3000+ deel 45

04-04-2010 01:52 3035 berichten
Alle reacties Link kopieren

Het 3000+ topic!

sinds 14 oktober 2009

Wees welkom en kom binnen.

Dit topic is er voor iedereen!!

We kletsen hier over alles wat ons bezighoudt of wat ons juist niet bezighoudt

Lief, leed, lach en traan, het mag allemaal. Je kunt hier de hele dag je stekels verhaal kwijt, of je komt slechts af en toe. Is allemaal oké.

Drie berichtjes plaatsen,dan hoor je erbij

Er zijn drie regels waar we ons aan houden:

1. S.v.p. niet quoten van gevoelige, persoonlijke informatie.

2. Toon respect naar elkaar in elke situatie.

3. Verdriet wordt niet vergeleken, elk leed is leed

Veel plezier maar weer!
Mijn liefde voor man heeft gelukkig nooit pijn gedaan, wel heb ik me afgevraagd of alle ellende die met hem mee komt me waard was. Hij is heel gecompliceerd, door een heel gecompliceerde jeugd (vader jong overleden, moeder weinig tot geen aandacht voor de kinderen. man was ongeveer 10)

Ik heb al bijna 16 jaar problemen met schoonmoeder, want ik heb 'de man in huis/ haar partner' afgepakt van haar. Dat zegt ze niet, maar de ruzies tussen haar en mij gaan wel via dat patroon. Dat ik haar zoon na 14 jaar samenwonen echt wel ken, gaat er bij haar niet in. Voor Haar is man niet ouder dan 18... "voordeel" (hoe triest ook) voor mij is dan man zijn moeder ook niet mag
Almost. Je hebt het jezelf idd niet makkelijker gemaakt. Je zegt je verstand gaat het winnen, maar wat als hij moeite voor je gaat doen? (Is niet bot bedoeld hoor, maar komt misschien wel geschreven zo over.)
En dit heb ik alleen met mijn moeder gedeeld in al die jaren. Nou ja ok ook met man, die kent dit verhaal. Verder vindt iedereen IRL ons een successtory
quote:Caylinn schreef op 10 april 2010 @ 01:50:

Dat ik haar zoon na 14 jaar samenwonen echt wel ken, gaat er bij haar niet in. Voor Haar is man niet ouder dan 18...Herkenbaar en moeilijk mee om te gaan.
Klinkt heftig Caylinn. Mag hopen dat mijn zoon mij een schop geeft als ik hem/partner later zo behandel.

Wel fijn dat jullie op 1 lijn zitten. Scheelt zoveel..
quote:almosthappy schreef op 10 april 2010 @ 01:48:

Hang tussen gevoel en verstand in en ik denk dat verstand gaat winnen.

Ben erg trots, misschien meer dan goed voor me is soms Je zegt het zelf al he?
Eigenlijk is het ook een successtory Cay, want de liefde is er nog steeds. En wat er echt binnen een relatie gebeurd deel je ook niet met iedereen. De rest ziet de buitenkant, maar weet niet hoe een stel echt is als ze met zijn 2en zijn.
Ik heb 1 voordeel; hoe denigrerend en ouderwets ook; ik heb heb het eerste kleinkind gebaard van kant van man. Dus van schoondochter from hell ben ik gepromoveerd tot schoondochter from heaven

Mijn man is staat vierkant achter mijn mbt zijn moeder, gelukkig.Anders was ik allang weg geweest....
[.
En daarom zal ik ook nooit zo doen als jouw schoonmoeder Cay. Terwijl mijn zoons toch mijn ''babys'' blijven. Maar hoe ze zijn in andere relaties, daar kan ik alleen van zeggen en vinden wat ik zie. Meer niet. Weten doe ik het niet.
Dat is zo waar Moos, zowel positief als negatief uit te leggen helaas....

Maar zoals ik lees is het bij Cay best heel erg positief.

Almost, je gevoel heeft meer verstand dan je verstand heb ik geleerd...
quote:mocy schreef op 10 april 2010 @ 01:55:

Eigenlijk is het ook een successtory Cay, want de liefde is er nog steeds. En wat er echt binnen een relatie gebeurd deel je ook niet met iedereen. De rest ziet de buitenkant, maar weet niet hoe een stel echt is als ze met zijn 2en zijn.Moos je hebt gelijk! Man en ik zijn ondanks alles een successtory. Want we houden vreselijk veel van elkaar en zijn bereid elkaar in het midden (en soms iets naast het midden) op te zoeken. ook al kost dat wat ruzies.
quote:Caylinn schreef op 10 april 2010 @ 01:56:

Ik heb 1 voordeel; hoe denigrerend en ouderwets ook; ik heb heb het eerste kleinkind gebaard van kant van man. Dus van schoondochter from hell ben ik gepromoveerd tot schoondochter from heaven

Mijn man is staat vierkant achter mijn mbt zijn moeder, gelukkig.Anders was ik allang weg geweest....

Haha! Snap je maar al te goed. Je hebt toch een speciale plek, met je eerste kleinkind. hoor ik daar "voordeelpositie ondanks het geshit er omheen"?

Kan een hele hoop schelen. Heb zelf de eerste kleindochter -na 2 kleinzoons-. Iets minder aanzien, maar toch
quote:Caylinn schreef op 10 april 2010 @ 01:56:

ik heb heb het eerste kleinkind gebaard van kant van man.

Ik ook, en de tweede en de derde en meer komt er ook niet (misschien lopen er een paar in het wild rond maar dat weet niemand)

En dát is ook het enige wat schoonouders nog aan mij bindt.

Triest maar waar en daarom onderhoud ik het contact, met moeite.
Waar ik heel stiekem soms wel moeite mee heb (hoeveel ik ook van man hou) is dat ik steeds degene ben die het meest flexibel is. En ja écht ik snap waar man vandaan komt.

Maar goed, op dit moment, voor mij is hij de juiste man. Hij is ook mijn rots, mijn klankbord enz
[quote]mamalief schreef op 10 april 2010 @ 01:57:

Dat is zo waar Moos, zowel positief als negatief uit te leggen helaas....

Maar zoals ik lees is het bij Cay best heel erg positief.

Almost, je gevoel heeft meer verstand dan je verstand heb ik geleerd...[/quote]

*Met het risico om dom over te komen: wat bedoel je daarmee BAM?*
IK heb 1e kleinzoon gebaard (jammer dat alleen hij mijn achternaam heeft op verzoek van man), daarna komen aan kant van mij nog een kleinzoon en kleindochter.
Jammer voor schoonmoeder that is, man heeft heel bewust voor mijn achternaam gekozen. Mijn ouders hebben alleen via mij een kleinkind.
Waarom koos je man daarvoor Caylinn, als ik vragen mag?

Niet dat ik het raar vind hoor, maar je hoort het niet zo vaak.
Almost een dikke en sterkte, je gaat een moeilijke en twijfelachtige periode in, ben ik bang. Maar goed,zo is het leven nu eenmaal.

Als je raad, advies, etc. nodig hebt, zijn wij (ik spreek ff heel brutaal voor de rest) er hier voor je. Zoveel wijze vrouwen hier en allemaal met onze onzekerheden, problemen etc. maar samen sterk en nog onwijs veel wijzer. (Is tenminste mijn ervaring)
Cay, vrouwen zijn nu eenmaal flexibeler dan mannen (over het algemeen). Dat zie je al als kinderen klein zijn.
.
quote:almosthappy schreef op 10 april 2010 @ 02:01:

[quote]mamalief schreef op 10 april 2010 @ 01:57:

Met het risico om dom over te komen: wat bedoel je daarmee BAM?*

Dat het soms wijzer is om naar je gevoel te luisteren dan naar je verstand.

Soms zit het verstand in je hart of in je buik ipv in je hoofd.
Ik schenk mezelf nog een half glaasje in.
Almost, klinkt dit bekend?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven