Autistenhumor

09-04-2010 22:07 732 berichten
Alle reacties Link kopieren
Af en toe lees ik een droge opmerking door een autist die ontzettend lollig is. Dus bij deze een topic.

Zoon (tien jaar) zit op de bank achter zijn DSscherm geplakt. Op TV is er reclame. Het is de reclame van geweld tegen mensen met een publieke taak heb je zelf in de hand. In beeld ene Jan Stork in een rolstoel. Hij kan ergens niet door en wordt geholpen. Voice over zegt dat Jan Stork er meer aan had gehad als hij vorig jaar was geholpen. Toen werd hij tijdens zijn werk als conducteur door drie jongens in elkaar geslagen. Elf mensen zagen het gebeuren en niemand deed iets.

Zonder op te kijken van zijn scherm zegt zoon: Hoezo niemand deed iets? Die drie jongens sloegen hem toch in elkaar? Hij haalt zijn schouders op en speelt verder.
MILF in the making ;-)
wij zijn al begonnen toen hij 5 of 6 jaar was,dus dat ging gewoon,hij vind het ook geen probleem verder
Mijn zoon gaat a.s. maandag beginnen met Risperdal. Ik vind het eigenlijk best eng, maar als het hem kan helpen is het natuurlijk prima.
Everything will be fine in the end. If not... well, you failed again.
Week 27 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:dangeensuus schreef op 10 april 2010 @ 22:06:

Hoe hebben jullie het aangepakt met de medicatie, gewoon begonnen? Of een periode uitgezocht? Ik zat zelf te denken aan de grote vakantie, dan kan hij rustig aan wennen aan het spul en het feit dat hij moet slikken ( hij is er fel op tegen zelf, wil het niet. Waarom niet, daar ben ik nog niet achter en hij heeft er natuurlijk zelf ook een stem in, al hebben wij de doorslaggevende stem)

Gewoon begonnen. Muizelientje schrok wel, want Ritalin kende ze van klasgenootjes, met ADHD. Heb ik nu ADHD? Vroeg ze. Ik uitgelegd dat ze dat niet heeft maar iets dat er een beetje op lijkt.

Wat ik Muizelientje heb gegeven is een boekje: Suzanne, een bijzonder meisje met MCDD. Geschreven door de moeder: Monique Wijman. Heel herkenbaar, eigenlijk geen boekje voor Muizelientje maar ze heeft het wel gelezen

Verder krijgt ze nu Concerta + Ritalin, het eerste omdat het langer werkt, het tweede omdat het gelijk erin ploft. En dan Risperdal. Met name dat laatste geeft rust in haar hoofd: ze geeft zelf aan dat ze niet meer met messen in haar hoofd wil steken.....
Als iemand nog iets wil weten,

borodini@live.nl mag je altijd mailen, het kan een paar dagen duren voor ik antwoord geef, omdat ik niet elke dag mijn vivamail check.

Bedankt lieve allemaal, voor het lezen, en de steun.
anoniem_554 wijzigde dit bericht op 10-04-2010 22:31
Reden: Prive.
% gewijzigd
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Pff wat heftig muis, voor zo'n klein meiske...

Ik wil eigenlijk helemaal geen medicatie geven, want ik vind mijn kind leuk zoals hij is. Ondanks zijn ADHD. Het voelt alsof ik hem een stukje van hemzelf afpak omdat het sociaal onwenselijk zou zijn. Door zijn autisme ziet hij namelijk niet in dat juist dit gedrag het zo lastig maakt voor hemzelf, en natuurlijk is het naast een autist ook nog een ventje van pas 10 jaar.

Ik vind het heel dubbel en heb het heel lang voor me uit geschoven maar ik denk dat de tijd rijp is om er aan te beginnen. Voor hem. Nu de knop voor dat eeuwige schuldgevoel nog weten te vinden ;)
Godkolere Bor, wat hartverscheurend triest voor jullie allemaal
Boro .....een hele dikke knuffel
Pfffffff borodini, wat ongelooflijk moeilijk, en dan alle vooroordelen waar je tegen aan loopt.
knip
Hier wogen de voordelen van medicatie niet op tegen de nadelen: depressiviteit (nog meer), heel slecht eten (en mager worden), vlakheid...ik vond overigens dat de informatie zeer beperkt was. In het ziekenhuis schreef de kinderarts klakkeloos Concerta voor (op een blokje van Janssen Cilagh, fabrikant), we kregen een info boekje mee (van Balans Digitaal, onder regie van Janssen Cilagh)..geen woord over Strattera, of andere mogelijkheden.

Ik ben niet zo paranoia aangelegd, en heb geen "grote boze farmaceutische industrie" complex, maar ik vond wel raar dat het zo gemakkelijk voorgeschreven werd, nooit bloed test oid (misschien is dat niet gangbaar, maar het leek me wel voor de hand liggend)
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Boro, wat triest en moeilijk tegelijk. En hoewel je weet dat het de stoornis is die maakt dat hij geen geweten heeft en de stoornis van zijn moeder die maakt dat hij deze dingen kent, dan nog doet het gewoon pijn.
MILF in the making ;-)
DanGeenSuus,ik snap je wel wbt medicatie,maar soms heb je geen andere mogelijkheid meer

Het was niet meer te doen voor zoon,hij zag en hoorde van alles wat wij niet zagen en hoorde

Dat is nu wel minder zeker door de risperdal,maar weg is het zeker niet

Ik ben dus erg blij dat we er mee begonnen zijn
Suus, ik vind je lief
Jee Boro, wat enorm moeilijk...

DGS: dapper dat je het aankaart
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
iets anders, heel irritant: heb ik net een verhaal zitten typen, krijg ik een foutbericht als ik het wil posten...grrrr...de hele tijd al!
quote:marnie schreef op 10 april 2010 @ 22:24:

iets anders, heel irritant: heb ik net een verhaal zitten typen, krijg ik een foutbericht als ik het wil posten...grrrr...de hele tijd al!heb ik nog geen last van
knipperdeknip
wbt medicatie,

Hij krijgt abilify ( oid ) hij had eerst risperdal, daar kwam hij heel veel van aan. Sinds de vervanger is zijn gewicht stabiel.

We hebben ervoor gekozen omdat we hem wel een beetje rust gunnen in zijn koppie ( mss kan jij het ook zo gaan zien Suus, niet dat je zijn gedrag niet sociaal geaccepteerd vindt, maar juist om hem een beetje rust te gunnen ).

Het doet wel wat, een beetje, iets is iig meer dan helemaal niets

( ps, als ik straks naar bed ga wis ik mijn andere persoonlijke berichten over hem , denk ik. Als jullie er daarna nog over willen praten en\of vragen mag je me altijd mailen, geen probleem )
Bloedtest doet men niet bij Concerta. Wij zijn hier na heel veel gesprekken en andere opties proberen toch gestart met medicatie. En dan nog vooral omdat zoon er zelf om vroeg. Hij wilde rust in zijn hoofd. We zijn gestart met Ritalin, maar dat maakte de tics erger en hij had ontzettende rebounds. Dus overgestapt op concerta en dat bevalt goed. Voor hem, want dat is het uitgangspunt. Zijn gedrag was en is te handelen zonder medicatie, maar hij voelt zich beter met.

Zoon twee is eerst begonnen met antipsychotica (risperdal) vanwege zijn psychoses en irrationele angsten. Dit was geen succes, Hij zou er suffig van kunnen worden, nou hij hing aan het plafond te stuiteren. Voor de angsten en figuren in zijn hoofd had het geen effect. Het werd hoogstens drukker. Overgestapt op seroquel. Zelfde effect, dus weer gestopt. Toen ivm suïcidaal gedrag Prozac geprobeerd, maar ook zonder effect. Daarna zijn we op eigen houtje met ritalin gestart. Niet de bedoeling, maar ondanks diverse verzoeken wees de psychiater medicatie tegen ADHD af omdat het een bijdiagnose zou zijn. Tot haar verbazing en voor ons bevestiging hielp de ritalin. Hij kreeg rust in zijn hoofd waardoor fictie en realiteit makkelijker te scheiden waren. Uiteindelijk concerta omdat ritalin ook bij hem de tics verergerde en rebouns gaf. Hij gaat er eerdaags wel antipsychotica bijkrijgen omdat hij nog steeds behoorlijk psychotisch kan zijn.
MILF in the making ;-)

iets anders, heel irritant: heb ik net een verhaal zitten typen, krijg ik een foutbericht als ik het wil posten...grrrr...de hele tijd al!Even je bericht kopieeren onder je muisklik zeg maar. Als het dan verloren gaat, heb je het iig nog voor een 2e poging...
Respect voor al deze moeders!

En wat superfijn dat jullie dat jullie elkaar hier hebben gevonden.
Bor ik zal mijn berichtjes straks ook weer wissen, eerste is al weg.

ANyway, de hele reden waarom we nu willen kiezen voor medicatie is omdat we merken dat hij zichzelf in de weg gaat zitten en gefrustreerder aan het raken is. Dus in zekere zin uit bescherming voor hem zelf. Om hem idd die rust te geven.
En je zit helemaal niet te zeiken over concerta hoor Suus Laten we niet elkaars zorgen gaan vergelijken alsjeblieft.

iets anders, heel irritant: heb ik net een verhaal zitten typen, krijg ik een foutbericht als ik het wil posten...grrrr...de hele tijd al!Ja een serverfout ofzoiets. Ik kopieer nu eerst de tekst voor ik post, anders ben ik mijn schrijfsels kwijt.
MILF in the making ;-)
Boro: kan ik me voorstellen, dat wissen. Heel dapper en mooi vind ik, dat je het met ons kon delen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven