Douchen in bad, is dat echt zo vreselijk?

09-04-2010 23:00 125 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn bezig met het indelen van onze nieuwe badkamer. Wij hebben nu geen bad, maar het lijkt me heel fijn om die straks wel te hebben (lijkt me heel makkelijk met twee kleine kinderen). Na veel geschuif, kunnen we echter niet anders concluderen dat er echt niet een bad én een douchecabine in de badkamer passen.

Een optie zou dus kunnen zijn; douchen in bad.

Mijn man zegt alleen dat dit vreselijk is en daarom geen optie voor hem, dan maar geen bad.

Volgens hem is het over de badrand stappen voordat je kunt douchen erg onhandig en storend en kun je nooit 'lekker staan', omdat de ruimte waar je in moet staan relatief klein is.

Nu heb ik zelf geen ervaring met douchen in bad en kan me eigenlijk niet voorstellen dat het echt zo vreselijk is.

Ik zou dus graag willen dat jullie mijn man overtuigen wat ervaringen horen van mensen die douchen in bad.

Andere creatieve ideeën en opties waar we misschien nog niet aan gedacht hebben, zijn ook van harte welkom.
The time is now
Je hebt van die baden met aan een kant een rond stuk waardoor je wel lekker kan staan. Je moet nog wel steeds over de rand stappen. Ik snap wel dat als je grote voeten hebt, je niet lekker staat in een bad.
Banba, daar zijn tegenwoordige hele mooie oplossingen voor gemaakt..een bad dat je open kan doen zodat je niet over die rand hoeft te stappen en een stukje douche-wand erbij... je moet maar is googlen, kom je vast wel iets tegen en dan raakt je man misschien ook wel enthousiast
Wij doen het al jaren, en zelfs hoogzwanger heb ik er nooit problemen mee gehad. Maar nu zie ik bij mijn vader, die in een zelfde huis woont en ook in bad douchet dat het moeite gaat kosten (en hij wordt 70 dus is niet meer helemaal lenig). Ik zou alleen wel zorgen dat je een goede wand plaatst, wij hebben een schuifwand maar die is wanhopig schoon te maken, maar we hebben wel de gaten in de muur, dus laten we het maar zitten. Het zou voor ons geen probleem zijn, en voor kleine kinderen is een bad heerlijk.
Waren al die roddels over mij maar waar.
Wij douchen in bad en buiten dat de vloer zeiknat word (geen putje in de vloer) heb ik absoluut geen klachten!

Ik moet er wel bij zeggen dat we een tweepersoons bad hebben, dus die is een stukje breder dan een 'gewoon' bad.
Ik heb geen ervaring met douchen in bad, maar als ik moest kiezen tussen douchen in bad of helemaal geen bad, koos ik mooi de eerste optie! Ik vind een bad heerlijk, zéker met kindjes.

Hierbij mijn ontzettend zinvolle bijdrage....
Een bad met een deurtje? Really?

Ik heb nu vijf jaar een bad met een douche erboven, geen probleem en ook vriend geen klachten. Zou het bad echt niet willen missen!
Ik vind daar echt helemaal niets vervelends aan.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Nee, ik doe het al jaren, zelfs zonder douchegordijn of wand, wel een groot en diep bad, dat wel.

Ik kan spetterloss douchen, man niet.
Doe al jaren douchen in bad, en vind het prima eigenlijk.
quote:anno1984 schreef op 09 april 2010 @ 23:03:

Banba, daar zijn tegenwoordige hele mooie oplossingen voor gemaakt..een bad dat je open kan doen zodat je niet over die rand hoeft te stappen en een stukje douche-wand erbij... je moet maar is googlen, kom je vast wel iets tegen en dan raakt je man misschien ook wel enthousiastZoiets ben ik inderdaad tegengekomen, maar dat houdt in dat je altijd de wand dicht moet doen, voodat je in bad kunt. Ik vraag me af of dat wel handig is met kinderen, of je er dan nog wel makkelijk bij kunt voor het haren wassen e.d.
The time is now
Nee hoor, kun je makkelijker met zijn tweeen douchen juist.
Mijn ouders hadden vroeger thuis (in mijn ouderlijk huis dus) een douche in het bad. Nooit problemen mee gehad hoor. Ook niet qua ruimte, en dat terwijl er nb een schuine wand aan de linkerzijde was als je onder de douche stond. Moet wel zeggen dat ze, links, een soort van bankje (van tegels) naast het bad hadden, 2,5 (sanitair-)tegel diep. Daar stond dan de shampoo, doucheschuim etc allemaal op. Nooit ruimtegebrek ervaren. Wél de douche over de lengte doen, dus aan het einde van het bad, niet ergens halverwege

Wij hebben zelf nu een bad én een douchecabine. Bij het bad ook echt niet de ruimte om fatsoenlijk te kunnen douchen, want (heel erg) schuine wand + raam. Willen we op den duur wel veranderen dmv een verhoging van de voorgevel (zodat er naast het bad een rechte muur komt) en kan me dus in die zin wel voorstellen dat je man bang is voor ruimtegebrek.

Ik geloof niet dat je heel veel aan me hebt Maar tis nogal afhankelijk van hoe de ruimte er precies uitziet natuurlijk
wij deden dat ook altijd! geen probleem hoor! zou een bad niet willen missen...
Gaat prima. Geen klachten. Bij ons was ook de keuze bad of douche. Mooi niet dat ik een bad laat schieten.

Zou idd wel even kijken naar de 'wand'. Wij hebben een glazen 'plaat' die op maat is gemaakt. Als je niet onder de douche staat, kun je deze volledig tegen de muur aan klappen. Is makkelijk schoon te houden.
Wij konden gelukkig een douchecabine naast het bad plaatsen want anders was ook ons bad gesneuveld omdat man echt no way gaat douchen in bad.

Onzin........
Prulletje, hoe heet dat en wat kost dat?

Geweldig!!!
@Prulletje, dat ziet er inderdaad geweldig uit. Maar ik denk dat je niet bij het kind kunt dat hier rechts in bad zou zitten....
The time is now
Zolang je niet invalide bent, kun je best over de rand van een bad stappen.
Oh en idd, een bad is on-mis-baar met kleintjes. Smeer dat maar onder Banbaman z'n neus
Euh geen idee hoe het heet. Ik google de gewoon op 'douche in bad' en het was het eerste plaatje.
quote:Banba schreef op 09 april 2010 @ 23:12:

@Prulletje, dat ziet er inderdaad geweldig uit. Maar ik denk dat je niet bij het kind kunt dat hier rechts in bad zou zitten....Lijkt mij ook heel niet praktisch met 2 kids tegelijk in bad!
ga ik ook eens googelen...Ik dacht dat jij het had.
http://wonen.blogo.nl/2009/08/20/kleine-badkamer/ is de bron

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven