Autistenhumor

09-04-2010 22:07 732 berichten
Alle reacties Link kopieren
Af en toe lees ik een droge opmerking door een autist die ontzettend lollig is. Dus bij deze een topic.

Zoon (tien jaar) zit op de bank achter zijn DSscherm geplakt. Op TV is er reclame. Het is de reclame van geweld tegen mensen met een publieke taak heb je zelf in de hand. In beeld ene Jan Stork in een rolstoel. Hij kan ergens niet door en wordt geholpen. Voice over zegt dat Jan Stork er meer aan had gehad als hij vorig jaar was geholpen. Toen werd hij tijdens zijn werk als conducteur door drie jongens in elkaar geslagen. Elf mensen zagen het gebeuren en niemand deed iets.

Zonder op te kijken van zijn scherm zegt zoon: Hoezo niemand deed iets? Die drie jongens sloegen hem toch in elkaar? Hij haalt zijn schouders op en speelt verder.
MILF in the making ;-)
Hier vanmiddag naar Paul van Loon geweest. het was geweldig. Maar waar oudste staat te wachten tot de deur opengaat, staat de tweede te stuiteren, wil twintig keer op de klok kijken, snapt niet dat als er op het kaartje staat dat om kwart over de deur open zal gaan om tien voor half de deur nog dicht is (uitlopen zegt hem niets). Eenmaal binnen kalmeert hij een beetje. De voorstelling begint. Hij praat en fluistert en praat. Na enige keren manen is hij stil. De lichten gaan uit, de muziek zwelt aan, er komt rook op het podium. Naast me hoor ik: NIET ROKEN IN DE ZAAL. Hij had het bordje goed bestudeerd. Hij geniet van de voorstelling, vind het geweldig. Oudste ook. Ieder herkenning is goed voor een gefluisterd verhaal. Ze durven niet op het podium te gaan als dat mag. te druk en te eng. Ook het handtekeningen vragen slaan we maar over. Ze hebben genoten. En wij ook.
MILF in the making ;-)
quote:DarkRosePrincess schreef op 11 april 2010 @ 19:52:

De lichten gaan uit, de muziek zwelt aan, er komt rook op het podium. Naast me hoor ik: NIET ROKEN IN DE ZAAL. Hij had het bordje goed bestudeerd. heerlijk toch
Perhaps it is better to be irresponsible and right, than to be responsible and wrong. Winston Churchill
Wat een herkenbare verhalen. Mijn neefje is net gediagnosticeerd, hij heeft MCDD. Dit heeft jarenlang geduurd, verschillende hulpverleners, psychologen etc. vonden dat er niets met hem aan de hand was. Hij is een jaar niet naar school geweest omdat de reguliere middelbare school te heftig voor hem was. De grootte van de school kon hij niet aan, de drukte in de gangen, teveel leerlingen, etc.. Eindelijk hebben ze een school voor hem gevonden waar hij op zijn eigen niveau havo / vwo verder kan. Hij is nu net begonnen. Hopelijk gaat het goed en vindt hij eindelijk zijn plek.
quote:mamzelle schreef op 11 april 2010 @ 13:40:

In werkelijkheid ben ik stikverdrietig want nog steeds aan het worstelen met mijn eigen pdd/nos diagnose (ik scoor op problemen in de sociale omgang, problemen met mentale schakelvaardigheid, problemen met prikkelgevoeligheid, zij het niet overmatig) en voel ik me totaal niet erkend in het keihard proberen om alles rond te krijgen thuis met kinderen die 'normaal, niet ideale opvoeding' heten maar toch die minieme auti-trekjes vertonen. Waarvan met name de driftbuien bij Oudste knap lastig te handelen zijn.
World of Warcraft: Legion
quote:marnie schreef op 11 april 2010 @ 11:55:

Hans: inderdaad, Dewey's Social Stories

Ik heb even gegoogled. Ik vond de volgende Nederlandstalige test:

http://home.iae.nl/users/jhjess/asperger/dewey.html

Ik zou hierover eigenlijk een apart topic willen opstarten, en kijken hoe wij scoren. Het gaat me te ver dat in dit topic te doen.
quote:marnie schreef op 11 april 2010 @ 12:55:

Jala, kwam ik ook achter, en dat ik vrij veel uitdrukkingen / gezegdes gebruikte..

Zoon is aan het spelen bij zijn vriendje (met asperger), ik kom

hem ophalen, en zijn moeder zegt: zeg eens gedag....vriendje zijn ogen op de computer en gewoon verder gaan, daag "naam zoon"...

Moeder verbetert hem, zegt je moet het in zijn gezicht zeggen...

(bedoelde aankijken).

Vriendje staat op, loopt naar mijn zoon, neus aan neus, roept keihard, daaag " naam zoon".

Heftige ervaringen/verhalen hier!

Sterkte
Verkeerde topic.
Be yourself, but maybe not always.
Week 28 van de Extremely Demotivational Calendar
Vos24

Hahahaha...mooi is dat he?

Die van mij blijft ook stoicijns zitten ipv op te staan en vriendelijk gedag te gaan zeggen, en als je hem idd vraagt het te doen zoals het "hoort" krijg je: recht voor iemand gaan staan en een heel hard AJUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUS hahahahahah, vaak zeg ik dan, goh mag wel iets vriendelijker, hij: deed ik toch en dan boos weglopen...

Laatst liep die in de AH naar iemand toe, en zegt eten jullie vanavond boontjes? (die lagen in het karretje), nee zegt diegene we eten doperwten.

Oooh maar er liggen toch boontjes in? lust jij boontjes ik wel, met een gehaktbal, maar doperwten lust ik niet, maar mn zus wel met kip en appelmoes, maar kip hou ik niet meer zo van, hou jij van kip? mama kan de lekkerste gehaktballen maken! je mag wel een keer komen eten hoor! Ik lust ook graag pizza, jij ook? waarom eet je dan geen pizza?...maar waarom koop je nou boontjes? en geen gehaktballen? en waar zijn dan de doperwten?

Bij papa eten we ALTIJD Mc donalds(hooguit 1x per 2mnd) mijn papa en mama zijn gescheiden, mijn papa werkt bij XXXX, en mama bij XXXX papa heeft nu een vriendin zij heetXX en mama heeft een vriend die heetXX, ik ga ook vaak naar opa en oma...en zo gaat het verhaal nog even door.

LLB
LLB, heel herkenbaar!

Vos, hier ook. Ik zeg: Jongens zeg een netjes gedag. Jongens in koor: Netjes gedag!
MILF in the making ;-)
Ik wil tegen iedereen zeggen dat ik het fijn vind dat we elkaar kunnen vinden in dit topic. En dat er mensen meelezen die ook komen reageren. De herkenning is prettig en vervelend tegelijk. prettig dat we niet alleen zijn, vervelend omdat het wel confronterend is.
MILF in the making ;-)
quote:DarkRosePrincess schreef op 11 april 2010 @ 19:52:

De lichten gaan uit, de muziek zwelt aan, er komt rook op het podium. Naast me hoor ik: NIET ROKEN IN DE ZAAL. Hij had het bordje goed bestudeerd.

De anderen zullen denken dat een bezoeker naast hem, niet DRP, toch een sigaret opgestoken heeft. Niets is minder waar.
Hans, wat lief en onverwacht, die

DRP, ik heb echt aan een flink aantal bellen getrokken. Tot nu toe zonder resultaat (al wordt er wel gezien dat Oudste en Muis enige gebruiksaanwijzing hebben, maar dat valt nog in de categorie dromerig, leesproblemen, wat op zichzelf). Oudste is getest maar niet echt geobserveerd, er is alleen een gesprek met hem geweest.

Die echte autitrekjes zijn er hier ook niet of niet extreem.

En als dat zo blijft: hartstikke fijn.

Maar zelf was ik ook een heel leuk kind, wel wat verlegen, wel wat teruggetrokken, wel wat alternatief. En een diepongelukkige twintiger met pas heel laat een diagnose die hout sneed.

Ik hoop dat het voor die jongens inderdaad wel meevalt zoals het tot nu toe gezien de verhalen hier lijkt.

Wie heeft er overigens een bijdrage in het idee dat er toch wel best vaak overlap lijkt te zijn in de gedragsproblemen bij kinderen van autistische ouders en borderline ouders? Of beter gezegd: dat kinderen van borderline ouders een ontwikkelingsstoornis als ADHD of ASS (of MCDD) blijken te hebben? Dit valt me wel op hier op het forum.
quote:Ik zou absoluut nooit een 'geneesmiddel' willen voor mijn autisme. Ik ben namelijk niet ziek. Ik ben anders. Niet meer, niet minder. En ik vind het eerlijk gezegd heerlijk om te zijn zoals ik ben en zou nooit 'neuro-typical' willen zijn.Ik ben ook niet ziek, maar ik heb wel een stoornis die me bepaalde achterstanden/hindernissen geven. En net zoals ik waarschijnlijk graag een operatie zou willen als ik blind zou zijn, wil ik dat bij mijn PDD-NOS ook wel. Ik zie het ook niet als iets wat ik ben, maar als iets wat ik heb.
Liever elitair dan een pauper!
Ik zou best wel een pil willen tegen prikkelbaarheid, of voor meer adequate informatieverwerking.

Als persoon ben ik zat tevreden over mezelf.

En ook wel een beetje huiverig voor al die pillen binnen de psychiatrie. De bijwerkingen zijn niet mals.
Dat is waar. De eerdere opmerking van mij over "lichamelijke" en psychiatrische medicatie is niet helemaal van toepassing. Medicatie tegen lichamelijke ziekten hebben minder vaak bijwerkingen dan psychofarmaca.
Vandaag bij mijn zus geweest. Ze was oververmoeid, en ze ergerde zich aan de Haagse politiek en andere problemen. Als ik haar was liet ik de Haagse politiek zitten. Ze begon te huilen toen ze met mijn gebroken elleboog werd geconfronteerd. Het is waar dat dat bij mij voor spanningen zorgt, maar ze raakt er meer van slag dan ikzelf. Ik heb er maar een paar weken last van dat ik mijn arm nog niet volledig kan gebruiken, maar zij vindt moeilijk om te incasseren. Zij houdt overigens wel veel van mij; daar ben ik van overtuigd.
quote:mamzelle schreef op 11 april 2010 @ 21:14:

Wie heeft er overigens een bijdrage in het idee dat er toch wel best vaak overlap lijkt te zijn in de gedragsproblemen bij kinderen van autistische ouders en borderline ouders? Of beter gezegd: dat kinderen van borderline ouders een ontwikkelingsstoornis als ADHD of ASS (of MCDD) blijken te hebben? Dit valt me wel op hier op het forum.

Mijn zuster is gediagnosticeerd met autisme, en later met borderline en schizofrenie. Driemaal raden wat de ingrediienten zijn van MCDD: borderline en schizofrenie. In de vroegere literatuur werd MCDD ook wel kinderborderline en kinderschizofrenie genoemd, maar daat mocht niet meer omdat het pas met 18 jaar officieel kan worden vastgesteld.

Lange tijd gedacht dat het dus aan mij lag.

Totdat 'experts' onafhankelijk van elkaar meenden dat bij ex-man ook wel de nodige borderlinetrekjes te vinden zijn.

Kijk, het maakt niet zoveel uit wie de 'dader' is, het kind heeft het en we moeten er mee omgaan. Maar het is wel zo godvergeten gruwelijk overerfelijk als vlooien......

Edit: ik heb het niet. En ik ben getest, op eigen verzoek, tweemaal met exact dezelfde uitkomst: ik heb geen enkele vorm van autisme.
Vandaag hadden we een feestje. Nou ja, een feest. Jom is drie geworden vandaag. En alle trekjes die ze heeft met 1 op 1 spelen met kindjes, heeft ze vandaag in de groep kindjes niet vertoond. Eerst mochten ze ook niet met haar speelgoed spelen, maar toen de hele kudde er eenmaal was, mocht het toch wel.

Was ze wel bezorgd over de rommel, maar de kindjes mochten zowaar overal aankomen.

Raar kind.

Vertelt trouwens ook van alles aan alle mensen die ze tegenkomt. Ik moest erg grinniken om het supermarktverhaal van de boontjes en de gehaktballen. MK vertelt aan iedereen dat Jom zindelijk is, en hoe dat dan is gekomen, wie er jarig zijn en hoelang we getrouwd zijn, etc etc etc.
Dames... het is weer tijd om naar bed te gaan.

Welterusten. Ik zal er vaker zijn dan vandaag, want ik had vandaag weinig tijd voor het forum.
Muis,

Het zou kunnen zijn dat jij draagster van autisme bent. Daarmee bedoel ik dat jij het kunt overerven naar je kinderen toe, maar dat jijzelf geen enkele vorm van autisme hebt, zoals de testresultaten waren.

Datzelfde denk ik ook van mijn vader. Mij is verteld dat zijn moeder veel gedragskenmerken heeft als ik. Geen idee of ze autistisch was, ik heb mijn echte oma nooit gekend. Mijn vader heeft sowieso eveneens geen enkele vorm van autisme. Ik heb gedragskenmerken van hem, maar in mijn geval is dat vermengd met autisme.
quote:Kalliope schreef op 11 april 2010 @ 22:06:

[...]

Ik ben ook niet ziek, maar ik heb wel een stoornis die me bepaalde achterstanden/hindernissen geven. En net zoals ik waarschijnlijk graag een operatie zou willen als ik blind zou zijn, wil ik dat bij mijn PDD-NOS ook wel. Ik zie het ook niet als iets wat ik ben, maar als iets wat ik heb. Grappig, dat jij het ervaart als 'iets hebben'.
En toen was ik er weer. Goedemorgen allemaal!
Goedemorgen.

Of het autisme hier erfelijk is, daar hoeven we niet eens aan te twijfelen. Mijn oudste zoon is precies mijn broer. Mijn vader, zijn vader, zijn broers, allemaal met terugwerkende kracht te herkennen als wrsch autistisch. Ik ben zelf inmiddels onderzocht, met een twijfel-uitkomst. Later begreep ik dat autisme zich bij vrouwen vaak anders uit dan bij mannen en heb ik nog een vragenlijst ingevuld die speciaal gericht is op vrouwen. En daar scoor ik wel autistisch. Ik ga er nu vanuit dat ik iig meer autistische trekken heb dan een 'gemiddeld' persoon en mocht het ooit nodig zijn, dan ga ik me wel es uitgebreider laten testen op een plek waar ze meer verstand hebben van vrouwen met autisme.
Be yourself, but maybe not always.
Week 28 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:hans66 schreef op 12 april 2010 @ 00:07:

Muis,

Het zou kunnen zijn dat jij draagster van autisme bent. Daarmee bedoel ik dat jij het kunt overerven naar je kinderen toe, maar dat jijzelf geen enkele vorm van autisme hebt, zoals de testresultaten waren.

Datzelfde denk ik ook van mijn vader. Mij is verteld dat zijn moeder veel gedragskenmerken heeft als ik. Geen idee of ze autistisch was, ik heb mijn echte oma nooit gekend. Mijn vader heeft sowieso eveneens geen enkele vorm van autisme. Ik heb gedragskenmerken van hem, maar in mijn geval is dat vermengd met autisme.Klopt, Hans, want het komt in sterke mate aan mijn vaders kant voor. Maar mijn ex heeft Borderline trekjes. Het maakt dat het bij Muizelientje van beiden afkomstig kan zijn.
.
youk79 wijzigde dit bericht op 14-04-2010 10:44
Reden: toch te persoonlijk
% gewijzigd
Het is zoals het is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven