Autistenhumor
vrijdag 9 april 2010 om 22:07
Af en toe lees ik een droge opmerking door een autist die ontzettend lollig is. Dus bij deze een topic.
Zoon (tien jaar) zit op de bank achter zijn DSscherm geplakt. Op TV is er reclame. Het is de reclame van geweld tegen mensen met een publieke taak heb je zelf in de hand. In beeld ene Jan Stork in een rolstoel. Hij kan ergens niet door en wordt geholpen. Voice over zegt dat Jan Stork er meer aan had gehad als hij vorig jaar was geholpen. Toen werd hij tijdens zijn werk als conducteur door drie jongens in elkaar geslagen. Elf mensen zagen het gebeuren en niemand deed iets.
Zonder op te kijken van zijn scherm zegt zoon: Hoezo niemand deed iets? Die drie jongens sloegen hem toch in elkaar? Hij haalt zijn schouders op en speelt verder.
Zoon (tien jaar) zit op de bank achter zijn DSscherm geplakt. Op TV is er reclame. Het is de reclame van geweld tegen mensen met een publieke taak heb je zelf in de hand. In beeld ene Jan Stork in een rolstoel. Hij kan ergens niet door en wordt geholpen. Voice over zegt dat Jan Stork er meer aan had gehad als hij vorig jaar was geholpen. Toen werd hij tijdens zijn werk als conducteur door drie jongens in elkaar geslagen. Elf mensen zagen het gebeuren en niemand deed iets.
Zonder op te kijken van zijn scherm zegt zoon: Hoezo niemand deed iets? Die drie jongens sloegen hem toch in elkaar? Hij haalt zijn schouders op en speelt verder.
MILF in the making
zaterdag 10 april 2010 om 21:47
"Die van jullie" spelen dus ook niet alleen buiten ?
Ik voel me gelijk een stuk minder ontaard Hij kan wel in de tuin hier, maar niet alleen de buurt rond.
En dat doet pijn hoor ( bij hem en bij mij ) , zeker sinds Terror, die over 4 maanden 4 wordt , sinds een week of 3 wél alleen naar buiten kan.
Vandaag was ik met Terror en Tut buiten, en ineens vroeg ik me af waarom ik A niet mee had genomen . Gewoon de gewenning dus dat hij nooit naar buiten gaat. Djeez, wat voelde ik me dom zeg
Snel A gehaald ( die er ook niet om vroeg btw ) na veel vijven en zessen is hij mee gegaan. ( Ze kennen me niet meer, ik vind het eng, ze vinden mij raar, enz.
En het was wel 20 minuten lang hasske gezellig.
Ik voel me gelijk een stuk minder ontaard Hij kan wel in de tuin hier, maar niet alleen de buurt rond.
En dat doet pijn hoor ( bij hem en bij mij ) , zeker sinds Terror, die over 4 maanden 4 wordt , sinds een week of 3 wél alleen naar buiten kan.
Vandaag was ik met Terror en Tut buiten, en ineens vroeg ik me af waarom ik A niet mee had genomen . Gewoon de gewenning dus dat hij nooit naar buiten gaat. Djeez, wat voelde ik me dom zeg
Snel A gehaald ( die er ook niet om vroeg btw ) na veel vijven en zessen is hij mee gegaan. ( Ze kennen me niet meer, ik vind het eng, ze vinden mij raar, enz.
En het was wel 20 minuten lang hasske gezellig.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
zaterdag 10 april 2010 om 21:47
zaterdag 10 april 2010 om 21:49
Die van mijn zit op de middelbare school (regulier onderwijs), maar is en blijft heel moeilijk, veel gesprekken, veel uitleggen, van sommige leraren erg weinig begrip (helaas ook van de mentor weinig), en andere leraren zijn weer schatten.
En die grote bek, onlangs zei een leraar: dit klopt niet hoe hij reageert, dat verwacht je van kinderen die in de 6e zitten, niet van een brugpieper. Dus wat dat betreft heeft zoonlief ook geen angst, gaat met iedereen in discussie, maar kinderen van zijn eigen leeftijd vind hij eng, en ik denk omdat hij heel veel gekwetst is door die leeftijdsgroep (op de basisschool).
Toen onze jongste dochter werd geboren was hij zo blij, want baby's veroordelen hem niet. (is wel triest he)
En die grote bek, onlangs zei een leraar: dit klopt niet hoe hij reageert, dat verwacht je van kinderen die in de 6e zitten, niet van een brugpieper. Dus wat dat betreft heeft zoonlief ook geen angst, gaat met iedereen in discussie, maar kinderen van zijn eigen leeftijd vind hij eng, en ik denk omdat hij heel veel gekwetst is door die leeftijdsgroep (op de basisschool).
Toen onze jongste dochter werd geboren was hij zo blij, want baby's veroordelen hem niet. (is wel triest he)
zaterdag 10 april 2010 om 21:50
Die van mij,durft niet eens alleen naar boven,dus op zijn kamer spelen is er niet bij
Hij heeft een enorme angst voor vanalles,denk altijd dat er iemand is die hem gaat pakken.
Alleen naar buiten is hier dus ook geen optie.
We hebben nu sinds kort een time-out ruimte in de woonkamer,is een aparte kamer 2 bij 3 meter,vanbinnen bekleed met kussen,dus hij kan zich niet verwonden.
We hebben dus ruimte in de woonkamer moeten inleveren,maar er eigenlijk ruimte door terug gekregen,hij gaat er graag in,laat de deur wel op een kiertje staan,maar als hij een woede aanval krijgt,trekt hij zich nu meestal terug
Hij heeft een enorme angst voor vanalles,denk altijd dat er iemand is die hem gaat pakken.
Alleen naar buiten is hier dus ook geen optie.
We hebben nu sinds kort een time-out ruimte in de woonkamer,is een aparte kamer 2 bij 3 meter,vanbinnen bekleed met kussen,dus hij kan zich niet verwonden.
We hebben dus ruimte in de woonkamer moeten inleveren,maar er eigenlijk ruimte door terug gekregen,hij gaat er graag in,laat de deur wel op een kiertje staan,maar als hij een woede aanval krijgt,trekt hij zich nu meestal terug
zaterdag 10 april 2010 om 21:50
zaterdag 10 april 2010 om 21:51
Petra, wij hebben strontmazzel gehad. Echt waar. Voor een normale urgentie kwamen we niet in aanmerking omdat "de woonruimte passend was". Oftewel het huis was qua oppervlakte groot genoeg. En een urgentie op sociaalmedische gronden kregen we niet omdat de kinderen fysiek niet gehandicapt zijn (tenminste eentje wel maar (nog) niet rolstoelgebonden ofzo). Na twee gesprekken bij de woningbouw werden we overgedragen aan een andere contactpersoon. We werden dus weer verzocht op gesprek te komen. We zijn met lood in de schoenen gegaan. Weer het hele verhaal vertellen en dan weer horen dat het qua gewone urgentie toch niet zal gaan lukken. We deden ons verhaal. De voruw die nu onze contactpersoon was kenden we nog. We waren namelijk een jaar eerder naar de complexwoning verhuisd omdat die stukken groter was dan ons huis daarvoor. Ze wist hoe blij we met het groter huis waren en snapte dus ook dat we ontzettend baalden dat het niet goed ging daar. Nadat we klaar waren met ons verhaal, vertelde ze dat ze onze situatie hadden besproken in de laatste directievergadering. Daar zitten zo ongeveer alle bobo's van de woningbouw bij. De woningbouw is bij machte om een of twee keer per jaar zelf een urgentie te geven als zij dat nodig vinden en de gehele vergadering het ermee eens is. Dus zo vervolgde ze haar uitleg, terwijl ze papieren op tafel toverde, bij deze bieden we jullie deze woning aan. Om ons vervolgens de plattegrond en details onder de neus te schuiven. We waren verbijsterd, ontroert en in shock tegelijk.
MILF in the making
zaterdag 10 april 2010 om 21:51
Zoonlief heeft een heel lief vriendje, ben ik erg blij om. Met dat vriendje gaat hij hier wel buiten voetballen. Als hij alleen is merk ik dat hij altijd binnen blijft, op op het dakterras. Hij vindt het al gauw eng als er "vreemde" mensen buiten staan...
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
zaterdag 10 april 2010 om 21:53
Mijn kinderen spelen niet buiten zonder toezicht. De ene keer dat ik het wel liet gebeuren kwam oudste geheel ontdaan naar huis, want jongste werd in elkaar geslagen door een jongen van 13 (jongste was toen 8 denk ik).
Jongste gaat met iedereen de strijd aan, of ze nou jonger zijn, of ouder, groter, kleiner, volwassen, het maakt hem niks uit. Als ie het ergens niet mee eens is ramt ie erop.
Oudste is het tegenovergestelde. Bij hem ben ik bang dat hij te grazen wordt genomen omdat hij zo ontzettend niet weerbaar is.
Jongste gaat met iedereen de strijd aan, of ze nou jonger zijn, of ouder, groter, kleiner, volwassen, het maakt hem niks uit. Als ie het ergens niet mee eens is ramt ie erop.
Oudste is het tegenovergestelde. Bij hem ben ik bang dat hij te grazen wordt genomen omdat hij zo ontzettend niet weerbaar is.
Everything will be fine in the end. If not... well, you failed again.
Week 27 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 27 van de Extremely Demotivational Calendar
zaterdag 10 april 2010 om 21:55
zaterdag 10 april 2010 om 21:55
Iris, mijn tweede wil eigenlijk ook niet alleen zijn> Overdag lukt het hem nog wel, maar 's avonds naar boven lopen, nee echt niet. Zelfs niet als hij weet dat zijn jongere broertje en zusje er liggen te slapen en dat we er dus net zijn geweest en dat er dus echt echt echt niemand zit. Dan nog niet. Licht moet altijd aan, al zetten we die na enige tijd toch wel uit. Hij is ervan overtuigd dat de PGTBzorg die hier rondloopt van de CIA of FBI is en alleen maar hier om zijn plannen en ideeën en uitvindingen te stelen.
MILF in the making
zaterdag 10 april 2010 om 21:57
Jah Jala, dat is in en in triest. Breekt mijn hart als ik dat soort dingen lees/hoor.
Ik weet nog niet wat we met zoon aanmoeten wat betreft zijn vervolgopleiding. Een gewone school op zijn niveau is wat niveau betreft haalbaar, maar 1900 leerlingen niet. Dat trekt ie totaal niet vrees ik. Nu gaan we van de zomer misschien beginnen met concerta ( mijn kind krijgt nog geen medicatie) dus wellicht dat dit een ander licht op de zaak werpt. De drukte kan hij niet handelen vanwege zijn ADHD dus misschien als hij medicatie krijgt kan hij het wel aan.
Zo niet, dan gaat hij misschien LWOO doen, dit schijnt er ook te zijn op atheneum-niveau maar daar gaan we in september mee aan de slag.
Ik weet nog niet wat we met zoon aanmoeten wat betreft zijn vervolgopleiding. Een gewone school op zijn niveau is wat niveau betreft haalbaar, maar 1900 leerlingen niet. Dat trekt ie totaal niet vrees ik. Nu gaan we van de zomer misschien beginnen met concerta ( mijn kind krijgt nog geen medicatie) dus wellicht dat dit een ander licht op de zaak werpt. De drukte kan hij niet handelen vanwege zijn ADHD dus misschien als hij medicatie krijgt kan hij het wel aan.
Zo niet, dan gaat hij misschien LWOO doen, dit schijnt er ook te zijn op atheneum-niveau maar daar gaan we in september mee aan de slag.
zaterdag 10 april 2010 om 21:59
zaterdag 10 april 2010 om 22:04
lwoo is er bij ons maar tot havo, en zoonlief doet gymnasium en dat willen we toch echt eerst proberen. En zolang hij zegt dat hij het goed heeft (dat hij het goed doet is een tweede) blijft hij daar zitten. Maar het is een gevecht elke dag weer.
En de leerling aantallen, daar was ik ook bang voor, zo'n grote school, wonderwel gaat dat heel goed.
Hij kan ook een hele hoop wegredeneren. Tja snap nog steeds niet hoe hij precies werkt, hij is totaal anders geschakeld in zijn hoofd dan ik.
En de leerling aantallen, daar was ik ook bang voor, zo'n grote school, wonderwel gaat dat heel goed.
Hij kan ook een hele hoop wegredeneren. Tja snap nog steeds niet hoe hij precies werkt, hij is totaal anders geschakeld in zijn hoofd dan ik.
zaterdag 10 april 2010 om 22:05
Ik vind dit topic erg leuk.
Mijn zoontje is 7 en zit op een speciale autigroep, hij kan bijzonder goed rekenen (abnormaal gewoon), maar slecht praten en communiceren.
Hij roept wel: cola, ijs etc, als je vraagt hoe was het op school, kan hij geen antwoord geven.
In het weekend maak ik altijd een lijstje van de daggebeurtenissen, door de week heeft hij een agenda, voor school en muziekles etc.
Ik schreef 21 maart: boodschappen doen, zwemmen en een iisje eten, het is vandaag lente de bloemen gaan groeien.
Toen hij ijsje had gehad, rende hij naar lijstje en riep: bloemen?
Dat is voor mij al heel grappig, ik had gelukkig narcisbolletjes die uitkwamen en die heb ik hem gegeven.
Mijn zoontje is 7 en zit op een speciale autigroep, hij kan bijzonder goed rekenen (abnormaal gewoon), maar slecht praten en communiceren.
Hij roept wel: cola, ijs etc, als je vraagt hoe was het op school, kan hij geen antwoord geven.
In het weekend maak ik altijd een lijstje van de daggebeurtenissen, door de week heeft hij een agenda, voor school en muziekles etc.
Ik schreef 21 maart: boodschappen doen, zwemmen en een iisje eten, het is vandaag lente de bloemen gaan groeien.
Toen hij ijsje had gehad, rende hij naar lijstje en riep: bloemen?
Dat is voor mij al heel grappig, ik had gelukkig narcisbolletjes die uitkwamen en die heb ik hem gegeven.
zaterdag 10 april 2010 om 22:06
Hoe hebben jullie het aangepakt met de medicatie, gewoon begonnen? Of een periode uitgezocht? Ik zat zelf te denken aan de grote vakantie, dan kan hij rustig aan wennen aan het spul en het feit dat hij moet slikken ( hij is er fel op tegen zelf, wil het niet. Waarom niet, daar ben ik nog niet achter en hij heeft er natuurlijk zelf ook een stem in, al hebben wij de doorslaggevende stem)
zaterdag 10 april 2010 om 22:07
Borodini....wat naar..
Middelbare school wordt ook een lastige...ik zit er over te denken om eerst een tussenjaar te doen, waarin wordt voorbereid op het eigenlijke voortgezet onderwijs. Geeft 'm iets meer tijd om steviger in z'n schoenen te komen staan, en er wordt gewerkt aan planning, leren leren etc.
Middelbare school wordt ook een lastige...ik zit er over te denken om eerst een tussenjaar te doen, waarin wordt voorbereid op het eigenlijke voortgezet onderwijs. Geeft 'm iets meer tijd om steviger in z'n schoenen te komen staan, en er wordt gewerkt aan planning, leren leren etc.
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill