Domme vragen topic.
vrijdag 9 april 2010 om 02:27
quote:nazife schreef op 07 april 2010 @ 20:47:
(excuus als het al gevraagd is) Kan iemand me ook eindelijk uitleggen wat precies het verschil tussen "de" en "het" is, en waarom het soms "de" en soms "het" is? zoals: de beslissing en het besluit Zowel "de" als "het" zijn bepaalde lidwoorden. Het enige verschil is dat de ene ("de") wordt gebruikt bij "common gender" woorden en meervouden en de ander ("het" dus) bij "neuter gender" woorden en verkleinwoorden.
(excuus als het al gevraagd is) Kan iemand me ook eindelijk uitleggen wat precies het verschil tussen "de" en "het" is, en waarom het soms "de" en soms "het" is? zoals: de beslissing en het besluit Zowel "de" als "het" zijn bepaalde lidwoorden. Het enige verschil is dat de ene ("de") wordt gebruikt bij "common gender" woorden en meervouden en de ander ("het" dus) bij "neuter gender" woorden en verkleinwoorden.
If at first you don’t succeed, call it version 1.0
vrijdag 9 april 2010 om 02:53
Oke, ik heb een paar vragen over Jesus Christ Superstar, voor de mensen die dat weten. Ik heb de Nederlandse versie gezien in het theater (was érg goed) maar er blijven een paar dingen in het verhaal die ik toch nog steeds niet snap. (Heel erg, ik weet het, voel me heel erg dom )
Hoe zit het met het verraden van Judas? Wat verraadt hij over Jezus aan wie, en hoe zit het met die kus?
Hoe zit het met het verraden van Judas? Wat verraadt hij over Jezus aan wie, en hoe zit het met die kus?
vrijdag 9 april 2010 om 03:11
vrijdag 9 april 2010 om 03:15
dinsdag 18 mei 2010 om 13:46
quote:boogje schreef op 18 december 2009 @ 00:23:
ik ook nog eentje... Waarom krimpt een schaap niet als het regent?..
schapenwol is vet en stoot water af.
Mijn schapenvraag: waarom krijgt een schaap geen bevroren poten, als hij zij in de sneeuw staat? Bijna het hele lichaam zit vol met wol, maar die pootjes zijn maar ielig dun en schaars behaard. Juist díe staan in de sneeuw
(arm schaap)
ik ook nog eentje... Waarom krimpt een schaap niet als het regent?..
schapenwol is vet en stoot water af.
Mijn schapenvraag: waarom krijgt een schaap geen bevroren poten, als hij zij in de sneeuw staat? Bijna het hele lichaam zit vol met wol, maar die pootjes zijn maar ielig dun en schaars behaard. Juist díe staan in de sneeuw
(arm schaap)
Later is nu
dinsdag 18 mei 2010 om 15:17
Ja dit topic zocht ik net. Ik kon geen enkel ander topic vinden waar ik mijn vraag kwijt kon.
Ik heb op 2 planten waar op de aarde witte schimmel zit. Ik heb geen groene handen, heb ik ze te veel water gegeven? Ik snap er niets van.
Ik heb op 2 planten waar op de aarde witte schimmel zit. Ik heb geen groene handen, heb ik ze te veel water gegeven? Ik snap er niets van.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
dinsdag 18 mei 2010 om 16:43
Ja, volgens mij heb je dan teveel water gegeven. Soms krijg je ook van die ranzige kleine vliegjes. Ik ben gestopt met water gieten op aarde en giet nu een laagje op de schotel onder de pot of in de pot zelf, zodat de plant het langzaam kan opnemen. Soms trekt het plasje water direct weg en zo blijf ik een plasje water gieten tot ik zie dat de plant langzamer opneemt.
dinsdag 18 mei 2010 om 18:48
dinsdag 18 mei 2010 om 19:15
dinsdag 18 mei 2010 om 19:19
woensdag 19 mei 2010 om 10:14
quote:zusenzo schreef op 18 mei 2010 @ 18:48:
Kunnen wel poppen van spinnen zijn idd.
maar denk het niet hoor, vast te nat.
In de aarde zit een "voeding" zoals mest of plantenresten. Als er te veel voeding in de aarde zit, of de voeding is niet voldoende vermalen/verspreid gaat dit gewoon schimmelen en rotten.
Heel natuurlijk proces, even een beetje de aarde doorwoelen (sateh-prikker) en je bent het weer (eventjes) kwijt.
Kunnen wel poppen van spinnen zijn idd.
maar denk het niet hoor, vast te nat.
In de aarde zit een "voeding" zoals mest of plantenresten. Als er te veel voeding in de aarde zit, of de voeding is niet voldoende vermalen/verspreid gaat dit gewoon schimmelen en rotten.
Heel natuurlijk proces, even een beetje de aarde doorwoelen (sateh-prikker) en je bent het weer (eventjes) kwijt.
Viva la vida
vrijdag 21 mei 2010 om 10:44
Ik heb ook wel een domme vraag: nog nooit meegemaakt, maar goed, wie weet: als ik ga tanken bij een onbemand tankstation, en er staat niet genoeg geld op mijn bankrekening, wat gebeurt er dan? Kan ik dan wel tanken? En zo niet, zit er dan zo'n mogelijkheid ingebouwd in die apparaten dat mijn saldo vooraf wordt gechecked? Of sturen ze, als ik wel heb getankt maar niet heb betaald, de rekening naar mij toe op basis van de gegevens van mijn pinpas?
Jullie merken het al, wereldprobleem
Jullie merken het al, wereldprobleem
vrijdag 21 mei 2010 om 10:48
quote:Chocobo schreef op 21 mei 2010 @ 10:44:
Ik heb ook wel een domme vraag: nog nooit meegemaakt, maar goed, wie weet: als ik ga tanken bij een onbemand tankstation, en er staat niet genoeg geld op mijn bankrekening, wat gebeurt er dan? Kan ik dan wel tanken? En zo niet, zit er dan zo'n mogelijkheid ingebouwd in die apparaten dat mijn saldo vooraf wordt gechecked? Of sturen ze, als ik wel heb getankt maar niet heb betaald, de rekening naar mij toe op basis van de gegevens van mijn pinpas?
Jullie merken het al, wereldprobleem Volgens mij is het zo, je betaald eerst, en dan krijg je voor dat geld benzine. Dus je weet vooraf of er genoeg saldo op je rek. staat.
Jullie merken het al, wereldprobleem Volgens mij is het zo, je betaald eerst, en dan krijg je voor dat geld benzine. Dus je weet vooraf of er genoeg saldo op je rek. staat.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
vrijdag 21 mei 2010 om 11:16
quote:mylenevalerie schreef op 21 mei 2010 @ 10:48:
[...]
Volgens mij is het zo, je betaald eerst, en dan krijg je voor dat geld benzine. Dus je weet vooraf of er genoeg saldo op je rek. staat.Echt? Maar hoe weet zo'n mesjien dan hoeveel ik ga tanken? Of denk je dat ze eerst een heel hoog bedrag (150 euro ofzo) ervan afhalen, en dan alsnog het verschil weer direct "terugstorten"?
[...]
Volgens mij is het zo, je betaald eerst, en dan krijg je voor dat geld benzine. Dus je weet vooraf of er genoeg saldo op je rek. staat.Echt? Maar hoe weet zo'n mesjien dan hoeveel ik ga tanken? Of denk je dat ze eerst een heel hoog bedrag (150 euro ofzo) ervan afhalen, en dan alsnog het verschil weer direct "terugstorten"?