Domme vragen topic.

01-12-2009 11:33 384 berichten
Soms heb je van die vragen die te dom zijn om i.r.l. te stellen.

Googelen kun je niet, dus wat doe je dan?

Stel hem hier!

Mijn domme vraag voor vandaag:

Als je van een tweeling bevalt, heb je dan twee placenta's?
Alle reacties Link kopieren
Als je een ban hebt hier op het forum, kun je dan nog inloggen?

Hoe zit dat?

Vraag het me al heel lang af maar wil het niet uitproberen.
'uit betrouwbare bron': nee dan kun je niet inloggen
quote:Babsjuh schreef op 05 april 2010 @ 21:54:

[...]

Die schotten zitten er inderdaad in, maar meer ter behoud van de ronde vorm als vanwege het klotsen. Volgens de wet van de communicerende vaten stroomt de vloeistof toch wel naar voren volgens mij, een vrachtwagen staat niet acuut stil immers.

volgens mij is hier eerder de wet van behoud van energie van toepassing. De auto remt maar de vloeistof is nog in beweging en duwt dus naar voren in de tank. Gevolg: plotselinge gewichtsverplaatsing en verlies aan stabiliteit. Maar dat kan je dus tegengaan met schotten met kleinere gaten er in.quote:Maar dat schuin liggen heeft volgens mij wel met remmen te maken: een auto die hard remt zie je toch naar beneden duiken met de voorkant? Denk ik hoor... iets met klok en klepel en zo Gevolg van een schuine tank is dat een halfvolle combinatie een totaal andere gewichtsverhouding heeft dan een volle combi, en dus een totaal ander weggedrag. Lijkt mij erg ongewenst en gevaarlijk, vandaar mijn vraag.
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
Wie weet het verschil tussen beslissen en besluiten? Ik 'voel' het verschil zeg maar ook niet.

Waarom kun je niet meer scherp onder water kijken als je daar voor met een zwembril op gezwommen hebt?
ge m ma: die eerste vraag heb ik ook altijd al het antwoord op willen weten!
Beslissen en besluiten: ik heb daar wel een 'ander' gevoel bij, maar zou het niet onder woorden kunnen brengen. Heb het idee dat beslissen meer op gevoelsbasis gaat en besluiten meer op feiten basis

Maar das mijn eigen mening....

Waarom zie je onder water scherper dan boven water als je je lenzen niet in hebt? (Gemma, beetje in antwoord op jouw vraag, waar ik overigens geen antwoord op heb)
Ik heb net basilicum, bieslook en tijmzaadjes gekocht. Gewoon omdat ik het leuk vind om te proberen. Aarde zat erbij, maar hoe zaai ik die dingen in godsnaam?
Waarom hebben sommige mensen één fronsrimpel in het midden en anderen twee fronsrimpels?
wie van orde en netheid houdt, is te lui om te zoeken.
quote:noahtb schreef op 18 december 2009 @ 00:15:

Aldus google:

Recente onderzoeken uit Japan, Canada en het Verenigd Koninkrijk tonen aan dat blondines inderdaad in vroegere tijden erg in trek waren. Elfduizend jaar geleden, toen ernstige voedseltekorten zorgden voor een tekort aan mannen, muteerde bij sommige vrouwen hun haarkleur. De nieuwe blondines vielen enorm op tussen al die non-blondines en waren dus enorm in trek bij de holbewoners. Voor hen betekende het blonde haar dat de vrouw vruchtbaar en jong was en dit vergrootte hun kans op voortplanting. Maar we leven inmiddels niet meer in het stenen tijdperk, de tijden zijn veranderd. Maar wat betekent dit nou voor de blonde en donkerharige vrouwen onder ons?

Het lijkt er op dat brunettes meer in trek zijn dan ooit. Kijk maar naar de 'most sexy' lijsten; brunettes Angelina Jolie, Salma Hayek en Eva Longoria staan vaak bovenaan deze lijstjes. Sunsilk en Askmen.com hebben dit fenomeen onderzocht. Zij vroegen 4000+ mannen wie nou precies hun voorkeur had, blondines of brunettes. Het bleek dat 85 procent beweerde dat brunettes beter in staat waren om intelligente gesprekken te voeren dan de blondines en 80 procent zei dat zij liever met een brunette trouwen (én slapen).

Het blijkt dat de blondine last heeft van de volgende stereotypes:

- Partygirl (48 vs. 9 procent)

- Leeghoofd (63 vs. 2 procent)

- Golddigger (51 vs. 5 procent)

De stereotypen waarmee de brunette geassocieerd wordt zijn wat positiever:

- Intelligent (58 vs. 3 procent)

- Serieus (64 vs. 4 procent)

- Grappig (32 vs. 15 procent)Waarom staat er niks over roodharigen?
Geen idee.. Ik heb dat 18 december gepost, heb is nu 7 april..
noahtb op Thuis is n topic 'kleine moestuin', daar zitten de kenners
Ok. Dan, Wat is er zo geil aan een roodharige?
Ik beslis : Is dat niet dat je voor een groep moet beslissen?

Wie beslist dat? IK beslis dat.

Ik besluit :Het gaat over jezelf. Ik heb besloten nog even door te gaan met werken.

Trouwens....de voltooid verleden tijd van deze twee...?

beslis besloten, of nee, ik heb beslist...toch? grrrrrrrrrr

besluit besloten?

Maar kweenie hoor, bij mij wel gevoel.
quote:tijgermeisje schreef op 07 april 2010 @ 13:15:

noahtb op Thuis is n topic 'kleine moestuin', daar zitten de kenners Ik ga even kijken, dank je.!
Dit zegt VanDale over besluiten en beslissen......

RESULTAAT

 be·sluit het; o -en 1 slot, einde, afloop: tot ~ vh feest 2 slotsom 3 vastgesteld plan; beslissing ve vergadering

 be·slui·ten -sloot, h -sloten 1 een einde aan iets maken 2 een gevolgtrekking maken 3 iets na overweging of beraadslaging vaststellen

RESULTAAT

 be·slis·sen -sliste, h -slist 1 een besluit nemen 2 een bep. uitkomst laten hebben: deze aanval besliste de strijd
quote:noahtb schreef op 07 april 2010 @ 12:04:

Ik heb net basilicum, bieslook en tijmzaadjes gekocht. Gewoon omdat ik het leuk vind om te proberen. Aarde zat erbij, maar hoe zaai ik die dingen in godsnaam?Die van de Aldi? Gewoon aarde in het blikje doen, zaadjes erop en dan de boel een beetje husselen zodat de zaadjes onder liggen. Bij mij komen ze al op!
(excuus als het al gevraagd is) Kan iemand me ook eindelijk uitleggen wat precies het verschil tussen "de" en "het" is, en waarom het soms "de" en soms "het" is? zoals: de beslissing en het besluit
quote:AlettaJacobs schreef op 07 april 2010 @ 20:46:

[...]

Die van de Aldi? Gewoon aarde in het blikje doen, zaadjes erop en dan de boel een beetje husselen zodat de zaadjes onder liggen. Bij mij komen ze al op! Nee. Van de kruitvat haha.. Ik heb het maar op de gok gedaan..
@Aletta, verkopen ze die NU bij de aldi? en anders bij de kruidvat? en voor hoeveel?
Ze waren 1,19 per blikje bij de Aldi. Ze waren van de batch van zaterdag geloof ik, maar er lagen er gisteren nog zat. Er stylish blikje ook, ik zal eens kijken of ik een plaatje kan scoren.
Dit idee, maar dan met een ander plaatje op het blikje:

Waarom rollen katten in het zand, en eigenlijk nog belangrijker waarom springen ze dan weer op de bank?
Wat je vindt mag je houden
Waarom doen baby's zo moeilijk als ze moeten slapen?

Waarom snappen ze niet dat slapen lekker is?
Nazife : "het" staat altijd voor een zelfstandig naamwoord dat onzijdig is. Dus niet mannelijk of vrouwelijk.

Het bed, het besluit, het woord.

In het duits heb je zelfs : "der" "die" en "das"

Maar ja...dan moeten we wel weten welke woorden onzijdig zijn. Dat is makkelijk als je in Nederland bent geboren, moeilijk wanneer je de taal moet leren.

Maar ook bij verkleinwoorden :

Het meisje, het bedje, het jongetje, het boompje.
Er zijn wel een aantal vuistregels, maar die dekken lang niet alles.

Van de site van Onze Taal:

De volgende categorieën woorden zijn het-woorden:

* verkleinwoorden: bloempje, jongetje, vaasje;

* namen van talen: Nederlands, Swahili;

* namen van landen en plaatsen: het tolerante Nederland, het Duitsland van na de oorlog, het statige Den Haag;

* namen van metalen: ijzer, kwik;

* namen van windrichtingen: noorden, zuidwesten;

* namen van sporten en spellen: tennis, scrabble, yahtzee;

* woorden met twee lettergrepen die beginnen met be-, ge-, ver- en ont-: belang, geweer, verstand en ontzet;

* woorden die eindigen op -isme, -ment, -sel en -um: communisme, instrument, kapsel en museum;

maar: de óf het deksel, de recruitment en de overemployment.

De volgende woorden zijn de-woorden:

* woorden voor vruchten, bomen en planten: appel, eik, varen, fuchsia;

* namen van rivieren en bergen: Waal, Mount Everest;

* namen van cijfers en letters: vier, x, tussen-n;

* de meeste woorden die personen aanduiden: ober, boer, boerin;

maar let op het Kamerlid en het afdelingshoofd.

Verder zijn woorden met de volgende uitgangen meestal de-woorden:

* -heid, -nis: waarheid, kennis;

* -de, -te: liefde, diepte;

maar verzameltermen met ge- ervoor zijn onzijdig: het gebergte;

* -ij, -erij, -arij, -enij, -ernij: voogdij, bakkerij, rijmelarij, woestenij, razernij;

maar: het schilderij;

* -ing, -st (achter een werkwoordstam): wandeling, winst, dienst;

* -ie, -tie, -sie, -logie, -sofie, -agogie: familie, politie, visie, biologie, filosofie, demagogie;

* -iek, -ica: muziek, logica;

maar onzijdig zijn: het antiek, het elastiek en het publiek;

zowel de als het is mogelijk bij: diptiek, koliek, mozaïek, portiek, reliek, triptiek;

* -theek, -teit, -iteit: bibliotheek, puberteit, stabiliteit;

* -tuur, -suur: natuur, censuur;

maar: het avontuur, het barbituur, het fournituur, het postuur en de óf het montuur;

* -ade, -ide, -ode, -ude: tirade, planetoïde, periode, attitude;

maar: niet-telbare stofnamen op -ide zijn onzijdig (bijvoorbeeld chloride en bromide)

* -ine, -se, -age: discipline, analyse, bagage;

maar: het percentage, het promillage en de óf het bosschage, corsage, personage, vitrage en voltage;

* -sis, -tis, -xis: crisis, bronchitis, syntaxis;

maar: het chassis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven