, schoten de tranen in z'n ogen....echt zo lief!

Als hij niet thuis is, zou ik wachten tot hij thuis zou komen, hoe moeilijk het ook is. Is toch wel erg leuk om z'n reactie te zien en niet alleen te horen!

@marill: dat boek heb ik besteld, krijg het morgen hopelijk binnen. Schijnt idd erg leuk te zijn.

Ook heb ik 'zwangerschap voor dummies' vandaag binnen gehad, ben benieuwd hoe die is.

@nelleke: je kan altijd zeggen dat je een antibiotica kuur hebt voor een blaasontsteking ofzo, dan mag je namelijk geen alcohol

@joda: geen ervaring mee dat ik anders ruikt na stoppen met de pil

@janine: volgens mij lees je het verkeerd, ze bedoelt dat de geur die zij afgeeft anders is volgens haar vriend. Niet dat haar reukvermogen anders is, en dat is wel wat jij bedoelt.....

(ik heb mijn vriend trouwens ontmoet toen ik aan de pil was en vind hem nu nog net zo leuk hoor )

@drenthegirl: thanks meis, leuk dat je af en toe nog even komt buurten! Hoe is het met jou?
@troela en @Janine; ik bedoelde inderdaad dat mijn vriend vind dat ik anders ruik. (dus mijn lichaamsgeur is anders) Maar ikzelf ruik ook veel meer/sneller geuren dan voorheen. Heel apart.

Die smoes over antibiotica vind ik wel een hele goede!
@Troela: Leuk dat je zwanger bent! Gefeliciteerd!! Wat een mooie reactie van je vriend zeg...tranen in zijn ogen...geweldig Ik zou het mijn vriend ook niet graag door de telefoon vertellen...ik zou zijn reactie graag in het echt zien!

Ik moet zeggen dat ik niet echt 'ontpilverschijnselen' heb gehad. Mijn cyclus was de eerste ronde 30 en de tweede ronde 28. Ik verwacht zelf dat 28 een beetje mijn 'standaard' cyclus is en dat het de eerste maand 2 dagen langer duurde doordat het even op gang moest komen. Maar goed...dat kan ik dus rond 17 april met zekerheid zeggen.

Geniet van je zwangerschap Troela!

Zijn jullie ook allemaal aan de foliumzuur? Of slikken jullie iets anders?? Ik slik zelf de 'zwanger worden' capsules van de Etos. Heb ik veel goede berichten over gelezen op internet....zit ook een of ander spulletje in wat zorgt voor een regelmatige cyclus.
Oh, misschien moet ik die zwanger worden capsules dan ook maar even halen.....wordt mijn cyclus misschien iets regelmatiger......Ben nu aan de foliumzuur.

Ik had vorige keer even snel een test gedaan toen ik thuis kwam uit werk en stond te koken. Dacht dat ik toch niet zwanger was, maar wilde even zeker weten omdat ik een weekendje weg ging (lees borrelen/ uit eten) met vriendinnen. Toen kwam er ineens een plus in beeld! Mijn vriend kwam iets later binnen en die heb ik het meteen verteld, ook zo blij!!!! Nu ben ik er veel bewuster mee bezig, dus zal het minder heftig overkomen. En wil het nu ook liever samen doen, of in ieder geval terwijl hij thuis is!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven